Child of Light
#31 Napisany 01 maja 2014 - 19:42
#32 Napisany 01 maja 2014 - 22:36
#33 Napisany 01 maja 2014 - 23:35
A gameplay?
#34 Napisany 02 maja 2014 - 03:10
#35 Napisany 02 maja 2014 - 07:00
Gra jest prześliczna (początek może jeszcze nie rozwala, ale później jest lepiej) i bardzo przyjemna, taki uproszczony jrpg na silniku Rayman Legends Nie ma zarządzania ekwipunkiem, a walki są banalne (na tyle co grałem). Potyczki się na szczęśćie nie dłużą bo idą szybko (w razie czego można omijać przeciwników), no i mają fajny patent z kombinowaniem kolejności ruchu bohaterów/przeciwników. Rozwój postaci sphere grid z Finala 10 dosyć mocno przypomina.
Narazie tak na mały minus fabuła (nic nowego), brak voice actingu i IMO wierszowany sposób mówienia tutaj się w ogóle nie sprawdza. Czasem te rymy są na poziomie rymów częstochowskich i tylko psują odbiór bohaterów.
Co do muzyki Texz ma 100% racji - CUDO
#36 Napisany 02 maja 2014 - 08:56
Sciagam, zobaczymy.
#37 Napisany 02 maja 2014 - 09:01
Jest magia, jest moc. Na prawdę nie rozumiem dlaczego za te niecałe 60 złotych ktoś miałby się jeszcze opierać?
#38 Napisany 02 maja 2014 - 09:04
#39 Napisany 02 maja 2014 - 20:54
Ściągnąłem demo. Bożesztymój, jaka ta gra ładna
#40 Napisany 03 maja 2014 - 00:00
10min za mna. Szkoda, ze nie mam tv, bo gra wyglada genialnie. Brzmi jeszcze lepiej.
#41 Napisany 03 maja 2014 - 08:54
#42 Napisany 03 maja 2014 - 10:09
#43 Napisany 03 maja 2014 - 10:18
#44 Napisany 03 maja 2014 - 10:34
#45 Napisany 03 maja 2014 - 17:58
Zdam relacje i wrzuce foty moze jutro, na razie nie mialem czasu pograc, dzis nadrovie w nocy.
#46 Napisany 03 maja 2014 - 18:24
Fajnie, że chociaż po skończeniu można dalej grać i ewentualne questy, które zostały wykonać.
Oby gra się nieźle sprzedała i silnik Raymana dalej był wykorzystywany w tak nieprawdopodobny sposób. W zasadzie każdy screen z tej gry można by było oprawić i w domu sobie powiesić jako dzieło sztuki
#47 Napisany 03 maja 2014 - 20:09
To popatrz na Grega.
jRPG tak? To piec
#48 Napisany 03 maja 2014 - 20:30
#49 Napisany 03 maja 2014 - 20:35
Ty widziałeś w ogóle tą grę?Ney, są random encountery czy raczej widzisz na kogo wpadasz i możesz ominąć?
#50 Napisany 03 maja 2014 - 20:46
Ten patent z paskiem kolejności działan i możliwością przerywania akcji atakami jest GENIALNY.
Gra nie jest trudna, zgon nic nie psuje (ot zaczynamy w miejscu przed walką), ale też właśnie nie ma tak że co by nie robić to się i tak wygra (szczególnie z bossami).
Ten post był edytowany przez Ney dnia: 03 maja 2014 - 20:49
#51 Napisany 03 maja 2014 - 23:54
Po pierwszych trzech rozdziałach jest super. Oprawa jest śliczna. Nie wiem co śliczniejsze - czy muzyka czy grafika. System walki daje dużo satysfakcji przez możliwość przerywania przeciwnikom ataków. Odpowiedni timing w przytrzymywaniu ich świetlikiem sprawia nawet, że GamePad jest jako tako wykorzystany, bo touch screen jest dużo szybszy w obsłudze niż prawy analog:
Łapać przeciwników można też poza walkami:
i w ten sposób łatwo ich omijać albo zachodzić od tyłu, żeby zainicjować suprise attack.
Oprócz walk w grze są proste zagadki typu przesuń skrzynkę, wskocz na skrzynkę oraz zbieractwo w postaci pochowanych itemków i kolorowych kryształków, robiących za eq, których efekt poprzez łączenie można wzmacniać albo tworzyć nowe kolorki. Samo latanie po tym malowniczym świecie sprawia frajdę, więc jakoś specjalnie boli mało grzebania w statystykach, ale jak na pozycję inspirowaną jRPGami to skill tree i forge wypadają dosyć podstawowo.
Fabuła również nie jest mocno rozbudowana. Ot, historyjka o księżniczce, która trafiła do baśniowego świata i chce wrócić do taty. Aha, zapomniałem, że jeszcze można zbierać jakieś listy ze ścianą tekstu. Pewnie co nieco backgroundu wyjaśniają, ale nie chciało mi się tego czytać. Wszystkie teksty w grze (dialogi też) są rymowane, co miało chyba dodać +10 do bajkowości, ale czasami sprawia wrażenie wciśniętego na siłę.
Zjem jakąś zupkę chińską i idę cisnąć dalej. Mam nadzieję, że najładniejsze miejscówki jeszcze przede mną:
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 03 maja 2014 - 23:54
#52 Napisany 04 maja 2014 - 09:45
Jestem po około 4h. Zacząłem i nie mogłem się oderwać.
Od samego początku wita nas Title Screen z piękną grafiką i jeszcze lepszą muzyką w tle.
Gra prezentuje się obłędnie, ale kolory są dość wyprane. Myślałem, że nieco na tym straci, ale mam wrażenie, że wręcz przeciwnie, idealnie pasuje to do klimatu baśni. W połączeniu z genialną animacją oprawa jest na 10/10.
Gameplay jest dość prosty. Nie jest to za bardzo platformówka, bo po niedługim czasie uczymy się latać i w zasadzie nie ma dla nas już żadnych ograniczeń, to jednak sporadycznie zdarzają się zagadki, jak wspominał Tawot - z przesuwaniem skrzynki itp.
Elementy RPG poza walką sprowadzają się do rozwoju postaci, dość ograniczonego. Drzewka skilli dają tego złudzenie, bo większość z nich to po prostu to samo co dostaje się za levele, a walki tu są tak zrobione, że i tak nie odczuwa się jakiejś znaczącej różnicy.
Podobnie jak w Xenoblade, ale dużo prościej, można łączyć gemy, które usprawniają nasz atak, obronę lub generalnie postać. System jest bardzo prosty, po prostu wrzucamy 3 kolorowe kryształy do kotła, żeby powstał nowy.
Z rpg gra ma oczywiście system walk. Bałem się, że turowe starcie mnie znudzą, Nic bardziej mylnego, system przeszkadzania wrogom i ich spowalniania działa sprawnie i odmienia turowość w dość taktyczne potyczki, które, nie polegają na spamowaniu 1 ataku.
Nie wiem jak gra wygląda na TV, pewnie niedługo się dowiem za sprawą Sony W8 , ale nawet na wiiu padzie jest bardzo spoko. Muzycznie równie wysoki poziom. Klimat jest świetny.
Brać i tyle. Bardzo dobra gra. Nie wiem ile mi zostało, mam 5 epizod chyba, ale nie mam ochoty kończyć. Na pewno będę wracał szukać skrzynek i fruwających kartek z wierszami.
Apropos, dialogi pisane wierszem wypadają super... w 90%. Te 10% to jakieś na siłę wrzucone teksty, aby tylko dialog się rymował. Chwilami nie łapię się za głowę i zastanawiam po co dana postać w ogóle to powiedziała.
Ten post był edytowany przez Pious dnia: 04 maja 2014 - 09:47
#53 Napisany 04 maja 2014 - 10:32
Tawot i Pious +
Gra jest dostępna tylko w cyfrowej wersji czy któryś z was ma płytkę?
#54 Napisany 04 maja 2014 - 11:07
#55 Napisany 04 maja 2014 - 11:21
Tam nie ma plyty, jest chyba voucher w pudelku.
#56 Napisany 04 maja 2014 - 11:23
#57 Napisany 04 maja 2014 - 14:15
Ja bym tegj gry poza WiiU i tak nie brał, mając WiiU. Touch screen bardzo ułatwia szybką reakcję. Nie jest niezbędny, gała działa sprawnie. Ktoś jeszcze kupuje? IMO jedna z najlepszy gier w edystrybucji.
BTW Kupiłem Uplay za pkt mapę tych kartek z wierszami. Niby ma coś wskazywać, ale kompletnie nie wiem jak to włączyć. Nic nie jest wskazane na mapie, mam tylko listę ile czego zebrałem w danej lokacji. To jest to?
Ten post był edytowany przez Pious dnia: 04 maja 2014 - 14:16
#58 Napisany 04 maja 2014 - 17:43
BTW Kupiłem Uplay za pkt mapę tych kartek z wierszami. Niby ma coś wskazywać, ale kompletnie nie wiem jak to włączyć. Nic nie jest wskazane na mapie, mam tylko listę ile czego zebrałem w danej lokacji. To jest to?
Tak, to jest ta informacja ile czego masz/jest w danej części mapy.
#59 Napisany 05 maja 2014 - 02:24
Skończyłem. Czas potrzebny na przejście ~11h to na papierze może się wydawać mało, ale nie odniosłem wrażenia, że gra jest za krótka. Pod koniec walki stawały się nieco monotonne i Gen rozwaliła system paraliżem, więc nagłe przyspieszenie historii to całkiem dobrze skontrowało. Bez lepszego systemu tworzenia eq i rozwoju postaci kolejne 10h byłyby męczące. Ewentualnie, gdyby świat był nieliniowy to można by się było poszwendać jeszcze z parę godzin. Tak świeżo po creditsach szkoda mi trochę, że grze zabrakło jednak głębi. Twórcy sami się obrabowali z potencjału osadzając w fabule tak dużo grywalnych postaci - za dużo. Praktycznie co wioskę ktoś się do nas przyłącza przez co na żadnym bohaterze nie można się dłużej skupić i w efekcie kończymy grę z bandą nijakich randomów. Do tego dochodzi, że w walkach mamy tylko 2 miejsca na postacie, więc tam również większości towarzyszy nawet nie będziemy zauważać.