Wiem, że niektórzy pomyślą, że podobne tematy są na forum,np. jakieś topy poprzedniej generacji czy coś, ale nie chodzi mi o gry, z którymi macie najlepsze wspomnienia czy zabrały Wam najwięcej czasu, lecz takie, w które dalej warto zagrać, np. GTA 3 kiedyś było rewolucją i na pewno wielu dobrze je wspomina, ale po Vice City czy GTA V nie mogę na nie patrzeć. Pomóżcie mi nadrobić klasyki, bo ostatnio trafiłem na Viewtiful Joe i ta gra pokazała mi, że mogłem pominąć jakąś perłę.
Co dalej warto zaliczyć na siódmej generacji konsol
#1 Napisany 06 grudnia 2013 - 13:33
#2 Napisany 06 grudnia 2013 - 14:28
Ikaruga - jeden z najlepszych shmupów ever. Raczej wersję cyfrową na X360/Steam itd. polecam sprawdzić, bo na GCN czy DC to powyżej 300zł śmiga.
Baten Kaitos - RPG twórców Xenoblade zanim przejęło ich Nintendo. Jedna z najładniejszych gier na GCN.
WarioWare Inc. Mega Party Games - to wprawdzie upport z GBA, ale z dodanym znakomitym multi.
z innych konsol:
jRPGi/tRPGi na PS2 - Persony, KH, Disgaea i inne gry NISA. Jest tego cała masa jak się lubi gatunek.
Arcade na Dreamcasta - dobierać wedle gustu. Imo bijatyką, w którą trzeba zagrać jest SF 3rd Strike. Z wyścigówek Metropolis Street Racer się nie zestarzał mocno, chociaż lepiej chyba sięgnąć po 360tkowego PGR. Wybór shmupów i puzzli też jest spory. Super Puzzle Fighter jest osom na 2P i Radiant Silvergun to drugi po Ikarudze najlepszy shmup wszechczasów.
Xbox - nie wiem, nie miałem, ale w Panzer Dragoon Orta bym pograł. Shooter na szynach chyba po dzień dzisiejszy powinien być sprawny.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 06 grudnia 2013 - 14:31
#3 Napisany 06 grudnia 2013 - 15:03
Ikaruge mam na PC, Wario Ware znany i lubiany PGRa też mam, za to głupio się przyznać bo na Gacku wszystko prawie ograłem, a Metroidów nigdy nie ruszyłem i wreszcie się przymierzam. Radiant Silvergun był na DC, a nie na Saturna ?
#4 Napisany 06 grudnia 2013 - 15:16
#5 Napisany 06 grudnia 2013 - 15:35
Myślałem, że ludzie mnie zarzucą pozycjami...w sumie liczyłem na to, bo szczególnie na PS2 mam duże zaległości..
#6 Napisany 06 grudnia 2013 - 15:57
^rzuć jeszcze tu okiem na gen 6, może coś dla siebie znajdziesz. Ciężko zarzucić propozycje, bo imo gen 6 się nie postarzało tak mocno i po prostu większość dobrych gier brałbym pod uwagę.
#7 Napisany 06 grudnia 2013 - 16:14
A grał ktoś w Jet Set Radio Future? To prawda, że dużo gorszy od pierwszej części ?
#8 Napisany 06 grudnia 2013 - 16:27
#9 Napisany 06 grudnia 2013 - 16:29
JSR akurat słaby nie był..więc chyba potrzebuje jeszcze jakiejś opinii a z platformerów co polecacie oprócz Jaka 1 i 2 i SMSa ?
#10 Napisany 06 grudnia 2013 - 16:35
Podpisuje się pod tym co Tawot napisał. Od siebie dodam tylko, że Radiant Silvergun na Saturna tylko jeśli chcesz mieć płytkę z grą - wydanie tylko w kkw i jest dość drogo. Ogólnie Saturn jest drogi jeśli chodzi o kolekcjonowanie...
Wracając jednak do tego co Cie interesuje - Ikaruga tak jak było pisane jest świetna choć trudna generalnie (ja mam ale nie zaliczyłem) i czasem można ją dostać taniej - mi się udało za troszkę powyżej 100zł ale to była licytacja. Z tymi "kup teraz" obecnie na podobne ceny nie ma co liczyć.
Baten Kaitos jest ogólnie polecany, mogę tu tylko dodać, że jest też druga część (a raczej prequel - Baten Kaitos Origins) jednak dostępna tylko jednak wersja NTSC więc jest trochę więcej "zachodu" aby ograć.
Fire Emblem oczywiście ale tutaj chyba to będzie jedna z najdroższych gier na gc....
Nastepnie na GC/DC Skies of Arcadia - grałęm jeszcze na DC ta wersja ma ponoć lepszą muzykę, zaś na wersji gackowej ulepszyli walki statkami powietrznymi.
1080 Snowboarding Avalanche na gc - tanie raczej, krotka ale fajna gra pasująca do zblizajacej się aury
Z gier "dziwnych" na gc można rozważyć "Odama" - połączenie strategii oraz pinablla :)Do tej gry trzeba jednak pamiętać, że wymagany jest mikrofon!
Tales of Symphonia - generalnie do polecenia - ja mam lipną wersje po po francusku prawie, tzn filmiki są po angielsku, ale smaczków mnie pewnie sporo ominęło...Więc poluj na ang
Co do JSRF grałem na X bo miałem bundla do konsoli - startowa gra więc dobrze wspominam. Wersja na DC jednak tylko była ograna w małym stopniu przeze mnie (syndrom piratów i 10 gier na "raz" )
#11 Napisany 06 grudnia 2013 - 16:52
1080 Avalanche od siebie też mogę polecić, chociaż krótka to poczucie prędkości i muzyka (Cauterize) powodują, że po czasie mogę powiedzieć, że lepsza niż SSX 3, rpgi średnio mi podchodzą chociaż z tego co wymieniliście to Kingdom Hearts i Fire Emblem (wiem, że nie rpg, ale też fantasy) chciałbym sprawdzić, Ikaruge tak jak pisałem mam zaliczoną, a ten Radiant Silvergun spróbuję namierzyć - chociaż shmupsy generalnie są drogie
#12 Napisany 06 grudnia 2013 - 16:58
Tak na szybko. Nie wiem w co grałeś i jaki gatunek preferujesz. Dwa lata temu też rzuciłem się na ogrywanie perełek z PS2. Też dorwałem VJ (za 8 zł!!!) i okazał się genialną grą. Co najlepsze fajne gry można wyrwać dosłownie za parę groszy. Dlatego postaram się podrzucić Ci trochę propozycji:
Baldur's Gate Dark Alliance - jedna z lepszych gierek w jakie grałem w tym gatunku. Nie ma to nic wspólnego z PCowym Baldurem. No może poza światem i Drizztem. Grało się naprawdę wybornie. Kilka różniących się od siebie postaci, przyjemny gameplay i ładna grafika. Fabuła jakaś jest ale nie jest warta wspomnienia. Gra jest krótak więc spokojnie można sprawdzić wszystkie postacie. Polecam.
Beyond Good & Evil - zagrałem w nią dopiero na PS2 gdy PS3 szalało z trofikami w najlepsze. Mimo to grało się naprawdę świetnie. Super postacie, różnorodność, fabuła i pykanie fotek wielu gatunkom zwierzaków. Wciągnąłem się w to na maxa. Szkoda, że gra nie doczekała się sequela.
Z gier których nie zdążyłem ograć a bardzo bym chciał (mogę tylko spróbować Cię zarazić-chyba, że ograłeś):
Darkwatch - od samego początku podobało mi się w tej grze absolutnie wszystko. Pech chciał, że gra dużo kosztowała i nie udało mi się jej kupić;
Zone of The Enders - pamiętam to jak dziś... stałem w sklepie z grami i miałem do wyboru ZoTE i Primal. I k*rwa wziąłem tego crapa Primala. Nigdy sobie tego nie wybaczyłem;
Forbidden Siren - Scorpio mnie na nią nakręcił. Niestety sytuacja podobna jak w przypadku Darkwatcha. Za droga była wtedy. A to podobno jeden z najlepszych horrorów na PS2;
Zapomniałbym!!!
Psychonauts - od dawna czekam na tą gierkę. Chciałem ją przynajmniej dorwać na steamie ale na razie nigdzie jej nie ma
Ten post był edytowany przez Spuczan_ dnia: 06 grudnia 2013 - 16:59
#13 Napisany 06 grudnia 2013 - 17:09
Imo bijatyką, w którą trzeba zagrać jest SF 3rd Strike.
wyszła dopasiona wersja na psn/xbla.
#14 Napisany 06 grudnia 2013 - 17:22
W BG&E i Psychonauts grałem w dema i chcę obie dorwać, survival horrory odpadają - nawet Residenty mi nie podchodziły chyba, że celowniczki, z gier z mechami grałem tylko w strategie - jakoś ani Mechwarriory ani Heavy Gear ani ZOE mnie nie bawią, ale to nic, bo wydaje mi się, że ten temat może się przydać nie tylko mi. Przy okazji - skoro jesteśmy przy Viewtiful Joe to czy druga część jest słaba? Pytam, bo przy jedynce były zachwyty, a przy dwójce jakoś nie bardzo..
Edit: Czyli na pewno zaliczyć muszę BG&E, Psychonauts, Metroidy, POP: Sands of Time, Jaka 1(nie przeszedłem całego)
Być może: DOA Ultimate, Jak 3, Viewtiful Joe 2, Blinx, Conker (bo grałem na N64), Radiant Silvergun, Crash Wrath of Cortex, JSRF, Amped 2
Dosyć spore te zaległości...
Jakaś propozycja od czego zacząć ?
Ten post był edytowany przez funditto dnia: 06 grudnia 2013 - 17:36
#15 Napisany 06 grudnia 2013 - 17:32
God Hand świetna gra - chyba ostatnio dobry beatem'up 3D
#16 Napisany 06 grudnia 2013 - 21:21
kurde, a na moje pytanie nikt nie odpowie, ten God Hand o od Clover jeśli dobrze pamiętam ? Podobny system jak w VJ ?
#17 Napisany 07 grudnia 2013 - 09:32
Musisz się pogodzić z tym, że już niewiele osób z forum gra na PS2. Mogę Ci jeszcze podrzucić takie listy:
ww.playstationforum.pl/showthread.php?tid=4767
http://gameonly.pl/f...hp?topic=8002.0
http://gametrade.pl/...iane-gry-na-ps2
Nie wszystkie gry są warte ogrania. Musisz sam zdecydować i poświęcić im czas. Może okaże się, że BG&E Cię nie podejdzie a na przykład Canis Canem Edit lub Destroy All Humans Ci zmiażdży.
Zawsze chciałem zagrać w The Thing i Cold Fear na PS2 ale też mi się nie udało. Cholera chyba ściągnę PS2 ze strychu.
Ten post był edytowany przez Spuczan_ dnia: 07 grudnia 2013 - 10:07
#18 Napisany 07 grudnia 2013 - 10:04
o boże, na ps 2 to dałbym radę pograć jeszcze może w Final Fantasy XII
#19 Napisany 07 grudnia 2013 - 12:51
Jak & Daxter też byś dał radę
#20 Napisany 07 grudnia 2013 - 13:50
Canis Canem Edit to tylko na Wii The Thing kiedyś z kumplem na PC ograny - nawet niezły - tym bardziej biorąc pod uwagę, że nie lubię horrorów. Jaka na pewno muszę skończyć
#21 Napisany 07 grudnia 2013 - 17:49
#22 Napisany 08 grudnia 2013 - 17:53
#23 Napisany 04 stycznia 2015 - 09:14
#24 Napisany 04 stycznia 2015 - 09:27
Napisz może, co już ograłeś, jeśli nie chcesz standardowych list zawierających wszystko od Naughty Dog, Demon's Souls i Team Ico Collection.
#25 Napisany 04 stycznia 2015 - 10:33
Na PS3 ograłem:
GoW 3, trylogię U, TLoU, WipEout i praktycznie wszystko. I to są moje typy w które lubię bardzo grać.
Zamierzam jeszcze sprawdzic z poprzedniej generacji (multiplatformy raczej na X360):
Enslaved
Singularity
Bayonetta (wielki znak ???)
Splinter Celle (w żadnego na obecnej generacji nie zagrałem) a mam Blacklist
CoD Black Ops 1
God of War Collection I i II
Motorstorm Pacific Rift
Na pewno kupię jeszcze Rayman Legends, bo Origin właśnie w multi z żoną złapało, że hoho...!!!
Oczywiście opinie na +/- miłe widziane.
Nie lubię jprgów/rpgów, mgs też mnie nie grzeje, Gran Turismo też odpuszczam, Halo też, Killzona mam 3, grałem w jedynkę i mi nie podeszło. Zastanawiam się jak z DeusEX jeśli nie lubię rpgów ale kocham Mass Effecty.
Z gier które mam i jeszcze muszę zaliczyć:
Call of Duty trylogia MW (przeszedłem jakieś 20% jedynki)
Black Ops 2
Killzone 3,
InFamous,
Mirrors Edge.
Ukryte opcje zręcznościowe (arcade) jak najbardziej miłe widziane. Online raczej nie gram (choć czaje się na GTA V jeśli warto). Multiplatformy preferuję na X360. Miłe widziane rownież gry coop, jednak nie fpp i raczej nie tpp
#26 Napisany 09 stycznia 2015 - 21:24
Heavy Rain, inFamous 2, Yakuza 4. IMO żadne mega hity, ale na pewno bardzo dobre exy i fajne giereczki do popykania. HR typowa gierka na raz, jednak wrażenia niezapomniane. inFamous to taka luźna rozpierdzielanka, niby nic specjalnego, ale świetnie biega się po mieście i macha "latarką". Yakuza 4 to tytuł na długie godziny, naprawdę można wsiąknąć w te wszystkie mini-gierki i questy, chociaż sam wątek główny też wciąga. Z multiplatform koniecznie warto ograć Splintera Blacklist, najlepsza część serii, a dla fana skradanek spełnienie marzeń. Polecam też Silent Hill: Homecoming, baaaardzo niedoceniana część serii, a naprawdę cholernie dobra (świetny design maszkar, rewelacyjne udźwiękowienie i schizujące momenty).
#27 Napisany 09 stycznia 2015 - 21:32
#28 Napisany 09 stycznia 2015 - 21:35
Marbel, masz specyficzny gust. Trudno mi raczej cokolwiek Tobie polecic...
Sprawdz Resistance 3. Nie musisz znac poprzednikow. Jak Ci sie spodoba, moze wymysle cos jeszcze
#29 Napisany 09 stycznia 2015 - 22:01
#30 Napisany 09 stycznia 2015 - 22:25
Dzięki za odpowiedź. Właśnie myślałem o HR na ile jest to samograj (jak TWD), z nadmiarem QTE a na ile intersująca gra? Demo tej nowej gry Quantic Dreams jakoś mnie nie zachwyciło. Długie to? Bo np. TLoU, którego singlach grałem 24h (jedno, pierwsze przejście na hardzie) mnie zachwyciło ale i przeraziło, bo innej gry bym tak długo chyba nie przetrawil.
Z tych wszystkich samograjów w Heavy Rain tego grania masz chyba najwięcej. W zasadzie cała gra to QTE, ale przynajmniej takie, które ma wpływ na zabawę - eventsy tutaj to nie żarty, decydują one o fabule i nie można ich powtarzać, więc jeżeli będzie Ci kiepsko szło... cóż, pożegnasz się z happy endem. Dla mnie spoko, bo w TWD czy TWAU guziki wciskałem od niechcenia i waliło mnie czy coś z tego wyniknie, natomiast tutaj trzeba być cały czas skupionym. To raz. Druga sprawa, to że podjęte decyzje faktycznie determinują o tym jakie zobaczysz zakończenie, nie ma takiej ściemy jak w grach Telltale, że czego byś nie wybrał, to wszystkie drogi będą prowadzić do tych samych konsekwencji. Ja dla przykładu ostro wszystko psułem i zobaczyłem najgorsze możliwe zakończenie Zabawy jest na około 8-10 godzin, jeżeli dobrze pamiętam. Ogólnie nazywanie HR grą, to może lekka przesada, ale tak samo przesadą jest nazywanie go filmem, kiedy mamy wpływ na tyle rzeczy. Dla porównania, Beyond: Two Souls (czyli kolejny "film" tego developera) jest przynajmniej o dwie klasy gorszym tytułem, z o wiele gorszym gameplayem (bo wpływu nie mamy w zasadzie na nic) i debilną fabułą. Reasumując HR >>> TWD > TWAU > Beyond.
Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 09 stycznia 2015 - 22:29
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Sturmwind EXRozpoczęte przez Tawotnica , 28 lis 2019 Duranik, b-alive, Switch, PC i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Dreamcast →
Zero Gunner 2Rozpoczęte przez Tawotnica , 17 sty 2018 Psikyo, Zero Div, Dreamcast i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Killer 7Rozpoczęte przez Gość__* , 03 sie 2005 Grasshopper Manufacture, Capcom i 3 więcej... |
|
|