Growe fetysze: w poszukiwaniu idealnego przycisku.
#61 Napisany 23 sierpnia 2014 - 13:00
#62 Napisany 23 sierpnia 2014 - 13:17
no typ gada jak jest w japonii. u nas jest wlasnie na odwrót, czyli X zatwierdza, a O robi za back/wyjscie np. z opcji.
Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 23 sierpnia 2014 - 13:18
#63 Napisany 23 sierpnia 2014 - 15:31
Tłumaczenie:
"Jak już zerżnęliśmy wygląd pada SNESowego, to zdaliśmy sobie sprawę, że wypadałoby coś zmienić. Wywaliliśmy więc literki i wrzuciliśmy trójkąty"
#64 Napisany 30 listopada 2015 - 14:39
Wrażenia na gorąco. Pograłem może ~45 minut, zrobiłem jeden profil i trochę pomacałem to ustrojstwo od Valve. Leżę w łóżku z grypą, więc nie mam za bardzo siły na dłuższą sesję :<
W związku z tym polecimy punktowo, zamiast ścianą tekstu:
- Ergonomia. Ten pad jest DUŻY, tj. "bulky" bo w na długośc/szerokość się mocno nie różni od konsolowych padów, ale gripy to potężne bambuły Wykonanie nie sprawia najlepszego wrażenia, pad od XONE wydaje się dużo solidniejszy na przykład.
- Analog jest wypukły, o standardowym rozmiarze. Przez wygięty grip wydaje się jednak trudniej dostępny niż położone w tym samym miejscu gałki konsolowych kontrolerów.
- ABXY są zdecydowanie za małe. Od razu mi się przypomina mikrusi krzyżak na padzie od GCN. Umiejscowienie nie jest tak dużym problemem jak wielkość. Pady do WiiU pokazały, że przyciski funkcyjne pod analogiem działają całkiem dobrze.
- Triggery są dwufazowe, tak jak w GCN! Za to duży plus. Niestety bumpery zrobili na modłę padów Xboxowych (klikacze)
- Podobnie klikające są wajchy z tyłu pada.
- Trackpady. Można je kliknąć, więc prawy trackpad może działać jak ogromny przycisk A. Wydają delikatny dźwięk motorka (pyr pyr pyr pyr pyr! ) i wibrują podczas używania. Ilość ustawień jest ogromna, więc trochę mi jeszcze zejdzie na dłubaniu w opcjach zanim znajdę idealny profil. Najważniejsze jednak, że działają i nie trzeba się długo do nich przyzwyczajać.
Teraz pytanie – co można robić z tyloma różnymi przyciskami? Grałem tylko w TiTS SC, jRPG z turowym systemem walki (i dużą ilością menusów), ale potencjał nowego pada od razu stał się jasny. Gierka wspiera zarówno sterowanie padem jak i myszką+klawiaturą, a Steam Controller pozwala korzystać z obu schematów NA RAZ. Best of both worlds! Można dowolnie mapować przyciski z pada, klawiatury i myszki.
W efekcie po świecie łażę analogiem, prawy trackpad potwierdza wszystkie wybory. Przyciski funkcyjne służą do przywoływania menusów, po których poruszam się kursorem. Koniec męczenia krzyżaka w celu przeklikiwania się przez zakładki, aż dotrę do zmiany ekwipunku! Bardzo wygodne są też tylnie „skrzydełka” (wajchy, wiosła, L4/R4?) do obsługi rotacji kamery w lewo/prawo, na którą wiele gier w rzucie izometryczym pozwala.
Co jeszcze… Instalacja plug & play, profile do każdej gry zapisują się osobno. Można też wybrać profil z zestawu predefiniowanych np. dla danego gatunku. Steam Controller działa też poza Steamem, więc spokojnie można go wykorzystywać do staroci, które nigdy nie wspierały pada. Np. HoMM III na padzie wydaje mi się teraz całkiem realne.
Tyle, napiszę coś więcej jak wyzdrowieję i posprawdzam więcej gatunków gier.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 30 listopada 2015 - 14:42
#65 Napisany 01 grudnia 2015 - 21:09
Przetestujesz?
Ten post był edytowany przez Hellmans dnia: 01 grudnia 2015 - 21:10
#66 Napisany 01 grudnia 2015 - 22:25
czy ktoś mi może napisać dlaczego nie mam wibracji na PC w moim padzie od XO ?
#67 Napisany 22 stycznia 2016 - 17:43
Wcześniej grałem tylko na MadCatzowym fightsticku USFIV, więc raczej nie będę w stanie podać niuansów związanych z czułością sticka, siłą z jaką trzeba wduszać przyciski etc., ale parę ogólnych wrażeń odnośnie tego urządzenia po dniu użytkowania, głównie na shooterach i SFIV:
- RAP4 ma wszystkie przyciski, jakie są też dostępne w normalnym padzie do PS4: L3 i R3 są położone na bocznym panelu, między nimi przyciski PlayStation. Touch pad znajduje się z tyłu urządzenia.
- Przełącznik 3/4 służy do zmiany trybu sticka do PS3/PS4. Co ciekawe w trybie PS3 stick działa bez problemu z PC i to na zasadzie 'plug & play' bez ściągania sterowników. Sprawdzałem z Danmaku Unlimited 2 i sprawował się bez zarzutu.
- Można wyłączyć przycisk "options", żeby w ferworze walki go nie wcisnąć przypadkiem. Spoko drobiazg.
- szufladka na kabel jest spora, więc nie trzeba go jakoś schludnie zwijać, żeby się zmieścił do niej. Kabel ma ok. 3m długości
- do spodu są przyklejone dwa panele gumowe. Wygodna sprawa, bo się stick nie ślizga na kolanach.
Mój palec serdeczny nie jest przyzwyczajony do gimnastyki, jaką trzeba wykonywać na arcade sticku, przez co w STG ograniczam się jeszcze do 3-przyciskowców Guziki mimo wielkości i wypukłości chodzą lekko. Łapałem się czasami na tym, że niechcący dłonią wciskałem dolny rząd.
Drążek ma pod spodem kwadratową płytkę, nie ośmiokątną. Ciężej się przez to robi ćwierćobroty, więc grywam na razie głównie chargowymi postaciami jak Bison.
Dźwięki jakie to ustrojstwo wydaje są przepiękne. *KLAKAKLAKAKLAKA* *PACPACPACPAC* Dla samych odgłosów podczas grania zamiast skrzypiących padów od Sony było warto kupić.
Street Fighter V może nadchodzić, będę gotowy!
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 22 stycznia 2016 - 17:46
#68 Napisany 23 stycznia 2016 - 07:30
#69 Napisany 23 stycznia 2016 - 08:43
Powiem tak - z racji tego, że jest tak dużo opcji do ustawienia, a profile są tworzone per-game i głównie przez graczy to każda gierka chodzi inaczej. Jest strasznie dużo muskania się z czułością trackpada i szczerze mówiąc poza turówkami nie widzę zastosowania do symulacji myszki - do cRPGów czy RTS nie udało mi się go tak ustawić, żeby grało się lepiej niż mychą.
Analog i przyciski funkcyjne są na tyle niewygodnie ułożone na padzie, że w każdy port z konsol, indyki czy ogólnie w gry nie wykorzystujące myszki będzie się grało lepiej na tradycyjnym kontrolerze. Zostają więc gatunki, które nie obsługują padów i zabawa w komponowanie profili pozwalających np. grać jedną ręką, łączyć funkcje tradycyjnego pada z myszką czy kierować żyroskopem w ścigałkach, ale to też bardziej ciekawostka.
Nie grałem jeszcze w Portal 2 i Rocket League - dwa tytuły, które Valve dodawało do preorderów kontrolera i dwa najbardziej chwalone za wykorzystanie tego ustrojstwa, więc daleki jeszcze jestem od "rozpracowania" tego pada. Tendencja jednak jest taka, że statyczne gierki jak najbardziej na tak i to out of the box. Wszystko z większą ilością akcji wymaga sporo dłubania, przyzwyczajania się i nauki. Jeśli szukasz czegoś, żeby comfy couchowo orać w przygodówki to Steam Controller powinien się nadać.
#70 Napisany 23 stycznia 2016 - 09:51
Ten post był edytowany przez xell dnia: 23 stycznia 2016 - 09:53
#71 Napisany 20 grudnia 2018 - 20:50
#72 Napisany 20 grudnia 2018 - 21:04
Wybacz mi, Panie, bo zgrzeszyłem.