Skocz do zawartości

Zdjęcie

Axiom Verge

Thomas Happ Games Switch WiiU PS4 Vita PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 Dixi Napisany 30 marca 2015 - 15:49

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Nie znalazłem tematu o tej gierce, a że zbiera świetne oceny to chyba warto taki założyć ;)

 

Jutro gierka wychodzi na PS4 w USA, a pojutrze będzie dostępne w Europie.

W późniejszym terminie pojawi się też na PS Vita i PC.

 

 

Gra to platformówka/metroidvania w kimaci Sci-Fi stworzona przez Toma Happa nawiązująca swoją stylistyką do takich klasyków jak Metroid czy Contra. Długość kampanii tego sidescrollera 2D to około 8-10 godzin, tak więc wynik przyzwoity. Na uwagę zasługuje też bardzo dobry soundtrack.

 

Będzie tu wszystko czego można oczekiwać po takim tytule: bardzo dobre elementy platformowe, zróżnicowanie broni czy walki z bossami. Bardzo chwalona jest atmosfera panująca w grze i eksploracja.

 

Cena za grę w USA to 19/99$, w Europie będzie to natomiast 17.99€.

 

Kilka recenzji:

 

Giantbomb 5/5

USgamer - 5/5

TheOuterHaven - 10/10

PSN Stores - 5/5

Gameinformer - 9.25/10

Playstation Universe - 9/10

Push Square - 9/10

Game Rant - 4.5/5

Gamespot - 8/10

IGN - 7.9/10

Eurogamer - Rekomendacja

 

W momencie pisania gierka ma średnią 88 na metacritic.

 

Axiom_Verge_PlayStation_4_pre-release_ga


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 20 marca 2018 - 19:47

  • 3

#2 michalmarek77 Napisany 30 marca 2015 - 17:24

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:

Dzięki za temat Dixi. Piękny kraszer na który czekam od bardzo, bardzo dawna ;) Ta gra to uwielbienie Metroida w najczystszej postaci.

 

Tutaj Czterdzieściparę minut Giant Bomb z grą.

 

Mokry sen Nintendozjebów na konsoli Sony? Kto to widział...


Ten post był edytowany przez michalmarek77 dnia: 30 marca 2015 - 18:51

  • 0

#3 ACZ Napisany 30 marca 2015 - 19:22

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 143 Postów:

gre zrobil jeden kolo i będac pewnym sukcesu wycenil gre wysoko. i bardzo dobrze, zasluzyl na bycie milionerem.


  • 0

#4 Aras Napisany 30 marca 2015 - 20:04

Aras

    like a prayer

  • Forumowicze
  • 8 071 Postów:

Totalnie to biorę day one i będę nerdził. TOTALNIE


  • 0

#5 fingus Napisany 30 marca 2015 - 22:24

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Jeśli giereczka będzie dobra, to trafi do Plusa. Na dobrą sprawę już więc za nią zapłaciłem. Teraz czekam, aż Sony mi ją przyśle. :sir:
  • 0

#6 Tawotnica Napisany 01 kwietnia 2015 - 00:42

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
ja właśnie ściągam:

https://store.playst...XIOMVERGE001PS4

jutro przerwa od Bloodborne i nawalanie w mesjasza 2D :tak: Liczę, że będzie warte swojej ceny.
  • 1

#7 michalmarek77 Napisany 01 kwietnia 2015 - 07:05

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:

Pisz o grze, Tawot, bo ja juz licze minuty do czasu jej pojawienia sie na storze...

Swoją drogą, gra nie bedzie miec zadnych obniżek przez co najmniej pierwsze pol roku. Jesli jakas obnizka bedzie planowana, to data od kiedy gra bedzie oferowana w promocji bedzie oznajmiona na miesiace przed planowana akcja rabatowa, po to by gracze, ktorzy kupia gre na moment przed obniżką ceny nie czuli sie oszukani.

 

Ile to jeszcze minut zostalo do premiery w Eu, niech no policze....


  • 0

#8 Tawotnica Napisany 01 kwietnia 2015 - 07:25

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
MM, premiera już była o północy. Ja z polskiego sklepiku za 75zł zakupiłem.
  • 1

#9 michalmarek77 Napisany 01 kwietnia 2015 - 07:29

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:

COOOOOOOOOOOOOOOOOO?

 

FAK!

 

Dzięki :)

iXYColN.jpg


  • 0

#10 michalmarek77 Napisany 01 kwietnia 2015 - 13:09

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:
Pogralem chwilunie, jakiś boss padł. Ta gra to :banderas: . Tomas Happ zasługuje na to by być milionerem. Jestem ciekaw opinii metroidowych zjebow pokroju Licencjonowanego Nintendo Developera, Ölkanne'y czy Rudolfona...
  • 0

#11 Schrodinger Napisany 01 kwietnia 2015 - 13:10

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
o mm znowu fapuje nad giereczką, musi być genialna i dotknięta przez palec borzy
  • 0

#12 Aras Napisany 01 kwietnia 2015 - 16:24

Aras

    like a prayer

  • Forumowicze
  • 8 071 Postów:

Miałem dziś brać, ale na dysk poleciał... Super Mega Baseball. Jak poodbijam piłeczkę to sobie z Axiom Verge zrobię prezent na święta.

 

 

Ale i tak piszcie o tym i róbcie hype, na bank nie zaszkodzi.


  • 0

#13 michalmarek77 Napisany 01 kwietnia 2015 - 16:47

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:
Poczekajcie chwile z zakupem bo powinna wskoczyć 10% zniżka dla plusowiczow. Gra dla subskrybentów powinna być po 67,50 zł. My z Tawotem oczywiście sobie za to frytek w McDonald juz nie kupimy :fp: #co_nagle_to_po_diable
  • 0

#14 Tawotnica Napisany 01 kwietnia 2015 - 21:04

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
fEh2z21.jpg

Skończyłem. Boli mnie kciuk od naparzania w kwadrat i głowa od patrzenia w ekran 10h z przerwą jedynie na obiad (tak, na kibelku był remote play! :sir: ). Powiem tyle – nie wiem czy było warto. Axiom Verge mogło być tym dla metroidvanii czym Shovel Knight dla jump ‘n’ runów - stylizowaną na retro gierką, która bierze wszystkie najlepsze elementy z kochanych przez graczy klasyków i serwuje je w unowocześniony sposób. Niestety nie do końca to się udało, już tłumaczę dlaczego. Parę punktów nie zagrało tak jak powinny imo:

- Otoczka ssie: Głównym bohaterem gry jest naukowiec, Trace, który nie wiadomo czemu znalazł się na jakiejś złowrogiej planecie na której zaczęła do niego gadać wielka głowa. Wytłumaczyła mu, że musi ją uratować, bo mieszkańców planety zniszczyły złe patogeny wypuszczone przez jakiegoś Athethisa. Podczas swoje podróży Trace odkrywa kim jest naprawdę i dlaczego planeta została zniszczona… Zero tu epickości, a Trace to nijaka główna postać ratująca nie swój świat w fartuchu (powaga).

- Walki z szefkami są nudne: Fajnie wyglądają i może pokazują pazur przy speed runach, ale poza Osą i robotem przed endbossem wszystkie potyczki polegały na znalezieniu martwego punktu i naparzaniu przycisku strzału. Nie wkręcam was, nawet ostatniego szefka rozwala się stojąc w miejscu :reggie:

- Nie jestem fanem soundtracku. Brzmi jak Hotline Miami meets Metroid, czym pewnie większość będzie się zachwycała, ale mnie denerwował i dekoncentrował taki jazgot. Wycia z dolnej części Kur i wysokich dźwięków ze startowego Eribu mam serdecznie dosyć.

Da się to wszystko jednak przeboleć, bo mechanicznie nie ma nic do zarzucenia. Gra stoi eksploracją i pod tym względem dostarczy każdemu fanowi metroidvanii sporo frajdy. Nie ma prowadzenia za rączkę, za to jest sporo backtrackingu. Praktycznie po każdym zdobytym usprawnieniu możemy znaleźć masę sekretów. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest promień służący do glitchowania. Na przykład niektórzy zglitchowani przeciwnicy rozwalają ściany przez które nie mogliśmy się przedostać, inni powodują reakcję łańcuchową, kiedy giną i czyszczą cały ekran albo zamarzają w miejscu i możemy po nich wskoczyć na wyższą platformę. Do kombinowania idealnie się też nadaje wyrzucanie drona i teleportowanie się do niego. Działa podobnie jak w Velocity 2X i można niezłe sztuczki wywijać. W 10h znalazłem tylko 51% itemów, a wydawało mi się, że i tak zdobyłem ich dużo!

Podstawowy poziom trudności moim zdaniem jest niski, dopiero pod koniec zalicza ostry skok. Ostatnia miejscówka jest napakowana przegiętymi przeciwnikami i trzeba rushować przez planszę. Walczyć nie ma sensu, bo za dużo życia się straci i można nie dożyć do sejwa.

A propos sejwów: kiedy zginiemy nadpisuje się stan gry. Wszystko, co odkryliśmy do śmierci zostaje – mapka, itemy, nawet pokonani bossowie. Pozornie spoko rozwiązanie, bo uprzystępnia rozgrywkę, ale ja się łapałem na tym, że nadużywałem zgonów jako fast travel. Jak się odbijałem od blokady w korytarzu w którym spodziewałem się sekretu to szybciej mi było postać parę sekund i dać się zabić niż wracać.

Pod koniec dnia zostaję z mieszanymi odczuciami: z jednej strony napier*alałem w Axiom Verge jak głupi i nie mogłem się oderwać tak się świetnie zwiedzało świat gry, ale z drugiej czułem ogromny niedosyt epickości (biss-fighty i otoczka).

Aha, doba rada dla wszystkich, którzy będą dopiero zaczynali: L1 stoi się w miejscu i strzela!.

See you next mission!

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 01 kwietnia 2015 - 21:09

  • 5

#15 michalmarek77 Napisany 02 kwietnia 2015 - 07:52

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:

Ciekawy artek o tym jak jeden gość w ciągu pięciu lat, samemu, hobbystycznie zrobił sobie grę...

 

 


  • 0

#16 Schrodinger Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:16

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

Polygon wystawił 7 więc proszę tu nie nadużywać słowa mesjasz


  • 0

#17 michalmarek77 Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:29

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:

łał, Phillip Kollar kontratakuje :)

Swoją drogą, kto jak kto, ale Ty powinienes odpowiednio interpretować jego recenzje. Skoro ":Mesjaszem" dla Ciebie jest/była gra, której dał 6, to ta z 7 powinna być "Über_Mesjaszem" :olo:

 

Ciekawa ta recenzja, skądinąd. 


  • 0

#18 Schrodinger Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:33

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

Odnośnie Destiny pomylił się cały świat, coś jak z wiarą w pewnego rybaka co śmigał po wodzie, więc to nic nie znaczy


  • 0

#19 lukaszSA Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:40

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

 Jestem ciekaw opinii metroidowych zjebow pokroju Licencjonowanego Nintendo Developera

 

A wyszło to w plusie? 

 

Karwa, czemu ostatnio wychodzą same indyki, które wyglądają podobnie do tego, co sam robię :why: 


  • 0

#20 burnstein Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:49

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 117 Postów:

Dziwię się, że michałmarek nie reaguje na tak ewidentne i brutalne zmieszanie z błotem giereczki przez Tawota.


  • 0

#21 michalmarek77 Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:49

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:

Wyszło. Za 67,50...

 

Swoją drogą, Ölkanne, to Twój kumpel z baru / :cf: / więc skoro robisz "coś podobnego" może wciągnij go w betatesting, supervising, recenzowning, czy jakoś tak...

 

@burn: Gdzie Tawot zmieszał grę z błotem? :hmmm: Opinie osob, ktore maja pojecie o tym o czym pisza, zawsze szanuje, nieistotne czy sie z nimi zgadzam.


Ten post był edytowany przez michalmarek77 dnia: 02 kwietnia 2015 - 08:52

  • 0

#22 lukaszSA Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:50

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Ölkanne to Sensej? 

 


  • 0

#23 Schrodinger Napisany 02 kwietnia 2015 - 08:55

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

uuu MM i podwójne standardy 


  • 0

#24 Aras Napisany 03 kwietnia 2015 - 18:10

Aras

    like a prayer

  • Forumowicze
  • 8 071 Postów:

dwóch bossów za mną - szybko, ale gra daje masę frajdy :) naprawdę nie obraziłym się na DLC ze strojem Samus (szkoda że to niemożliwe)


  • 0

#25 michalmarek77 Napisany 12 kwietnia 2015 - 08:39

michalmarek77

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 419 Postów:

Sziet...Axiom Verge jest lepszy niż myślałem :olo:

11110557_1107552079270945_86561875823757

Gram, gram i kurde nie potrafię uwierzyć, że to małe arcydzieło zrobił jeden gość. Stopień wycyzelowania gry jest niesamowity.

Ta gra to szoker. Po prostu...

Poniżej Completionist  /tak jakby/ o samej grze... nie ogladałem w calosci z wzgledu na spoilery. 

 

Edit

 

No i jeszcze jakis tam boss...Na każdego jest jakiś sposób :) Prawie jak BloodBorne :olo:


Ten post był edytowany przez michalmarek77 dnia: 12 kwietnia 2015 - 20:25

  • 0

#26 Eldarion Napisany 22 kwietnia 2015 - 20:14

Eldarion

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 116 Postów:

14 maja na PC, jaram się jak michalmarek

http://www.eurogamer...-pc-juz-14-maja


  • 0

#27 Tawotnica Napisany 14 marca 2016 - 17:17

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
Przenieść do dział:

http://gematsu.com/2...-xbox-one-wii-u

wyjdzie w tym roku na XONE i WiiU
  • 1

#28 Tawotnica Napisany 29 sierpnia 2016 - 12:46

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:


https://www.nintendo...ge-1114348.html

w czwartek premiera na WiiU. Oprócz oczywistej mapki na GamePadzie dodano leaderboard dla speedrunnerów. Do 08.09. będzie przeceniona o 10%.
  • 0

#29 Tawotnica Napisany 23 lutego 2017 - 18:47

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
To ci niespodzianka:

http://nintendoevery...lease-on-wii-u/

Axiom Verge doczeka się wydania w pudełku na PS4, PS Vitę i... WiiU :doge:

Thomas Happ Games is partnering with BadLand Indie on Axiom Verge: Multiverse Edition. Buyers will receive a copy of the game, a deluxe booklet with developer commentary and art, double-sided poster, and an exclusive making-of documentary on DVD.

Axiom Verge: Multiverse Edition is slated for Q2. It will be priced at $29.99 / €29.99 / £24.99.


Myślę, że na Vitę albo WiiU pudełeczko mogłoby wpaść, chociaż pewnie mocno limitowany nakład rzucą :tak:
  • 0

#30 Nyjacz Napisany 10 lutego 2018 - 10:23

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 11 986 Postów:

xPh3NTL.jpg

 

To chyba moja pierwsza metroidvania 2D i jestem zauroczony.

 

Ilość lokacji układających się w jeden ogromny labirynt na początku potrafi przybić gracza. Sytuacji nie pomaga mijanie co chwilę miejsc, gdzie nie możemy się udać i czujemy, że będzie trzeba tam wrócić. Z czasem jednak korytarze zaczynają się zapętlać, odkrywamy tunel, który łączy wszystkie światy, a obserwując mapę łatwo dowiadujemy się, co trzeba odwiedzić ponownie. Lokacje zaczynają się odróżniać w sposób intuicyjny - designem, muzyką, przeciwnikami. Świat w grze jest spory, ale logiczny, a mapa czytelna. To dobrze, bo regularnie odkrywamy nowe moce, dzięki którym warto jest przejść świat wzdłuż i wszerz po kilka razy.

 

Robocik pozwala nam wchodzić w miejsca niedostępne dla naszego gracza, potem możemy się nawet do niego teleportować. Jest dash, który pozwala nam przechodzić przez małe ściany, a później przez większe i rani przy okazji przeciwników. Linka z hakiem przydaje się tylko na początku, bo po ogarnięciu wyżej wymienionych zdolności, staje się bezużyteczna. Glitcher pozwala nam zglitchować przeciwników i odglitchować zglitchowane przejścia! Ale bomba o tym samym zastosowaniu, ale dużo większej mocy, wychodzi na piedestał. Jest jeszcze działko wiertnicze, dzięki któremu możemy przebijać się przez ustalone przez twórcę ściany.

 

460604-ax.jpg

 

Wszystko to sprawia, że ścieżka przechodzenia gry jak i same lokacje... no jest tego sporo. I jest to ogromna zaleta tej gierki, oczywiście.

 

Broni znalazłem pewnie ze 2/3, z z czego używałem tylko połowy. Po prostu niektórymi grało mi się lepiej niż innymi, ale wiele z nich miewa konkretne zastosowanie. Np. strzelanie przez ściany, przenikanie przez wrogów dalej, strzał ciągły albo pod klikanie, pole szerokie lub skupione. Tak więc wady i zalety.

 

Przeciwnicy mają różne sposoby na ubijanie nas, to i często broń musimy dobrać konkretną. Choć pod koniec bywają przegięci, tzn. naprawdę ciężko znaleźć na nich taktykę, przynajmniej tymi broniami, które znalazłem.

 

Glitchowanie przeciwników zmienia im zachowanie lub kształt. Np. za mały przeciwnik do bezstresowego ubijania go, staje się sześć razy większy.  Inny zaczyna strzelać dwukrotnie wolniej. No daje radę ten system.

 

Rozczarowaniem są bossowie. Banalni. Nieemocjonujący. I na minutę.

 

Poziom trudności generalnie jest za niski. Grałem na hardzie i był lajt, dopiero pod koniec zdarzyło mi się ginąć pod rząd. A tak, to głównie z lenistwa i chęci przejścia czegoś na pałę.

 

picentry4178pic5.jpg

 

No i szybko o grafice i muzyce. Wizualna strona Axiom mi się całkiem podobała, ale muzyczna... jeszcze bardziej. Bałem się trochę tego jazgotu, o którym wspominał Tawot, ale IMO kompozycje wpadają w ucho, nie przeszkadzają i jazgotem nie są. A tak, jak oglądam czasem gameplaye z gier na NESa i pochodnych, to czasem uszy mi mocno krwawią.

 

Jak dla mnie największe wady tej produkcji to design przeciwników (generyczne bezkształtne gówno) i walki z bossami. Cała reszta to kawał świetnej gierki na 10h. Zebrałem prawie 60% itemków i odkryłem prawie 90% mapy - nie wykluczam, że kiedyś przejdę grę raz jeszcze, ale z mapą z zaznaczonymi wszystkimi itemami dołączoną do Multiverse Edition. Za 150zł dostajemy takie cudeńko z soundtrackiem, making-ofem, artbookiem i większym pudełeczku.

 

Zawsze chciałem przejść tego typu gierkę i z racji niegrania nigdy w Metroidy, liczę na porty na Switcha. No i właśnie, grałem na Switchu, ale tak się złożyło, że w 80% na telewizorze.


  • 7



Inne z tagami: