StreetPass Fishing / Ultimate Angler
Gierka od Prope, twórców StreetPass Mansion / Monster Manor (IMO jednej z ciekawszych gierek SP) to dosyć rozbudowany symulator wędkowania. Gra wprowadza do mechaniki 10-minutowym tutorialem, który tłumaczy mechanikę samego łowienia (choć nakręcanie żyłki na czas i bez zrywania jej to wciąż dla mnie czarna magia), dobierania i tworzenia przynęty, oraz pobieżnie doboru i rozwijania sprzętu. Wędki mają statystyki (trochę jak w Mansion), a w połączeniu z odpowiednią przynętą pozwalają na łowienie ryb w różnych oferowanych przez grę akwenach.
Postęp od miejsca do miejsca wygląda nieco jak w StreetPass Squad / Mii Force, tzn. nowe akweny odblokowują się wraz z "rozbiciem" wcześniejszych. Każdy ma do zaoferowania kilka ryb, całość zwieńczona jest łowieniem ryby-bossa. Złowione ryby (albo syf z dna, np. gałąź) można umieszczać we własnym akwarium (akwariach w sumie, bo można dokupować nowe, jak ogródki w StreetPass Garden / Flower Town).
Pretekstem do łowienia z innymi ludkami jest konieczność pomocy drugiej osoby przy wyciąganiu z wody wielkiej ryby). Gra ma dosyć złożoną mechanikę (wędki mają 4 statsy, przynętę można łączyć, wyciąganie ryby wymaga uważnego studiowania zachowania ryby, napięcia wędki i upływającego czasu), a całość okraszona jest sporą liczbą rzeczy do zebrania (ryby, których wielkość można porównywać, wędki, akwaria). Straszny pożeracz passów/monet z tego będzie, szczególnie że ma własną strukturę osiągnięć, przeplatającą się z typową drabinką bilecików plazowych.
StreetPass Zombies / Battleground Z
Gra od Good-Feel, twórców StreetPass Squad / Mii Force opowiada o losach miludka, który walczy z plaga zombie. Do walki potrzebne są bronie, które dostaje się od napotkanych mieszkańców miasta (inne miludki albo dwumonetowi randomi). Za wyjątkiem pierwszego mieszkańca, pozostałych trzeba na planszy złapać, zanim wpadną w ręce zombie.
Do zebrania jest ~30 broni i typów zombiaków (plus drugie tyle unikatowych zombie) na tyluż (jeśli dobrze liczę) planszach. Każda ma 4 cele, które można osiągnąć poza głównym (zależnym od miejscówki od kill all po eskortowanie): czasowy limit, zombiak-unikat, brak uszkodzeń broni i coś tam jeszcze. Broń ma dwa tryby pracy: zwykły i naładowany (którego liczba wykorzystań jest ograniczona), a różne bronie nadają się do łojenia różnych zombie. Zużycie broni jest efektywnie energią postaci w grze. Podejść jest kilka na plansze jak w Mii Force).
Gra jest mniej złożona niż Fishing i raczej zje mniej monetek/spotkanych ludzików. Osiągnięcia są w miarę oczywiste (przejdź N plansz, zabij K zombiaków, pokonaj L unikalnych zombie) a znajomych/najemnych zużywa się w praktycznie w stosunku 1:1 z planszami. Ostatnie acziki będą pewnie dosyć czasochłonne i wymagały będą sporego grindowania.
Ten post był edytowany przez Ryan dnia: 19 kwietnia 2015 - 17:46