Skocz do zawartości

Zdjęcie

The Swapper

Facepalm Games Curve Studios WiiU PS4 PS3 Vita XONE PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 ACZ Napisany 27 lutego 2014 - 02:23

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:
kozak z pc z bardzo wysoką średnią not ponad 88% wyląduje na vicie, ps3 i ps4.
 

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 20 marca 2018 - 12:56

  • 0

#2 twilitekid Napisany 27 lutego 2014 - 09:16

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:

Phi! Za dolara teraz w humble bundle, na pszrotach będzie za 10! #pecemasterrejs


  • 0

#3 Schrodinger Napisany 27 lutego 2014 - 09:19

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

odpal #pcmasterrejs w autobusie


Ten post był edytowany przez Schrodinger dnia: 27 lutego 2014 - 09:20

  • 0

#4 Tawotnica Napisany 23 czerwca 2014 - 05:05

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 112 Postów:

Dziabnąłem Swappera z wyprzedaży steamowej. Pomysłowy puzzle-platformer z metroidowym klimatem odosobnienia - to nie mogło się nie udać.

Tytułowy swapper to urządzenie służące do tworzenia swoich klonów i zamieniania się z nimi miejscami. Jeżeli oryginał porusza się w prawo, klon idzie w tą samą stronę. Kiedy oryginał skacze, klon również itd.

Tą mechanikę wykorzystuje się do rozwiązywania łamigłówek typu wciśnij przycisk, przesuń skrzynkę, kombinując w jakiej kolejności umiejscowić swoje klony w otoczeniu. Może się to wydawać dosyć proste i mało wyrafinowane, ale z czasem pojawiają się ograniczniki takie jak kolorowe światła blokujące nasz promień z klonem albo promień służący do zamiany miejsca. Później dochodzi też zabawa z grawitacją i nawet przy z pozoru oczywistych zagadkach trzeba się nagimnastykować trochę.

Szkoda, że puzzle nie zostały wplecione w odkrywanie świata. Wprawdzie używa się swappera do przemieszczania, np. pokonując przepaście klonując się parę razy w powietrzu, ale w przeciwieństwie do puzzli nie stanowi to żadnego wyzwania. Liniowa konstrukcja eksploracji na zasadzie korytarzy wiodących do huba z teleportem i pokojami z zagadkami dookoła jest mało ekscytująca. Początkowo złowrogi klimat "ojejku co mnie teraz czeka" szybko zamienia się na "nooo, wreszcie kolejna łamigłówka", ale gierka jest na tyle krótka, że nie powinno to nikogo zniechęcić do przechodzenia.

Na Vitę ten tytuł się będzie świetnie nadawał, bo korzysta jedynie z dwóch analogów + L/R, a oświetlenie otoczenia na małym OLEDzie powinno wyglądać obłędnie. Na perełkę w plusie jak znalazł  :kaz:


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 23 czerwca 2014 - 05:06

  • 0

#5 Otacon Napisany 23 stycznia 2015 - 11:45

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 16 071 Postów:

giereczka dobra i na PC maszynie. Doddatkowo muzyka daje radę :tak:


  • 0

#6 Sotaku Napisany 23 stycznia 2015 - 17:13

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 679 Postów:
Czyli że jak mi za darmoszkę dają to brać?
  • 0

#7 Otacon Napisany 23 stycznia 2015 - 17:17

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 16 071 Postów:

nie inaczej


  • 0

#8 michalmarek77 Napisany 23 stycznia 2015 - 17:29

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:
Dokładnie. Klimatyczne jak cholera i dodatkowo całkiem sprytnie pomyślana gra. Kiedyś tam z przyjemnością poswiece jej więcej czasu bo naprawdę warto. Klimat mocnego SF w grach zawsze na plus...
  • 0

#9 Sotaku Napisany 23 stycznia 2015 - 17:44

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 679 Postów:
ściągam :)
  • 0

#10 Dixi Napisany 05 lutego 2015 - 22:34

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Ja pograłem trochę i gierka jest świetna. Przede wszystkim trzeba też powiedzieć, że wygląda bardzo ładnie. Robią na mnie wrażenie te wszystkie światła, kolory i projekt lokacji. Naprawdę miłe dla oka. 

Mechanika jest sama w sobie prosta, ale zagadki dosyć pomysłowe i trzeba się momentami chwilę zastanowić. Żadne rocket science, ale rozwiązanie może dać satysfakcję :)

Co najlepsze, zawsze mi się wydawało, że to gra o nurku, który chodzi pod wodą, a tu takie zaskoczenie  :olo: Szkoda tylko, że zapowiada się na raczej krótką. Pograłem nie za wiele, a przeszedłem już chyba sporą część.


  • 0

#11 Otacon Napisany 05 lutego 2015 - 22:37

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 16 071 Postów:
Mechanika się później skomplikuje. Też myślałem że jestem już daleko ale trafiłem na zapore do odblokowania której potrzeba 96 kul
  • 0

#12 Dixi Napisany 05 lutego 2015 - 22:39

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

96? No to jeszcze jednak sporo przede mną, mam chyba 31 czy coś  :ftopa:

Sugerowałem się pucharkami, bo mam 6/10 i myślałem, że to już bliżej niż dalej :olo:


Ten post był edytowany przez Dixi dnia: 05 lutego 2015 - 22:41

  • 0

#13 Otacon Napisany 05 lutego 2015 - 22:46

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 16 071 Postów:
Też tak miałem. 33 kule i myślałem że gierka na wykonczeniu :olo:
A zagadki różnie. Większość od kopa leci. Czasem się zatnę a następnego dnia robię je na raz.
Dziś tylko jedna poszła :(
  • 0

#14 twilitekid Napisany 05 lutego 2015 - 23:00

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Czemu ten temat nie jest w multiplatformach? Czychu probuje sztucznie podbijac liczbe gierek wydanych na te martwa konsole?
  • 0

#15 Danteusz Napisany 05 lutego 2015 - 23:15

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:

Czemu ten temat nie jest w multiplatformach? 

 

Nie mamy wspólnych multiplatform dla stacjonarek i handheldów

 

 Czychu probuje sztucznie podbijac liczbe gierek wydanych na te martwa konsole?

http://www.neogaf.co...d.php?t=969122  :banderas:


  • 0

#16 Schrodinger Napisany 05 lutego 2015 - 23:23

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

nom dante, tak bardzo zajebista konsola ze sony w cale nie rezygnuje z yt i google maps bo nie chca placic licencji :cf:


  • 0

#17 Danteusz Napisany 05 lutego 2015 - 23:28

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:

Jedno nie wyklucza drugiego :P


  • 0

#18 Dixi Napisany 07 lutego 2015 - 18:38

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Skończyłem, dobra gierka, choć jednak nie jest szczególnie długa :) Z czasem progres zaczyna mocno przyśpieszać, gdy za zagadki dostajemy po 8-9 orbów. Poziom zagadek też dosyć różny, ale ogólnie mam wrażenie, że te, z którymi wojowałem najmocniej były gdzieś w okolicach 30 orba, czyli gdzieś w pierwszej połowie gry. Fabułę olałem kompletnie, za dużo dla mnie tego bełkotu :olo: Co chwilę jakieś teksty na kamieniach, terminale ze ścianą tekstu czy dialogi. Przeczytałem tylko kilka pierwszych, ale jednak nie wciągnęło mnie to kompletnie. Sama rozgrywka była wystarczająco interesująca i nie potrzebowałem do tego szczególnie otoczki fabularnej. 

Gra też całkiem nieźle pasuje pod handhelda. Samo przejście pokoju z zagadkami to 30 sekund. Oczywiście najpierw trzeba go sobie rozpracować, więc można na chwilę odpalić grę, spróbować kilka razy, wyłączyć i za jakiś czas znów włączyć na kilka prób. Całkiem nieźle się to sprawdza :) Co prawda wszystkie zagadki zrobiłem sam, bez żadnego zaglądania do internetu, ale już do znajdowania terminali potrzebnych to trofeów korzystałem z pomocy opradnika. Grając normalnie mogę zagwarantować, że pewnie 99% graczy nie znajdzie ani jednego i skończy grę mając 0% trofeów :olo: Pochowali je gdzieś w miejscach, które zupełnie nie są zaznaczone na mapie, a przechodzi się do nich zazwyczaj przez jakieś dziwne dziury w ścianie, oczywiście nieoznaczone w żaden sposób  :doge:

 


  • 0



Inne z tagami: