Wyniki sprzedaży i komentarze
#6241 Napisany 08 sierpnia 2021 - 15:33
#6242 Napisany 08 sierpnia 2021 - 16:25
Microsoft i Sony mieli wzrost przychodów rok do roku. Nintendo is doomed.No chyba nie stoi jeśli podawali że przychody z niego wzrosły rok do roku, pomimo tego że reszta biznesu zaliczyła popandemiczną korektę
jak gejb będzie w stanie wyprodukować 100mln decków w 5 lat to możliwe że nintendo będzie gorąco i że w końcu zrobią to za co po cichu trzymam kciuki od jakiegoś czasu, czyli skupią się na sofcie, a robienie sprzętu odpuszczą.
#6243 Napisany 08 sierpnia 2021 - 18:32
#6244 Napisany 10 sierpnia 2021 - 20:24
Tymczasem w nintendo:
#6245 Napisany 17 sierpnia 2021 - 15:10
aaaand another one...
Outriders sold best on PlayStation platforms in the UK on launch week, with the PS5 version accounting for 52% of sales and the PS4 edition making up 31%, 17% came on Xbox, PlayStation platforms totalling 83%
#6246 Napisany 17 sierpnia 2021 - 15:17
Szkoda, że klapy zbojkotowały grę, bo skoro w XGP jest "za darmo" (nie jest za darmo) to oni nie będą płacić. Obrazili się jak dzieci, bo ich firma-M A T K A nie oferuje nic co by mogło konkurować z zielonym rywalem i tym samym bastion playstation posłał do piachu kolejne studio. Za zawiść do lepszej platformy.
Ten post był edytowany przez Wezyr dnia: 17 sierpnia 2021 - 15:18
#6247 Napisany 17 sierpnia 2021 - 15:41
cała nadzieja w niebieskich, bo zieloni wiadomo, że grają za free, ale jak dla mnie, to branża może zdychać (poza ściagałkami, żeby nie było)
#6248 Napisany 17 sierpnia 2021 - 16:12
Ten post był edytowany przez Hanz dnia: 17 sierpnia 2021 - 16:13
#6249 Napisany 17 sierpnia 2021 - 17:10
aaaand another one...
Dla kogokolwiek to jest zaskoczeniem, że dużo popularniejsza platforma, która nie oferuje pogrania w dane gry (Hades, Outriders) w ramach subskrypcji wykazuje wyższą sprzedaż detaliczną tych gier?
#6250 Napisany 17 sierpnia 2021 - 17:20
Ten post był edytowany przez Hanz dnia: 17 sierpnia 2021 - 17:23
#6251 Napisany 17 sierpnia 2021 - 17:35
@Xell
Zaskoczenie, niezaskoczenie, ale żeby się nie okazało, że wydawcom 3rd party jednak gamepass się nie spina i po prostu duże gierki przestaną tam trafiać. Oczywiście grunt, żeby się samemu Ms'owi jakoś spinał, na co jak wiemy Wezyr dysponuje twardymi danymi.
A jeszcze co do zaskoczenia czy też nie to proszę bardzo, ciekawy, odwrotny przykład. Według NPD, MLB The Show sprzedażowy nr 2 w całym obecnym roku w USA. Czyli nie dość, że się "klapy" nie obraziły (a przecież by mogły, bo jakby nie patrzeć to "ich" gra w pełnej cenie, a tuż obok za darmo), to jeszcze sporo xboksiarzy również musiało grę zakupić mimo premiery dayone w GP.
Ten post był edytowany przez nole dnia: 17 sierpnia 2021 - 17:49
#6252 Napisany 17 sierpnia 2021 - 21:07
PCF będzie miało dodatkowy zysk z przychodów, po osiągnięciu umownego poziomu przychodu przez wydawcę/inwestora, wiec dodatkowy zysk będzie w długim ogonie.
Moim zdaniem, to nowe IP o średniej jakości, osiągnęło gigantyczny sukces w stosunku do swojego potencjału
Jedyną żenadą w tej całej sytuacji jest fakt wywlekania tych informacji przez Zarząd PCF, wyglada jakby podpisali Umowę ze Square Enix nawet jej nie czytając. Wywlekanie, że nie wiedzą jak gra się sprzedała, choć od tego zależą ich tantiemy, to szczyt amatorszyzny, powinni dostać baty na giełdzie za coś takiego Ups, już dostali
#6253 Napisany 18 sierpnia 2021 - 12:51
@Xell
Zaskoczenie, niezaskoczenie, ale żeby się nie okazało, że wydawcom 3rd party jednak gamepass się nie spina i po prostu duże gierki przestaną tam trafiać. Oczywiście grunt, żeby się samemu Ms'owi jakoś spinał, na co jak wiemy Wezyr dysponuje twardymi danymi.
A jeszcze co do zaskoczenia czy też nie to proszę bardzo, ciekawy, odwrotny przykład. Według NPD, MLB The Show sprzedażowy nr 2 w całym obecnym roku w USA. Czyli nie dość, że się "klapy" nie obraziły (a przecież by mogły, bo jakby nie patrzeć to "ich" gra w pełnej cenie, a tuż obok za darmo), to jeszcze sporo xboksiarzy również musiało grę zakupić mimo premiery dayone w GP.
To, czy się wydawcy 3rd party opłaca się wrzucić do GP zależy w sporej mierze od tego, ile pieniędzy otrzymuje za tę usługę.
Jak ktoś już ma PS5 a nie XSX i chce zagrać w MLB, to koszt nabycia MLB jest niższy kupując wersję na PS5 ($69) niż kupując XSX i subskrybując XGP ($500, zakładając promocję $1 za pierwsze 3 miesiące). Nie wszyscy użytkownicy XSX chcą też subskrybować GP, więc mogą kupić daną grę jak chcą w nią zagrać. Forza Horizon 4 jest #5 w USA na Xboxie mimo bycia trzyletnią grą, od początku w GP:
https://i.imgur.com/kEGQK3o.jpg
Duże gry 3rd party nie trafiają na XGP day 1, Outriders czy Back 4 Blood to takie AAA- albo AA+ w kwestii wielkości produkcji, a zupełnie niewiadome przed premierą w kwestii penetracji rynkowej. Tak wiec można przyjąć jednorazową wpłatę od MS, która minimalizuje ryzyko premiery (albo całkowicie pokrywa koszty, kto wie ile MS płaci) i jednocześnie mieć nadzieję, że abonenci GP będą mówić o zajebistości danej giereczki użytkownikom PS5 lub Steama (co by mogło tłumaczyć historycznie wysoką sprzedaż MLB i paradoksalnie podbić jej sprzedaż na Playstation).
Produkcji 3rd party typu Call of Duty lub Assassin's Creed na premierę w GP jeszcze nie było i raczej nic się nie zmieni w tej kwestii w nabliższych latch. Profil gier na Game Passie się podniesie bo podniesie się profil giereczek od Microsoftu, na ten rok jest Halo Infinite i FH5, w przyszłym roku Starfield, a potem już nieprzerwany strumień powinien być.
Inwestorem w przypadku Outriders jest SE, który zapłacił deweloperowi (PCF) za stworzenie gry, do której SE ma pełne prawa. PCF ponieśli umiarkowane ryzyko, nie angażując kapitału w produkcję, a wydawca dodatkowo poniósł koszty sprzedaży i marketingu, mając jednak pełne prawa do przychodów ze sprzedaży. Deal z MS i marża z pozostałych źródeł poszła do Square.
PCF będzie miało dodatkowy zysk z przychodów, po osiągnięciu umownego poziomu przychodu przez wydawcę/inwestora, wiec dodatkowy zysk będzie w długim ogonie.
Moim zdaniem, to nowe IP o średniej jakości, osiągnęło gigantyczny sukces w stosunku do swojego potencjału
Jedyną żenadą w tej całej sytuacji jest fakt wywlekania tych informacji przez Zarząd PCF, wyglada jakby podpisali Umowę ze Square Enix nawet jej nie czytając. Wywlekanie, że nie wiedzą jak gra się sprzedała, choć od tego zależą ich tantiemy, to szczyt amatorszyzny, powinni dostać baty na giełdzie za coś takiego Ups, już dostali
Skoro Square Enix jest nie tylko dystrybutorem, ale też de facto inwestorem, to wiadomo że zaczną płacić tantiemy dopiero jak odzyskają sporo więcej niż sami włożyli w cały projekt, inaczej badziej opłącałoby im się trzymać kasę w banku.
Niemniej sądzę, że w umowie powinny były być zawarte jakieś mechanizmy, gdzie SE dzieli się z PCF o łącznych kosztach i przychodach całego projektu, żeby nie było właśnie takiej sytuacji, że PCF kompletnie nie ma pojęcia na czym stoi.
#6254 Napisany 18 sierpnia 2021 - 13:40
Czytałem komunikaty giełdowe w tej sprawie i to wyglada na totalną amatorszczyznę albo jakiś wałek.
W PCF twierdzą, że mają otrzymywać zysk od sprzedaży po pokryciu kosztów SE, ale:
1. Nie wiedza jaki jest przychód , sprzedaż gry
2. Nie wiedza jakie były koszty i na co się składają
Jeśli nie ma możliwości zweryfikowania w/w, mechanizm tantiem powinien być oparty o zupełnie inne, oparty o weryfikowalne dane.
Masakra
No i czekają na przelew, ale nie wiedzą jaki, kiedy. To zdziwienie w komentarzu, że nic nie wpłynęło na konto to złotko też tak kiedyś miałem, jak Gregowi wysłałem Uncharted i miał wysłać kasę zaraz jak otrzyma pensję
#6255 Napisany 18 sierpnia 2021 - 14:10
Greg, ach, Greg.
#6256 Napisany 18 sierpnia 2021 - 14:11
mają otrzymywać zysk od sprzedaży po pokryciu kosztów SE
brzmi jak unikanie CIT przez pompowanie kosztów. gdyby tak było w umowie to tylko szaleniec by ją podpisał.
przecież SE w "koszty" moze wrzucić wtedy cokolwiek, co w praktyce zysk sprowadzi do 0 przy dowolnym poziomie sprzedaży.
niemożliwe zeby ktoś się tak podłożył.
#6257 Napisany 18 sierpnia 2021 - 14:22
Problem jest w PCF i pewnie tyko wizerunkowy/giełdowy
#6258 Napisany 18 sierpnia 2021 - 14:33
PCF debiutowało na giełdzie w grudniu i gadali inwestorom tak, jak Woroq to pisał (że biznesplan mają bezpieczny, bo na produkcję gry wykłada SE itd.).
Ci co kupowali akcje od debiutu do tej pory, to kupowali balona, bo wskażnik cena/zysk = około 60. Teraz została wbita szpilka i balon robi "sssssssss...". W tej chwili kolejne prawie 6% na minusie, obecna cena 45 zł.
Na luzach kurs może zlecieć do poziomu kilkunastu złotych, żeby urealnić wycenę po kompromisacji rządzicieli.
#6259 Napisany 18 sierpnia 2021 - 16:41
Poszło 1 mln kopii Biomutanta.
#6260 Napisany 19 sierpnia 2021 - 03:36
#6261 Napisany 08 września 2021 - 16:35
Stardew Valley - zeszło 15 mln kopii (od premiery minęło ponad 5 lat).
#6262 Napisany 08 września 2021 - 18:07
Stardew Valley - zeszło 15 mln kopii (od premiery minęło ponad 5 lat).
nie spodziewałbym się, nice.
#6264 Napisany 14 września 2021 - 17:50
#6265 Napisany 20 października 2021 - 21:22
Ostatni God of War do sierpnia tego roku sprzedał się w ponad 19,5 mln sztuk.
Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 20 października 2021 - 21:22
#6266 Napisany 21 października 2021 - 07:38
Ostatni? Już nie będzie wiecej?
#6268 Napisany 04 listopada 2021 - 15:17
dobrze ze RDR2 się sprzedała zajebiście, może nie oleją singla, za jakieś 10 lat może dostaniemy od nich kolejny singlowy majstersztyk