Skocz do zawartości

Zdjęcie

Growe fetysze: w poszukiwaniu idealnego przycisku.

ABXY

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
71 odpowiedzi na ten temat

#61 fingus Napisany 23 sierpień 2014 - 13:00

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 34783 Postów:
Ładnie się to komponuje z tym, że X to przeważnie "zatwierdź", a O - anuluj. #sonylogic
  • 0

#62 ACZ Napisany 23 sierpień 2014 - 13:17

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 32636 Postów:

no typ gada jak jest w japonii. u nas jest wlasnie na odwrót, czyli X zatwierdza, a O robi za back/wyjscie np. z opcji.


Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 23 sierpień 2014 - 13:18

  • 0

#63 lukaszSA Napisany 23 sierpień 2014 - 15:31

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 23224 Postów:

Tłumaczenie:

 

"Jak już zerżnęliśmy wygląd pada SNESowego, to zdaliśmy sobie sprawę, że wypadałoby coś zmienić. Wywaliliśmy więc literki i wrzuciliśmy trójkąty"


  • 1

#64 Tawotnica Napisany 30 listopad 2015 - 14:39

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12331 Postów:
Mam nową zabawkę! May I present you: The Steam Controller

20151130_125436.jpg

Wrażenia na gorąco. Pograłem może ~45 minut, zrobiłem jeden profil i trochę pomacałem to ustrojstwo od Valve. Leżę w łóżku z grypą, więc nie mam za bardzo siły na dłuższą sesję :<

W związku z tym polecimy punktowo, zamiast ścianą tekstu:

20151130_125537.jpg

- Ergonomia. Ten pad jest DUŻY, tj. "bulky" bo w na długośc/szerokość się mocno nie różni od konsolowych padów, ale gripy to potężne bambuły ;) Wykonanie nie sprawia najlepszego wrażenia, pad od XONE wydaje się dużo solidniejszy na przykład.

20151130_130246.jpg

- Analog jest wypukły, o standardowym rozmiarze. Przez wygięty grip wydaje się jednak trudniej dostępny niż położone w tym samym miejscu gałki konsolowych kontrolerów.

- ABXY są zdecydowanie za małe. Od razu mi się przypomina mikrusi krzyżak na padzie od GCN. Umiejscowienie nie jest tak dużym problemem jak wielkość. Pady do WiiU pokazały, że przyciski funkcyjne pod analogiem działają całkiem dobrze.

- Triggery są dwufazowe, tak jak w GCN! Za to duży plus. Niestety bumpery zrobili na modłę padów Xboxowych (klikacze)

- Podobnie klikające są wajchy z tyłu pada.

20151130_125931.jpg

20151130_125813.jpg

- Trackpady. Można je kliknąć, więc prawy trackpad może działać jak ogromny przycisk A. Wydają delikatny dźwięk motorka (pyr pyr pyr pyr pyr! :D) i wibrują podczas używania. Ilość ustawień jest ogromna, więc trochę mi jeszcze zejdzie na dłubaniu w opcjach zanim znajdę idealny profil. Najważniejsze jednak, że działają i nie trzeba się długo do nich przyzwyczajać.

2015_11_30_00002.jpg

2015_11_30_00001.jpg

Teraz pytanie – co można robić z tyloma różnymi przyciskami? Grałem tylko w TiTS SC, jRPG z turowym systemem walki (i dużą ilością menusów), ale potencjał nowego pada od razu stał się jasny. Gierka wspiera zarówno sterowanie padem jak i myszką+klawiaturą, a Steam Controller pozwala korzystać z obu schematów NA RAZ. Best of both worlds! Można dowolnie mapować przyciski z pada, klawiatury i myszki.

W efekcie po świecie łażę analogiem, prawy trackpad potwierdza wszystkie wybory. Przyciski funkcyjne służą do przywoływania menusów, po których poruszam się kursorem. Koniec męczenia krzyżaka w celu przeklikiwania się przez zakładki, aż dotrę do zmiany ekwipunku! Bardzo wygodne są też tylnie „skrzydełka” (wajchy, wiosła, L4/R4?) do obsługi rotacji kamery w lewo/prawo, na którą wiele gier w rzucie izometryczym pozwala.

Co jeszcze… Instalacja plug & play, profile do każdej gry zapisują się osobno. Można też wybrać profil z zestawu predefiniowanych np. dla danego gatunku. Steam Controller działa też poza Steamem, więc spokojnie można go wykorzystywać do staroci, które nigdy nie wspierały pada. Np. HoMM III na padzie wydaje mi się teraz całkiem realne.
20151130_125730.jpg

Tyle, napiszę coś więcej jak wyzdrowieję i posprawdzam więcej gatunków gier.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 30 listopad 2015 - 14:42

  • 9

#65 Hellmans Napisany 01 grudzień 2015 - 21:09

Hellmans

    Elo Bolo

  • Forumowicze
  • 8967 Postów:

Przetestujesz? :olo:

 


Ten post był edytowany przez Hellmans dnia: 01 grudzień 2015 - 21:10

  • 0

#66 Grz3chu Napisany 01 grudzień 2015 - 22:25

Grz3chu

    Rise and shine, Mr Freeman, rise and … shine.

  • Forumowicze
  • 2849 Postów:

czy ktoś mi może napisać dlaczego nie mam wibracji na PC w moim padzie od XO ?


  • 0

#67 Tawotnica Napisany 22 styczeń 2016 - 17:43

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12331 Postów:
Szukamy dalej. Wczoraj przyszedł do mnie ten bad boy:

HORE.jpg

HORE2.jpg

Wcześniej grałem tylko na MadCatzowym fightsticku USFIV, więc raczej nie będę w stanie podać niuansów związanych z czułością sticka, siłą z jaką trzeba wduszać przyciski etc., ale parę ogólnych wrażeń odnośnie tego urządzenia po dniu użytkowania, głównie na shooterach i SFIV:

HORE4.jpg

- RAP4 ma wszystkie przyciski, jakie są też dostępne w normalnym padzie do PS4: L3 i R3 są położone na bocznym panelu, między nimi przyciski PlayStation. Touch pad znajduje się z tyłu urządzenia.

- Przełącznik 3/4 służy do zmiany trybu sticka do PS3/PS4. Co ciekawe w trybie PS3 stick działa bez problemu z PC i to na zasadzie 'plug & play' bez ściągania sterowników. Sprawdzałem z Danmaku Unlimited 2 i sprawował się bez zarzutu.

- Można wyłączyć przycisk "options", żeby w ferworze walki go nie wcisnąć przypadkiem. Spoko drobiazg.

HORE3.jpg

- szufladka na kabel jest spora, więc nie trzeba go jakoś schludnie zwijać, żeby się zmieścił do niej. Kabel ma ok. 3m długości

HORE6.jpg

- do spodu są przyklejone dwa panele gumowe. Wygodna sprawa, bo się stick nie ślizga na kolanach.


Mój palec serdeczny nie jest przyzwyczajony do gimnastyki, jaką trzeba wykonywać na arcade sticku, przez co w STG ograniczam się jeszcze do 3-przyciskowców :ftopa: Guziki mimo wielkości i wypukłości chodzą lekko. Łapałem się czasami na tym, że niechcący dłonią wciskałem dolny rząd.

Drążek ma pod spodem kwadratową płytkę, nie ośmiokątną. Ciężej się przez to robi ćwierćobroty, więc grywam na razie głównie chargowymi postaciami jak Bison.

Dźwięki jakie to ustrojstwo wydaje są przepiękne. *KLAKAKLAKAKLAKA* *PACPACPACPAC* Dla samych odgłosów podczas grania zamiast skrzypiących padów od Sony było warto kupić. :D

Street Fighter V może nadchodzić, będę gotowy!

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 22 styczeń 2016 - 17:46

  • 5

#68 xell Napisany 23 styczeń 2016 - 07:30

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17415 Postów:
Tawot jak tam Steam controller dwa miechy później? Gamestop jest dystrybutorem na szwabię, a nie ma ani jednego pada w żadnym z kilkunastu sklepów w Berlinie do przetestowania (ani sprzedania). :why: Większość giereczek w jakie szpilam jest raczej spokojna, więc taka zabawka pozwoliłaby mi na comfy couch gaming
  • 0

#69 Tawotnica Napisany 23 styczeń 2016 - 08:43

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12331 Postów:

Powiem tak - z racji tego, że jest tak dużo opcji do ustawienia, a profile są tworzone per-game i głównie przez graczy to każda gierka chodzi inaczej. Jest strasznie dużo muskania się z czułością trackpada i szczerze mówiąc poza turówkami nie widzę zastosowania do symulacji myszki - do cRPGów czy RTS nie udało mi się go tak ustawić, żeby grało się lepiej niż mychą. 

 

Analog i przyciski funkcyjne są na tyle niewygodnie ułożone na padzie, że w każdy port z konsol, indyki czy ogólnie w gry nie wykorzystujące myszki będzie się grało lepiej na tradycyjnym kontrolerze. Zostają więc gatunki, które nie obsługują padów i zabawa w komponowanie profili pozwalających np. grać jedną ręką, łączyć funkcje tradycyjnego pada z myszką czy kierować żyroskopem w ścigałkach, ale to też bardziej ciekawostka.  

 

Nie grałem jeszcze w Portal 2 i Rocket League - dwa tytuły, które Valve dodawało do preorderów kontrolera i dwa najbardziej chwalone za wykorzystanie tego ustrojstwa, więc daleki jeszcze jestem od "rozpracowania" tego pada. Tendencja jednak jest taka, że statyczne gierki jak najbardziej na tak i to out of the box. Wszystko z większą ilością akcji wymaga sporo dłubania, przyzwyczajania się i nauki. Jeśli szukasz czegoś, żeby comfy couchowo orać w przygodówki to Steam Controller powinien się nadać. 


  • 0

#70 xell Napisany 23 styczeń 2016 - 09:51

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17415 Postów:
Na większą ilość akcji to jest padzik od 360 ;) dzięki, może zamówię w przyszłym tygodniu. Mnie właśnie chodzi o granie w przygodówki i strategiei turowe lub gry taktyczne.

Ten post był edytowany przez xell dnia: 23 styczeń 2016 - 09:53

  • 0

#71 xell Napisany 20 grudzień 2018 - 20:50

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17415 Postów:
Steam Controller za 110zł. Za tę cenę grzech nie wziąć, polecam :)
  • 0

#72 burnstein Napisany 20 grudzień 2018 - 21:04

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 44415 Postów:

Wybacz mi, Panie, bo zgrzeszyłem.


  • 0