Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wirtualna Rzeczywistość - Oculus Rift, Morpheus, HTC Vive i inne...

Oculus Rift

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
145 odpowiedzi na ten temat

#1 Aleks Napisany 20 marca 2014 - 13:42

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

GDC 2014: Oculus Rift Developer Kit 2 (DK2) Pre-orders Start Today for $350, Ships in July
 
2628699401.jpg?fit=700,463
 
Oculus Rift DK2 Release Date: July, 2014

  • Display
    • Resolution: 960×1080 per eye
    • Refresh Rate: 75 Hz, 72 Hz, 60 Hz
    • Persistence: 2 ms, 3 ms, full
  • Viewing Optics: 100º Field of View (nominal)
  • Interfaces
    • Cable: 10’ (detachable)
    • Input: HDMI 1.4b
    • USB device: USB 2.0
    • USB host: USB 2.0 (requires DC Power Adapter)
    • Camera USB: USB 2.0
  • Inertial Tracking
    • Sensors: Gyroscope, Accelerometer, Magnetometer
    • Update Rate: 1000 Hz
  • Positional Tracking
    • Sensor: Near Infrared CMOS Sensor
    • Update Rate: 60 Hz
  • Weight: 440 g (without cable)
  • Included Accessories
    • DC Power Adapter
    • International Power Plugs
    • Nearsighted lens cups
    • Lens cleaning cloth


Ten post był edytowany przez Aleks dnia: 05 marca 2015 - 08:41

  • 0

#2 torq314 Napisany 20 marca 2014 - 14:16

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 479 Postów:
Nadal brak informacjii o wersji dla end-userów?
  • 0

#3 vagrant3 Napisany 20 marca 2014 - 14:21

vagrant3

    złoty członek

  • Forumowicze
  • 12 849 Postów:

meh


  • 0

#4 Dutch Napisany 21 marca 2014 - 01:04

Dutch

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 037 Postów:

Jak ms i sony stworzy(sony już ma) swoje implementacje tego rozwiązania to nie wróżę im dużego sukcesu, zwłaszcza że urządzenie ms pewnie będzie kompatybilne z windows.


  • 0

#5 Ryan Napisany 21 marca 2014 - 09:37

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Lulz! A to niby to nie jest kompatybilne z Windows? :olo: Poprzedni sprzęt VR od Sony był słaby, znajomi, którzy bawili się tym już kilka miesięcy mówią, że Oculus Rift DK1 jest lepszy. Niechby nawet poprawili Morfeusza w finalnej wersji, Rift DK2 (na papierze) prezentuje się lepiej. Będzie content, będzie kliencki Oculus. To lepsze, niż Wii U bez gier. :cf:
  • 0

#6 lukaszSA Napisany 21 marca 2014 - 10:36

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 949 Postów:

Hełmy. Meh

 

Jak zrobią fotele z Matriksa to mnie zawołajcie


  • 0

#7 Hellmans Napisany 21 marca 2014 - 12:32

Hellmans

  • Forumowicze
  • 13 012 Postów:

Mam swoją godność, nie zapłacę za wyglądanie jak idiota. Już bez hełmu wyglądam jak idiota.


  • 0

#8 burnstein Napisany 21 marca 2014 - 13:10

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

Czyli możesz kupić, bo nie zapłacisz za wyglądanie jak idiota tyko wzmocnienie efektu.


  • 0

#9 Aleks Napisany 21 marca 2014 - 13:50

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

Jak Project Morpheus wypada w porównaniu z nowym modelem Oculus Rift

Konferencja GDC w San Francisco była okazją do prezentacji nowych urządzeń rzeczywistości wirtualnej. Swój projekt - Project Morpheus - zapowiedziało oficjalnie Sony, pokazano też nową wersję Oculus Rift, o nazwie kodowej DK2. Jak wypada porównanie obu urządzeń?

Obecny na miejscu dziennikarz Eurogamera zauważa, że Morpheus prezentuje się lepiej po względem wizualnym, jest łatwy do założenia i do dostosowania na głowie. Całość jest także dużo lżejsza, ale to akurat nie powinno dziwić - za obliczenia odpowiada osobna jednostka, którą podłączamy przez złącze HDMI do konsoli PlayStation 4.

Pierwszy kontakt z gadżetem ujawnia pewne wady. Do wnętrza gogli dostaje się mała stróżka światła, co może przeszkadzać w odbiorze. Kąty widzenia są minimalnie mniejsze niż w Oculus Rift, ale różnica jest odczuwalna.

Wrażenia z zabawy są jednak jak najbardziej pozytywne, na równi z produktem głównego konkurenta. Pomaga tutaj PlayStation Camera i Crystal Cove, odpowiadające za wykrywanie ruchów głowy, oferujące małe opóźnienia i możliwość obrotu o 360 stopni.

Jest jeszcze jeden problem, czyli wyświetlacz LCD, generujący zauważalne rozmycie obrazu. Morpheus i Oculus DK2 oferują rozdzielczość 1080p, ale w przypadku tego drugiego urządzenia postawiono na ekran OLED. Sony zapewnia, że także przygląda się możliwości zastosowania tej technologii.

Największe różnice widać jak na razie w dostępnych aplikacjach, które są zdecydowanie bardziej rozbudowane na sprzęcie od firmy Oculus VR. Producent PlayStation przygotował tymczasem dwa dema: The Deep, gdzie zanurzamy się w morskich głębinach, oraz The Castle, z walką wręcz wspomaganą przez parę kontrolerów PS Move. Jest tu też gigantyczny, spadający na gracza smok, zapewniający podobno niezapomniane wrażenia, co tylko świadczy o potencjale.

http://www.eurogamer...lem-oculus-rift


Ten post był edytowany przez Aleks dnia: 21 marca 2014 - 13:53

  • 0

#10 Schrodinger Napisany 21 marca 2014 - 13:53

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
Szkoda że nawet jak coś z tego wyjdzie to Sony zmieni zajebistego Morfeusza w jakieś jarmarczne PlayStation Eye
  • 0

#11 Ryan Napisany 21 marca 2014 - 14:03

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
PlayStation BlindFold

Pamiętajcie, że to ja przepowiedziałem nazwę!
  • 0

#12 ACZ Napisany 21 marca 2014 - 17:43

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 141 Postów:

Ubisoft:

Sprzęt VR musiałby trafić do co najmniej miliona użytkowników, byśmy widzieli sens w tworzeniu pod niego gier.

 


  • 0

#13 iluck85 Napisany 21 marca 2014 - 18:08

iluck85

    Deity

  • Forumowicze
  • 14 973 Postów:

Otacon kupi :cf: 

 

Zabawka dobra na 10 minut- założyć, pograć - fajne, zapomnieć. 


  • 0

#14 Aleks Napisany 25 marca 2014 - 23:09

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

Facebook kupił/kupi Oculus Rift za ok. 2 miliardy dolarów.

 

 

teraz tylko liczyć na spore wsparcie

 

 

swoją drogą, nieźle się wycenili


  • 0

#15 Schrodinger Napisany 25 marca 2014 - 23:13

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
no to teraz skończyć jako gówno do przeglądania profilów / grania w farmerame czy cos
  • 0

#16 Aleks Napisany 25 marca 2014 - 23:20

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

cytuje nabywce:

 

Immersive gaming will be the first, and Oculus already has big plans here that won't be changing and we hope to accelerate. The Rift is highly anticipated by the gaming community, and there's a lot of interest from developers in building for this platform. We're going to focus on helping Oculus build out their product and develop partnerships to support more games.


  • 0

#17 ACZ Napisany 25 marca 2014 - 23:22

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 141 Postów:

w lutym Facebook wykupił komunikator WhatsApp za 19 mld$, a teraz Oculusa Rifta za 2 mld$ i na obu dilach nie zarobią ani grosza. przypomina to sytuację MS i Skype.

jako, ze od debiutu na gieldzie Facebook jest jedynie nadmuchaną bańką, z ktorej systematycznie ucieka powietrze, to stwierdzam, ze to byla jedynie zachcianka Zuckenberga, ktora ma pokazac inwestorom, ze firma sie rozwija i w cos sie inwestuje. ale powtarzam, nie zarobią ani grosza, a stracą, bo nigdy im sie to nie zwróci.


Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 25 marca 2014 - 23:26

  • 1

#18 Aleks Napisany 25 marca 2014 - 23:40

Aleks

    1

  • Forumowicze
  • 5 107 Postów:

tutaj koleś dobrze podsumował:
http://www.neogaf.co...&postcount=1481

 

I see this as extremely good news.

Positives of Facebook entering into VR race:
- Oculus now has infinite budget to craft perfect hardware, software and entire VR platform for PC and portables
- Countless more developers will become interested in VR, short byte-size games will find much larger audience on VR
- VR promotion on Facebook.com = MILLIONS of VR adopters on day 1
- More VR users of all kinds = more AAA games for us PC gamers
- Immediate infusion of entertainment/documentary/travel content
- Holy grail of VR - social networking inside minecraft-esque VR space. Just what Snow Crash depicted in its Metaverse.
- with stylized design, VR metaverse could be run even from iOS/Android phones
- Facebook can sell hardware with loss, providing incredibly HQ hardware for ~$99
- Presence of strong player in VR will force Sony to become very invested in VR, making much more compelling product and enabling 3rd parties much more streamlined patch toward porting games to PS4


Negatives?
So far, none, as long PC gamers get what they were promised [and FB is willing not to interfere with that].



This is good news for VR.

 

 

 

nie ma co panikować


  • 0

#19 Ryan Napisany 25 marca 2014 - 23:51

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Najważniejszy punkt z tego to i tak promocja Rifta na FB. To tak jak z Kindle - każdy używający Amazonu wiedział o jego istnieniu. To pomogło.
  • 0

#20 Cudak Napisany 25 marca 2014 - 23:54

Cudak

    cześć

  • Forumowicze
  • 25 980 Postów:

A ten sprzęcik ma już jakieś konkretne i ciekawe zastosowanie?


  • 0

#21 Ryan Napisany 25 marca 2014 - 23:55

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Tak, granie.
  • 0

#22 fingus Napisany 25 marca 2014 - 23:56

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Pr0n.
  • 0

#23 Schrodinger Napisany 25 marca 2014 - 23:56

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
dla zjebuf
  • 0

#24 Cudak Napisany 26 marca 2014 - 00:00

Cudak

    cześć

  • Forumowicze
  • 25 980 Postów:

Czyli nikogo.


  • 0

#25 ACZ Napisany 26 marca 2014 - 02:18

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 141 Postów:

Najważniejszy punkt z tego to i tak promocja Rifta na FB. To tak jak z Kindle - każdy używający Amazonu wiedział o jego istnieniu. To pomogło.

ale kindle powstalo pod glowną wtedy dzialalnosc amazonu, czyli sprzedaz ksiazek. dodatkowo byl sprzedawany ponizej kosztow produkcji lub na zero.

 

Głowa projektu Brendan Iribe niedawno zachwalał skuteczność oszukiwania mózgu przez najnowszy prototyp Oculusa, by za moment już przyznać, że tak różowo nie jest.

Problem nie do przeskoczenia to niezgranie błędnika z tym, co podawane jest przed oczy. CEO tłumaczy, że po części chęć zwrócenia ostatniego posiłku po dłuższej zabawie z goglami VR można wyeliminować zawężając pole widzenia w okularach do 80-100 stopni, lecz pojawi się dezorientacja, kiedy tylko ruszymy się szybciej z miejsca.

Fani strzelanek FPP pewnie pierwsi nakręcili się na wymianę ognia w wirtualnym świecie, ale skoki na rakietach rodem z Quake'a czy fruwanie na plecakach rakietowych uzbrojonymi po zęby postaciami to dla nas kłopot, bo faktycznie ciało gracza nie rusza się z miejsca.

 


Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 26 marca 2014 - 02:19

  • 0

#26 Dutch Napisany 26 marca 2014 - 07:26

Dutch

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 037 Postów:

Czy przypadkiem ludzie nie składali się na ten projekt przez Kickstartera?


  • 0

#27 Otacon Napisany 26 marca 2014 - 07:28

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 16 071 Postów:
3d w 3dsie też nie dla każdego a sprzedaje się tego miliony. Niezdolne jednostki będą musiały zadowolić się telewizorkiem
  • 0

#28 iluck85 Napisany 26 marca 2014 - 07:45

iluck85

    Deity

  • Forumowicze
  • 14 973 Postów:
:clown:
Jaki % nie widzi 3d?
3ds wchodzi do kieszeni, nie wygladasz jak debil, kosztuje pewnie 1/2 albo 1/3 oculusa.
Fanny gadżet i ciekawostka, watpie w sukces na dłuższa metę. 3d w telewizji nie odniósł sukcesu.
  • 0

#29 Otacon Napisany 26 marca 2014 - 07:59

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 16 071 Postów:
Ściskając w rękach kawałek plastiku (pad nie dildo)z grymasem na twarzy też wyglądasz jak debil . Zluzuj to tylko giereczki
  • 0

#30 Danteusz Napisany 26 marca 2014 - 08:08

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 881 Postów:

:clown:
Jaki % nie widzi 3d?
3ds wchodzi do kieszeni, nie wygladasz jak debil, kosztuje pewnie 1/2 albo 1/3 oculusa.
Fanny gadżet i ciekawostka, watpie w sukces na dłuższa metę. 3d w telewizji nie odniósł sukcesu.

Całkiem spory, 5 czy 10%. Oculus to nie tylko 3D, ale przede wszystkim zgranie obrazu z ruchem głowy.

Nie mam pojęcia po co Facebookowi OR. Nie siedzą w branży gier tylko sprzedaży reklam. Oculus nie poszerzy ich rynku zbytu, tak jak Kindle robi to dla Amazona. Gracze szukający nowinek technicznych często nie lubią FB, nie są też dużym rynkiem dla takiego giganta. Dobrze że przynajmniej Facebook nie ma historii niszczenia firm które kupuje, Instagram nadal jest w sporej mierze niezależny.
  • 0