Skocz do zawartości

Zdjęcie

The Legend of Legacy

FuRyu SaGa 3DS

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 29 września 2014 - 10:32

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Legend-of-Legacy-Ann_001.jpg

 

 

http://www.cs.furyu.jp/legendoflegacy/

 

http://gematsu.com/2...rst-screenshots

 

zapowiedziany na TGS nowy jRPG dostał pierwszy trailer. Dłubie przy nim spora część ekipy od serii SaGa, czyli goście z lat świetności Square. Za soundtrack odpowiada Masashi Hamauzu, którego można skojarzyć ze świetną muzyką z Final Fantasy XIII.

 

Oprócz sztampowej nazwy, gierka zapowiada się ciekawie. Ok, duże głowy, brak nosów i cała ta estetyka "chibi" trochę odrzucają, ale to np. w takim Bravely Default długo nie przeszkadzało. Za to wyskakujące z ekranu otoczenie musi wyglądać cudnie w stereoskopowym 3D. Poza tym można grać żabą, niewątpliwie duży plus :notbad: 

 

Zauważcie angielskie suby w trailerze. Zazwyczaj gry FuRuy są tak niszowe, że poza Japonię nie wychodzą, (wyjątkiem było Unchained Blades), ale liczę na to, że jakieś Xseed czy RIsing Star podchwycą temat i będą promowali sloganem "developed by the makers of SaGa" ;) 


  • 0

#2 Kaxi Napisany 29 września 2014 - 10:37

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:

Angielskich tekstów trudno nie zauważyć, bo są jak z translatora ;)


  • 0

#3 ACZ Napisany 29 września 2014 - 13:37

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

Za to wyskakujące z ekranu otoczenie musi wyglądać cudnie w stereoskopowym 3D.

fajniusio to wyglada i rownoczesnie jest to ciekawy pomysl na omijanie ograniczen sprzetowych.


  • 0

#4 erzetPL Napisany 30 września 2014 - 08:49

erzetPL

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 961 Postów:

Do tego soundtrack na tym trailerze jest super. Mógłbym go słuchać cały czas.


  • 0

#5 Tawotnica Napisany 20 grudnia 2014 - 07:39

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Przeglądam trailery i dobrze się to Legend of Legacy zapowiada. Levelowanie skilli zawsze mile widziane, do tego formacje na siatce 2x3 trochę mi się z Radiant Historia kojarzą:  

 

 

 

 

 


  • 0

#6 Tawotnica Napisany 10 lutego 2015 - 13:41

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

tg0q5Wj.jpg

 

Pograłem w demko i mam nadzieję, że się ktoś zlituje nad zachodnim światem i weźmie się za tłumaczenie. 

 

VyVd1S8.jpg

 

OpUbLjK.jpg

 

- walki wydają się wymagające. Już od samego początku trzeba brać pod uwagę formację i umiejętności poszczególnych postaci. Na przykład Żaba musi być na froncie, żeby móc osłaniać tarczą postacie w drugiej linii, które lubią ginąć na jednego hita, jeśli zgarną criticala.

 

EZmUHZ8.jpg

 

- semi-random encountery-cienie podobnie jak w Personach czy ostatnim SMT chociażby 

 

vMNiWwr.jpg

 

doaCj14.jpg

 

- styl graficzny mocno przypomina Bravely Default, nawet miasta sobie odpatrzyli od Silicon Studios, mimo tego w 3D nie wygląda tak oszałamiająco jak BD. 

 

Gdybym coś rozumiał byłby kolejny gruby jRPG do ogrania... :ok:

 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 10 lutego 2015 - 13:42

  • 2

#7 Kradziej Napisany 10 lutego 2015 - 13:54

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
The Legacy of Legend!

Legend: The Legacy!

Legacy: The Legend!

:D
  • 0

#8 Tawotnica Napisany 03 maja 2015 - 02:19

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

http://gematsu.com/2...g-legend-legacy

 

oho, chyba John Hardin właśnie się wygadał, że Atlus lokalizuje The Legacy of Legend. 


  • 0

#9 Tawotnica Napisany 11 czerwca 2015 - 19:08

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
http://gematsu.com/2...erica-this-fall

jesień 2015 w pudle (!) i cyfrowo w US.

based Atlus <3
  • 0

#10 Tawotnica Napisany 28 lipca 2015 - 21:06

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

http://gematsu.com/2...ope-winter-2016

 

zima 2016 w pudle (!) i cyfrowo w EU

 

NISA <3

 

....

 

czekaj, czekaj. 2016?!?  :bash: (chociaż dobrze, że w ogóle wyjdzie)


  • 0

#11 Tawotnica Napisany 14 sierpnia 2015 - 01:33

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Atlus wydaje limitkę na launch w US, i to jaką: 

aaOUn4F.jpg

 

liczę na podobny pakiecik od NISA, bo za bardzo mi się podoba wyskakujące 3D z demka, żeby importować na amerykańskiego 2DSa. 

 

 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 14 sierpnia 2015 - 01:33

  • 0

#12 mic Napisany 15 sierpnia 2015 - 15:05

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
Wszystko fajnie, szkoda jednak że gra nie ma takiego poważnego art style jak na okładce tego cd z kolekcjonerki. Jednak jak wydadzą i u nas taki zestaw to postaram się go zakupić :)
  • 0

#13 jakub Napisany 09 października 2015 - 22:48

jakub

    Link

  • Narybek
  • 255 Postów:

 

Faktycznie, wygląda mocno jak Bravely Default. Ogólnie wygląda interesująco. Natomiast ta nazwa... chyba bardziej losowych słów nie dało się dobrać.


  • 0

#14 Tawotnica Napisany 25 stycznia 2016 - 04:40

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Ściągnęliście demko? Wersja próbna daje mocno radę, chociaż zostawia też dużo niedomówień i przede wszystkim wskazuje na to, że w gierce będzie tooona grindu. Gierka dużo rzeczy robi inaczej niż przyjęto w konwencji gatunku, co czasami wychodzi lepiej, czasami gorzej.

 

Mieszanka jest co najmniej dziwna:

- każdą walkę zaczyna się z pełnym HP

- martwą postać można ożywić zwykłym healem

- formacje dają bonusy postaciom w zależności od ich roli

 

Do tego dzieje się jakieś voodoo z elementami, którego nie do końca rozumiem: 

- elementy zastępują magię, można zawiązać kontrakt z jednym z czterech elementów, co poprawia statystyki

- po kontrakcie można wykonywać specjalne ataki wykorzystujące dany element

- ataki te zdobywa się z kryształów, które trzeba umieścić w ekwipunku

 

Poruszanie się po świecie jest nieco łatwiejsze do ogarnięcia:

- odkrywa się mapę na %, potem się ją sprzedaje w sklepiku

- nowe lokacje odkrywa się kupując mapę do wypełnienia

- walki to prawie random encountery, bo co 5 sekund w coś się włazi

- na mapie też mamy do czynienia z elementami, śmigają sobie w powietrzu i znacznik w górnym prawym rogu pokazuje jaki element jest najmocniejszy w danej chwili

- możemy na to wpływać uruchamiając jakieś fontanny, świecące głazy i inne magiczne konstrukcje

 

Miasto jest bardzo podstawowe:

- w hotelu można sejwować i zmieniać członków drużyny

- w mieście natknąłem się na postacie, które można rekrutować "cześć, jestem Bianka!" "cześć, a ja Garnek! Dołączysz do mnie?" "no jasne!" (tak, dialogi są na poziomie 5-latka bez przyjaciół)

- street pass działa na zasadzie wymiany itemów (chyba, bo nie włączałem - wysyła się statek z portu i po jakimś czasie dostaje loot)

 

Fabuły nie ma (Król: "twoja misja na dziś - idź, zwiedzaj"), a styl graficzny to obusieczny miecz, bo o ile pop-up fajnie wygląda w 3D to ni huhu nie widać w tym bajzlu przeciwników i co chwila włazi się w jakieś drzewo, myśląc że tam jest przejście. No i najważniejsze na koniec: postacie nie zyskują poziomów doświadczenia! Leveluje jedynie broń i ataki. Takie rozwiązanie jest zawsze niebezpieczne, bo nie zachęca do eksperymentowania. Komu by się chciało w połowie gry zmieniać łuk na topór, jeżeli trzeba zaczynać od zera?

 

Demko postawiło mi chyba więcej pytań niż dało odpowiedzi, ale wezmę gierkę day -1, bo widzę że mają w hdmarkecie  :yes:


  • 2

#15 Ryan Napisany 25 stycznia 2016 - 08:09

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

dialogi są na poziomie 5-latka bez przyjaciół

Bosz, gdyby to było o moich dialogach, to by mi się przykro zrobiło. Tawot I Okrutny.
  • 2

#16 Schrodinger Napisany 25 stycznia 2016 - 09:13

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

czyli jak w większości jrpgów 


  • 0

#17 Tawotnica Napisany 10 lutego 2016 - 22:22

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
Wow, ta gra jest trudna! To nie jest twój codzienny JRPG o nastolatkach ratujących świat w którym tylko klepiesz A. Mam około 8h na liczniku i trochę mnie głowa boli od skomplikowania systemu formacji.

Tuż po zakończeniu demka, w Roaring Valley, gierka już zaczyna oddzielać mężczyzn od płaczków. Taikun po godzinie z LoL pewnie zarzekałby się, że już nigdy jRPGa nie tknie i wystawiłby 3DSa na allegro.

Rzeczy, które z miejsca odrzucą nowicjuszy:
- przebrzydle wysoki encounter rate (walki co dwa kroki, mimo semi-randomów. Czasem nawet nie wiesz skąd cię cień dziabnął)
- specjalni, ogromni wrogowie, od których najlepiej uciekać (myśl FOE z Etrian)
- ucieczka z walki = powrót na początek mapki
- GŁUPIE KAKTUSY, KTÓRE NA STAŁE ODBIERAJĄ ŻYCIE AŻ NIE WRÓCISZ DO MIASTA (miałem kaktusa w domu, wyrzuciłem go po doświadczeniu tej gierki)
- brak jakichkolwiek wskazówek, co masz robić. Niewytłumaczenie żadnej mechaniki. Niby cośtam w barze można się dowiedzieć, ale to nawet nie są podstawy. Barman nie wyczerpuje żadnego zagadnienia, więc do wszystkiego trzeba dotrzeć samemu.

Powyższa lista nie oddaje nawet kłopotów, jakie mogą sprawić walki, jeśli się nie wie co się robi i jak kogo wylevelować. Grindfest to mało powiedziane, kiedy masz jeden atak AoE, który możesz użyć dopiero w drugiej turze, a napiera sześć przeciwników na raz i w konsekwencji uciekasz z co trzeciej potyczki :D

Game over zdarza się rzadko, bo zazwyczaj udaje się uciekać. Bardzo mi się podoba patent z permamentnym obniżaniem HP po zgonie którejś s postaci. Każdą walkę zaczyna się z pełnym życiem, więc jest to imo adekwatna kara. Co więcej, przeciwnicy mogą takować martwego bohatera zjeżdżając mu dostępne HP po wskrzeszeniu! Żeby to zwizualizować: macie licznik 123 / 123 HP, po śmierci 0 / 123 HP i przy kolejnych ciosach 0 / 103 HP, 0 / 87 HP itd. Kiedy licznik spadnie do 0 / 0 obojętnie której postaci to też jest game over.

Kluczowe do niessania w Legend of Legacy jest zrozumienie roli postaw i wykorzystanie wpływu elementów. Zajęło mi to trochę, sejwa z demka skasowałem i zacząłem od nowa, bo w złym kierunku rozwijałem drużynę. No więc:
- bohaterowie mają 3 statystyki, które oddzielnie levelują w zależności od obranej postawy: Attack, Guard, Support
- każdy atak ma te same trzy statystyki, które również oddzielnie levelują i mają zastosowanie wyłącznie podczas danej postawy
- nowe ataki zdobywa się... nie mam bladego jak się zdobywa nowe ataki. Czasami podczas jednej walki wpadną mi trzy nowe umiejętności, a potem po 30 kolejnych żadna :yao:
- każda postać może używać każdej broni i każdego czaru

Nie ma żadnego sposobu na sprawdzenie ile jeszcze trzeba pakować do kolejnego poziomu, ani ile jeszcze jest do zdobycia ciosów. Bianca, mój knight, ma już dziewięć ataków mieczem i cztery pięścią, kiedy w tym samym czasie Filmia (Książe Rzaba TM) zdobył całe dwa dzidą. Wniosek: trzeba kombinować, bo prawdopodobnie postanie mają różnych growth rate dla różnych broni. Trochę tylko zasysa, że przy każdej zmianie trzeba zaczynać quasi od lvl 1. Hurra, Forest Ruins (znowu) nadchodzę!

Nawet dla najprostszych walk ma to poważne implikacje, bo wymusza częste roszady w formacjach. Slotów na formacje jest tylko osiem, więc trzeba się dwa razy zastanowić czy na pewno jest potrzebna drużyna z trzech supportów. Standardowo gra podrzuca A-G-A, czyli ekipę z jednym, blokującym ciosy tankiem i dwoma ofensywnymi. Ja się szybko przerzuciłem na S-G-A, żeby support mógł szybko rzucać element, pozwalający na czarowanie. Zabawnie się też gra G-G-G, kiedy wiadomo że wrogowi używają samych fizycznych ataków, które da się parować. A-A-A jest dobre na dokańczanie starcia przy jednym wrogu. Formacje można zmieniać przed każdą turą, więc możliwości dostosowania taktyki w trakcie potyczki nie brakuje.

Dodatkowe zamieszanie wprowadzają elementy, które wydaje mi się wreszcie trochę rozgryzłem. Podobnie jak ataki levelują, początkowo trzeba mieć zamontowany item w eq, który pozwala na korzystanie z czarów. Po wystarczającej ilości użyć postać się uczy danego zaklęcia i może go używać bez kryształów... pod warunkiem, że ma odpowiednią broń (taka z kolorowym plusikiem w rogu. U mnie Książe Rzaba TM miał taką na starcie i się dziwiłem co ona robi :yao:).

Czy ma wyuczony atak, z bronią czy bez - nie ma to znaczenia, bo najpierw musi być wystarczające skupienie danego elementu w powietrzu, żeby używać związanej z nim magii. Gęstość elementu podnosi się kontraktami, poprzez singing stones, stąd moja wcześniejsza uwaga, że AoE można używać dopiero w drugiej turze. Muszę przyznać, że to jest bardzo ciekawa mechanika, choć odrobinę przekombinowana, bo trzeba co chwilę turę marnować, żeby przyzywać swój element. Całkiem fajne rzeczy można tym robić już na początku - np. przy spamowaniu kontraktu wodnego można zanegować całkowicie ogień i potwory używające fire-based attack nie zadają żadnych obrażeń.

To dopiero czubek góry lodowej, bo zauważyłem że później dojdzie więcej stanców, buffy/debuffy (mam tylko jeden atak, który może stunować) i pewnie boss-fighty, które mi się będą po nocach śniły. Kawał nieprzystępnego, pogmatwanego crawlera bez fabuły dla masochistów się szykuje - czyli dokładnie to co lubię! :P

Btw.: wizualnie przez większość czasu wygląda tanio, ale gierka ma swoje momenty. Szczególnie artwork na początku każdej nowej miejscówki wygląda ładnie. Dodałem poniżej każdego screena wersję .mpo, bo Legend of Legacy dużo bardziej robi w 3D i nie opłaca się wyłączać nawet na chwilę:

1Xrubn4.jpg

http://www.share3ds..../HNI_0042_3.MPO

RELvU0d.jpg

http://www.share3ds..../HNI_0044_2.MPO

e5r0BRd.jpg

http://www.share3ds..../HNI_0045_4.MPO
  • 6

#18 tomasz Napisany 11 lutego 2016 - 00:33

tomasz

    ILLEGAL STREET-RUNNING SCENE

  • Forumowicze
  • 6 342 Postów:
Dziękuję, skutecznie zniechęciłeś mnie do zapoznania się z grą! Czytając nieomal nie wystawiłem jednego z 3dsów na allegro.
  • 1

#19 Kradziej Napisany 11 lutego 2016 - 13:54

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Brzmi jak ostatnia gra, w którą chciałbym grać :olo:
  • 1



Inne z tagami: