widać że gra jest z poprzedniej epoki więc pewnie dlatego też taka lypna ocena u EDGE... trailere nie zachwycały, gry z tej serii nigdy mnie nie jarały, ale zbadam i tak po to aby dostać pokrowieć w kształcie jajka od polskiego dystrybutora
#61 Napisany 13 marca 2014 - 14:25
#62 Napisany 13 marca 2014 - 16:54
Poczekajmy na resztę recenzji
http://nintendoevery...eviews-roundup/
Nie są lepsze, najwyższa ocena to 7,9/10 od IGN. Cóż, marzec miesiącem crapów i DSII
#63 Napisany 13 marca 2014 - 16:59
#64 Napisany 13 marca 2014 - 17:17
#65 Napisany 13 marca 2014 - 17:20
#66 Napisany 13 marca 2014 - 17:45
#67 Napisany 13 marca 2014 - 18:25
Ojrogejmer 4/10, Gejspot 5/10
Aczkolwiek narzeka się głównie na to, że jest łatwo i że ta seria nie jest już tym czym była... Ja tam nie znam tej serii, bo mnie zawsze baby mario odpychał, ale myślałem, że może to na 3DS sprawdzę dłużej niż godzinkę i się przekonam. Paradoksalnie byłaby na to szansa, skoro jest to inna gra niż np to ze SNESa, ale z drugiej strony tracić czas na crapa...
Fingus, jeszcze Luigi by Ci się spodobał pewnie.
Ten post był edytowany przez twilitekid dnia: 13 marca 2014 - 18:25
#68 Napisany 13 marca 2014 - 18:34
Można powiedzieć, że gra spełnia moje oczekiwania.
#69 Napisany 13 marca 2014 - 18:42
Czytałem tylko publikacje EG i Destructoid, gdzie recenzenci twierdzą, że to taka sama gra jak ze SNESa tylko dużo gorzej wykonana. Ja się nie nastawiam na jakieś odmienne doznania z New Yoshi's Island. Jeżeli brać pod uwagę, że Arzest to dev składający się głównie z ludzi z Artoon odpowiedzialnych za Yoshi's Island DS to brak nowości w rozgrywce i mało kreatywny design wspomniane w reckach tym bardziej zawodzą. Narzekania na za niski poziom trudności nie łykam, póki sam nie zagram, bo pewnie żaden dziennikarz nie szukał czerwonych monet ani nie maksował plansz, a to zawsze stanowiło najbardziej frustrujące wezwanie w YI i na tym poległo między innymi YIDS, że nie potrafiło znaleźć balansu przez zbyt chamsko ukryte przejścia i spawnujących się w najgorszym momencie przeciwników.Ojrogejmer 4/10, Gejspot 5/10
Aczkolwiek narzeka się głównie na to, że jest łatwo i że ta seria nie jest już tym czym była... Ja tam nie znam tej serii, bo mnie zawsze baby mario odpychał, ale myślałem, że może to na 3DS sprawdzę dłużej niż godzinkę i się przekonam. Paradoksalnie byłaby na to szansa, skoro jest to inna gra niż np to ze SNESa, ale z drugiej strony tracić czas na crapa...
#70 Napisany 13 marca 2014 - 19:03
Może się nie sprzeda giereczka i stanieje do maja tak jak staniał kiedys Metroid Other M
#71 Napisany 13 marca 2014 - 21:42
Może się nie sprzeda giereczka i stanieje do maja tak jak staniał kiedys Metroid Other M
I wtedy kupisz hicior 4/10?
#72 Napisany 13 marca 2014 - 21:45
Może się nie sprzeda giereczka i stanieje do maja tak jak staniał kiedys Metroid Other M
I wtedy kupisz hicior 4/10?
Poziom "perelek" z plusa
#73 Napisany 13 marca 2014 - 22:42
nintendowy beton pokroju kotleta kupi krapa nawet na 3/10, byle tylko byl od nintendo. jak zjedzie cena do 100 zl to bedzie jeszcze po forach krzyczal, ze promocja i warto nabyć.
#74 Napisany 13 marca 2014 - 23:01
#75 Napisany 13 marca 2014 - 23:05
kupie JEŚLI będzie po taniości ciśnienia na gierkę nie mam i nie miałem. Greg jakieś miał z tego co wiem i Tawot. Idź klaskać jajami do indyków na vitę
#76 Napisany 13 marca 2014 - 23:07
#77 Napisany 13 marca 2014 - 23:31
Poprzednia odsłona za dobra też nie była. Tak jak Tawot napisał, debilnie trudna przez zły projekt plansz i wkarwiające respawny w najgorszych możliwych miejscach.
#78 Napisany 14 marca 2014 - 06:52
W dobrym momencie sprzedalem 3DSa....po ograniu tych 5ciu gier teraz musialbym na sile grac w giereczki na 7 ktore mnie nie interesuja albo tracic zycie w Animal Crossing
Tak jak mowilem, w tym roku NIC nie wyjdzie juz godnego uwagi na ten sprzet.
#79 Napisany 14 marca 2014 - 07:07
Takich jak Rayman Origins?I wtedy kupisz hicior 4/10?
Może się nie sprzeda giereczka i stanieje do maja tak jak staniał kiedys Metroid Other M
Poziom "perelek" z plusa
#80 Napisany 14 marca 2014 - 08:32
W dobrym momencie sprzedalem 3DSa....po ograniu tych 5ciu gier teraz musialbym na sile grac w giereczki na 7 ktore mnie nie interesuja albo tracic zycie w Animal Crossing
Tak jak mowilem, w tym roku NIC nie wyjdzie juz godnego uwagi na ten sprzet.
To może być prawda. Wogóle dosyć szybko kończy im się materiał i zastanawiam się jak szybko zobaczymy następce 3DSa. Były już dwa mariany, yoshi, kirby, dwie zeldy, paper, mario and luigi, laytony...
Został im już tylko Metroid do zapodania.
Nie ździwiłbym się jakby też pod koniec roku w okresie świątecznym wydali na 3DSa remake Majory's Mask. Szykuje się rok bez Zeldy bo ta na WiiU pewnie w 2014 jeszcze się nie pojawi, a po LBtW ofkoz nowej tak szybko też nie zaprezentują więc skoro mają gotowy już silnik Ocariny a Grezzo nic nowego nie robiło to nie ździwię się jak na e3 ogłoszą majore 3D.
#81 Napisany 15 marca 2014 - 20:32
Ogrywał ktoś już tutaj nowego Yoshiego, tak fajnie gra się zapowiadała,ale z recek wychodzi że niezłego crapika Ninny nam zafundowało.
Ten post był edytowany przez BigJoe dnia: 15 marca 2014 - 20:33
#82 Napisany 16 marca 2014 - 14:25
Ogrywał ktoś już tutaj nowego Yoshiego, tak fajnie gra się zapowiadała,ale z recek wychodzi że niezłego crapika Ninny nam zafundowało.
Jakoś pojutrze będę miał to się wypowiem.
#83 Napisany 16 marca 2014 - 16:16
#84 Napisany 19 marca 2014 - 00:27
Pierwszy świat był momentami dość irytujący i nudny - wręcz przemęczyłem się żeby go przejść. Drugi już o wiele lepszy.
Grafika wygląda ładniej niż na screenach i filmikach w necie (nie ma takiego burdelu na ekranie, wszystko jest czytelne i jakoś tam ze sobą współgra), muzyka jak na razie monotonna.
Plansze zaprojektowane poprawnie, niektóre nawet bardzo fajnie, natomiast tak jak ogólnie się mówi - brakuje nowości. Wielkie jajka które niszczą pół levelu to fajny bajer, ale mało interaktywny i wykorzystywany tylko tam, gdzie wymyślili to sobie twórcy. Minigierki nużą, walki z bossami natomiast fajne.
Wydaje mi się, że jednak za dużo narzekania spada na tę grę, bo na pewno nie jest to tytuł na 4 czy 5/10. Nic wybitnego, ale wstydu nie robi - dla mnie jak na razie 7-/10.
#85 Napisany 19 marca 2014 - 00:48
Edit. Tak, przenieść do 10 lat tematu, tak jestem napruty;( oloooo
Ten post był edytowany przez Kurzy dnia: 19 marca 2014 - 00:49
#86 Napisany 19 marca 2014 - 09:10
Jak Tawot milczy to gierka musi być naprawdę słaba
#87 Napisany 20 marca 2014 - 14:26
No szału ni ma. Wracałem wczoraj z Dortmundu i obczaiłem Yoshi’s New Island. Już od pierwszych minut rozczarowuje. Fabularnie twórcy nic nowego nie wymyślili. Historia ze wstępu jest tak łudząco podobna do oryginalnego Yoshi’s Island, że można by pomyśleć, że mamy do czynienia z remakiem. Bocian dostarcza małego Mariana i Luigiego do ich rodziców, ale machnął się z adresem i w popłochu wraca po dzieciarnię, żeby naprawić swój błąd. Po drodze przechwycił ich Kamek, który porywa Baby Luigi, a Baby Mario spada mu do oceanu. Tak się składa, że maluch spada w sam środek wyspy Yoshi… sounds familiar?
Podobieństwa na tym się nie kończą. Rdzeń sterowania, czyli flutter jump, rzucanie jajami L/R i mechaniki jak licznik czasu z Marianem w bańce zamiast życia, zbieractwo 20 czerwonych monet i 5 kwiatków etc. zostały nie zmienione. Na plus należy zaliczyć, że Arzest nawet dało możliwość wyboru paru schematów obłożenia przycisków, co w grach produkcji Nintendo jest rzadkością.
Skoro podstawy są jak w Yoshi’s Island, jest nadzieja na całkiem udaną platformówkę, ne? Nadzieja matką głupich, jeżeli gierka na lewo i prawo zbiera słabe noty Co więc spieprzyli? Praktycznie wszystko, co się dało. Dawno nie grałem w tak bezduszną grę. Diabeł tkwi w szczegółach, bo to dbałość o drobiazgi wyniosła swego czasu pierwsze YI na piedestał.
Zaczyna się już od mapki i wyboru leveli. Brzydki model świata tak średnio się kojarzący z obranym kierunkiem artystycznym i tablica szkolna na dolnym ekranie, która nawet nie daje wzorem poprzedniczek wskazówek co nas czeka w danym poziomie.
Pod koniec każdego levelu w Yoshi’s Island losowało się minigierkę, jeżeli trafiło się po zakończeniu na jeden z pięciu zebranych kwiatów. W Yoshi’s New Island po szczęśliwym trafie kwiaty zamieniają się w złote jaja (WTF?) i… nie dzieje się nic. Trzeba zebrać 30, żeby dostać bonusy, po 10 dostaje się żyćko. Mając 8 leveli w każdym świecie w tym 2 boss-fighty bez kręgu kwiatów łatwo wyliczyć, że aby zdobyć wszystkie trzeba każdą planszę wymaksować i liczyć na to, że za każdym razem wykorzystamy 50% szansę na trafienie… miłego powtarzania wymasterowanych leveli!
Zauważacie schemat? „Weźmy jakiś fajny element z oryginału i zróbmy go gorszym!” to motyw przewodni developera na Yoshi’s New Island. Czerwony tulipan do którego wrzucamy przeciwników nie wydaje już dźwięków przy wypluwnaniu gwiazdek. Chain Chomp już nie płacze, kiedy uszkodzi sobie zęba. Gwiazdka, item, który zamieniał na chwilę Baby Mario w głównego bohatera z supermocą teraz dodaje jedynie Yoshiemu „speeda”. Tak mógłbym wymieniać bez końca.
Przejdźmy dlatego to nowości, bo o dziwo zauważyłem, że 2-3 „innowacje” w Yoshi’s NEW Island. Pierszwa, to duże jaja. Wkurzał mnie fakt, że wyrzucały one wszystkie normalne jajka z zapasu Yoshiego. Na dodatek nie można było sobie zachować tego mega-jaja, bo były one zawsze wykorzystywane w określonej sytuacji, typowy gimmick. Jedyny fajny motyw z nimi, to użycie metalowego jaja do poruszania się pod wodą. Brakuje za to średnich jaj (podobnie jak średnich monet), ale już nie będę się pastwił nad gierką porównaniami do YI.
Druga poważna zmiana to sterowanie gyro podczas przemian. Jak to sterowanie ruchowe – ssie. Jedynie saneczki jako tako mi się podobały. Cała reszta woła o pomstę, pod koniec omijałem wejścia do przemian (na szczęście tak się da!).
Przez wszystkie 48 leveli doszukałem się zaledwie dwóch patentów, które mnie pozytywnie zaskoczyły. Clone Yoshi, taki mini room w którym shy-guy kopiuje ruchy naszego bohatera ale ma przed sobą inne przeszkody i trzeba go wpieprzyć do przepaści z kolcami, żeby zdobyć kwiatek. No i w ostatnim świecie był etap, w którym trzeba było balansować kamieniami znajdującymi się na ruchomych platformach, które zatapiały się w lawie. Całkiem oryginalne!
Przed byciem zupełnym gniotem gierkę ratują walki z Bossami. Te 12 potyczek z Kamekiem i spółką są różnorodne, wymagają nieco skilla, żeby przejść z 30 gwiazdkami, a endboss ma świetny twist, którego spodziewałbym się w każdej grze z Marianem, ale tutaj wziął mnie z zaskoczenia.
Grafika jest ładna. Tak jak Michalson pisał, na ekranie 3DSa wygląda dużo lepiej niż na screenach. To już chyba taki standard w wypadku gier na tą konsolę. Efekt stereoskopowego trójwymiaru jest delikatny, ale przez to bardzo przyjemny. Nie widać pogorszenia AA, malowane tła wyglądają przeuroczo, zrzygacie się tęczą. Jedyne „ale” jakie mam to niektóre bloki i platformy, w szczególności te z którymi Yoshi wchodzi w interakcję jak jajo-bloki itp. są dziwnie wklęsłe. Sam Yoshi wygląda strasznie bezpłciowo. Mario siedzi na nim jak kukła, a stopy dinozaur ma momentami jakby zupełnie oderwane od reszty ciała Rayman-style.
Muzyka… ugh. Pomysł był taki: każdy kolejny świat dodaje nowe instrumenty do aranżacji. Wykonanie takie: JEDEN P*******Y UTWÓR WE WSZYSTKICH PLANSZACH. Nie słyszałem dużej różnicy między 1-1, a 5-7. Do tego dochodzi, że w podziemiach leci jakaś kakofonia a piszczałki po zakończeniu każdego levelu tak niesamowicie denerwują. Jak macie psa, który lubi hałasujące gumowe zabawkami, to Yoshi’s New Island brzmi jakby doge próbował zagryźć jedną ze swoich piłeczek. Potężny strzał w pysk dla każdego fana serii, najgorszy soundtrack jaki od lat słyszałem w gierce Nintendo.
Kiepski model Yoshiego in-game i tragiczna muzyka być może wynikają z faktu, że oba te elementy były outsourcowane. Za pierwsze odpowiada Imageepoch, za drugie T’Music. Creditsy oprócz tego zdradzają, że grę robiła zaledwie garstka osób. Mniejszy team niż od Steel Divera, co widać na każdym kroku. Na zakończenie jeszcze łapcie wpis z loga:
aha, nawet na 6h nie starczy rozgrywki. „Druga prawda” z loga też jest taka, że przeszedłem ciurkiem, za jednym podejściem, więc sam platforming jest solidny, nie ma zniechęcających momentów jak choćby w Yoshi’s Island DS. Niestety 5/10 i nawet 4/10 są w pełni zasłużone, bo gra tak strasznie słabo wypada w porównaniu z oryginałem. Jako sequel jest porażką na całej linii, więc poleciłbym ją jedynie platformówkwym fanatykom, którzy jakimś cudem w Yoshi’s Island ze SNESa/GBA jeszcze nie grali.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 20 marca 2014 - 14:37
#88 Napisany 20 marca 2014 - 18:27
Jako sequel jest porażką na całej linii, więc poleciłbym ją jedynie platformówkwym fanatykom, którzy jakimś cudem w Yoshi’s Island ze SNESa/GBA jeszcze nie grali.
Platformówkowi fanatycy zabiorą się za oryginał z SNES’a i GBA, a masochiści zagrają w ten pół produkt z 3DS’a
#89 Napisany 22 marca 2014 - 12:03
Ja nie ogrywałem żadnej wersji, poczekam jak stanieje i łyknę.
#90 Napisany 22 marca 2014 - 14:09
więc poleciłbym ją jedynie platformówkwym fanatykom, którzy jakimś cudem w Yoshi’s Island ze SNESa/GBA jeszcze nie grali.
tyle, ze island ze snesa jest gniotem i jak dla mnie jest niegrywalny przez notoryczny respawn wrogów. tak samo gniotem jest pierwszy Rayman, w nim chyba jeszcze bardziej resp dokuczal. w obecnych czasach takie tanie zagrywki na utrudnienie gry eliminują ją po prostu. 100 razy bardziej wiec wolal bym zagrac w tego nowego island.
Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 22 marca 2014 - 14:11
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Mario vs. Donkey KongRozpoczęte przez Tawotnica , 12 mar 2024 NST, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Endless Ocean: LuminousRozpoczęte przez Tawotnica , 22 lut 2024 ARIKA, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Mario vs. Donkey KongRozpoczęte przez Tawotnica , 15 wrz 2023 NST, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Another Code: RecollectionRozpoczęte przez cybercotlet , 14 wrz 2023 Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Fire Emblem: The Blazing BladeRozpoczęte przez Tawotnica , 06 lip 2023 Intelligent Systems, Nintendo i 3 więcej... |
|
|