Skocz do zawartości

Zdjęcie

Różnice w grach między regionami


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 funditto Napisany 29 wrzesień 2014 - 17:44

funditto

    Dante

  • Forumowicze
  • 1460 Postów:

Do stworzenia tego tematu zainspirowała mnie aukcja Metroid Prime 2, w której sprzedawca podkreślił, że jest to wersja PAL dla Australii i Nowej Zelandii, która ma lepszą oprawę graficzną niż wersja PAL na Europę. Z tego co pamiętam z pierwszym Metroidem była podobna sytuacja, ale chodziło oto, że wersja PAL była lepsza od NTSC. Moja miłość do Gacka przeżywa drugą młodość, więc chciałbym Was prosić o pomoc, które wersje gier są tymi definitywnymi (nie chodzi tylko o Metroidy) ? Czy spotkaliście się z jakimiś różnicami np w dodatkowych questach/misjach czy innych bonusach w niektórych regionach ?


  • 0

#2 cybercotlet Napisany 06 październik 2014 - 12:20

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 6175 Postów:

Do stworzenia tego tematu zainspirowała mnie aukcja Metroid Prime 2, w której sprzedawca podkreślił, że jest to wersja PAL dla Australii i Nowej Zelandii, która ma lepszą oprawę graficzną niż wersja PAL na Europę. Z tego co pamiętam z pierwszym Metroidem była podobna sytuacja, ale chodziło oto, że wersja PAL była lepsza od NTSC. Moja miłość do Gacka przeżywa drugą młodość, więc chciałbym Was prosić o pomoc, które wersje gier są tymi definitywnymi (nie chodzi tylko o Metroidy) ? Czy spotkaliście się z jakimiś różnicami np w dodatkowych questach/misjach czy innych bonusach w niektórych regionach ?

Jest gdzieś artykuł o tym? Bo to imo dość ciekawe stwierdzenie


  • 0

#3 Pawlik Napisany 06 październik 2014 - 14:49

Pawlik

    srtutu

  • Forumowicze
  • 10959 Postów:
Tu chyba chodzi tylko o to, że wersja Palowska ma ostrzejszy obraz od ntsc, ale za to zamiast 60 klatek masz 50.
  • 0

#4 cybercotlet Napisany 06 październik 2014 - 16:12

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 6175 Postów:
Inaczej w obu formatach obraz jest wyświetlany inaczej w efekcie czego w ntsc mieliśmy 30fps a w pal 25fps ale za to obraz był lepszej jakości ponieważ pal wyświetlał więcej linii obrazu. Wiec lepsza jakość obrazu była naturalną zaletą systemu pal. Mowa oczywiście o tv analogowej jak jest teraz w dobie tv cyfrowej to nie wiem.
  • 0

#5 funditto Napisany 06 październik 2014 - 16:40

funditto

    Dante

  • Forumowicze
  • 1460 Postów:

No właśnie mnie też to zastanawiało i szukałem info na necie. Nie wiem skąd ten gość w aukcji to wziął, ale chyba faktycznie miał rację, bo sprzedawał Metroid Prime 2 w wersjach PAL europejską i australijską osobno i w tej drugiej to napisał


  • 0

#6 Tawotnica Napisany 06 październik 2014 - 17:43

Tawotnica

    Samus Aran

  • Reformatorzy
  • 9923 Postów:

Inaczej w obu formatach obraz jest wyświetlany inaczej w efekcie czego w ntsc mieliśmy 30fps a w pal 25fps ale za to obraz był lepszej jakości ponieważ pal wyświetlał więcej linii obrazu. Wiec lepsza jakość obrazu była naturalną zaletą systemu pal. Mowa oczywiście o tv analogowej jak jest teraz w dobie tv cyfrowej to nie wiem.


What? Nic z tego nie zrozumiałem. Metroid Prime 2 chodził wyłącznie w 60hz, nawet na okładce masz czerwony znaczek "PAL 60hz only"
  • 0

#7 torq314 Napisany 06 październik 2014 - 17:53

torq314

    Buddhabrot

  • Moderatorzy
  • 21909 Postów:
Na nieocenionym metroid2002 od speedrunowców jest wykaz różnic w buildach metroid prime jedynki. Dla dwójki nie znalazłem ale jak się poczyta to można sobie wyobrazić o jakie różnice chodzi

http://www.metroid20...sion_number.php
  • 0

#8 michalmarek77 Napisany 06 październik 2014 - 19:32

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4419 Postów:

Zobaczcie sobie to video, a w szczegolnosci fragment o Contrze...


  • 0

#9 michal9631 Napisany 09 październik 2014 - 19:46

michal9631

    Chocobo

  • Narybek
  • 24 Postów:

Tak... z tego co wiem, to dawniej w wersji PAL-owskiej gry chodziły z prędkością 50fps, a w wersji NTSC z prędkością 60fps. Ogólnie w danych regionach gry były modyfikowane, aby usunąć niestosowne treści (Nintendo surowo stosowało tą praktykę), albo by elementy były bardziej zrozumiałe dla danych kultur. Do dziś treści w grach są zmieniane i w pewnych krajach jeśli pewne treści np. przemocy nie będą zmienione, to dana gra będzie tam poprostu zbanowana (np. w Australii i w Niemczech).


  • 0