Skocz do zawartości

Zdjęcie

Sprzęt kolejnej generacji


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#31 lukaszSA Napisany 02 czerwca 2015 - 12:49

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 919 Postów:

Genracja powinna trwać tyle, żeby przeciętny developer* mógł wydać na nią w całości jakąś trylogię.

 

*Oczywiście, nie mam tu na myśli Ubisoftu, który trylogię Assassyna jest w stanie wydać w kwartał


  • 1

#32 xell Napisany 02 czerwca 2015 - 13:26

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 230 Postów:
takie cos już jest, nazywa się Steam Machine.

i w praktyce jakoś słabo to działa.

Po pierwsze to "nie jest takie coś", bo Steam Machine to po prostu pecety różnych producentów o różnej konfiguracji, a Xbox-PC byłby jedną maszynką od jednego producenta o jednej konfiguracji.

Po drugie na rynku nie ma ani jednej Steam Machine i jeszcze przez jakiś czas nie będzie, nie ma więc jak ocenić pomysłu Valve i jego realizacji. :hejka:


  • 0

#33 torq314 Napisany 02 czerwca 2015 - 16:09

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 415 Postów:

Xbox-PC byłby jedną maszynką od jednego producenta o jednej konfiguracji


to jest taka, nazywa się Xbox One.

on dokładnie spełnia Twoje postulaty odnośnie architektury:

Niech sprzedają małego, zgrabnego PC za $400 działającego na standardowym Windowsie (z nakładką typu Big Picture mode), poproszą deweloperów o optymalizację i konfigurację ustawień pod to konkretne pudełko (gier nowowychodzących jak i gier mających premierę przed startem tego konsolo-peceta)


nie ma tu mowy o "wykolejaniu" ani "zaczynaniu od zera" bo właśnie w tej generacji obie konsole SĄ w zasadzie pecetami.

moim zdaniem natomiast mylnie kreujesz wirtualny produkt przez potrzebę klienta, a nie interesu producenta. bo jaki miałby microsoft interes w tym żeby wydawac zamkniętą platformę hardwareową, na której głównym dystrybutorem contentu jest konkurencyjny steam?
  • 0

#34 Ryan Napisany 02 czerwca 2015 - 18:19

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Po drugie na rynku nie ma ani jednej Steam Machine i jeszcze przez jakiś czas nie będzie, nie ma więc jak ocenić pomysłu Valve i jego realizacji. :hejka:

Oczywiście, że można oceniać: tylko i wyłącznie negatywnie. :clown:
  • 0

#35 Ryan Napisany 02 czerwca 2015 - 18:21

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

A masz link do tej informacji o Styxie w gaming device?

http://metro.co.uk/2...cessor-4799938/
  • 1

#36 xell Napisany 02 czerwca 2015 - 22:01

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 230 Postów:
Oczywiście, że można oceniać: tylko i wyłącznie negatywnie. :clown:

Też mi się wydaje, że Steam Machines nie wypali, w takiej formie, w jakiej zakomunikowali. Zresztą ogólnie cały projekt chyba zdryfował na mieliznę gdzieś między przestawialnymi biurkami w budynku Valve.

 

 

Xbox-PC byłby jedną maszynką od jednego producenta o jednej konfiguracji


to jest taka, nazywa się Xbox One.

on dokładnie spełnia Twoje postulaty odnośnie architektury:

Niech sprzedają małego, zgrabnego PC za $400 działającego na standardowym Windowsie (z nakładką typu Big Picture mode), poproszą deweloperów o optymalizację i konfigurację ustawień pod to konkretne pudełko (gier nowowychodzących jak i gier mających premierę przed startem tego konsolo-peceta)


nie ma tu mowy o "wykolejaniu" ani "zaczynaniu od zera" bo właśnie w tej generacji obie konsole SĄ w zasadzie pecetami.

moim zdaniem natomiast mylnie kreujesz wirtualny produkt przez potrzebę klienta, a nie interesu producenta. bo jaki miałby microsoft interes w tym żeby wydawac zamkniętą platformę hardwareową, na której głównym dystrybutorem contentu jest konkurencyjny steam?

Taki Xbox-PC pełniłby kilka celów strategicznych - umacniałby pozycję Windowsa wśród graczy PC (a ta robi się mocno zachwiana), podciąłby inicjatywę Valve ze Steam Machines, której celem jest osłabienie dominacji Windowsa. Xbox-PC bootowałby się na Xbox Store, więc to by automatycznie wzmocniło obecność MSu na rynku sprzedaży cyfrowej na PC - zdaje się, że przy okazji premiery Windowsa 10 Microsoft ponownie chce podjąć próbę alternatywy dla Steam, to by był dobry punkt wyjścia. Skupienie się gejmingowej dywizji Microsoftu na Windowsie oszczędziłoby im mnóstwo traconej energii i $$$ na ciągłym miotaniu się, czy i jak wspierać granie na Windows, w jakim stopniu nerfować granie na Windows, żeby zwiększyć sprzedaż Xboksów itp. itd.

 

Xbox (i Playstation) w postaci obecnej, pomimo używania procków x86, są z punktu widzenia użytkownika od PC całkowicie odcięte, a ponadto ich następcy najprawdopodobniej nie będą miały kompatybilności wstecznej. I znowu zacznie się w 2018 (czy kiedy tam) budowanie bazy gier i bazy użytkowników od zera, a jak któraś z tych korporacji się potknie w jakimś aspekcie projektowania konsoli (jak to zrobiły Nintendo i MS w tej generacji), to będzie się to wiązać z całkowitym wyparowaniem pozycji wypracowanej w poprzednej generacji i mozolnymi próbami odwrócenia. Jakbym prowadził wielomiliardowy biznes, to starałbym się odejść od takiej konieczności resetowania całego interesu co kilka lat i zastąpić go modelem, gdzie masz stabilną bazę użytkowników, którym możesz oferować giereczki, usługi i akcesoria.

 

Xbox One jak i Playstation 4 możnaby w sumie jeszcze bez problemu przetransformować w iOSowy model wprowadzania nowych, wstecznie kompatybilnych modeli co x miesięcy/lat, ale w przypadku MS wg mnie lepiej w ogóle porzucić Xboxa jako osobną platformę, a zamiast tego wchłonąć go w Windows.


Ten post był edytowany przez xell dnia: 02 czerwca 2015 - 22:11

  • 1

#37 ACZ Napisany 03 czerwca 2015 - 18:00

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 070 Postów:

model biznesowy na generowanie zysków i godna konkurencja ze steam bylyby cięzkie do przeprowadzenia.

twarz Microsoft ma jaką ma i dla graczy twarz Gabe'a jest milsza w odbiorze, a gracze pamiętają Games for Windows. ;]

 

poza tym xboxa-pc nikt by nie kupowal, tak jak nikt nie bedzie kupowal steam machines, bo cenowo jest to nieopłacalne i gracze pecetowi wolą sobie samemu zlożyć grata i robić wymianki podzespołów na nowsze modele.

 

a tak swoją drogą to jak Bill Gates zapowiedzial Xboxa 1 to przez długi czas wieszczyłem, że prędzej czy później Microsoft zrobi ze swojej konsoli peceta, bo właduje tam normalnego windowsa i to, że teraz Gates gada ładne rzeczy, że Xbox to w 100% konsola to nic nie znaczy, bo na dłuższa metę właśnie mają taki ponury plan z tym windowsem.

gdyby to sie sprawdzilo to stałbym się najlepszym analitykiem długoterminowym na forum. :^^:

 

xbox-pc nigdy by nie byl uznany jako konsola. w historii konsol Microsoft by sie zapisal tak, że miał 3 konsole, a nastepnie został wyoutowany z branży z powrotem wracając do rynku pc.

 


Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 04 czerwca 2015 - 00:17

  • 0

#38 Ryan Napisany 03 czerwca 2015 - 22:36

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Gates ma się nijak do MS od blisko 10 lat...
  • 0

#39 ACZ Napisany 04 czerwca 2015 - 00:18

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 070 Postów:

 

i to, że teraz Gates gada ładne rzeczy, że Xbox to w 100% konsola to nic nie znaczy, bo na dłuższa metę właśnie mają taki ponury plan z tym windowsem.

powyższe odnosilo sie do czasów, gdy Gates zapowiadal pierwszego Xboxa.


  • 0

#40 Ryan Napisany 04 czerwca 2015 - 08:46

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Dwa problemy.
1. Wcale nie tak wyglądała sytuacja przy starcie pierwszego klocka.
2. Nawet, gdyby tak wyglądała, minęło 14 lat, zmienił się świat, oczekiwania, możliwości. Trzymanie się tak starej decyzji to fatalny pomysł.
  • 0