Skocz do zawartości

Zdjęcie

Sprzęt kolejnej generacji


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 Ryan Napisany 02 czerwca 2015 - 10:52

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Porozmawiajmy o tym.

Pretekstem niech będzie informacja (no, plota), że kolejne platformy Ninny będą w znacznej mierze współdzieliły sprzęt. Tymczasem AMD poinformowało o tym, że ich mobilna platforma Styx będzie wykorzystana w przenośnym urządzeniu do gry.

mobile.jpg

Czyli co, BristolRidge w stacjonarnym NX i Styx w DS NX?

Co powinny zrobić Sony i MS? Czy wystarczy odświeżyć PS4/Xbone, czy potrzeba zupełnie nowej platformy? A może warto wrócić do idei MSXa? Discuss! ;]
  • 1

#2 BeSOS Napisany 02 czerwca 2015 - 10:57

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:

Wydanie nowej konsoli nie przejdzie przy 20mln opchnietych PS4. Moga wydac ja za 3-4 lata najwczesniej, to bedzie 6 lat czyli nie tak zle. Choc tempo w jakim starzeja sie konsole obecnej generacji to jakas kpina ;/


  • 0

#3 Kaxi Napisany 02 czerwca 2015 - 10:58

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 152 Postów:

Trudno coś przewidywać, kiedy nie wiemy, czy obecna generacja PS4 i XO będzie klasyczna, czy też potwierdzi się plotka, że wersje "slim" konsol będą miały też nieco mocniejsze bebechy.

 

To może dość mocno wydłużyć generację, a także zmienić nasze na patrzenie na bebechy NX, jakiekolwiek będą.


  • 0

#4 Ryan Napisany 02 czerwca 2015 - 11:03

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Ja tam zawsze byłem zdania, że konsole powinny mieć wsparcie a'la iPhone: wydajesz nową konsolę co rok-dwa, nieco mocniejszą, gry muszą wspierać do 2-3 najbardziej aktualnych wersji.
  • 0

#5 xell Napisany 02 czerwca 2015 - 11:06

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 291 Postów:

Ja na miejscu Microsoftu następnego Xboxa uczyniłbym... pecetem. Niech sprzedają małego, zgrabnego PC za $400 działającego na standardowym Windowsie (z nakładką typu Big Picture mode), poproszą deweloperów o optymalizację i konfigurację ustawień pod to konkretne pudełko (gier nowowychodzących jak i gier mających premierę przed startem tego konsolo-peceta). Jak dla mnie zaczynanie od zera przy każdej nowej generacji nie ma dla Microsoftu sensu (błędna filozofia dizajnu konsoli może wykoleić w zasadzie cały dział Xboxa), a ponadto mogliby sprzedawać swoje gry first party na swojego konsolo-peceta jak i na wszystkie gejmingowe PC. Wspieraliby daną wersję konsolo-peceta tak długo jak ma to sens, zależy jakie by było zapotrzebowanie.


  • 0

#6 Ryan Napisany 02 czerwca 2015 - 11:09

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Nie wiem czy głowy konsolowców przeżyłyby bez śmiertelnej eksplozji taką zdradę idei konsoli. ;)
  • 0

#7 burnstein Napisany 02 czerwca 2015 - 11:12

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 111 Postów:

Kąsolowcy nie kupio bo pecet, pecefagi nie kupio bo co to za pecet którego nie zapgrejdujo za pół roku.


  • 2

#8 xell Napisany 02 czerwca 2015 - 11:16

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 291 Postów:

Nie wiem czy głowy konsolowców przeżyłyby bez śmiertelnej eksplozji taką zdradę idei konsoli. ;)

Mniej betonu na świecie to jeszcze większy plus takiego rozwiązania. ;]


  • 0

#9 Ryan Napisany 02 czerwca 2015 - 11:20

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Kąsolowcy nie kupio bo pecet, pecefagi nie kupio bo co to za pecet którego nie zapgrejdujo za pół roku.

This.
  • 0

#10 Kurzy Napisany 02 czerwca 2015 - 11:23

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 970 Postów:

Ja tam zawsze byłem zdania, że konsole powinny mieć wsparcie a'la iPhone: wydajesz nową konsolę co rok-dwa, nieco mocniejszą, gry muszą wspierać do 2-3 najbardziej aktualnych wersji.

 

No ale to chyba trochę neguje dużą zaletę/wadę konsol. Każdy kupuje konsolę, żeby cieszyć się komfortowym graniem przez okres życia i większość graczy konsolowych ceni to sobie pomimo, że kiedy konsole się starzeją, to mogą trochę narzekać na gorszą jakość. Ja po tym co widzę w The Order 1886, w DriveClub, Wiedźminie jestem zadowolony i wiadomo, że gry będą jeszcze ładniejsze i lepiej zoptymalizowane pod konkretną konsolę, np. Uncharted 4/The Last of Us 2.

 

Za apgrejdami wersji typu większy dysk/dysk SSD/więcej RAMu dla szybszych loadingów - jestem za, nie przeszkadza mi to. Ale nowe wersje które mogłyby nie wspierać starszych to nie.

 

Co nie zmienia faktu, że ta generacja nie powinna być tak długa jak poprzednia. No i bez zbędnego filozofowania nad bebechami, grać trzeba bo giereczki zacne ostatnio wychodziły. Czekam też na Project Morpheus bo przemawia bardziej do mnie niż kontrolery ruchowe/kinect.
 


Ten post był edytowany przez Kurzy dnia: 02 czerwca 2015 - 11:26

  • 0

#11 Ryan Napisany 02 czerwca 2015 - 11:32

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

No ale to chyba trochę neguje dużą zaletę/wadę konsol. Każdy kupuje konsolę, żeby cieszyć się komfortowym graniem przez okres życia i większość graczy konsolowych ceni to sobie pomimo, że kiedy konsole się starzeją, to mogą trochę narzekać na gorszą jakość.

A kto Ci zabrania grać na konsoli za 10 lat? Nikt. Kto zabrania wydawania gierek na więcej niż 2-3 generacje? Nikt. Wymaganie mówi o minimalnej liczbie wspieranych generacji, nie maksymalnej.

i wiadomo, że gry będą jeszcze ładniejsze

Wątpliwe.

Za apgrejdami wersji typu większy dysk/dysk SSD/więcej RAMu dla szybszych loadingów - jestem za, nie przeszkadza mi to.

Akurat to jest większy problem dla dewelopera, niż większa moc. :P

Co nie zmienia faktu, że ta generacja nie powinna być tak długa jak poprzednia.

Bo?
  • 0

#12 xell Napisany 02 czerwca 2015 - 11:41

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 291 Postów:

Czyli co, BristolRidge w stacjonarnym NX i Styx w DS NX?

Ten BristolRidge ma być (max) 35-watowy. Ciekawe, czy dzięki mniejszym tranzystorom i nowej architekturze pokonałby wydajnością prądożerne smoki w PS4/Xbonie?

 

 

Kąsolowcy nie kupio bo pecet, pecefagi nie kupio bo co to za pecet którego nie zapgrejdujo za pół roku.

This.

Przy sprytnym marketingu konsolowcy by się nawet nie połapali o co chodzi. ;] Z punktu widzenia funkcjonalności i obsługi by się to nie różniło niczym od dzisiejszych konsol, jedynie byłoby częścią Windowsowego ekosystemu zamiast zupełnie osobną bestią jak teraz Xbox.


Ten post był edytowany przez xell dnia: 02 czerwca 2015 - 11:46

  • 0

#13 vagrant3 Napisany 02 czerwca 2015 - 11:41

vagrant3

    złoty członek

  • Forumowicze
  • 12 848 Postów:

i wiadomo, że gry będą jeszcze ładniejsze

Wątpliwe.


bo?
  • 0

#14 Kurzy Napisany 02 czerwca 2015 - 11:46

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 970 Postów:

 

i wiadomo, że gry będą jeszcze ładniejsze

Wątpliwe.

Za apgrejdami wersji typu większy dysk/dysk SSD/więcej RAMu dla szybszych loadingów - jestem za, nie przeszkadza mi to.

Akurat to jest większy problem dla dewelopera, niż większa moc. :P

 

 

Znaczy chodzi Ci w uproszczeniu, że więcej pracy jest z zarządzaniem danymi w RAMie w zależności od jej ilości od manipulowania jakimiś magicznymi wskaźnikami w zależności od mocy - czyli np. ilość NPC w danym obszarze, parametr odległości doczytywania itp.?

 

A co do gier to pożyjemy zobaczymy, Uncharted 4 odpowie trochę na te pytanie, bo nie będzie to korytarzyk jak The Order i w końcu Naughty Dog lubi robić ładne i dobre gry.

 

 


  • 0

#15 Hellmans Napisany 02 czerwca 2015 - 11:50

Hellmans

  • Forumowicze
  • 13 012 Postów:

Aktualizowanie bebechów konsol śmierdzi mi olewaniem posiadaczy starszych sprzętów i celowym pogarszaniem gier na nie, żeby zmusić do przesiadki. Wolę obecny układ, czyli tanie konsole dla leni chcących grać przez 5 lat na jednym sprzęcie w znośnej jakości i PCty, gdzie można kupić sprzęt w każdym przedziale cenowym. 


  • 1

#16 Ryan Napisany 02 czerwca 2015 - 11:53

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Ten BristolRidge ma być (max) 35-watowy. Ciekawe, czy dzięki mniejszym tranzystorom i nowej architekturze pokonałby wydajnością prądożerne smoki w PS4/Xbonie?

To może użyją jakieś większe APU? W 35W ciężko przebić PS4/Xbone. Mamy najlepszy stosunek kopa na wat z istniejących GPU i samą tylko grafiką zjedlibyśmy tę moc. A potrzeba też trochę na CPU. ;)
 

Przy sprytnym marketingu konsolowcy by się nawet nie połapali o co chodzi. ;]

To musiałyby być totalne lemingi. Gdyby ktoś miał taki BS łyknąć, to tylko plejslejwy. :D
  • 0

#17 burnstein Napisany 02 czerwca 2015 - 11:53

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 111 Postów:

A Nintendo niech ograniczy się do swoich Gembojów i robienia 'dużych' gierek na kąsole innych firm :tak:


  • 0

#18 Ryan Napisany 02 czerwca 2015 - 11:56

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Znaczy chodzi Ci w uproszczeniu, że więcej pracy jest z zarządzaniem danymi w RAMie w zależności od jej ilości od manipulowania jakimiś magicznymi wskaźnikami w zależności od mocy - czyli np. ilość NPC w danym obszarze, parametr odległości doczytywania itp.?

Głównie chodzi o problem z przewidywalnością działania kodu przy zupełnie różnej charakterystyce IO. Ciężko też wykorzystać dodatkową pamięć, jeśli nie idzie to w parze z większą przepustowością i mocą.

bo?

Bo to nie jest mistyczny sprzęt, którego trzeba się latami uczyć. Przyrost od tej pory będzie raczej znikomy. To, co osiąga The Order, osiąga w znacznej mierze wyrzuceniem do kosza starego silnika i zbudowaniem nowego. Niektórzy może dokonają takiego skoku, ale nie mówimy tutaj o przeskoczeniu nad The Order, a dogonieniu go.
  • 0

#19 Kaxi Napisany 02 czerwca 2015 - 12:05

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 152 Postów:

A jak dużym problemem byłoby dla twórców, żeby robili gry na konsolę z dwoma "ustawieniami graficznymi", obsługującymi i wersję podstawą i lepszy upgrade konsoli? Takie PS4 i PS4+. Dwa sprzęty w ciągu np 6 letniej generacji. Coś, co zrobiło N z new3DS, ale bez exów, za to z większą różnicą w grafice w tej samej grze.


  • 0

#20 burnstein Napisany 02 czerwca 2015 - 12:07

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 111 Postów:

Pierw dwa, potem trzy, za dwa lata cztery.


  • 0

#21 tomasz Napisany 02 czerwca 2015 - 12:11

tomasz

    ILLEGAL STREET-RUNNING SCENE

  • Forumowicze
  • 6 342 Postów:

i zostaną w końcu same piece :king: Darwin o tym mówił.


Ten post był edytowany przez tomasz dnia: 02 czerwca 2015 - 12:12

  • 0

#22 burnstein Napisany 02 czerwca 2015 - 12:15

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 111 Postów:

Nie, smarkfony.


  • 0

#23 tomasz Napisany 02 czerwca 2015 - 12:19

tomasz

    ILLEGAL STREET-RUNNING SCENE

  • Forumowicze
  • 6 342 Postów:

:bue: smartfony mają nową generację co pół roku, a po dwóch miesiącach już nie działają płynnie i bateria trzyma pół godziny grania i dwie gadania :pf:


  • 0

#24 lukaszSA Napisany 02 czerwca 2015 - 12:24

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 942 Postów:

Ten Styx to jakiś dobry jest? Bo wygląda na to, że faktycznie będzie on w 4DSie, razem z tymi dziwczno-kształtowymi ekranami. 

 

Nie będzie wstecznej kompatybilności z 3DSem  :infamous:


  • 0

#25 Tawotnica Napisany 02 czerwca 2015 - 12:31

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 103 Postów:

Ja tam zawsze byłem zdania, że konsole powinny mieć wsparcie a'la iPhone: wydajesz nową konsolę co rok-dwa, nieco mocniejszą, gry muszą wspierać do 2-3 najbardziej aktualnych wersji.


Jeśli konsole całkowicie przejdą na abonamenty to widziałbym coś takiego. Np. roczne abo, za które płacisz 249zł miesięcznie (już widzę komentarze typu: "tylko tyle co za jedną gierkę, Sony takie dobre!!!") i dostajesz konsolę, PS+ oraz jakieś pierdoły typu PS Now, Netflix itp.

Wtedy co roku mogłoby wychodzić ulepszone SKU sprzętu, które gracze by wymieniali przy przedłużaniu umowy.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 02 czerwca 2015 - 12:32

  • 0

#26 fingus Napisany 02 czerwca 2015 - 12:33

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Przecież już teraz tak jest. :yao: Chyba że jesteś dinozaurem poprzestającym na multi offline.

Spoiler

Ten post był edytowany przez fingus dnia: 02 czerwca 2015 - 12:33

  • 0

#27 burnstein Napisany 02 czerwca 2015 - 12:38

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 111 Postów:

Ten Styx to jakiś dobry jest? Bo wygląda na to, że faktycznie będzie on w 4DSie, razem z tymi dziwczno-kształtowymi ekranami. 

 

Nie będzie wstecznej kompatybilności z 3DSem  :infamous:

Powyżej 70% na metacriticu, czyli całkiem dobry.

http://www.metacriti...ster-of-shadows


  • 1

#28 vagrant3 Napisany 02 czerwca 2015 - 12:41

vagrant3

    złoty członek

  • Forumowicze
  • 12 848 Postów:

Powyżej 70% na metacriticu, czyli całkiem dobry.


całkiem dobry? 5 pkt więcej i byłby 'mesjasz'.

Ten post był edytowany przez vagrant3 dnia: 02 czerwca 2015 - 12:42

  • 0

#29 Kaxi Napisany 02 czerwca 2015 - 12:45

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 152 Postów:

A masz link do tej informacji o Styxie w gaming device?


  • 0

#30 torq314 Napisany 02 czerwca 2015 - 12:48

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 463 Postów:

Ja na miejscu Microsoftu następnego Xboxa uczyniłbym... pecetem.


takie cos już jest, nazywa się Steam Machine.

i w praktyce jakoś słabo to działa.
  • 0