Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wirtualna Rzeczywistość - Oculus Rift, Morpheus, HTC Vive i inne...

Oculus Rift

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
145 odpowiedzi na ten temat

#121 Spuczan Napisany 24 marca 2016 - 22:36

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 040 Postów:

 

http://www.polygon.c...rubin-interview

 

Najwyraźniej będzie w co grać. Sam kiedyś chciałem sprawdzić jakby to było kierować armią w RTSach za pomocą głosu i rękami. Tak pamiętam o Tom Clancy's: End War.


  • 0

#122 drAKul Napisany 28 marca 2016 - 10:12

drAKul

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 1 904 Postów:
Nie wiem chyba jestem już za starym pierdzielem, ale trudno mi wyobrazić sobie inny outcome niż totalne zbombienie tej próby VR, co znowu spowoduje ucieczkę od tematu na kolejne 10-15 lat (bo to że w końcu VR wygra to nie wątpię, ale tym razem ja tego nie widzę).
  • 0

#123 lukaszSA Napisany 03 kwietnia 2016 - 13:46

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Miałem wczoraj przyjemność przetestować Samsung Gear VR.

 

Jest słabo. Nie wiem czy to ja jestem taki sztywny, czy co, ale inni ludzie to się prawie wywracali (demo to była jazda kolejką górską). Ja pomimo tego, że wlałem w siebie z półtora litra piwa tylko lekko się kołysałem podczas jazdy. Fajnie było się rozglądać dookoła za pomocą ruchów głowy, ale immersja? Jaka immersja :ziewa:

 

Wydmuszka. To się nie powinno nazywać Gear VR, tylko Gear PR.


  • 0

#124 Spuczan Napisany 23 czerwca 2016 - 17:23

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 040 Postów:

Wygląda na to, że VR dostanie swoją własną samodzielną konferencję:

 

http://www.polygon.c...vrdc-2016-dates

 

Czy Sony się pojawi? Jakie gry zostaną zaprezentowane? Czy to już koniec "normalnego" grania?

 

Nikogo  :ziewa:


  • 0

#125 Otacon Napisany 23 czerwca 2016 - 17:43

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 16 071 Postów:
Spuczan typowe wsteczniactwo i hamulcowy branży
  • 0

#126 Spuczan Napisany 23 czerwca 2016 - 18:34

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 040 Postów:

A ty który system kupujesz?


  • 0

#127 Otacon Napisany 24 czerwca 2016 - 07:21

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 16 071 Postów:
Nie stać mnie na razie na żaden ale kibicuje technologii vr i chciałbym aby w tym kierunku rozwijała się branża giereczek :tak:
Nikt ci przecież nie broni grać w warcaby na kurniku. Ja chce fpsy i gry dla placzkuf na goglach
  • 1

#128 Spuczan Napisany 24 czerwca 2016 - 19:46

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 040 Postów:

A to ja komuś bronię grać w gry VR?

 

 

Polecam oglądać od 4 minuty.

 

Spoiler

  • 0

#129 Sotaku Napisany 25 czerwca 2016 - 18:18

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 679 Postów:
To fajnie wygląda, tylko zobaczcie ile tu sprzętu którego po kupnie vr do konsoli nie dostaniemy
  • 0

#130 ACZ Napisany 06 września 2016 - 17:05

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

Sprzedaż Oculusa i Vive praktycznie stanęła w miejscu. Gracze mają wyjebane na VR.

To tyle jeśli chodzi o przyszłość VR, przewidziałem to.

http://www.eurogamer...upuja-sprzet-vr


  • 1

#131 torq314 Napisany 06 września 2016 - 17:08

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:
Dobrych wieści nigdy zbyt wiele, dzięki :^^:
  • 0

#132 Otacon Napisany 06 września 2016 - 17:49

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 16 071 Postów:

Sprzedaż Oculusa i Vive praktycznie stanęła w miejscu. Gracze mają wy**bane na VR.

To tyle jeśli chodzi o przyszłość VR, przewidziałem to.

http://www.eurogamer...upuja-sprzet-vr

a mogłaby stanąć w ruchu?


  • 0

#133 Schrodinger Napisany 06 września 2016 - 17:53

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

a mogłaby stanąć w ruchu?

 

 

pasażerowie w autobusie stoją w ruchu 


  • 0

#134 Iras Napisany 06 września 2016 - 19:35

Iras

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 150 Postów:

Sprzedaż Oculusa i Vive praktycznie stanęła w miejscu. Gracze mają wy**bane na VR.

To tyle jeśli chodzi o przyszłość VR, przewidziałem to.

http://www.eurogamer...upuja-sprzet-vr

 

"The next generation VR doesn't start until we [Sony] say it does."

  • 0

#135 lukaszSA Napisany 23 września 2016 - 07:39

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

22101815214l.jpg

 

 

 

Game UK has confirmed that the Oculus Touch will cost £190 in the UK and has opened up pre-orders in some stores.

 

 

 

Together the Oculus Touch alongside the Oculus Rift will cost a total of 738.99, which is not much less than the HTC Vive's UK price of £759.99.

 

 


  • 2

#136 cybercotlet Napisany 23 września 2016 - 08:02

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 598 Postów:

:clown:


  • 0

#137 Spuczan Napisany 09 listopada 2016 - 21:31

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 040 Postów:


  • 0

#138 ACZ Napisany 02 lutego 2017 - 23:08

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

pssite.com:

 

Oculus przegrał w amerykańskim sądzie proces z firmą ZeniMax (spółka-matka Bethesdy). O co toczyła się batalia? O to, czyj właściwie jest Oculus Rift.

Oculus zgodnie z wyrokiem teksańskiego sądu jest zobowiązane do wypłacenia firmie ZeniMax odszkodowania w wysokości 500 milionów dolarów.

 

Podstawą procesu jest fakt, że Palmer Luckey, CEO Oculus, nie potrafił udowodnić w sądzie, że nie złamał "umowy o poufności", jaką podpisał z firmą ZeniMax. Przypominamy, że Luckey został oskarżony o kradzież technologii gogli Oculus Rift od firmy ZeniMax. Niestety dla ZeniMaksu, nie udowodniono Luckeyowi, że rzeczywiście dokonał kradzieży technologii, na której zbudował firmę Oculus. Co się składa na odszkodowanie?

  • Firma Oculus musi zapłacić 200 milionów dolarów za złamanie umowy o poufności przez Luckeya,
  • 50 milionów dolarów za złamanie praw autorskich należących do ZeniMax,
  • współtwórca Oculusa, Brendan Iribe, musi zapłacić 150 milionów za "false desigination", czyli kłamstwo dotyczące kraju pochodzenia produktu/jego rzeczywistego twórcy,
  • Luckey musi zapłacić 50 milionów dolarów za "false designation".

Wyrok nie jest jeszcze prawomocny, co oznacza, że Oculus z pewnością odwoła się od wyroku. Jak donosi serwis Polygon, ostatecznym celem ZeniMax jest doprowadzenie do zakazania sprzedaży gogli Oculus Rift ze względu na to, że wykorzystują należącą do firmy technologię. Drugim celem jest zakazanie Oculusowi i Facebookowi (właściciel Oculusa) wykorzystywanie napisanego przez ZeniMax oprogramowania, które jest wykorzystywane w goglach.


  • 0

#139 Tawotnica Napisany 13 czerwca 2017 - 16:05

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
taka tam ciekawostka:




  • 0

#140 Mauro Napisany 01 czerwca 2019 - 10:11

Mauro

    Reeeeeeeeee

  • Forumowicze
  • 6 466 Postów:

Od jakiegoś czasu interesowało mnie jak to jest z tymi VRami z czym to się je, jak wygląda i czy nie będzie powodowało odruchów wymiotnych jak u niektórych. Szczególnie, że zaczął mnie kusić Valve Index, który niedługo ma zawitać na rynku. 

 

Pożyczyłem na weekend gogle (w sumie trochę spoiler skoro już w sobote rano piszę tego posta) Oculus Rift.

 

721db560b1382d5adfd32a5fa1aa2902.png

 

Gogle pewnie nie najwyższych lotów z tego co jest na rynku, ale zdaje się że to właśnie jest produkt który celuje w konsumenta prywatnego. Rozdzielczość na soczewkę 1080x1200 px  (Valve Index ma mieć 1440x1600px), dużo, mało, trudno powiedzieć zanim się zagra. 

 

Co w pudle, gogle, dwie stacje bazowe i joye również dwa. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to ilość kabli, dużo tego. Każda stacja bazowa 1x USB, gogle HDMI + USB 3.0, jeśli ktoś nie ma możliwości ustawienia wszystkiego na stałe i zrobienia sobie jakiegoś logicznego rozmieszczenia tych kabli to trochę słabe przed każdą rozgrywką bawić się z tą plątaniną. 

 

No ale ok, gogle ogarnięte, stacje ustawione, kalibrujemy. Kalibracja jest dość prosta i przebiegła bez problemu przeprowadzona wg instrukcji na ekranie, z jednym minusem - Oculus oferuje sterowanie z kontrolera Xbox, więc żeby nie bawić się z tymi "nunchakami"  wybrałem opcje konfiguracji z padem, ale konfugarcji nie można przeprowadzić bez nunchaków, więc w sumie nie wiem po co ten wybór. Trzeba konfigurować z kontrolera Oculus. Fakt, że potem mogłem wszędzie sterować padem xboxowym.

 

No i możemy przejść do meritum całego tego tekstu gry, nareszcie, pewnie część się spodziewała ze interesowały mnie tylko i wyłącznie ścigałki a nie jakieś beat sabery czy cokolwiek innego z VR content. Więc testowałem z Assetto Corsa, Assetto Corsa Competizione i Project CARS 2. 

 

Odczucia z jazdy są wręcz niesamowite, serio nie spodziewałem się, że przez cały czas można mieć taką frajdę, radocha z jazdy jest N-I-E-S-A-M-O-W-I-T-A naturalność ruchów za kierownicą, wchodzenie w zakręty coś fantastycznego. Przejechanie takich zakrętów jak Eau Rouge (www.youtube.com/watch?v=QD17cX9MvNg) to po prostu  :good: . Mam wrażenie, że gdybym przestawił się całkowicie na VR to dałoby się osiągać lepsze czasy niż na statycznym monitorze, dużo lepsze czucie wszystkiego co się dzieje.

 

Ale musi niestety być to ale i jest to rozdzielczość, niestety ale ta generacja którą sobie testowałem, to ciągle dużo dużo za mało. Strasznie irytuje widoczna siatka pikseli (chyba ze to co innego to mnie poprawcie, ale jak zbliżycie głowę do monitora na 2cm, to też widać takie krateczki, na VRce widzicie to cały czas), niesamowicie irytujące przynajmniej dla mnie.

 

Druga sprawa to jakoś grafiki gdzieś po bokach soczewek, no niestety to jest bardzo słabe, wyraźnie i spoko jest w linii prostej, po bokach widac ze cos jest, ale często trudno powiedzieć co jest co. Starczy powiedzieć, że na Spa gdzie niektóre tarki (pobocze toru wyścigowego, które można wykorzystywać)  mają zielony kolor, to trudno odróżnić czy to jeszcze tor czy trawa, jasne człowiek znając tor wie gdzie co jest ale nie o to chodzi.  Brake markery z informacją o ilości metrów do zakrętu, trudno powiedzieć czy jest tam napisane 150 czy 100.

 

Podsumowując technologia jest zachwycająca i to na pewno przyszłość niektórych gatunków, np właśnie wyścigów, odczucie jest niesamowite, pytanie kiedy headsety osiągną komfortową rozdzielczość, i hardware będzie w stanie to wszystko pociągnąć, czy wystarczy taki panel jak ma mieć Valve czyli 1600x1440 z eliminacją bleedingu, czy musi to być 4k na oko, czy nawet 8k trudno powiedzieć. Ja się narazie wstrzymuje z zakupem takiego sprzętu, choć zdecydowanie będę chciał go mieć w przyszłości. 

 

Na szczęście znajomy już zamówił Indexa więc sprawdzę sobie panel od Valve bez ryzyka  :burn: .


  • 2

#141 Marbel Napisany 01 czerwca 2019 - 11:46

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 283 Postów:
Ta kratka to tzw. Screendoor effect. Podobno prawie niewidoczny na PSVR mimo że podobno Oculusy czy inne lepsze na papierze. Rozumiem, że w goglach grałeś na kierze? Zazdro. Ja testowałem na padzie tylko DriveClub i Dirt Rally (no i Wipeout) i jak DC po prostu nie siedzi mi tak Dirt Rally jest ok, ale nie do końca przyjemnie się gra pewnie z uwagi na inną dynamikę rajdów w stosunku do wyścigów jak w Twoim AC czy PCARS - nierówności terenu, ciągła i bliska zmiana otoczenia, podskakiwanie i nieraz rolki. I w DR mam o tyle problem że w jedynkę i teraz dwójkę gram w wysokiej rozdzielczości na Xboxie i boli że gra jest tylko przeskalowana na VR i nieraz menusy są nieczytelne. Nawet nie wiem czy na PSVR są jakieś inne wyścigi na gogle.
  • 0

#142 Hellmans Napisany 01 czerwca 2019 - 11:47

Hellmans

  • Forumowicze
  • 13 012 Postów:

Znajomi z Oculusem to najlepszy gatunek znajomych. Ja tam z samego rozglądania się po kabinie w pcars już miałem obesrane majtki.


  • 0

#143 Schrodinger Napisany 01 czerwca 2019 - 11:59

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
Marbel PSVR ciągle polecasz? Bo mają być promki za 900 zł i chyba w końcu się złamie. PH to obsługuje? :cf:
  • 0

#144 Rudolf Napisany 01 czerwca 2019 - 12:51

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 734 Postów:
Na pewno działają filmy nagrane na USB :olo: Poza filmikami to obowiązkowo RE7, co to jest za poziom immersji :banderas:
  • 0

#145 Marbel Napisany 01 czerwca 2019 - 12:55

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 283 Postów:

Marbel PSVR ciągle polecasz? Bo mają być promki za 900 zł i chyba w końcu się złamie. PH to obsługuje? :cf:

Ciągle i nieustająco. A jeszcze nie grałem w Blood and Truth - może za tydzień.
Może jeszcze coś wpadnie ;)
PH?
  • 0

#146 Schrodinger Napisany 01 czerwca 2019 - 13:27

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
Ty już nie udawaj :P
  • 0