Ten post był edytowany przez fingus dnia: 21 sierpień 2014 - 17:37

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
#1
Napisany 19 luty 2014 - 13:28
#2
Napisany 05 kwiecień 2014 - 13:08
niczym na pc, w grze bedzie mozna zmieniac sobie rozdzielczosc. mozna to juz wyprobowac w trwajacej becie.
nizsza rozdzialka = plynniejsza animacja.
#3
Napisany 05 kwiecień 2014 - 13:18
jak będę miał PS4 to giereczke biorę bez zastanowienia na start
#4
Napisany 11 kwiecień 2014 - 19:40
Za chwilę robie upgrade PS3--》PS4, trzymajcie kciuki
Edit: Wszystko poszło zadziwiająco bezproblemowo, chociaż nic nie wiadomo, po tym co ekran główny nazywa "first-time set-up" ( a co trwa już dobre 10 minut, procenciki idą jak krew z nosa) może być jeszcze jakieś 10 giga do pobrania, co oznacza, że zacznę od soboty
Ten post był edytowany przez leplutorius dnia: 11 kwiecień 2014 - 20:03
#5
Napisany 16 kwiecień 2014 - 18:15
gra ma wysoką srednia ponad 85%, wiec fajnalowe zjeby mogą brac.
rzetelny pssite.com wystawia 9/10:
http://www.pssite.co...born__ps4_.html
#6
Napisany 17 kwiecień 2014 - 18:20
#7
Napisany 17 kwiecień 2014 - 18:33
Grasz? Napisz coś więcej
#8
Napisany 17 kwiecień 2014 - 19:39
Jak już wcześniej pisałem, zdecydowanie dobrym pomysłem, było przeniesienie licencji (PS3-->PS4), to najtańszy możliwy sposób rozpoczęcia gry.
Gram w zasadzie od piątku, tuż po wykonaniu ugrade'u launcher poprosił o ściągnięcie dodatkowych 5 gigabajtów potem jeszcze około 20 minut weryfikacji plików, mogłem bezproblemowo brać się za rządzenie moim lancerem (wówczas jeszcze 19 lvl) stworzonym jeszcze podczas potyczek na PC.
Graficznie rzecz jest fenomenalna. To prawda, zdarzają się chrupnięcia w co bardziej zaludnionych miejscówkach ale ogólnego wrażenia nie psują, wszystko wygląda podobnie do tego co pamiętam z maksymalnych ustawień na PC. Bardzo krótko bawiłem się opcja 720p ale, co ciekawe, SE poprawiło największy moim zdaniem problem, czyli czytelność i rozmiar czcionki dialogów, dlatego szybko wróciłem do standardowego 1080p.
Sterowanie padem i komfort gry z wygodnego fotela to zdecydowanie najlepszy powód na grę właśnie na PS4. Choć z początku miałem problem z obsługą touchpada, to trzeba przyznać, że z jego pomocą nawigacja po jakimś czasie zaczyna być względnie intuicyjna. Trzeba jedynie przebrnąć przez początkową frustrację związaną z jego czułością, bo cóż, zdarza mi się w dalszym ciągu przypadkiem go musnąć i coś uruchomić Jest pewnie z milion dodatkowych skrótów i ustawień których jeszcze nie odkryłem (po dwóch dniach wpadłem na to, że wciśnięcie L1 i wychylenie gałki pozwala na relaksujący autorun), ale dowolność i łatwość mapowowana funkcji do skrótów na padzie jest nie do przecenienia.
I co najważniejsze z perspektywy nie-fana MMORPGów, jak na razie (30 LVL główną postacią) FFXIV idealnie nadaje się do samotnego przebywania OGROMNYCH obszarów, z rzadka zmuszając do popychania fabuły w zespole, co na szczęście nie sprawia problemów, bo tzw. Duty Finder wyszuka za gracza dotatkowych członków drużyny w zależności od ich roli (tank, healer, dps).
Do pełnego zastosowania funkcji społecznych gry (granie w drużynach, wspólne ustalanie taktyki przy co bardziej skomplikowanych potyczkach i oczywiście komunikacji) potrzebna będzie klawiatura bezprzewodowa, którą pewnie na dniach sobie sprawię, wklepywanie tekstu to jak na razie największy problem z jakim trzeba się liczyć grając padem.
Nie wiem, czy życzyłbym sobie w tego typu grze lepszych dialogów, tutaj byle quest dla "nie-bylejakiego" NPC'a to ściana tekstu, budująca przy tym w dużym stopniu wbicie się gracza w świat gry - to aż chce się czytać, wszystko świetnie stylizowane, jakościowo zbliżone i pewnie nawet przebijające kunszt dialogów z FFXII (które poza bezbłędną konstrukcją jak dla mnie ssały, jak większość scenariusza).
O tym, że FFXIV wciąga jak bagno nie muszę chyba pisać? Grafika, Muzyka, design i fabuła w synergii z grywalnością sprawia, że grzechem jest, mając PS4, nie mieć tego cudeńka
Ten post był edytowany przez leplutorius dnia: 21 kwiecień 2014 - 18:23
#9
Napisany 03 czerwiec 2014 - 01:19
Też sobie kupiłem, ale niestety bieda-wersję na bieda-konsolę. Nigdy nie grałem na serio w żadne mmorpg, więc liczę na nowe, ciekawe doznania. Szkoda, że przed spaniem już sobie raczej nie pogram, ilość GB do ściągnięcia (a raczej czas w jakim się to ściąga) przytłacza....
#10
Napisany 16 listopad 2014 - 02:33
Zostalem skutecznie oderwany od Destiny. 10lvl, klasa gladiator. Od 20lvl dostane wlasnego chocobo olo, przyda sie.
#11
Napisany 21 grudzień 2014 - 11:46
#12
Napisany 21 grudzień 2014 - 12:28
#13
Napisany 21 grudzień 2014 - 12:53
#14
Napisany 21 grudzień 2014 - 13:10
#15
Napisany 28 grudzień 2014 - 20:06
Dante, możesz coś więcej napisać o tym jak wyglądają te rajdy i walki z bossami? Ile trzeba by było zebrać ludzi, żeby nie grać z randomami? Chętnie bym sprawdził tego Finala, ale odstraszają mnie mocno te elementy MMO
#16
Napisany 28 grudzień 2014 - 20:11
Raidy oraz walki z bossami przed poziomem 50 to zawsze 4 osoby: 2xDPS, tank i healer, na 50 (to jest max) są dostępne raidy na 8 osób. Przeważnie nie ma problemu ze znalezieniem randomów, a ludzie którzy nadal grają w XIV są raczej ogarnięci. Najgorzej było gdy miałem poziomy zaraz przed 50, tym co skończyli grę nie opłaca się robić zadań z końcówki fabuły. Rozwiązaniem jest danie ogłoszenia o poszukiwaniu drużyny, przeważnie ekipa się zbierze w czasie pół godziny do godziny.
#17
Napisany 20 styczeń 2015 - 16:03
Patch 2.5 już do pobrania, a w nim istne zatrzęsienie dodatków i usprawnień
http://na.finalfanta...2735b3d4280abe6
#18
Napisany 26 luty 2015 - 13:11

Edyta. W związku z tym każdy kto kupił grę, a nie ma subskrybcji może między 27.02 - 9.03 pograć za darmo (i obczaić dodanego ostatnio Gold Saucera)
Ten post był edytowany przez nole dnia: 26 luty 2015 - 14:49
#19
Napisany 16 sierpień 2017 - 06:37
łupałem wczoraj w trial bite 6-7h, dobijając do 21lvl na serwerze Chaos, Omega.
Nie grałem nigdy dłużej w żadne MMO i miałem początkowo problemy z ogarnięciem co się dzieje. Dobrze, że można sobie dostosować HUD do własnych potrzeb i powyłączać elementy z których się nie korzysta. Mysz i klawiatura są wspierane, bo PS4 rozpoznaje byle jaki zestaw pod bluetooth/USB, ale na mojej starej klawierce zbyt duży input lag jest nawet, żeby szybko coś napisać. Zostaje mi więc sterowanie na padzie, do którego musiałem chwilę przywyknąć, ale pod koniec sesji już dosyć wygodnie się ciorało.
Standardowo kombinacją triggera z jednym z ośmiu przycisków uruchamia się hotkey (też w pełni 'ustawialne' przez gracza), co daje komplet 16 skilli dostępnych w miarę szybko. Touchpad jest mocno wykorzystany, przede wszystkim może służyć jako zastępstwo kursora myszki czy nawigacji po kolei menusów, jeśli się go wdusza.
Gram DPSem, więc trzymam się z dala od wrogów i próbuję zadać jak najwięcej obrażeń wydajnymi kombinacjami umiejętności. Wybieranie celu podczas walki jest upierdliwe, bo trzeba korzystać za każdym razem ze strzałek. LB+strzałki pozwala wybrać z listy wrogów/sprzymierzeńców, samym d-padem najbliższy cel obok. Jeszcze się gubię przy tym, jeśli mam do czynienia z większą ilością przeciwników.
Świat jest bezbłędnie Finalowy. Jak gameplay nie przypomina w niczym serii, tak muzyka, cutscenki i klimat od razu mi siadły. Szczególnie muza jest fenomenalna, wizualnie gra ciągle daje radę i poważnie się zastanawiam czy po wymaksowaniu triala do 35lvl nie kupić edycji kompletnej, bo fabularny rozmach czuć już po pierwszych paru(-nastu) przerywnikach (jest ich dużo). Teraz chyba dobry moment po premierze Stromblood.
#20
Napisany 30 sierpień 2017 - 08:17
Labirynt, który ma 150 pięter, w których układ pomieszczeń jest tworzony losowo. Poziom postaci przy wejściu resetuje się do 1 lvl, a po każdych 10 piętrach trzeba ubić bossa, po czym można zasejwować.
Broń i armor też są unikatowe dla tego lochu, bo ulepszane przez znajdowanie skrzyni. Podobnie uproszczony jest ekran itemów, gdzie znów ze skrzyń zdobywa się różnego rodzaju potionki - od zwiększających siłę obrażeń, przez usuwające pułapki z danego piętra przez dość abstrakcyjne jak zamieniające postać w succubusa - większość z nich ma działanie ograniczone czasowo, np. zmniejszenie odnoszonych obrażeń aż o 40% przez 7min, co początkowo starczy nawet na parę pięter. Na przejście każdej dyszki ma się godzinę.
Gram tylko w 2P z healerem, więc umiejętne wykorzystanie potionów i ostrożne lurowanie mocniejszych wrogów jest koniecznością. Jak się w depnie w 'lure trap', spawnującą w jednym pomieszczeniu 5 mobków to kaplica. Tak zginąłem na 36 piętrze.
Bardzo mi się podoba, że można sobie poszaleć atakami, których poza tym dungeonem się jeszcze nie zdobyło, bo level rośnie bardzo szybko. Kończąc 20 piętro miałem 36, a fabularnie dopiero do 30 dobiłem. Po osiągnięciu cap'u dopiero będzie młócka. Pomyśleć, że są szaleńcy solujący to

Poza tym zwiedziłem jeszcze kasyno, w którym poza taką se karcianką większość minigierek to wariacje na temat 'wduś przycisk na środku paska'. Muszę zrobić questa umożliwiającego wyścigi na Chocobo, może to chociaż będzie ciekawe.
#21
Napisany 30 sierpień 2017 - 13:03
Gram "Obrażeniami na sekundę". I wszyscy wszystko wiedzą. :
#22
Napisany 04 wrzesień 2017 - 07:20
Czy aktualnie w FF można grać bez abonamentu dowolna postacią do poziomu 35?
Czytałem jakiś czas temu że nie ma już limitu czasowego tylko limit levelu 35
#23
Napisany 04 wrzesień 2017 - 08:24
Z grubsza co masz w trialu ograniczone znajdziesz tutaj:
http://support.na.sq...=5382&kid=70929
ale jest więcej, niektóre miejscówki nie są dostępne. Wspomniany przeze mnie wyżej Palace of the Dead w wersji próbnej można zrobić tylko do 10 piętra.
#24
Napisany 09 wrzesień 2017 - 23:36
Zaliczanie lochów samo w sobie też ma swoje wady, grając w scenariusz mający już parę lat. Tank wyznacza tempo przechodzenia labiryntu i ciężko bez spowalniania ekipy poczytać chociażby tablice z informacjami w niektórych miejscach czy eksplorację całego dunegonu (mówię tu o Haukke Manor). Jeśli ktoś pierwszy raz gra i nie włączył skipowania cutscenek (czego nie chcę robić, bo to bądź co bądź gra fabularna), sprawia że wszyscy muszą czekać, zanim skończy się świeżakowi filmik.
Jeśli się zbierze w końcuekipę to gierka najbardziej błyszczy w walkach z szefkami. Mobki to do ~45lvl zazwyczaj ten sam schemat, ale odkąd pojawiają się buffujący/debuffujący madafakerzy z paroma formami trzeba czasem parę razy podchodzić do jednego, żeby wyczaić pattern. Zastosowanie też znajdują elementy otoczenia, jak armaty z których korzysta się, żeby odganiać smoki przyzywane przez jednego z mid-bossów albo miejsca, leczące zmiany statusu.
Fabularnie bardziej od wątku głównego ARR podobają mi się questy związane z daną profesją - zwięzłe, bez fillerów i dające się w 100% przejść na solo. Nie rozumiem jedynie, czemu ręcznie trzeba rozwiązać party, żeby brać udział w walkach fabularnych. Gra powinna to robić automatycznie i po przejściu scenariusza przywracać członka drużyny.
Cisnę main quest, żeby wreszcie dotrzeć do Heavensward, bo wiem po Palace of the Dead, że dynamika grania Bardem zmienia się drastycznie po osiągnięciu 60lvl (wszelkie ataki i umiejętności >50 są zablokowane bez przejścia ARR, co nie tyczy się PotD), jestem na 44 poziomie wątku gł., więc już dużo nie zostało. Te darmowe 30 dni spokojnie wystarczy, żeby przejść A Realm Reborn. Skupiając się na jednej profesji i nie robiąc sidequestów to ma długość standardowego jRPGa.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 09 wrzesień 2017 - 23:38
#25
Napisany 10 wrzesień 2017 - 02:41
Jak w to grałem milion lat temu to było tak samo z czekaniem czerwonymi klasami. Zresztą to jest chyba reguła w większości sieciowych gier z takim podziałem, bo każdy chce bić. Po drugie na takim tanku i leczycielu spoczywa większa odpowiedzialność i jak oni coś spieprzą to zazwyczaj pada cała drużyna.
I jeszcze jedno mnie wkurzało, nie wiem jak teraz, nie było serwerów w Europie, przez co duży lag i trzeba było z wyprzedzeniem uciekać z tych wszystkich ładowanych przez bossów ataków obszarowych, bo jak to robiłem normalnie, to mnie zabijało mimo że byłem poza zasięgiem rażenia w trakcie odpalenia.
Ten post był edytowany przez Juras dnia: 10 wrzesień 2017 - 02:51
#26
Napisany 10 wrzesień 2017 - 07:10

#27
Napisany 10 wrzesień 2017 - 10:40
W finalu? Przecież tam było scalowanie w dół.
#28
Napisany 10 wrzesień 2017 - 11:24
I co w związku z tym?W finalu? Przecież tam było scalowanie w dół.
#29
Napisany 08 listopad 2017 - 21:22
Dotarłem wreszcie do Heavensward. Ostatnie cutscenki ARR warto było te >110 godzin przenerdzić dla takiego finału.
Fabuła + rajdy na extreme pewnie sprawią, że się skuszę na kolejny miesiąc FFXIV. Ty Dante ogarniałeś dodatki?
#30
Napisany 08 listopad 2017 - 22:48
Nie, skończyłem podstawkę chyba jeszcze przed Heavensword.Dotarłem wreszcie do Heavensward. Ostatnie cutscenki ARR
warto było te >110 godzin przenerdzić dla takiego finału.
Fabuła + rajdy na extreme pewnie sprawią, że się skuszę na kolejny miesiąc FFXIV. Ty Dante ogarniałeś dodatki?
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
WargrooveRozpoczęte przez Tawotnica , 29 lis 2019 ![]() |
|
![]()
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Sturmwind EXRozpoczęte przez Tawotnica , 28 lis 2019 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() |
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Szukam chętnych kobiet - burnik :*Rozpoczęte przez burnstein , 22 lis 2019 ![]() |
|
![]()
|
|
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Diablo IVRozpoczęte przez Dixi , 01 lis 2019 ![]() |
|
![]()
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Platformy Alternatywne →
Mobile Arena →
Dragon Quest of the StarsRozpoczęte przez Tawotnica , 01 paź 2019 ![]() |
|
![]()
|