Skocz do zawartości

Zdjęcie

EarthBound

HAL SNES WiiU Virtual Console

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
96 odpowiedzi na ten temat

#31 lukaszSA Napisany 25 lipca 2013 - 13:28

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Podoba mi się ten styl graficzny. Zawsze coś takiego lubiłem.

 

A psychodeliczną muzykę to zauważyłem już na trailerze. To chyba tłumaczy, czemu nie ma nowszych części... :???:


  • 0

#32 Kradziej Napisany 25 lipca 2013 - 14:42

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:

Kurczaki, wypadałoby w to w końcu zagrać - zamiar się mnie trzyma spokojnie z trzy lata już.


  • 0

#33 burnstein Napisany 25 lipca 2013 - 15:05

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

Jak ze wszystkim, temat o jrpgach na snesie, temat o animkach, skonsumowałeś choć jedną rzecz którą ci w nich ktoś polecał?


  • 0

#34 Kradziej Napisany 25 lipca 2013 - 17:09

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:

Nie no, za wiele rzeczy się zabrałem. Moje życie nie ogranicza się tylko do forumingu.


  • 0

#35 Tawotnica Napisany 25 lipca 2013 - 17:28

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 107 Postów:
Frontmeni zespołu bluesowego przypominają pewne rodzeństwo hydraulików:
9gwl08.jpg

Spoiler

wvbssw.jpg
Pełno takich drobnych ludzkich tragedii wpleciono w Earthbound. Jeden z głównych powodów dlaczego gra tak wciąga - chce się gadać z każdym napotkanym ludkiem.
  • 1

#36 lukaszSA Napisany 25 lipca 2013 - 17:31

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Ech. Czemu Wii U i 3DS nie dzielą się biblioteką VC <_<


  • 0

#37 Pious Napisany 25 lipca 2013 - 17:47

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

Kij z dzieleniem - czemu gry ze snesa wychodza na wiiu zamiast na 3ds? Tawot ma dar do hypowania. Az czekam na kolejne posty.


  • 0

#38 lukaszSA Napisany 25 lipca 2013 - 21:06

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Gry ze SNESa na Wii U mają więcej sensu niż gry z GBA na Wii U.


  • 0

#39 Kaz Napisany 25 lipca 2013 - 21:19

Kaz

    Sub-Zero

  • Forumowicze
  • 613 Postów:

Gry ze SNESa na Wii U mają więcej sensu niż gry z GBA na Wii U.

 

a są jakieś?

 

Kij z dzieleniem - czemu gry ze snesa wychodza na wiiu zamiast na 3ds?

Ponieważ SNES i WiiU to konsole stacjonarne?

 

Parówy zapodałyby już tytuły z n64 na vc bo zastanawiam się nad paperem mario, a nie chce mi sie kupowac z eshopu na wii.


  • 0

#40 Pious Napisany 25 lipca 2013 - 21:25

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

Co z tego ze stacjonarne? Nes to kieszonka? Gier z niego na 3ds jest pelno.


  • 0

#41 Tawotnica Napisany 25 lipca 2013 - 21:32

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 107 Postów:
Tym całym Virtual Console zarządzają jacyś pijani Japończycy. Gdyby nie płakanie fanów na Miiverse, to by Earthbounda nie było, ani gierek NTSC w europejskim eShopie. Od samego początku VC to oprócz tytułów importowych jak ten to jakaś porażka. Lecimy dalej ze screenami: 
 

Spoiler

Przy okazji gra przmeyciła trochę hedonistycznych treści ;)
 

Tak zupełnie bez przeszkód jednak ta podróż się nie odbywa. Zmiany statusu to prawdziwy pain in the ass. Są pomysłowo zwizualizowane, jak tutaj duszek, który opętał Nessa, ale zżerają cenne PP, co czasem powoduje konieczność powrotu do hotelu. 
2yye1c5.jpg
 
Zobaczyłem wreszcie 'maskotki' serii, Mr. Saturn, śmieszny kosmita, przybysz... pewnie z Saturna. Gadają odjechaną czcionką, muzyka w każdej kolejnej miejscówce robi się coraz bardziej popieprzona:
28iqc6t.jpg
 
Kiedy sobie myślałem, spoko, przynajmniej ich wioska jest dziwaczna, sympatyczna i widocznie całkiem spokojna, BAM: 
Spoiler

 
Generalnie to w tej grze są patenty, które dzisiaj by ni huhu nie przeszły. Jeden z Saturnów podał mi hasło do ukrytego wejścia w wodospadzie i dodał, że muszę czekać w bezruchu 3 minuty zanim uzyskam dostęp do przejścia. No shit, musiałem odłożyć pada i rzeczywiście po równo 180 sekundach pojawił się napis, że mogę wejść. Kawę sobie zdążyłem zaparzyć w międzyczasie. A propos kawy:
29wodw5.jpg
Coffee break w grze. Podsumowanie dotychczasowych dokonań w formie tekstowej. Skojarzyło mi się ze snami w Lost Oddyssey albo z fontanną w nowym Mario & Luigi. Proste, ale fajny przerywnik
 
Teraz zaczynają się pustynne tereny, wesoła podróż autobusem po highwayu, znak przy drodze doskonale podsumowuje dotychczasowe wrażenia z Earthbound:
33m5pbb.jpg
 
Itoi, co ty ćpałeś? Genialna giereczka.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 25 lipca 2013 - 21:35

  • 2

#42 lukaszSA Napisany 25 lipca 2013 - 21:34

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Gry ze SNESa na Wii U mają więcej sensu niż gry z GBA na Wii U.

 

a są jakieś?

 


Jeszcze nie. Ale na którymś z Directów zapowiedzieli, że gry z GBA pojawią się w VC... na Wii U
 


  • 0

#43 Pious Napisany 25 lipca 2013 - 22:07

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

Z każdym kolejnym postem Tawota coraz bardziej ciekawi mnie ten Earthbound. Wygląda na kozacką grę. Poza odjechanym klimatem sam gameplay jest ciekawy?


  • 1

#44 burnstein Napisany 25 lipca 2013 - 22:10

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

Gejplej to najbardziej staroszkolny ze staroszkolnych jrpgów, już jakieś 10 lat temu jak w to grałem to trochę męczył. Ale gra nadrabia wszystkim innym.


  • 0

#45 Tawotnica Napisany 25 lipca 2013 - 22:27

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 107 Postów:

Jest jak burn pisze. Napierdzielasz żelki niczym w Dragon Quest, nic odkrywczego, trąci trochę myszką, ale nie jest to gamebreaker. Bardziej niż system walki zasysa zarządzanie itemkami. Co chwila potrzeba coś wyrzucić, wymienić, wezwać kuriera, który zabiera max. 3 przedmioty na raz, a żeby to zrobić trzeba się przegrzebywać przez nieprzejrzyste tabelki. 


  • 0

#46 Tawotnica Napisany 26 lipca 2013 - 01:31

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 107 Postów:
Nastąpił lekki peak poziomu trudności. Łatwiej się zgubić, przeciwnicy to już nie takie placki. Dziwactw jest pod dostatkiem:
iyonc8.jpg
 
w kolejnym mieście również nie brakuje smutnych ludzi. Jeden z wielu:
15dnqe9.jpg
 

na highwayu stoi grupka meksykańsów, którzy nie wiem co robią. Awkward:
2a9tpvo.jpg
 
Awakward był też moment jechania windą:
2582ux1.jpg
 
ale to co się potem zaczęło dziać, to 
mind-blown-2.gif
 
Spoiler

 
Teraz kolejny powrót na pustynie, całkiem przyjemny trade-quest z małpkami
Spoiler


Następnie trochę backtrackingu i nowe miasto z nowymi ludźmi z problemami, tym razem małżeńskimi:
2uh3kg3.jpg

czy też przykładem burzenia 4tej ściany:
209soyu.jpg

Kiedy już się zastanawiałem czy przypadkiem wreszcie nie zwolniło tempo, to trafiła się kolejna ciekawa miejscówka z dziwnymi postaciami:
11c3z1l.jpg

Po czym nastąpił kolejny srogi mindfuck, pojawił się wreszcie czwarty bohater:
Spoiler


Teraz grind, to pewnie chwile potrwa, bo trzeba wylevelować porządnie 'nowego'.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 26 lipca 2013 - 04:03

  • 2

#47 funditto Napisany 26 lipca 2013 - 08:01

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:

Nie dziwię się, że ludzie tak chcą kolejnej części. Ciekawe czy rzucą Earthbound 3 na VC jak wreszcie zaczną dawać gry z gba..


  • 0

#48 Pious Napisany 26 lipca 2013 - 08:07

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

Moze to smieszne, ale Earthbound bardziej nahypowal mnie na WiiU niz ktorakolwiek z obecnych gier. Lubie taka grafike, a widze, ze gra jest ostro ciekawa z fajnymi miejscowkami. Chyba muszze zaczac ogrywac vc na wii, bo dziesiatki gier tam lezy.


  • 0

#49 Kradziej Napisany 26 lipca 2013 - 09:43

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:

Joł joł, piszecie, że gameplay maksymalnie zdziadziały, ale przecież w Earthboundzie jak jest się zdecydowanie mocniejszym od oponenta to walka jest automatycznie rozwiązywana, nie?


  • 0

#50 burnstein Napisany 26 lipca 2013 - 10:11

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

Nie dziwię się, że ludzie tak chcą kolejnej części. Ciekawe czy rzucą Earthbound 3 na VC jak wreszcie zaczną dawać gry z gba..

Taka gra nie istnieje :cf:

 

Joł joł, piszecie, że gameplay maksymalnie zdziadziały, ale przecież w Earthboundzie jak jest się zdecydowanie mocniejszym od oponenta to walka jest automatycznie rozwiązywana, nie?

Ta, ale zazwyczaj nie jest się zdecydowanie mocniejszym od oponenta.


  • 0

#51 funditto Napisany 26 lipca 2013 - 10:14

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:

dobra, chodziło mi o Mother 3


  • 0

#52 burnstein Napisany 26 lipca 2013 - 10:17

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

Tak czy siak, Nintendo musiałoby grę pierw przetłumaczyć, więc wydaje mi się to niezbyt prawdopodobne.


  • 0

#53 lukaszSA Napisany 26 lipca 2013 - 11:31

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Tawot, tak swoją drogą, to jak te screeny robisz?


  • 0

#54 Tawotnica Napisany 26 lipca 2013 - 12:50

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 107 Postów:

Tawot, tak swoją drogą, to jak te screeny robisz?


Miiverse ma funkcję wrzucania screenów z aktualnego stanu gry po wduszeniu przycisku HOME.
  • 0

#55 lukaszSA Napisany 26 lipca 2013 - 13:15

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Czyli je trzeba wrzucać do odpowiedniego Community i dopiero stamtąd dalej w świat?

 

I tak fajny bajer.


  • 0

#56 Tawotnica Napisany 26 lipca 2013 - 16:26

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 107 Postów:
Można chyba też bezpośrednio na fb albo twitter wrzucać, ale pierwszego nie mam, z drugiego korzystam jako newsfeed nie pisząc nic, więc wolę z community przerzucać.
  • 0

#57 lukaszSA Napisany 26 lipca 2013 - 16:43

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

I tak czy siak, bardzo fajna opcja. Szkoda tylko, że te screeny nie są w HD


  • 0

#58 fingus Napisany 26 lipca 2013 - 21:34

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Tymi screenami i wrażeniami strasznego mi Tawot narobił smaka na tę grę. Choć jest pewien szkopuł, który sprawia że prawie na pewno w nią nie zagram - grindowanie. Albo w ogóle: walki i to, że jest to rpg. Gdyby gra polegała tylko na łażeniu, gadaniu, robieniu głupich zadań (czyli tym, na czym zazwyczaj polegają gry przygodowe), chętnie zwiedziłbym ten świat i poznał historię. Ale jeśli do tego mam walczyć z jakąś mechaniką (nomen omen) walki, zbierać loota, rozwijać postacie, toczyć starcia... to mi się nie chce. Ale i tak -to co widzę wygląda bardzo smakowicie. Gratsy, Tawotnico! :gusta:
  • 0

#59 Tawotnica Napisany 27 lipca 2013 - 12:26

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 107 Postów:

Pierwsza połowa gry bardziej właśnie polega na łażeniu i gadaniu, walki nie są trudne (oprócz pierwszego szefka) i przechodzą się same. Dopiero tak od czwartego miasta zaczyna się z tego robić rasowy RPG. Dalsze (i chyba już ostatnie) wrażenia:

Etap pustynno/tropikalny był aż zbyt normalny, więc nawet screenów dużo nie robiłem:
2rh1sgk.jpg
ale parę śmieszniejszych momentów jak ten wszędzie idzie wyłapać.

Koleś w ścianie już mnie nawet nie dziwił:
2vk12js.jpg

Creepy zaczęło sie znowu robić jak wróciłem do Stonehenge:
f1z37o.jpg

119o36x.jpg

Był następny przerywnik, tym razem przy herbatce:
23wp5b7.jpg

Gadający kamień (takie coś to standard w tej grze lol):
sx0qoj.jpg

Pacing gry się trochę zmienił, ponieważ po skompletowaniu ekipy leci się od bosska do bosska, zajmować kolejne 'my sanctuary', więcej jest backtrackingu i typowego dungeon crawlingu.
Earthbound nie przestaje jednak zaskakiwać, przed ostatnim sanctuary trafiamy do takiej o miejcówki pod ziemią:

Spoiler

To nie jedyna niespodzianka, po zebraniu ostatniego sanctuary trafiamy tu:
Spoiler

Zaczyna się znowu ostra schiza, to znak, że zbliżamy się do końca przygody:
Spoiler

Żeby pokonać Giygas bohaterowie muszą cofnąc się w czasie, sprawa ma pewien haczyk:
Spoiler

Od tego momentu już krótka droga jednego z najbardziej wykręconych szefków w historii:

28ktsgp.jpg

mbsjlx.jpg

Czapki z głów, jeden z najzajebistszych bossów ever. Pod koniec gra robi się mocno hardkorowa. Po point of no return sami najgorsi przeciwnicy atakują. Paraliżują, zabijają jednym hitem, odnawiają sobie życie, a samego Giygasa za czwartym podejściem dopiero wyczaiłem. Poo i jego Brainstorm Omega ratują życie. Wspominałem wcześniej o burzeniu czwartej ściany, na sam koniec twórcy wracają do tego motywu:
33fgkgg.jpg
Fakt, że tylko modlitwa może pokonać Giygas = mindblown
o9onif.jpg

Jeszcze będę się doszukiwał smaczków post-game, jeden już znalazłem w creditsach:
2hx23cz.jpg
Spodziewałem się, że w końcu pokażą ojca Nessa, ale przez całą grę to tylko głos z telefonu. Smutne nieco.

Świeżo po skończeniu nie mam oporów, żeby wystawić Earthbound 10/10, czuję że przeszedłem ponadczasową gierkę, będącą muzycznie i graficznie szczytem dokonań ery 16-bitowej. Dziękuję za uwagę, teraz wasza kolej  :u2:

 

edti: jako ciekawostkę warto dodać, że przy programowaniu gry współpracował nikt inny jak Satoru Iwata. HAL odwalał brudną robotę do EB i Iwata parę razy jest wymieniony w creditsach. 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 27 lipca 2013 - 12:28

  • 4

#60 Kaz Napisany 27 lipca 2013 - 13:08

Kaz

    Sub-Zero

  • Forumowicze
  • 613 Postów:

No Iwata mówił w jednym z directów że pracował nad grą i cieszy się że ludzie się tak jej domagają.

Sprawdź na WiiU logu ile godzin spędziłeś z grą i napisz mi, trochę mi smaka zrobiłeś, ale back log wciąż mam duży z grami >.>


  • 0



Inne z tagami: