Kwestie techniczne
#271 Napisany 27 lutego 2016 - 10:32
#272 Napisany 27 lutego 2016 - 11:38
To się trochę spóźnili. Rękawice Nintendo to już chyba 30 lat temu były
#273 Napisany 27 lutego 2016 - 22:57
#274 Napisany 29 lutego 2016 - 20:55
#275 Napisany 29 lipca 2016 - 19:01
#276 Napisany 30 lipca 2016 - 11:03
Luźne spojrzenie na gry startowe konsol Nintendo
#277 Napisany 08 sierpnia 2016 - 15:43
#278 Napisany 08 sierpnia 2016 - 21:18
Daję plusa.
#279 Napisany 09 sierpnia 2016 - 21:07
Z Siggraph 2016:
#280 Napisany 14 sierpnia 2016 - 11:29
Poniżej 10 fpsów
#281 Napisany 19 sierpnia 2016 - 02:20
Kiedyś gracze nie zwracali na to uwagi. Grali i bawili się przy tym wybornie. Obecnie w dobie internetu panuje moda na liczby. Na długo przed premierą gry zna się nie tylko jej sekrety, ale także rozdzielczość oraz ilość klatek na sekundę, a to głównie sprawny generator do durnych wojen sprzętu.
Dlatego też takie konsole jak GBA, PSX cieszyły się tak ogromną popularnością. Jakoś nie widziałem w wojnach żadnego użytkownika DS, który żaliłby się, bądź obrażał posiadaczy innych sprzętów.
#282 Napisany 19 sierpnia 2016 - 06:26
Nie do końca tak było.
Wojna na grafikę i technologię była od zawsze. Z NESa się śmiano że jest słaby (i że ma pada dla casuali), później się z niego śmiano bo miał 8 bitów a nowa Sega już 16. No i tak dalej
Kiedyś 13 fpsów nie robiło wrażenia, bo nie znano niczego lepszego. N64 to smutny czas, kiedy gracze gardzili 2D i brali wszystko co się dało o ile było w 3D.
#283 Napisany 19 sierpnia 2016 - 23:44
Tu się zgodzę. Pamiętam jak w technikum znajomi blacharze coś tam posykiwali na powtórki z pierwszego GT.
SNES vs MD, PSX vs Sat (później N64). Jasne, ale głównie rozbijało się to o grafikę jako taką (wielokąty, tekstury).
Animacja generalnie była marna, ale nikt się tym nie przejmował, ponieważ było przyjęte, że mordobicia hulają w 60 (NTSC) i 50 (PAL), a z resztą różnie było - przypomnij sobie VagrantStory, Front Mission III.
A teraz spójrz. Ledwo co premierę Deus Eks ma i już się zaczyna. Konsolowy kpią, że na SLI po kilka tys. chodzi w "zaledwie" fHD+ultra i 69k/s, a blacharze zaczynają już drwić z 'do trzydziestu klatek", a jak DF wrzuci filmiki, to gracze zamiast cieszyć się świetną gra, będą klikać, przerzucając się obelgami z tytułu różnicy kilka klatek.
Niemniej racja, odejście od piękna jakim dwa jest, to cios. Bardzo trafnie ujęte, wzgarda dla dwa de. A to przecież ma nie tylko niesamowity urok, ale tez znacznie wolniej się starzeje.
#284 Napisany 28 listopada 2016 - 21:19
Może do Scorpio coś tu wsadzą.
AMD Zen - flagowy ośmiordzeniowiec w cenie 499 dolarów, o mocy Intela za 1000 dolarów
Czy będzie aż tak dobrze? Z nowych przecieków wynika, że flagowy procesor AMD "Zen" SR7 będzie wyceniony na kwotę 499 dolarów i przy tej cenie ma być w stanie pokonywać ośmiordzeniowe procesory Intel Core i7-5960X Extreme Edition. W sieci pojawiły się już informacje o próbkach inżynieryjnych układów AMD "Zen" SR7, mających pracować z częstotliwością bazową 3,2 GHz i Turbo do 3,5 GHz. Warto zauważyć, że niedawno przyłapane, wcześniejsze wersje rozwojowe tych układów miały zegary 2,8 i 3,2 GHz. Widać wiec zauważalny postęp w tej kwestii.
Wyłapany procesor SR7 ma oznaczenie AMD Eng Sample: 1D3201A2M88F3_35/32_N i jest to ośmiordzeniowa konstrukcja obsługująca szesnaście wątków. Jest to jak dotąd najwyżej taktowany procesor AMD "Zen". Według nieoficjalnych źródeł zwiększenie zegarów do obecnych poziomów pozwala procesorowi AMD "Zen" SR7 uzyskiwać lepszą wydajność aniżeli Intel "Haswell-E" Core i7-5960X Extreme Edition. Niedawno pojawiły się doniesienia o tym, że firma AMD planuje trzy serie procesorów "Zen", a więc flagowe SR7, średniobdżetowe SR5 i niskobudżetowe SR3. W pierwszej kolejności, a konkretnie w styczniu przyszłego roku, pojawić się mają najmocniejsze modele, a więc serii S7. Na marzec planowane mają być rynkowe debiuty procesorów pozostałych serii - SR5 i SR3.
Być może najbardziej istotną informacją od źródeł chińskich jest to, że flagowy model nowej generacji procesorów AMD miałby być wyceniony na kwotę tylko 499 dolarów, a więc o połowę mniejszą niż ceny flagowych Core i7 Extreme Edition. Firma rzekomo planuje innego ośmiordzeniowca SR7, który miałby kosztować 349 dolarów. W serii SR5 mamy zobaczyć sześciordzeniowy model w cenie 249 dolarów, a w serii SR3 pojawić się ma czterordzeniowy, ośmiowątkowy procesor w cenie 150 dolarów. Jeżeli te informacje potwierdzą się, to procesory AMD Summit Ridge, oparte na architekturze Zen, miałyby ogromną siłę w starciu z układami Intela.
#285 Napisany 28 listopada 2016 - 21:21
Dolar to najważniejszy element specyfikacji procesora
#286 Napisany 28 listopada 2016 - 22:29
#287 Napisany 02 stycznia 2017 - 13:37
#288 Napisany 02 stycznia 2017 - 17:58
Przeglądarki internetowe to przekleństwo konsol
x86 jest mediocre? Przecież to najlepsza architektura na świecie!
#289 Napisany 02 stycznia 2017 - 21:08
Przecież to najlepsza architektura na świecie!
Nie jest to prawdą.
#290 Napisany 03 stycznia 2017 - 11:26
#291 Napisany 05 stycznia 2017 - 12:33
Nowa specyfikacja HDMI ze wsparciem dla 10K w 120fps - przyda się w kolejnej generacji konsol
#292 Napisany 05 stycznia 2017 - 20:02
Boner.
#293 Napisany 06 stycznia 2017 - 10:58
Ilość technicznych detali które to zdjęcie pokazuje jest wręcz przytłaczająca.
#294 Napisany 10 marca 2017 - 09:48
https://techcrunch.c...r-22-5-million/
#295 Napisany 10 marca 2017 - 19:48
DX 12 to łajno.
pclab:
Uzyskanie jeszcze wyższego poziomu wymaga ogromnego nakładu pracy. Tiago Rodrigues z Ubisoft Montreal podzielił się ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi słynnych bibliotek Microsoftu. Według niego DirectX 12 nie zawsze będzie dobrym wyborem, jeśli deweloper myśli jedynie o czystej wydajności. Z drugiej jednak strony, API to ma sporo zalet, które można i powinno się wykorzystywać.
Podczas panelu dotyczącego zaawansowanych technik graficznych na GDC 2017, Rodrigues stwierdził, że sporo kosztowało jego studio dostosowanie silnika AnwilNext do DirectX 12. Jak sam zauważył, twórcy muszą poświęcić bardzo dużo czasu, by wydajność w wersji z nowym API była choćby na takim samym poziomie jak przy użyciu DX11. Uzyskanie kilku dodatkowych klatek na sekundę jest jeszcze cięższe.
Rodrigues uważa, że deweloperzy myślący głównie o czystej mocy przechodząc na DX12 będą po prostu zawiedzeni. Ujawnił, że przy zmianach w silniku Ubisoftu wydajność dla GPU wzrosła o maksymalnie 5 procent, i to głównie dzięki asynchronicznym obliczeniom na kartach AMD. W przypadku procesora zanotowano wzrost od 15 do 30 procent, przy czym nie przekładało się to w zasadzie na zwiększenie liczby wyświetlanych klatek. DirectX 12 nadal jest jednak ciekawym wyborem, choć z nieco innych powodów.
Jak twierdzi programista Ubisoftu, biblioteki oferują wiele nowych funkcji, jak wspomniane już obliczenia asynchroniczne, czy multi GPU oraz Shader Model 6.0. Grę łatwiej jest przygotować na kilka platform, a ze względu na to, że trzeba włożyć więcej pracy w pisanie kodu, prościej jest też przenieść grę na inne podobne API, takie jak choćby Vulkan. Opinia Rodriguesa nie jest wcale odosobniona. Niedawno w podobnym tonie wypowiadał się przedstawiciel studia Nixxes, który także zauważył, że odpowiednie przygotowanie gry na DX12 jest bardzo trudne i czasochłonne. Nie zawsze też jest w ogóle sens korzystać z tego API.
#296 Napisany 03 kwietnia 2017 - 10:25
Ryan. Zacząłeś już szukać pracy?
Apple has given Imagination Tech notice that it will stop using its graphics technology in the iPhone and other products in up to two years’ time, dealing a major blow to the British company, which could lose half of its revenue.
Shares in Imagination, in which Apple holds an 8 per cent stake, plunged by 65 per cent.
Imagination said Apple, its biggest customer, was developing its own independent graphics processing chips, which would reduce its reliance on the company. The technology group licenses its processing designs to Apple and receives a small royalty on every graphics chip used in a iPhone, iPad and Apple Watch.
Imagination, however, said it doubted that Apple could go it alone without violating Imagination’ patents, intellectual property and confidential information. “This evidence has been requested by Imagination but Apple has declined to provide it,” it said on Monday. It said that Apple’s notification had triggered talks on alternative commercial arrangements for the current license and royalty agreement.
#297 Napisany 03 kwietnia 2017 - 10:29
Ciekawy niusik.
#298 Napisany 03 kwietnia 2017 - 10:31
Jest też odpowiedź:
Imagination Technologies Group plc (LSE: IMG, “Imagination”, “the Group”) a leading multimedia, processor and communications technology company, has been notified by Apple Inc. (“Apple”), its largest customer, that Apple is of a view that it will no longer use the Group’s intellectual property in its new products in 15 months to two years time, and as such will not be eligible for royalty payments under the current license and royalty agreement.
Apple has used Imagination’s technology and intellectual property for many years. It has formed the basis of Graphics Processor Units (“GPUs”) in Apple’s phones, tablets, iPods, TVs and watches. Apple has asserted that it has been working on a separate, independent graphics design in order to control its products and will be reducing its future reliance on Imagination’s technology.
Apple has not presented any evidence to substantiate its assertion that it will no longer require Imagination’s technology, without violating Imagination’s patents, intellectual property and confidential information. This evidence has been requested by Imagination but Apple has declined to provide it.
Further, Imagination believes that it would be extremely challenging to design a brand new GPU architecture from basics without infringing its intellectual property rights, accordingly Imagination does not accept Apple’s assertions.
Apple’s notification has led Imagination to discuss with Apple potential alternative commercial arrangements for the current license and royalty agreement.
Imagination has reserved all its rights in respect of Apple’s unauthorised use of Imagination’s confidential information and Imagination’s intellectual property rights.
A further announcement will be made in due course.
This announcement contains inside information.
#299 Napisany 03 kwietnia 2017 - 20:03
Może Apple blefuje, a celem było drastyczne obniżenie kursu akcji IT. Taniej będą mogli ich przejąć. ;]
#300 Napisany 03 kwietnia 2017 - 20:42
Skurwysyńskie zagranie. Ma to sens, ale wątpię