Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pokemon Rumble World


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 Ryan Napisany 10 maja 2015 - 23:43

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Ktoś gra? Ktoś się zastanawia?

PRW to free-2-play pokemonowy spinoff na bazie kartridżowego Pokemon Rumble Blast. Spinoff, bo zamiast pokemonów są zabawkowe (Toy) pokemony, które mają mniej statsów i tylko dwa ataki. Rdzenny gameplay to lekko rogalikowy slasher: trafiamy do jakiejś krainy i wykonując jeden z max 2 ataków, jakimi dysponuje zwierzak, nawalamy na losowo wygenerowanej planszy w przeciwników. Każda miejscówka to 5 (+/-2) krótkich poziomów z kilkoma typami przeciwników. Czasem ubitego można zebrać powiększając kolekcję pokemonów. Ostatni boss zostawia więcej kasy albo swoje truchło do zebrania.

Fabuła toczy się wokół poszukiwacza przygód (Mii), który pomaga królowi w jego zadaniach. W wolnym czasie lata się kupionymi balonami do różnych miejscówek i poluje na pokemony. Obok zwierzaków zbiera się umiejętności, tła, ciuszki i "ramki". Wszystko kupuje się za pomocą monetek (wypadają z pokonanych) i diamentów (dostaje się je za specjalne osiągnięci - m.in. za pomoc królowi - albo kupuje za prawdziwe pieniądze). Balony mają cooldown, więc między poszczególnymi odwiedzinami światów trzeba trochę poczekać (3 minut do bodajże 10h). Każdy level to 3+ minut, więc bez kilku balonów gra się mniej niż więcej. Chyba że ma się diamenty, za które szybciej pompowane są balony.

Poza tym jest system oparty o Street- i SpotPassy. Dają one nowe pokemony i diamenty. Gra wciągnęła mnie, bo lubię takie bezmyślne slasherki (w sumie to jest to bardziej prostacki hack&slash nawet).

Jak kogoś coś, to można pytać. ;)
  • 0

#2 lukaszSA Napisany 11 maja 2015 - 05:43

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:

Ja kilka razy próbowałem się od tego uzależnić i mi się nie udało. Ale jak ciebie to wciągnęło, to będę chyba musiał się zmusić. Tu chodzi o moją reputację :olo:

 

Ile już wydałeś pieniędzy? Ja gram w Shuffle i przyznaje się, że wyciągnąłem kartę z portfela :ok: :fa:


  • 0

#3 Tawotnica Napisany 11 maja 2015 - 06:43

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

ja ściągnąłem, ale nie odpaliłem ani razu, a Shuffle zostało skutecznie zastąpione przez PAD. Spin-offy Pokemonów to syf, o czym się boleśnie przekonałem przy okazji Mystery Dungeon. Jeśli to f2p jest jakkolwiek podobne do Rumble na WiiU to nawet nie włączam. 


  • 0

#4 Ryan Napisany 11 maja 2015 - 08:30

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Czemu syf? Ja nie mogę klasycznych pokemonów (choć grałem tylko na GBA ;P więc pewnie się poprawiły) bo mają za dużo fluffu dookoła rdzennego gejpleju. Tutaj całość jest niewymagająca: lecę balonem, nawalam przeciwników, awansuję. Rinse and repeat. Bezmyślna rozrywka w sam raz dla mnie. :)

Co do piniunszków - kupiłem promocyjnych 200 diamentów (~10zł), ale pewnie zboostuję się jeszcze, żeby kupić balony.
  • 0

#5 lukaszSA Napisany 11 maja 2015 - 08:42

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:

No Rumble w porównaniu do głównej serii to przepaść jeśli idzie o głębie rozgrywki. Choć i tutaj trzeba zwracać uwagę na podstawy typu typ ataku czy też typ stworka. Dla pro graczy Rumble to zapewne gangrena i abominacja, ale casuale mogą być zadowoleni.

 

Są megaewolucje?  


  • 0

#6 Ryan Napisany 11 maja 2015 - 08:55

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Nie wiem co to ;P ale w czelendżach była mowa o megaewolucjach.
  • 0

#7 Tawotnica Napisany 11 maja 2015 - 09:41

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Mi brakuje tym grom szlifu i przywiązania do detali z jakiego słynie Nintendo (nawet jeśli zlecają produkcję do 3rd party). Spłycona rozgrywka to jedno, ale recycling assetów, nie zapadająca w pamięć oprawa i zazwyczaj dramatycznie słaba fabuła (Mystery Dungeon, Ranger) - sprawia to wrażenie leniwego i taniego dojenia marki.

 

 Wystarczy porównać to z czasami N64, gdzie Stadium, Snap czy Pinballe trzymały bardzo wysoki poziom. 

 

Pozytywnie w pamięci zapisało mi się z ostatnich lat jedynie Pokemon Conquest, crossover z Nobunaga's Ambition. 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 11 maja 2015 - 09:43

  • 0

#8 Ryan Napisany 11 maja 2015 - 10:01

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy w gejmi-gejms grają dla fabuły. ;)
  • 0

#9 lukaszSA Napisany 11 maja 2015 - 10:04

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:

I to jeszcze w Pokemonach. Pokemony dobrą fabułę miały tylko w Black/White. Choć samo lore i pojawiające się w nim różne mity też mogą być uznane za dobre. 


  • 0

#10 Aki Napisany 11 maja 2015 - 10:17

Aki

    Blanka

  • Forumowicze
  • 223 Postów:

ostatnio gram w to coraz mniej...

 

coś nie zaskoczyło i gra nie ma w tym fun'u...

 

dodatkowo moja chęć aby mieć je wszystkie doprowadza mnie do już pasji, jak w danej krainie został mi 1 pok do złapania i nie dość, że nie mogę wylosować planszy na której jest, to jeszcze jak już na nią trafię to tego poka akurat tam wtedy nie ma...


  • 0

#11 Tawotnica Napisany 11 maja 2015 - 10:46

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Bardziej chodzi mi o to, że wolałbym Poki zupełnie bez fabuły niż z taką, która powoduje fejspalmy co chwilę.  


  • 0

#12 Ryan Napisany 11 maja 2015 - 11:52

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Ale tutaj nie ma fabuły, są preteksty z cyklu Szymon-mówi.
- król mówi: czarodziej ma 10 pokemonów - zdobądź 11 i pokonaj go!
- król mówi: mam do zrobienia zakupy w innym mieście; ojej, bandyci, pokonaj ich!
- król mówi: książę chce obczaić fajną walkę - zorganizuj ją!
itd.

Jeśli traktujesz to jako fabułę, to tak, zawiedziesz się. :D

Ten post był edytowany przez Ryan dnia: 11 maja 2015 - 11:54

  • 0

#13 Hellmans Napisany 11 maja 2015 - 12:49

Hellmans

  • Forumowicze
  • 13 011 Postów:

Z poke gierek nie wliczających sie do głównego cyklu podobał mi się Pokémon Conquest, taki Final Fantasy Tactics dla ubogich. Shuffle to syf na kibel. Rumble nawet nie sprawdzam.


  • 0

#14 Ryan Napisany 11 maja 2015 - 15:16

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Mjenczak! ;]

A poważnie: za friko jest jednorazowego grania na przynajmniej 2h. Bez płacenia można każdego dnia wyciągnąć z gierki kilka sesji po 20 minut. Warto przynajmniej sprawdzić. :)
  • 0

#15 Ryan Napisany 01 września 2015 - 12:45

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Jeśli kogoś: jakiś miesiąc temu wyszła łatka (v1.1) dająca m.in. "Lucky Balloon" prowadzący wyłącznie do tych części świata, gdzie zostało coś do złapania. W pewnym momencie (nie wiem czy to sprawka pacza, czy poziomu postaci) wybranie celu dla balonika i wyzerowanie licznika zjadają po 1 diamencie, a kopalnia diamentów (która pojawia się jak się wyda trochę prawdziwej kasy na diamenty) daje dziennie 40 a nie 20 świecidełek.

Zostały mi jeszcze ze dwa tygodnie grindowania i grę uznam za zmaksowaną.
  • 0

#16 Kaxi Napisany 01 września 2015 - 13:01

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Nie wiedziałem Ryan że grasz w a) popierdółki & b) pokemony


  • 0

#17 Ryan Napisany 01 września 2015 - 13:58

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Moja główna gra od maja. :P
  • 0