Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wasteland 2

inXile Entertainment Deep Silver PS4 XONE PC Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 Kradziej Napisany 24 wrzesień 2014 - 22:50

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15856 Postów:

 

Ja backowałem, to gram, dzisiaj klepnę posta z odrobinką wrażeń po ~10+ godzinach z grą.

Dzieki z gory. Mozesz przy okazji zalozyc temat o W2? Obawiam sie ze w jakims spamiarskim temacie o ogolnie granych gierkach moge tego potem nie znalezc :D
 

Proszę bardzo :kwiatek:

Co to Wasteland 2? Kontynuacja kultowego komputerowego RPGa sprzed 26 lat. Wasteland to dziadek wszystkich Falloutów, Arcanum i podobnych. Wasteland 2 to jego sequel, zrobiony po części przez ludzi, którzy stworzyli oryginał, a także osoby mające w CV wpisane tytuły po nim dziedziczące w ten, czy inny sposób.

W 2012 roku inXile Entertainment zgarnęło kilka baniek na deweloperkę na Kickstarterze. Od kilku miesięcy gra była dostępna na Steamie w wersji Early Access. 19 września odbyła się oficjalna premiera i w Wastelanda 2 można już porządnie łupać.

Dokładnie to uczyniłem i po ~17 godzinach grania (byłoby więcej gdyby nie forumowe spotkanie i Destiny) przybywam ze wstępnymi wrażeniami.

Co przede wszystkim rzuca się w oczy to fakt, że gra jest, nie da się ukryć, koślawa (tudzież "janky"). Interfejs często bywa upierdliwy - szczególnie używanie umiejętności. Bo Wasteland 2 to RPG w starym stylu, właśnie na umiejętnościach postaci się opierający. Tutaj aby otworzyć zamek nie wystarczy na niego pyknąć. Trzeba najpierw wybrać postać ze skillem Lockpicking, następnie wybrać tę umiejętność (na szczeście mamy pasek szybkiego dostępu i skróty klawiaturowe) i wreszcie kliknąć na zamknięty przedmiot. Z czasem robi się to upierdliwe. Wiadomo, skąd takie rozwiązanie się wzięło - tutaj na danej rzeczy można użyć różnych umiejętności i otrzymać różne rezultaty. A przynajmniej tak jest w praktyce, bo póki co wielu takich sytuacji nie napotkałem.

Walki są turowe i dość napchane mechanizmami. Na przykład: można kazać postaci kucnąć za dwa punkty akcji :pf: Niby nic, ale jak postać jest w polu i daleko jej do osłony, to takie kucnięcie nieźle zwiększa celność i zdolność do uniku. Ale takich drobnostek jest dużo i czasem na sporo rzeczy trzeba zwracać uwagę: klasa pancerza, celność, amunicja w magazynku, kolejność według której postaci podejmują działania. Szkoda, że mimo tej gęstości mechanizmów walki nie są jakoś szczególnie taktyczne. Głównie dlatego, że zaczynają się niejako "z tyłka". Ot, biegamy po świecie i wpadamy na oponenta i w takim ustawieniu, jak akurat stali nasi ziomeczkowie, zaczynamy starcie. Nie ma za bardzo opcji, żeby ustawić drużynę w formację i popróbować jakichś ciekawych taktyk.

Jeszcze jedna rzecz, która mi się nie podoba. Skill checki umiejętności dialogowych (Hard Ass, Kiss Ass, Smart Ass - wszystkie do przekonywania rozmówców do naszej racji) odbywają się na zasadzie zerojedynkowej: albo możemy, albo nie możemy danej opcji dialogowej użyć. Natomiast wszystko inne, jak rozbrajanie pułapek, otwieranie zamków czy naprawa są losowe, z podanym procentem na powodzenie, a także procentem na "krytyczne" niepowodzenie. Ja tego nie lubie, bo i tak nawalam quicksave'y jak powalony i jak mi się zepsuje zamek to od razu wczytuję i próbuję dalej. Tak gram w sumie we wszystkie zachodnie RPGi starszej daty, bo dla mnie taka losowość ma sens tylko przy stole z papierem i prawdziwymi ludźmi, a nie w grze wideo.

Dużo narzekań, pora na parę pozytywów.

Gra jest naprawdę nieźle, a czasem bosko, napisana. Szczególnie rozbrajające są samoświadome komentarze pokazywane w logu wydarzeń. O gigantycznych warzywach: "Definitely the food of the gods. If gods ate they veggies." :D Ale te krótkie teksty nie zawsze są żartobliwe - czasem zachowują powagę i znakomicie podkreślają smutek niektórych scen.

Klimacik jest super. Jest dziwacznie, często wesoło, czasem przygnębiająco.

Mimo wcześniejszych narzekań walki dają mi frajdę (raz mniej, raz więcej), więc to nie tak, że są nudne albo denerwujące.

OK, szczerze powiem, że uderzyłbym już w kimę i pisanie o pozytywach mi nie idzie. Co NIE znaczy, że gra jest zła. Bo gra się świetnie, mimo dziwnych decyzji designerskich, mimo koślawych elementów, mimo mniejszych i większych upierdliwości. Chce się poznawać ten świat, robić quest, ulepszać postaci, wykorzysytwać ich skille, kombinować z możliwościami.

I, co najważniejsze: po około 12 godzinach zacząłem grę od nowa :pf: Jakoś nie byłem zadowolony z moich postaci (tworzymy 4, potem do drużyny możemy w danej chwili dołączyć jeszcze maksymalnie trzy napotkane po drodze). Zarówno mechanicznie (ciut za bardzo rozstrzeliłem skille - nie był to jakiś gamestopper, ale trochę mi unieprzyjemniało rozgrywkę), jak i fabularnie (bo tak się wciągnąłem, że podczas tworzenia drużyny napisałem jej członkom krótkie życiorysy/opisy). Teraz jestem bardzo zadowolony z nowej drużyny i mam już kilka godzin na nowym save'ie. I to chyba najlepiej powinno świadczyć o tym, że gra mi się jak najbardziej podoba.

Jutro mogę wrzucić kilka linków do co ciekawszych recek i jakby ktoś (twilite?) chciał zacząć grać to zarzucić kilkoma drobnymi (acz przydatnymi!) poradami na start :)

Ogólnie rzecz ujmując: póki co polecam. Przede mną jeszcze duuużo gry i póki co stawiam dolary przeciw orzechom, że się w niej zakocham. Jest to coś trochę innego niż Fallout, ale jeśli ktoś uwielbia tamtą serię to chyba może śmiało łapać Wastelanda 2 :)


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 20 marzec 2018 - 20:30

  • 4

#2 Kradziej Napisany 25 wrzesień 2014 - 16:37

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15856 Postów:
:sadcf:
  • 0

#3 Spuczan Napisany 25 wrzesień 2014 - 17:15

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9611 Postów:

Ponieważ obecnie cierpię z powodu braku czasu nie miałem nawet chwili by przeczytać co tu wysmarowałeś. A wysmarowałeś całkiem fajnego posta  :potter:

 

Sam za Wasteland 2 zamierzam się zabrać niedługo. Nie będę nic obiecywał bo gier w kolejce jest coraz więcej a czasu jak nie miałem tak nie mam. Gdyby tylko było jakieś demko do pobrania żeby choć sprawdzić czy powinienem się interesować tą grą. Obok Pillars of Eternity i Hyper Light Drifter to najważniejsze produkcje z Kickstartera i choćby nie wiem co zamierzam je ograć. Przynajmniej jeszcze się łudzę.

 

Wrzuć parę screenów na zachętę. Sypnij garść porad to może kogoś zachęcisz. 

 


  • 0

#4 Stan Napisany 25 wrzesień 2014 - 17:18

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 23607 Postów:

Spuczan to o Torment Tides of Numenera, chyba tez od tych kolesi co robili właśnie Wastelanda 2, nie słyszałeś? 

 

Co do samej gry z tematu, zabiore sie jak kupie, także wiec może w grudniu. 


Ten post był edytowany przez Stan dnia: 25 wrzesień 2014 - 17:19

  • 0

#5 Spuczan Napisany 25 wrzesień 2014 - 17:24

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9611 Postów:

Słyszałem ale ostatnio tyle tych gier do sprawdzenia/ogrania, że już nie pamiętam  :ok:

 

Niedługo będę potrzebował przynajmniej roku żeby sprawdzić te 4 gry na PC. A pewnie niedługo Blizzard wyskoczy jeszcze z dodatkiem do StarCrafta 2 (2015 lub 2016?).


  • 0

#6 twilitekid Napisany 25 wrzesień 2014 - 18:47

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6740 Postów:

Dzięki Kradek, pomyślę nad kupnem, skoro na PS4 nie ma w co grać :)


  • 0

#7 ACZ Napisany 05 marzec 2015 - 14:55

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 32222 Postów:

prosze przeniesc do dzial, bo gra wyjdzie na PS4 i XO. :yes:


  • 0

#8 iluck85 Napisany 05 marzec 2015 - 15:04

iluck85

    Deity

  • Forumowicze
  • 14973 Postów:

Chyba do kosza. 


  • 0

#9 Kradziej Napisany 09 marzec 2015 - 14:21

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15856 Postów:
Oho - widzę, że podzieliłem się wstępnymi wrażeniami, ale nie końcowymi :pf: W W2 nabiłem na Steamie 68 godzin, więc sporo, ale ogólnie jestem z gry umiarkowanie zadowolony. Bardzo dużo rzeczy jest tu dennych i źle zrobionych, a i świat sam w sobie mnie niezbyt zaciekawił.
  • 0

#10 Spuczan Napisany 09 marzec 2015 - 14:55

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9611 Postów:

To się rozpisałeś  :pf:


  • 0

#11 Kradziej Napisany 09 marzec 2015 - 15:26

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15856 Postów:
Grę skończyłem jakoś w listopadzie - wiele rzeczy mi zwyczajnie powylatywało z głowy.

W sumie to napisałem ciut więcej gdzie indziej, to mogę wkleić. Ostrzegam, inglisz ;)

So i finally beat this game an hour ago.

Overall I found it to be quite a disappointment. Obviously, since it took me over a month to play through it (I started playing day one, but to be honest life and school have been quite intense in October so I didn't play much of anything).

The biggest thng is that I just didn't care about most of the story and world. The Church of Salvation, Dugan's bots, The Mannerites and the Robbinsons, the Atchinsons and the Topekans, Red Scorpion Militia - I honestly barely cared about any of it and it's hard to pinpoint why. I guess the only thing left to blame is "the writing".

For example, why is there so much of it? I'm aware this may sound like a weird thing to say about a big-ass western cRPG, but this game feels overwritten. Every unimportant NPC has a paragraph or two to say about everything. I've read two dozen descriptions of every organisation or major character and they were mostly the same stuff, just put into words differently. Sure, I didn't HAVE to choose all the dialogue options, but who knows when one will lead to a new sidequest?

It's also worth pointing out that there are barely any actual conversations here - it's mostly exposition with an occasional choice to make. At least that's what it felt like to me.

There were a lot of weird choices in how stats and abilities were handled, too. Why have Brute Strength when you could just do a strength check? Speaking of the game's mechanics, weapon progression is totally out of balance. The M16, which can be easily bought at the very beginning, is the best example.

Over time the combat encounters became samey and they never had the tension and emotions of, say, XCOM. I played on the default difficulty and can't remember anything being much of a challenge. The endgame battles were mostly just about big numbers ,which was very unticlimactic.

Sorry if I'm rambling, but it's kind of hard for me to focus my written opinion of the game around a central theme. it wasn't bad - on the contrary, it was quite alright - but I would find it hard to recommend it to anyone. The flaws are just too big and the high points definitely not high enough.

:P
  • 0

#12 nole Napisany 19 sierpień 2015 - 19:17

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 4556 Postów:
Premiera Wasteland 2: Director’s Cut na PS4 i XO już 16 października. Będą polskie napisy.
  • 0

#13 Chewie Napisany 20 sierpień 2015 - 17:27

Chewie

    🌟🌟🌟🌟🌟

  • Forumowicze
  • 11232 Postów:

nikogo


  • 1

#14 Schrodinger Napisany 20 sierpień 2015 - 17:54

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56924 Postów:
Bedzie w co grać ... Po falloucie
  • 0

#15 Sylvan Wielki Napisany 21 sierpień 2015 - 22:18

Sylvan Wielki

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7506 Postów:

Zdecydowanie, Schrod. Cieszą polskie napisy.


  • 0

#16 nole Napisany 22 wrzesień 2015 - 13:18

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 4556 Postów:
Klimatyczny trailerek lajw akszyn na zaostrzenie apetytu przed premierą:


  • 0

#17 Nexus Napisany 22 wrzesień 2015 - 14:08

Nexus

    Tears In Rain

  • Forumowicze
  • 6440 Postów:
Fajny filmik. Ten staroszkolny widok z góry a la pierwsze Fallouty i ogólnie rozwiązania ze starych gierek mogą się podobać. Tylko gierka ma pecha - wyjść po Wieśku a tuż przed Falloutem... Kto to teraz kupi?
  • 0

#18 Schrodinger Napisany 22 wrzesień 2015 - 14:15

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56924 Postów:
i w trakcie Destiny, niefajnie, ogram pewnie w 2016 :(
  • 0

#19 Godot Napisany 13 grudzień 2017 - 09:17

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Będzie na Switcha. Chyba wezmę
  • 0

#20 Schrodinger Napisany 13 grudzień 2017 - 09:25

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56924 Postów:
Jak wszystko ...

jakiś czas temu chciałem kupić Golf Story, ale rozmawiałem z fingusem i wyszło z tego że na PS4 nawet bym gówniaka nie ruszył, ale na Switchu skoro nie ma w co grać to wezmę i będę udawał że to dobre jest ... dlatego przejrzałem na oczy i nie ruszam gówniaczków

Ten post był edytowany przez Schrodinger dnia: 13 grudzień 2017 - 09:26

  • 0

#21 fingus Napisany 13 grudzień 2017 - 09:34

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 33685 Postów:
Wasteland to gówniaczek czy mesjasz staroszkolnych erpegów?
  • 0

#22 Godot Napisany 13 grudzień 2017 - 09:36

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Właśnie dlatego nie wziąłem ostatecznie Dooma. Olałem na PS4 to dlaczego miałbym grać na Switchu
  • 0

#23 Schrodinger Napisany 13 grudzień 2017 - 09:38

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56924 Postów:
a wasteland to co? inna gra?
  • 0

#24 Godot Napisany 13 grudzień 2017 - 09:48

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Taktyczny rpg na milion godzin. Idealna na handhelda
  • 0

#25 Schrodinger Napisany 13 grudzień 2017 - 09:51

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56924 Postów:
ze średnią 8/10 beka z Ciebie greg, w crapa będziesz grau
  • 0

#26 Godot Napisany 13 grudzień 2017 - 10:04

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Masz coś lepszego przenośnie?
  • 0

#27 burnstein Napisany 13 grudzień 2017 - 10:13

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 42103 Postów:

Pocket Mortys na komurczaka :cf:


  • 0

#28 Schrodinger Napisany 13 grudzień 2017 - 10:14

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56924 Postów:

Masz coś lepszego przenośnie?

Tak łatwo porzucasz swoje ideały? Zawiodłeś mnie.
  • 0

#29 Godot Napisany 13 grudzień 2017 - 10:35

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Nigdy! Ale grałem w kilka ósemkowych gierek, które dla mnie są o wiele lepsze niż to wynika z ocen. Z tym, że są to giereczki z gatunków, które wyjątkowo lubię :)
  • 0

#30 Schrodinger Napisany 13 grudzień 2017 - 10:35

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56924 Postów:
SZOK
  • 0



Inne z tagami: