Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fire Emblem Fates

Intelligent Systems 3DS

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
238 odpowiedzi na ten temat

#31 lukaszSA Napisany 02 kwietnia 2015 - 00:03

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:

Czyli w 2017 będzie trzecia wersja. Przepowiedziałem to!!

 

 

Mam nadzieje, ze to zapowiedz trylogii. Nastepne w kolejce Fire Emblem Else i Fire Emblem Switch

 


  • 0

#32 Tawotnica Napisany 02 kwietnia 2015 - 06:57

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
814RvDgsnwL._AA1200_.jpg
81WP1YldkkL._AA1200_.jpg

z tego co można wyczytać w sieci to tylko w Japonii pojawią się dwie wersje w pudełku. W NA wychodzi jedna, a druga będzie dostępna jako DLC.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 02 kwietnia 2015 - 15:00

  • 0

#33 MaxVarEmreis Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:03

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

58308830.jpg


  • 0

#34 Kaxi Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:07

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:

No właśnie u nas będzie jedna gra. Ale jak to rozwiążą? Które będzie w DLC, a które na karcie? A może oba na karcie a w DLC tylko ten trzeci scenariusz?

 

 

Hmm, jakby nie było, łyknę wszystkie.


  • 0

#35 mic Napisany 02 kwietnia 2015 - 11:06

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:

Ciekawe jaka cena tego DLC będzie. Chętnie bym kupił wersję od razu ze wszystkimi DLC jako kompletna gra już w pudełku...


  • 0

#36 jakub Napisany 02 kwietnia 2015 - 11:25

jakub

    Link

  • Narybek
  • 255 Postów:

Jaram się!

 

Wyczytałem, że podobno będzie to jedna gra (nie dwie) + dlc z drugą ścieżką fabularną + jeszcze jakieś dlc, ale będzie edycja Ultimate™, która będzie zawierać wszystko. 


  • 0

#37 Tawotnica Napisany 02 kwietnia 2015 - 14:51

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Tłumaczenie opisu z oficjalnej stronki N na siliconera.com wyjaśnia o co chodzi z tymi wersjami: 
 

Fire Emblem If: White Kingdom will be the easier of the two versions. It will provide alternate ways to acquire experience points and money outside of the main scenario and will also give you more freedom as far as growing your characters goes, although just what this means isn’t entirely clear yet.

Meanwhile, the more difficult version, Fire Emblem If: Black Kingdom, will present players with the challenge of “how should I fight with the limited experience points and money I have,” so it sounds like you’ll have to strategize in order to make the most of scant resources.

There are other major differences, too, though, and this is where it gets tricky. The story for White Kingdom and Black Kingdom is the same until chapter 6. After chapter 6, the storyline splits. Depending on how you purchased the game, this is what will happen:



Physical version (4,700 yen excluding tax): You will be locked into the path of the version you purchased. However, you can buy the other story path at a steep discount (2,000 yen) as DLC if you wish to play the other path. Whether you’ll need to start a new save file to access the other path or if you can switch after chapter 6 is unclear.


Digital version (4,700 yen excluding tax): You will pay your 4,700 yen upfront and play through the game until chapter 6. After chapter 6, you will be asked to choose which path you want. Once you’ve chosen a path, the other story path will be permanently locked away until you purchase it as DLC (again, 2,000 yen).


You’re probably wondering what the major difference between the physical and digital versions is. The difference is that the digital version gives you the advantage of playing the story up until chapter 6 without committing to either Hoshido or Nohr, whereas in the physical version you’re locked into one of the two paths, depending on whether you bought White Kingdom or Black Kingdom.



The Fire Emblem If website mentions that both story paths have about the same amount of content as Fire Emblem: Awakening, individually. Additionally, there will also be a third storyline available as downloadable content, although details of this story are not yet available.



Finally, the website also reveals a Fire Emblem If Special Edition, which has a special two-in-one cartridge of both versions of the game. It also includes the third storyline, which will be available upon release, in addition to a limited edition art book and a limited edition Fire Emblem 0 (Cypher) TCG card. The Special Edition will cost 9,250 yen (without tax).


 
http://www.siliconer...Oc (Siliconera)


czyli biała dla casuali, czarna dla hardkorów i jeszcze do tego wybór jednego z dwóch scenariuszy. Ale zagmatwane, dobrze że i tak kupię wszystkie wersje :olo:

oficjalna strona:
og_bfwj.jpg
http://www.nintendo....bfwj/index.html

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 02 kwietnia 2015 - 14:57

  • 0

#38 jakub Napisany 02 kwietnia 2015 - 15:01

jakub

    Link

  • Narybek
  • 255 Postów:

 

 

The Fire Emblem If website mentions that both story paths have about the same amount of content as Fire Emblem: Awakening, individually

:bowdown:

 

Zacieram rączki na specjalną edycję, ale cena może mnie ostudzić.


  • 0

#39 Kaxi Napisany 02 kwietnia 2015 - 16:06

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:

Również zamierzać wziąć najbardziej wypasioną edycję :)


  • 0

#40 Starh Napisany 02 kwietnia 2015 - 23:16

Starh

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 073 Postów:

Must have, ale jest jedno "ale" - premiera 2016 i to dopiero w Jap :x

 

Czyli nina nie zamierza zapowiadać nowego Handhelda na tym E3. Szkoda bo marzy mi się konsolka od niny, która bebechami byłaby przynajmniej tak mocna jak vita. 


  • 0

#41 drAKul Napisany 03 kwietnia 2015 - 05:51

drAKul

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 1 904 Postów:
Z jednej strony zapowiada się świetnie, z drugiej czuć woń money grabu. De facto zależy to od wielkosci DLC ale mi to wszystko śmierdzi podzieleniem pełnej gry na dwie części. Ninny do tej pory miało własne triki na cioranie klientów (peripherals itp itd), ale widzę że dogania konkurencję innych metodach masz tu część gry, a wycięte fragmenty płatne osobno. Nie ma zresztą po co dalej drążyć tematu skoro w poprzedniej generacji X-a i PS3 wszyscy przeszli nad tym do porządku dziennego. Tak czy siak czekam na FE z wypiekami na twarzy.
  • 0

#42 lukaszSA Napisany 03 kwietnia 2015 - 07:11

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:

Tutaj przynajmniej dwie wersje będą różne. W Pokemonach różnice są kosmetyczne, a i tak są maniacy, którzy kupują dwie części


  • 0

#43 Schrodinger Napisany 03 kwietnia 2015 - 08:40

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:
chyba czas ograć tego fire emblema z 3dsa
  • 3

#44 cybercotlet Napisany 03 kwietnia 2015 - 08:59

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 601 Postów:

+1


  • 0

#45 Kradziej Napisany 03 kwietnia 2015 - 18:51

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Jest bonah.
  • 0

#46 MaxVarEmreis Napisany 04 kwietnia 2015 - 11:32

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Must have, ale jest jedno "ale" - premiera 2016 i to dopiero w Jap :x

 

 

No co Ty?? Przecież w Japonii gra wychodzi w czerwcu...

 

 


  • 0

#47 cybercotlet Napisany 04 kwietnia 2015 - 14:19

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 601 Postów:

Pewnie zostawili sobie czas na lokalizację ;<


  • 0

#48 Starh Napisany 04 kwietnia 2015 - 17:08

Starh

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 073 Postów:

 

Must have, ale jest jedno "ale" - premiera 2016 i to dopiero w Jap :x

 

 

No co Ty?? Przecież w Japonii gra wychodzi w czerwcu...

 

Miałem na myśli zach (eh mój błąd :P)

 

Tak czy siak to wstyd dla takiego dużego koncernu jak nintendo, że premiera tak dużych tytułów nie jest jednoczesna w każdym regionie...


  • 0

#49 MaxVarEmreis Napisany 04 kwietnia 2015 - 22:26

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Nintendo będzie Nintendo. Niestety.

 

Chciałbym uczestniczyć w tak wielkim projekcie od wewnątrz i zobaczyć w czym jest problem. Czemu translacja trwa tak długo. A może problem leży gdzie indziej. Ze swojego podwórka wiem, że tłumaczenia zawsze są kłopotliwe, ale wszystko da się skoordynować.


Ten post był edytowany przez MaxVarEmreis dnia: 04 kwietnia 2015 - 22:26

  • 0

#50 Starh Napisany 04 kwietnia 2015 - 23:11

Starh

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 073 Postów:

Nintendo będzie Nintendo. Niestety.

 

Chciałbym uczestniczyć w tak wielkim projekcie od wewnątrz i zobaczyć w czym jest problem. Czemu translacja trwa tak długo. A może problem leży gdzie indziej. Ze swojego podwórka wiem, że tłumaczenia zawsze są kłopotliwe, ale wszystko da się skoordynować.

Ja bym naprawdę zrozumiał gdyby mieli to tłumaczyć na 3-4 języki, no kr... ale mają tak wielki problem z wypuszczeniem szybko eng wersji? xD Mimo, że znam jako tako japoński i mógłbym ściągnąć sobie gierkę np. z play asia, to tego nie robie (czasem są wyjątki, które skutkują zrozumieniem 60-80% contentu gry :/), bo nie chce wspierać takiego procederu i kupić dopiero eng wersje - niech wiedzą że ludzie chcą wspierać zachodni rynek.


Ten post był edytowany przez Starh dnia: 04 kwietnia 2015 - 23:13

  • 0

#51 Tawotnica Napisany 04 kwietnia 2015 - 23:16

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Pokażcie mi japońskiego wydawcę, który nie wydaje swoich RPGów z obsuwą w Europie. Capcom (MonHun), Square Enix (Bravely), Bamco (Tales of), Level-5 (wszystko), Atlus (Persona).

Tylko pewniaki do multi-millionowej sprzedaży jak Final Fantasy czy Pokemony dostają specjalne traktowanie i równoczesną na całym świecie premierę.

Fire Emblem to w porównaniu do powyższych niszowa seria.
  • 0

#52 MaxVarEmreis Napisany 04 kwietnia 2015 - 23:41

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Bez przesady z tą niszowością. Jeśli gierka schodzi w ponad milionie egzemplarzy, ciężko nazwac ją niszową.

Zresztą, co to tłumaczy?? Gdyby w ogóle nie było planów wydania tych gier na zachodzie, ale my informacje o ich premierze mamy jeszcze przed wydaniem ich na rynku azjatyckim. To są pewniaki, tutaj rozkminy nie ma.

A w takim MonHun to jest tyle tekstu, że hoho. Student na japonistyce pewnie zrobiłby to w weekend.

 

Dla mnie to jakiś problem z mentalnością. Nie byłby to pierwszy raz kiedy ciężko ogarnąć japońską logikę.


Ten post był edytowany przez MaxVarEmreis dnia: 04 kwietnia 2015 - 23:45

  • 0

#53 Schrodinger Napisany 05 kwietnia 2015 - 00:02

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:
A Yokai Watch to do dzisiaj nie ma :/
  • 0

#54 Starh Napisany 05 kwietnia 2015 - 00:16

Starh

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 073 Postów:

Panowie toż nawet nowe IP vel Bravely od square zostało bardzo szybko przetłumaczone i co najśmieszniejsze najpierw wypuszczone w EU a nie NA.... FE to dość mocna marka (jak na przenoski) i jednak na zachodzie trochę kopii tej gry się sprzedaje. Nawet nowe Sao na vite ma mieć ekspresowe tłumaczenie więc nie rozumiem dlaczego tak wielki wydawca jak Nina po prostu nie potrafi zadbać o tak prostą rzecz jak tłumaczenie gry (co więcej nie mówimy tutaj o jakieś VNce ze ścianami tekstu pokroju SG, ale o zwykłej grze, w której dialogi nie są skonstruowane w jakiś rozwinięty sposób).


Ten post był edytowany przez Starh dnia: 05 kwietnia 2015 - 00:18

  • 0

#55 Tawotnica Napisany 05 kwietnia 2015 - 01:21

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

Cieszy mnie, że robicie z Fire Emblem nie wiadomo jak ważną i dużą markę dla Nintendo, ale niedawno kontynuacja serii przez kiepską sprzedaż wisiała na włosku i tylko niespodziewany sukces Awakening uratował FE przed podzieleniem losu Advance Wars. Przypominam, że przedostatnia część na DSa nie została w ogóle zlokalizowana.

 

Nie wiem jak w takim kontekście można mówić o pewniaku. Dla mnie mimo milionowej sprzedaży FE:A wieści o kontynuacji jeszcze na 3DSa były raczej zaskoczeniem.  


  • 0

#56 tomasz Napisany 05 kwietnia 2015 - 09:40

tomasz

    ILLEGAL STREET-RUNNING SCENE

  • Forumowicze
  • 6 343 Postów:

To tłumaczenie wymaga nie wiadomo jakich nakładów finansowych, żeby się opłacało wydać gierkę na zachodzie? Ale bym sobie pograł w taką perełkę jak sequel Retro Game Challange na DS, ale niestety pierwsza gra po angielsku sprzedała się w jakimś śmiesznym nakładzie i stąd decyzja o nietłumaczeniu dwójki :(


  • 0

#57 MaxVarEmreis Napisany 05 kwietnia 2015 - 11:20

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

To tłumaczenie wymaga nie wiadomo jakich nakładów finansowych, żeby się opłacało wydać gierkę na zachodzie?

Nie samo tłumaczenie, a dystrubucja, marketing itp. Dlatego ostatnio coraz częściej widzimy więcej wydań digital only.

 


  • 0

#58 lukaszSA Napisany 05 kwietnia 2015 - 12:06

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:

Fire Emblem jest po prostu na tyle niszowe, że nie widzą potrzeby żeby się spieszyć. Wciąż nie wiadomo, czy Awakening to był wyjątek (o ile uznamy, że milion sprzedanych kopii to sukces) czy też jakieś odrodzenie serii.

 

W sumie to Fire Emblem jest chyba jedyną obok Zeldy i Paper Mario grą, gdzie tego tłumaczenia jest dużo. Na Pokemony bym nie patrzył, bo one są robione obok Nintendo.


Ten post był edytowany przez lukaszSA dnia: 05 kwietnia 2015 - 12:06

  • 0

#59 Kaxi Napisany 05 kwietnia 2015 - 12:29

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:

Panowie toż nawet nowe IP vel Bravely od square zostało bardzo szybko przetłumaczone i co najśmieszniejsze najpierw wypuszczone w EU a nie NA.... FE to dość mocna marka (jak na przenoski) i jednak na zachodzie trochę kopii tej gry się sprzedaje. Nawet nowe Sao na vite ma mieć ekspresowe tłumaczenie więc nie rozumiem dlaczego tak wielki wydawca jak Nina po prostu nie potrafi zadbać o tak prostą rzecz jak tłumaczenie gry (co więcej nie mówimy tutaj o jakieś VNce ze ścianami tekstu pokroju SG, ale o zwykłej grze, w której dialogi nie są skonstruowane w jakiś rozwinięty sposób).

 

 

Jest kilka błędów w Twojej argumentacji.

 

Po pierwsze, na Bravely Default czekaliśmy długo. Gra wyszło w Japonii raz, potem około roku później jej poprawiona wersja i dopiero ta druga szybko trafiła do nas.

 

Po drugie, FE przed Awakening nie sprzedawało się dobrze na zachodzie. To pierwszy taki sukces, którego i tak nie można porównywać do gier z pierwszej ligi sprzedażowej - 1 milion to było coś dwie generacje temu, teraz to wciąż dobry wynik, ale nie baseny hajsu. 

 

 

Po trzecie: o ile tłumaczenie na angielski to pikuś, tak w Europie trzeba dodać ich jeszcze trochę. A ta część ma mieć podejmowanie decyzji, trzy ścieżki fabularne docelowo, plus pewnie NoA i NoE chcą zobaczyć, jak dwie wersje jednej gry zostaną przyjęte w Japonii i jak to sprzedawać i reklamować na Zachodzie.

 

 

Po czwarte: opóźnienie tłumaczenia powinno być odbić się pozytywnie na jego jakości. Robienie tłumaczenia równo z grą zazwyczaj skutkuje błędami, brakiem konsekwencji i rozbieżnościami między językami.


  • 0

#60 Tawotnica Napisany 05 kwietnia 2015 - 21:11

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

 

skoro sobie już ustaliliśmy szczegóły co do lokalizacji FE to może przejdźmy do analizy trailera i różnych wersji.

 

Jeszcze na poprzedniej stornie debatowaliśmy z Kaxim i Spuczanem o wpływie zarządzaniu zasobami, parek i dowolności klas na balans rozgrywki. Wygląda na to, że split na dwie wersje to pomysł IS na zaspokojenie każdej ze stron fanbase'u. 

 

Wersja biała, Hoshido, będzie skonstruowana w podobnie otwarty sposób jak Awakening, dając możliwość levelowania i zdobywania złota poza głównym wątkiem. Historia sprawia wrażenie tradycyjnej dla serii, czyli dobre królestwo przeciwstawia się złemu królestwu. 

  

Wersja czarna, Nohr, będzie bliżej Emblemów z Wii i GCN, ograniczając zasoby jakimi się dysponuje. Historia wydaje się łamać z konwencją, ponieważ mamy zreformować złe królestwo od środka. Możemy tylko gdybać, co to oznacza w praktyce. 

 

Oprócz tych dwóch scenariuszy planowany jest trzeci jako DLC, o którym na razie nic nie wiadomo, a każdy z trzech wątków ma być długości Awakening (które miało 25 rozdziałów, prolog i ending). 

 

Jakkolwiek zagmatwany by się nie wydawał sposób dystrybucji FE if, to na przykładzie wersji cyfrowej gry można łatwo ogarnąć o co chodzi:

- do 6 rodziału rozgrywka jest identyczne

- po 6 rozdziale dokonuje się wyboru wersji

- drugą wersję można dokupić jako DLC 

Pudełkowe wydania z tego co rozumiem wybór po 6 chapterze mają już dokonany za gracza (tj. pewnie same go dokonują w odpowiednim momencie czy też w ogóle nie dają takiej opcji). Nie jest tak jak można wyczytać na niektórych forach, że gra jest podzielona na cztery na zasadzie dwóch wersji określających poziom trudności i każda po dwie ścieżki fabularne do wyboru. To by było szaleństwo.

 

Zagłębiając się już trochę w szczegóły, rzucające się w oczy zmiany w rozgrywce to:

- My Unit jest głównym bohaterem (meeeeh :<)

- przeciwnicy mogą się teraz też łączyć w pary (yaaay! walki 2 vs. 2!!!)

- wygląda na to, że system skilli uległ jakiejś zmianie (więcej umiejętności, skille nadrzędne?)

- potwory wracają? (Nosferatu? Może będzie z tym jednak lepiej niż z tymi lebiodami w FE:A)

- zawsze będziemy mieli kozackich bohaterów-przeciwników (w zależności od tego, którą stronę wybierzemy. Dla mnie bomba, bo czarno-białość historii w Awakening była krokiem wstecz względem poprzednich odsłon)

 

Zapowiada się gruuubo. Oczywiście jestem w #teamnohr, chociaż za Hoshido przemawia azjatycki setting i stylistyka armii, co może być ciekawą odskocznią od europejskiego, średniowiecznego fantasy, którego seria od początku się konsekwentnie trzymała.   

 

 

 

 

 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 05 kwietnia 2015 - 21:12

  • 2



Inne z tagami: