Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kwestie techniczne


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
307 odpowiedzi na ten temat

#61 torq314 Napisany 25 wrzesień 2013 - 10:32

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 21910 Postów:
powinien być do tego uzupełniający wykres pokazujący rozkład procentowy graczy PCtowych w kontekście absorpcji tych "nowych" technologii. czym innym jest bowiem istnienie technologii, a czymś zupełnie innym - ile procent graczy rzeczywiście ją ma. nvidia może sobie nawet co dwa tygodnie nowy czip na rynek wprowadzać, co nie zmieni faktu że statystycznie będzie go posiadać promil graczy.
  • 0

#62 Ryan Napisany 25 wrzesień 2013 - 10:41

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32206 Postów:

Ogólnie mają rację, ale to nie ma znaczenia

Równie dobrze w dyskusji o dojeździe do pracy mógłbym wyskoczyć z info, że helikoptery są szybsze niż auta w korkach. Ogólnie miałbym rację, ale to bez znaczenia. ;)
  • 0

#63 Aleks Napisany 26 wrzesień 2013 - 14:57

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5088 Postów:

AMD ogłasza technologię Mantle


  • 0

#64 torq314 Napisany 26 wrzesień 2013 - 18:09

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 21910 Postów:
Znowu? Rano pół strony o tym dyskutowaliśmy w wątku o silnikach.
  • 0

#65 Ryan Napisany 26 wrzesień 2013 - 20:50

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32206 Postów:
To Aleks, czego oczekiwałeś? :hihi:
  • 0

#66 ACZ Napisany 26 wrzesień 2013 - 20:53

ACZ

    Samiec Alfa

  • Forumowicze
  • 31090 Postów:

tamtą rozmowe przenies tutaj


  • 0

#67 Aleks Napisany 27 wrzesień 2013 - 09:21

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5088 Postów:

To Aleks, czego oczekiwałeś? :hihi:

 

 

nie przeglądam wszystkich tematów na bieżąco, sorry...


  • 0

#68 Ryan Napisany 27 wrzesień 2013 - 10:01

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32206 Postów:
No to ban! :hihi:
  • 0

#69 Aleks Napisany 28 wrzesień 2013 - 09:14

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5088 Postów:

Digital Foundry kontra architekci Xbox One


  • 0

#70 ACZ Napisany 02 październik 2013 - 14:40

ACZ

    Samiec Alfa

  • Forumowicze
  • 31090 Postów:

W Xbox One, 10% mocy GPU jest zarezerwowane dla Kinecta i aplikacji. Być może w przyszłości MS zdejmie blokadę i udostępni te 10% dla deweloperów.

 

więcej dla osób znających angielski:

http://www.eurogamer...-one-developers

 


  • 0

#71 Ryan Napisany 02 październik 2013 - 14:49

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32206 Postów:
Teraz sonybojki muszą się zdecydować, że Xbox jest compute-, czy bandwidth-bound. :clown:
  • 0

#72 ACZ Napisany 02 październik 2013 - 15:02

ACZ

    Samiec Alfa

  • Forumowicze
  • 31090 Postów:

nie wiem co oznacza compute i bandwitch-bound, wiec moj komentarz bedzie nastepujacy.

 

zdaniem deweloperow ps4 jest mocniejsze od xbone o 50%, wiec nawet jesli MS zwolni te 10% dla dewów to xbone i tak nie bedzie tak mocny jak ps4. :sir:


  • 0

#73 Ryan Napisany 02 październik 2013 - 15:55

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32206 Postów:
Masz rację. Xbone wciąż będzie mocniejszy.
  • 0

#74 leon Napisany 02 październik 2013 - 16:00

leon

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2142 Postów:

Ryan na CEO M$

:cf:


  • 2

#75 Ryan Napisany 02 październik 2013 - 17:34

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32206 Postów:
Dałem +1, bo w sumie pozycja otwarta na kogoś nowego. :cf:
  • 0

#76 Danteusz Napisany 02 październik 2013 - 18:13

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 28306 Postów:
Elop już zaklepał pozycję
  • 0

#77 torq314 Napisany 02 październik 2013 - 18:14

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 21910 Postów:
Jak oni chcą na ten steam wrzucać gry na linuksie? Będą tam mieli swoje api? Linuks w moich czasach był pod tym względem cienki jak dupa węża i nie słyszałem żeby coś się zmieniło. W moim stanie wiedzy gry steamowe nadal używają directx, nowy oes oznacza więc zupełnie nową platformę softwareową, osobne testy itd.
  • 0

#78 Danteusz Napisany 02 październik 2013 - 18:15

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 28306 Postów:
Tak, nazywa sie OpenGL, może słyszałeś.
  • 0

#79 torq314 Napisany 02 październik 2013 - 18:20

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 21910 Postów:

Tak, nazywa sie OpenGL, może słyszałeś.


Really? Jeśli chciałeś być złośliwy albo błysnąć to Ci nie wyszło, miałem zajęcia z opengl jak na chleb mówiłeś ... no jakoś tam po swojemu :P

Po pierwsze, nie każda gra z definicji wspiera opengl. Po drugie, to jest tylko api graficzne, a ja pytam o całe, wejście wyjście, dźwięk, api sieciowe.

Poza tym nie pytam czy się DA, bo wiadomo że się da, wystarczy jakiś multiplatformowy silnik wziąć, typu unity. Ja pytam o filozofię współczesnego linuksa w zakresie gejmingowym i scenariusze migracji.
  • 0

#80 Danteusz Napisany 02 październik 2013 - 18:28

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 28306 Postów:

Małe firmy i tak używają OpenGL (albo Unity), bo i tak muszą konwertować grę na wszystko co się da. Gry AAA najczęściej używają DirectX, więc tu konwersja nie jest taka prosta. Patrzę co jakiś czas na gry Steam na Maca, sporo ze znanych tytułów pojawia się, ale przeważnie z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Nie wiem jak wygląda kwestia innych API niż graficznych, pewnie do dźwięku jest OpenAL. Patrząc na rozwój Steama na Maca i Linuxa można wnioskować że SteamOS na starcie będzie dużo gorszą ofertą niż Steam na Windowsie.

 

A złośliwość mi wyszła :P


  • 0

#81 torq314 Napisany 02 październik 2013 - 18:32

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 21910 Postów:
Nie wyszła, zajecia z opengl prowadziłem od 1999.
  • 0

#82 Danteusz Napisany 02 październik 2013 - 18:33

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 28306 Postów:

Nie wątpiłem w Twoją znajomość OpenGL :P


  • 0

#83 fingus Napisany 02 październik 2013 - 18:40

fingus

  • Moderatorzy
  • 31815 Postów:
Potwierdzam - dobra złośliwość. Co najmniej 7.6/10. :tak:

Ten post był edytowany przez fingus dnia: 02 październik 2013 - 18:40

  • 0

#84 torq314 Napisany 02 październik 2013 - 18:42

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 21910 Postów:
Najwyżej 3.8/10

:tak:

Z tą dostępnością właśnie też mam takie odczucia, że będą różne oferty i co prawda geek to rozumie, ale zwykły użytkownik niekoniecznie. Z punktu widzenia developera takiego dużego, to nowa platforma wcale nie jest dobrą wieścią, raczej odwrotnie.
  • 0

#85 Ryan Napisany 02 październik 2013 - 19:30

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32206 Postów:

Małe firmy i tak używają OpenGL (albo Unity), bo i tak muszą konwertować grę na wszystko co się da.

Wciąż unikasz odpowiedzi na postawione pytanie: co z szitem poza grafiką? Jest jeszcze (przynajmniej) audio, wideo i networking do rozwiązania. OpenGL tego wszystkiego załatwia, a standardy w innych dziedzinach (choćby i OpenAL) aż takie multiplatformowe nie są. Poza tym OGLES != OGL.

Odpowiadając na pytanie torq: w zasadzie to, co robi Valve, to standaryzuje wszystkie backendy. Jeden słuszny stos audio, jeden słuszny stos wideo, itd. Całość podkręcają, żeby była realtime i nadawała się do gierek.
  • 0

#86 torq314 Napisany 02 październik 2013 - 19:33

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 21910 Postów:
Jeden słuszny, ale swój własny, czy wybiorą jakiś zewnętrzny, czy jeszcze nie wiadomo?
  • 0

#87 Danteusz Napisany 02 październik 2013 - 19:55

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 28306 Postów:
Ryan, przecież napisałem że nie wiem
  • 0

#88 Aleks Napisany 02 październik 2013 - 23:09

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5088 Postów:

MS znowu "podkręca" GPU w Xbox One o,O

http://www.eurogamer...rom-wiecej-mocy


Ten post był edytowany przez Aleks dnia: 02 październik 2013 - 23:14

  • 0

#89 Schrodinger Napisany 02 październik 2013 - 23:10

Schrodinger

  • Reformatorzy
  • 51853 Postów:
widac duzo im brakuje do PS4 :^^: a potem RRODy beda sie sypac
  • 0

#90 D3ckard Napisany 02 październik 2013 - 23:57

D3ckard

    Mega Man

  • Narybek
  • 146 Postów:

Ta, bo zmiana alokacji zasobów wpływa na sprzęt  :tak:

 

Nie rozumiem tylko tej całej dyskusji. Mają słabszą konsolę - trudno. Niech gadają o grach, funkcjach multimedialnych i całej reszcie szopki. Po co wywlekać coś, na czym muszą dostać w tyłek?

 

 

A Valve w ogóle nie rozumiem. Z mojej perspektywy zachęcają ludzi do przejścia z zamkniętej platformy MS (wg planów) na zamkniętą platformę Valve. Gdzie tu korzyść?


  • 0