Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kwestie techniczne


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
322 odpowiedzi na ten temat

#1 Aleks Napisany 03 sierpnia 2013 - 15:47

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

Proponuje aby ogólne rozmowy o sprzęcie, silnikach graficznych itp. umieszczać w tym temacie.
 
ok, to może zacznę...

Microsoft podkręca grafikę w Xbox One

 

komentarz do tego znaleziony "w sieci"

 

"Dodatkowo dochodzi kwestia słabej wydajności sterowników graficznych dla Radeonów pod systemami Unixo-podobnymi. Nie ma najmniejszych szans żeby jakakolwiek karta graficzna działała szybciej na innym systemie operacyjnym niż Windows 8 i Direct X. Wystarczy poczytać testy w necie. Windows ZAWSZE zwycięża w takich testach od 20 do 100%. I trzeba być bardzo naiwnym albo mieć klapki na oczach z napisem "Sony", żeby łudzić się że tym razem będzie inaczej. To co PS4 zyskuje na sprzęcie, to X1 nadrobi systemem operacyjnym i wydajnością sterowników graficznych.


"Od osób pracujących bezpośrednio ze sprzętem dowiedzieliśmy się, że układ GPU jest równie trudny do zaprogramowania, co jednostki SPU znane z PlayStation 3 i procesora Cell."

Sony już zaczyna się tłumaczyć jak to ciężko jest programować Radeona 7850. Jakoś twórcy gier na PC nie narzekają na to. Pewnie dlatego że mają Windowsa i Direct X na którym to programowanie takiej "skomplikowanej" karty graficznej jak Radeon 7850 jest dziecinnie proste."


  • 0

#2 nole Napisany 03 sierpnia 2013 - 16:09

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 728 Postów:

Dżona Karmaka słuchałeś? Mówił, że Sony robi absolutnie WSZYSTKO jak należy przy PS4 (tak w wielkim skrócie)


  • 0

#3 ACZ Napisany 03 sierpnia 2013 - 16:30

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

juz mamay podobny temat do takich rzeczy:

http://nikogoforum.p...silniki/page-10


  • 0

#4 Danteusz Napisany 03 sierpnia 2013 - 20:35

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:
Aleks, dla własnego dobra nie wklejaj takich komentarzy
  • 0

#5 Ryan Napisany 05 sierpnia 2013 - 07:56

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Komentarz jak komentarz. Zabawniejsze jest to, że założył dla niego temat. ;)
  • 0

#6 lukaszSA Napisany 05 sierpnia 2013 - 09:34

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Przecież jemu ten komentarz spodobał się tylko dlatego, że napisali tam, że PS4 jest trudne w programowaniu. A że założył temat? To w końcu Aleks


  • 0

#7 Aleks Napisany 27 sierpnia 2013 - 09:42

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

Hot Chips: Microsoft's Xbox One SoC has 47 MBytes Cache / 204 GB/s peak BW


  • 0

#8 Ryan Napisany 27 sierpnia 2013 - 09:46

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Bzdury, nie da się wyprodukować układu z czterdziestomegabajtową pamięcią podręczną.
  • 0

#9 Danteusz Napisany 27 sierpnia 2013 - 09:50

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:

Czemu się nie da? Cena czy ograniczenia techniczne?


  • 0

#10 Schrodinger Napisany 27 sierpnia 2013 - 09:52

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
<fingus style>
Dlatego MS ma 47MB pamięć podręczną
</fingus style>
  • 0

#11 Ryan Napisany 27 sierpnia 2013 - 10:03

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Czemu się nie da? Cena czy ograniczenia techniczne?

Cache to określenie na pewien konkretny typ pamięci, o pewnej charakterystyce jeśli chodzi o czas dostępu i jasno zdefiniowanej hierarchii. Nie jesteś w stanie zbudować pamięci (strzelam) większej niż 8MB o takich parametrach, bo czas dostępu będzie ograniczony przez fizyczną odległość układu od bramki pamięci. Pamięć o której mowa to pewnie EDRAM/ESRAM, który nie powinien być włączony w hierarchię cache i który choć znacznie szybszy od RAMu (w końcu jest na kości), to nie spełnia charakterystyk cache. Przykładowo rejestry na układzie mogą być czytane w jednym cyklu (w fazie fetch operacji). L1 wymaga 1-5 cykli*, L2 to 5-20 cykli, L3 to 20-70 cykli (zależy sporo od liczby rdzeni i liczby współdzielonych linii), RAM to około 100ns (RAM jest taktowany innym zegarem niż CPU, więc odniesienie do cykli CPU nie ma sensu). EDRAM/ESRAM to pewnie około 50-60ns, więc "równowartość" 90-105 cykli procesora.

* przy domniemanym 1,6Ghz X1 3 cykle to 2ns (precyzyjniej: 1.88ns)

//edyta
Poprawiłem matematykę nieco.

Ten post był edytowany przez Ryan dnia: 27 sierpnia 2013 - 10:06

  • 0

#12 lukaszSA Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:13

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Nie, nie.

Jeżeli Aleks mówi, że się da, to znaczy, że się da. To on jest tutaj naszym technicznym guru


  • 0

#13 Aleks Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:24

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

ale ja nic nie mówiłem
 
tu jeszcze coś mam:

Xbox One's massive, custom CPU can pick you out of a lineup

 

xbox-one-full-soc-specs-100051503-large.


Ten post był edytowany przez Aleks dnia: 27 sierpnia 2013 - 11:30

  • 0

#14 Ryan Napisany 27 sierpnia 2013 - 13:23

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Wygląda na to, że EDRAM/ESRAM może być mapowany w przestrzeni adresowej jednostek wykonawczych. Brak informacji o spójności cache świadczy, że jest to klasyczne rozwiązanie i teksty o 47MB cache można między bajki włożyć.
  • 0

#15 Aleks Napisany 28 sierpnia 2013 - 07:14

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

Ryan, Ty weź się lepiej zastanów, po czyjej stronie jesteś.


  • 0

#16 Ryan Napisany 28 sierpnia 2013 - 07:37

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Po stronie prawdy!
  • 0

#17 Kurzy Napisany 28 sierpnia 2013 - 08:25

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 970 Postów:
Aleks, mnie przekonałeś. Nie dla PS4 :cf:
  • 0

#18 burnstein Napisany 28 sierpnia 2013 - 08:29

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 117 Postów:

Ryan, Ty weź się lepiej zastanów, po czyjej stronie jesteś.

A Ty już się zdecydowałeś? Dziś w którą stronę wieje? :yao:


  • 0

#19 Aleks Napisany 28 sierpnia 2013 - 08:32

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

chodzi o nextgeny? to jeszcze nie do końca, zobaczymy jak już wyjdą

 

polska wersja o tym procku z Xbox One


Ten post był edytowany przez Aleks dnia: 28 sierpnia 2013 - 09:23

  • 0

#20 Ryan Napisany 28 sierpnia 2013 - 09:24

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
md10s%20pravda%20lenin.jpg

Sensowne info, jeśli kogoś: http://forum.beyond3...ead.php?t=63929
  • 0

#21 Aleks Napisany 28 sierpnia 2013 - 09:33

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

md10s%20pravda%20lenin.jpg

Sensowne info, jeśli kogoś: http://forum.beyond3...ead.php?t=63929

 

możesz streścić?


  • 0

#22 D3ckard Napisany 28 sierpnia 2013 - 13:18

D3ckard

    Mega Man

  • Narybek
  • 146 Postów:

Kilka wyjaśnień po dłuższym researchu (który jest ograniczony przez moje zrozumienie tematu, więc Ryan - nie krępuj się poprawiać):

 

- 47 MB to łączna wartość cache w układzie. Składają się na to pamięci L1, L2, eSRAM i zdaje się jakiś cache w grafice

- konsola zawiera 8 GB pamięci flash - prawdopodobnie w dysku, co tłumaczy jego niewymienialność

- eSRAM nie jest jedną kością, tylko czterema po 8 MB każda - potencjalnie może to zwiększyć przepustowość (każda kość ma osobną szynę)

-SoC zawiera 15 dodatkowych, specjalizowanych procesorów, których rola nie została na ten moment do końca wyjaśniona (jeden z nich to zdaje się osobny procesor audio)

- SoC posiada koherentną pamięć (jakiś odpowiednik HSA)


  • 1

#23 Ryan Napisany 28 sierpnia 2013 - 13:21

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

możesz streścić?

To jest link do streszczenia. :fp:
  • 0

#24 Ryan Napisany 28 sierpnia 2013 - 13:57

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

- 47 MB to łączna wartość cache w układzie. Składają się na to pamięci L1, L2, eSRAM i zdaje się jakiś cache w grafice

Nie to łączna wielkość pamięci. Cache ma konkretne znaczenie. eSRAM to nie cache.

- konsola zawiera 8 GB pamięci flash - prawdopodobnie w dysku, co tłumaczy jego niewymienialność

Prawdopodobnie nie w dysku - podpięty jest do południowego mostka, ale nie jest częścią SATA.
http://pc.watch.impr...tml/08.jpg.html
eMMC4.5 daje wysoką przepustowość, więc pewnie jest to zbiornik ogólnego przeznaczenia na dane do streamowania (z BD, HDD, sieci).

- eSRAM nie jest jedną kością, tylko czterema po 8 MB każda - potencjalnie może to zwiększyć przepustowość (każda kość ma osobną szynę)

Prawdopodobnie nie mają osobnej szyny.

-SoC zawiera 15 dodatkowych, specjalizowanych procesorów, których rola nie została na ten moment do końca wyjaśniona (jeden z nich to zdaje się osobny procesor audio)

Większość została wyspecyfikowana, np. tu:
http://pc.watch.impr...tml/10.jpg.html
http://pc.watch.impr...tml/11.jpg.html

- SoC posiada koherentną pamięć (jakiś odpowiednik HSA)

Opcjonalnie koherentny dostęp do DRAMu.

A teraz pytanie: no i jakie wnioski z tego wszystkiego? Bo to tylko wartości i parametry. Jakie to daje możliwości?
  • 0

#25 D3ckard Napisany 28 sierpnia 2013 - 14:33

D3ckard

    Mega Man

  • Narybek
  • 146 Postów:

Ryan, będę się trzymał, że te 47 MB mogę poprawnie nazwać cache. Za Wikipedią:

 

Pamięć podręczna (ang. cache) – mechanizm, w którym część spośród danych zgromadzonych w źródłach o długim czasie dostępu i niższej przepustowości jest dodatkowo przechowywana w pamięci o lepszych parametrach. Ma to na celu poprawę szybkości dostępu do tych informacji, które przypuszczalnie będą potrzebne w najbliższej przyszłości.

 

Jak rozumiem chodziło Ci o to, że zliczyłem razem zupełnie różne rodzaje pamięci(i o skrajnie różnych parametrach), ale każda z nich pełni funkcję cache i to w dość podstawowym znaczeniu (nie jest to case RAM jako cache dla HDD).

 

 

Dzięki za informację dotyczącą flash, masz przy okazji jakieś sugestie, dlaczego HDD jest niewymienny? Bo w takim razie całkowicie tego nie rozumiem (chyba, że chodzi o optymalizację przepływu powietrza).

 

Jeśli chodzi o szyny dla eSRAM, ten link sugerowałby, że są osobne: http://www.extremete..._diagram_WM.jpg

 

 

Przy okazji prośba: mógłbyś w skrócie opisać, co robią te wyspecyfikowane procesory? Bo "swizzle copy" nic mi nie mówi.

 

A jeśli chodzi o ostatnie pytanie, to szczera odpowiedź brzmi: nie mam zielonego pojęcia. Moje osobiste odczucia są takie, że przewaga PS4 może być mniejsza, niż się mówiło (ze względu na konieczność zrzucania zadań takich jak przetwarzanie audio na CPU czy GPU). Poza tym, wygląda na to, że Xbone jest dużo lepiej zaprojektowany niż się wydawało i może to mieć duży wpływ na ogólne odczucia podczas używania konsoli, głównie jeśli chodzi o płynność działania: dużo buforów, dedykowanych dekoderów itp. Wreszcie, wygląda na to, że Xbone jest dość skomplikowany wewnętrznie i nie wiem, jak odbije się to na deweloperach. Nie mam dostępu do API, więc nie wiem, jak to wygląda. Zakładam również, że pytanie było retoryczne i trochę mnie oświecisz.

 

Pozdro


  • 0

#26 Ryan Napisany 28 sierpnia 2013 - 14:53

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Ryan, będę się trzymał, że te 47 MB mogę poprawnie nazwać cache. Za Wikipedią:

Pamięć podręczna (ang. cache) – mechanizm, w którym część spośród danych zgromadzonych w źródłach o długim czasie dostępu i niższej przepustowości jest dodatkowo przechowywana w pamięci o lepszych parametrach. Ma to na celu poprawę szybkości dostępu do tych informacji, które przypuszczalnie będą potrzebne w najbliższej przyszłości.


Zignorowałeś słowo "dodatkowo". Jeśli pamięć nie jest w hierarchii pamięci podręcznej, to nie utrzymuje duplikatu (przechowywanie dodatkowe) a unikalną kopię. Pamięć ESRAM w X1 może przechowywać własne dane, które nigdy nie trafią do innej pamięci (np. G-bufor).

Ten post był edytowany przez Ryan dnia: 28 sierpnia 2013 - 14:53

  • 1

#27 D3ckard Napisany 28 sierpnia 2013 - 14:57

D3ckard

    Mega Man

  • Narybek
  • 146 Postów:

Mea culpa, przyznaje się do błędu. Odniesiesz się do reszty? Szczególnie ciekawy jestem Twojej opinii nt. znaczenia tych wszystkich diagramów w praktyce.


  • 0

#28 Ryan Napisany 28 sierpnia 2013 - 15:24

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
HDD jest niewymienny, żeby ludzie nie grzebali.

ESRAM ma jedną strzałkę do MMU, więc raczej jedną szynę.

Swizzling zwiększa spójność przestrzenną danych wielowymiarowych. Sprawdź: http://fgiesen.wordp...-and-swizzling/
X1 podobnie do 360 będzie wykonywał (de)kompresję danych w locie, za free, w ramach IO. Czytasz plik w kodzie jako "czysty tekst" mimo iż na dysku jest skompresowany. To ten ficzer, który pozwalał na pobieranie łatek/gier bez instalowania/rozpakowywania. Procesor audio i enkodery/dekodery wideo chyba jasne do czego służą. ;)

O PS4 wiadomo znacznie mniej, więc ciężko prorokować o różnicach.
  • 0

#29 Hellmans Napisany 28 sierpnia 2013 - 15:33

Hellmans

  • Forumowicze
  • 13 012 Postów:

Swizzling

 

Fajne słowo. Jak jakaś odmiana porno.


  • 0

#30 Aleks Napisany 29 sierpnia 2013 - 07:21

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

eSRAM'y, SoC'i z dodatkową pamięcią i innymi bajerami, PS4 na pewno wymięknie  :mog:


Ten post był edytowany przez Aleks dnia: 29 sierpnia 2013 - 07:23

  • 0