Nintendo 2DS, czyli 3DS bez 3D
#61 Napisany 30 sierpnia 2013 - 18:35
^ unboxing i pierwsze co się rzuca w oczy to zielony znaczek PEGI 7. Eee? Czy cały zamysł tego urządzenia nie jest taki, żeby do grupy wiekowej <7 uderzać? USK jest 0 i jeszcze coś innego 6+.
#62 Napisany 30 sierpnia 2013 - 18:46
#63 Napisany 30 sierpnia 2013 - 18:48
W każdym razie wygląda jak coś co przetrwa uderzenie meteorytu i atak nuklearny zaraz po.
godny następca GameBoya, huh?
#64 Napisany 30 sierpnia 2013 - 19:12
#65 Napisany 30 sierpnia 2013 - 19:17
#66 Napisany 31 sierpnia 2013 - 07:31
hands-on z PAX
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 31 sierpnia 2013 - 07:31
#67 Napisany 01 września 2013 - 21:39
9gag zabrał głos w sprawie:
#68 Napisany 02 września 2013 - 22:33
i bonus
#69 Napisany 03 września 2013 - 05:32
#70 Napisany 03 września 2013 - 06:00
Gdyby to było w normalnej DSowej obudowie tylko bez 3D i tańsze to bym pomyślał, ale takie wielkie gówno - nie ma mowy.
#71 Napisany 10 października 2013 - 18:47
Tak się z ciekawości rozejrzałem po sklepach, i chyba nikomu do Polszy nie zachciało się 2DSa sprowadzać.
#72 Napisany 10 października 2013 - 18:51
#73 Napisany 10 października 2013 - 18:57
To, że nie ma oficjalnego dystrybutora Nintendo w Polce, też nie pomaga
#74 Napisany 10 października 2013 - 18:58
Design tego czegoś jest tak pokraczny, że w Polsce bitoby właścicieli w tfasz.
#75 Napisany 14 października 2013 - 07:42
ta czapeczka
#76 Napisany 14 października 2013 - 07:44
O, Taikun.
#77 Napisany 16 października 2013 - 17:17
Teardown 2DSa - pojedynczy ekran potwierdzony.
#78 Napisany 16 października 2013 - 17:34
ta czapeczka
Chcesz taka?
#79 Napisany 16 października 2013 - 19:56
#80 Napisany 02 czerwca 2014 - 20:40
Już na pierwszy rzut oka widać, że to niskobudżetowy model: tani plastik, matowe wykończenie i estetyka przypominające zabawkę Fisher-Price. Po wymacaniu na targach CD-Action byłem mocno zawiedziony jakością wykonania, bo przyciski chodziły bardzo luźno, home prawie nie reagował, circle pad wydawał się gorszy niż w podstawowym 3DSie.
Na szczęście „świeży” 2DS sprawia wrażenie dużo solidniejszego.
ABXY nie są wprawdzie tak bardzo wygodne jak glazurowane „cukiereczki” z OG i XL tylko przypominają pastylki z pudru (jeżeli mamy się trzymać porównań do słodyczy) i są nieco głębsze, przez co pewnie szybciej się wyrobią.
Gałka na mój gust jest taka sama jak w pierwszym 3DSie.
Krzyżak za to jest wyraźnie gorszy, ponieważ osadzony na łatwo wyczuwalnym bolcu, do tego bardzo miękki i można niechcący wcisnąć dwa kierunki (np. dół+prawo).
Zauważalną różnicą jest umiejscowienie przycisków i analoga tuż przy górnym ekranie. Powstaje przez to wrażenie podobne do grania na GBA, co moim zdaniem jest bardzo pozytywne.
Start i Select na wzór GamePada od WiiU są guzikami umieszczonymi pod ABXY, nie tak jak w 3DSach, gdzie są daleko od kciuka na jednym panelu pod dolnym ekranem.
Home niestety pozostał na swoim miejscu i jest bardzo płytkim przyciskiem, wykonanym z gumy, co pozostawia często nieprzyjemne wrażenie jakby się kleił
Przyciski łopatkowe to typowe klikacze (jak LB/RB w padzie od 360).Włażą nieco na boki konsoli, przez co bardzo dobrze się sprawdzają do obsługi kamery w Shin Megami Tensei. Kształt i wielkość zaliczyłbym na plus, ale wielka, wielka szkoda, że nie są głębszymi, zwykłymi guzikami. Jest nawet miejsce na prawdziwe triggerami i takie rozwiązanie imo sprzyjałoby lepszej ergonomii.
No właśnie - w łapie leży to ustrojstwo całkiem wygodnie, wydaje się najlżejszym modelem. Stylus jest schowany z boku konsoli, w najlepszym dla niego miejscu, a rogi urządzenia nie kłują rąk, bo trzymamy 2DSa trochę wyżej niż pozostałe modele. Mimo tego jest najmniej poręcznym sprzętem z rodziny DS, bo nie jest zamykany. Taki XL, mimo że spory kloc, po złożeniu zmieści się jeszcze ledwo do bocznej kieszeni kurtki. 2DS to taki stale otwarty OG 3DS i ciężko go sensownie gdzieś upchnąć.
Ekrany są identycznej wielkości jak w OG 3DS, jakościowo nie zauważyłem również żadnych różnic. Przerwa między ekranami jest dużo węższa, na czym gry wykorzystujące oba ekrany na raz jak Yoshi’s Island DS zyskują.
Dźwięk naprawdę jest mono i to słychać. Brzydko charczy, bez słuchawek nie ma co grać.
W zestawie dodawana jest ładowarka i karta SD 4GB, bateria trzyma dłużej niż w 3DSie, krócej niż w XLu. Na średnich ustawieniach jasności bez wi-fi udało mi się spokojnie wyciągnąć ponad 7h grania. Sleep mode włącza się suwakiem i wszelkie funkcje jak street-pass czy nabijanie kroków działają bez zarzutu. Z takich drobiazgów jakie zauważyłem, to dioda od baterii już nie pulsuje podczas „snu” konsoli.
Podsumowując – 2DS jest dokładnie tym, czym go reklamowano. Bardzo podstawowym, prostym w obsłudze i wykonaniu handheldem dla młodszych odbiorców, dla których nieprzeznaczone jest stereoskopowe 3D a usprawniania typu klapka łatwo mogłyby paść łupem dziecięcego nieogarnięcia. Jako importowy 3DS do paru gierek zza oceanu to na pewno niezła alternatywa przez zabójczo niską cenę.
Dużo zdjęć:
SMTIV:
Górny ekran solo:
To są Soulsy wśód jRPGów :
Dolny ekran solo:
Analog + d-pad:
ABXY, start/select, on/off, sleep:
Boki:
#81 Napisany 02 czerwca 2014 - 23:44
Wrażeń z SMT4 kiedy można się spodziewać?
#82 Napisany 03 czerwca 2014 - 00:03
Nieprędko. Rozgrzebałem wprawdzie już IV, bo tak się śliniłem na tą grę, że nie mogłem nie włączyć, ale chciałbym najpierw skończyć DDS (gdzie już tak na oko z 1/3 mam zrobione).
#83 Napisany 03 czerwca 2014 - 08:18
#84 Napisany 03 czerwca 2014 - 12:05
Tawot rozumiem kupiłeś do kolekcji? Bo testów konsolki przecież w internecie można poczytać dziesiątki i z każdego wynika że to tani bubel.
#85 Napisany 03 czerwca 2014 - 12:07
SMT IV na screenach z ziemniaka wygląda bardzo fajnie
#86 Napisany 03 czerwca 2014 - 12:27
Tawot rozumiem kupiłeś do kolekcji? Bo testów konsolki przecież w internecie można poczytać dziesiątki i z każdego wynika że to tani bubel.
Poniekąd. Chciałem ograć Shin Megami Tensei IV, Rune Factory 4, Unchained Blades, być gotowy na Persona Q day1 i pobawić się przy popierdółkach jak Ikachan, Bomb Monkey, ATV Wild Ride 3D. Zaraz powinna nadejść fala gierek kickstarterowych, które zawsze najpierw wychodzą w US, a w EU w terminie bliżej nieokreślonym albo wcale. Nazbierało się troszkę regionalnego contentu, który mi ułatwił zakup "do kolekcji".
#87 Napisany 15 października 2014 - 11:30
wyrekinowałbym jakiegoś po taniości żeby ograć Zelde, Bravely Default, Fire emblema nowe poki i pewnie w przyszlym roku bym sprzedawal
#88 Napisany 15 października 2014 - 13:01
Jeżeli tylko Poki zamierzasz ograć i potem sprzedać to ok,bo chyba nie naprawaili 3D w ORAS i większość gry tak czy siak śmiga w 2D.
Grając z kolei w Bravely Default bez 3D dużo stracisz, wizualnie gierka jest przepiękna.
Imo lepiej brać zwykłego 3DSa, które chyba tak dużo droższy nie jest, a nawet jeśli to potem też drożej sprzedasz niż 2DSa.
#89 Napisany 15 października 2014 - 13:03
#90 Napisany 15 października 2014 - 13:06
w xlu 3d w końcu widać, polecam