Skocz do zawartości

Zdjęcie

NieR Automata

Platinum Games PS4 XONE PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
839 odpowiedzi na ten temat

#391 Schrodinger Napisany 17 kwietnia 2017 - 20:40

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 973 Postów:
skończyłem pierwsze podejście, mało wiem, ale jak to jest wykonane i ten soundtrack :banderas: zabieram się odrazu za drugie podejście
  • 0

#392 keogh Napisany 17 kwietnia 2017 - 20:44

keogh

    aoa

  • Forumowicze
  • 12 581 Postów:

tylko nie próbuj skakać :olo:


  • 3

#393 Schrodinger Napisany 17 kwietnia 2017 - 20:47

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 973 Postów:
no kurwa zniszczyło mnie to właśnie :clown:
  • 0

#394 Tawotnica Napisany 18 kwietnia 2017 - 10:37

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Będzie DLC z kostiumami pierwszego Niera:

Spoiler


Nóżka :uff:

już abstrahuhąc od kostiumów - pierwszy Nier dużo bardziej się skupiał na bohaterach i, wybaczcie anglicyzm, był zdecydowanie "character driven". Ogrywając Automatę nie miałem wrażenia jakby bohaterowie byli w centrum uwagi. Wręcz przeciwnie - taki Pascal czy 2B raczej mieli skrojony charakter pod konkretny motyw , myśl przewodnią jaką gra chciała przekazać. Najlepiej to widać po
Spoiler
. Niewiele mieli scen, ale są imo najgłebszymi postaciami w grze.

Tego typu prowadzenie narracji jest nad wyraz orzeźwiające. Gram teraz w nową Personę, typową "bohaterówkę" i mimo świetnego scenariusza przy wielowarstwowości Automaty wydaje się strasznie płytka.
  • 1

#395 Woroq Napisany 18 kwietnia 2017 - 11:56

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 789 Postów:
To już koniec. Endingi C i D obejrzane.

Ciężko mi otrząsnąć po tym trzecim przejściu. Całość trzeciego podejścia szarpie emocjami przez cały czas, zarówno tym co się dzieje z postaciami, światem ale także rozgrywka staje się dużo bardziej wymagająca. Nawet hakowanie wież zasobów (w odróżnieniu od hakowania przeciwników) to wyzwanie!

Dużym ułatwieniem przy walkach z przeciwnikami jest, niestety, wspomagający POD i hakowanie. Ale to jedyny minus. Żeby wypełnić uczucie pustki po skończeniu gry, będę jeszcze przez jakiś czas robił misje poboczne i czytał archiwa, notatki itd – szczerze nie wszystkie wątki zrozumiałem (np. wątek Devoli i Popoli
Spoiler
).

Już o tym pisałem, ale to najsmutniejszy wątek:

Spoiler


A2 jest świetnie przedstawiona w 3 przejściu. To oczywiście najseksowniejsza bohaterka w grze video od lat. Ciekawe jakie jest uzasadnienie fabularne tego, że kobiety - androidy walczą w szpilkach ;) Jeśli wyjdzie to DLC o którym pisał Tawot – kupuję od razu :zakochany:
  • 1

#396 Shinigami Napisany 18 kwietnia 2017 - 12:31

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 385 Postów:

Spoiler

Spoiler

 

Ciekawe jakie jest uzasadnienie fabularne tego, że kobiety - androidy walczą w szpilkach ;) Jeśli wyjdzie to DLC o którym pisał Tawot – kupuję od razu :zakochany:

 

Nie ma uzasadnienia fabularnego dla szpilek. Taro Yoko po prostu mówił, że lubi seksowne kobiety :cf:


Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 18 kwietnia 2017 - 12:32

  • 0

#397 Tawotnica Napisany 18 kwietnia 2017 - 17:03

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

Spoiler

Spoiler


Spoiler

  • 2

#398 Kazuo Napisany 18 kwietnia 2017 - 19:28

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Również zakończyłem przygodę, a kończąc ją czułem się jak za starych dobrych czasów ps2, kiedy japońskie gry równały z ziemią zachodnie produkcje. Ta epickość, te zwroty akcji, te pomysły, coś pięknego. Fabuła kosi niesamowicie i zostawia za sobą dymiące czachy, nie pamiętam kiedy ostatnio grając byłem świadkiem tylu mocnych scen chwytających za serce i tak mocno dających do myślenia. Tutaj zwykłe questy potrafią mieć lepszą fabułę niż niektóre całe produkcje, a NPC'e mogą być bardziej przejmujący i mieć ciekawszą historię niż pełnoprawni bohaterowie innych gier. A to co Yoko Taro wyczarował podczas ostatecznego zakończenia? I napisów końcowych? Najlepszy credits EVER :jeee:  Fantastyczny design idzie w parze ze scenariuszem, a całości dopełnia absolutnie fenomenalna ścieżka dźwiękowa, która zawsze pasuje do wydarzeń na ekranie, czy to podczas epickich starć, czy to wyciskających łzy scen czy też zwykłego przemierzania depresyjnych miejscówek. Obok FFXV najlepszy soundtrack tej generacji. 

 

Daleki natomiast jestem od zachwytów jeżeli chodzi o gameplay. Fakt faktem, że Platinum Games nie zawiodło dostarczając całkiem grywalną szpilę, ale jestem zdania, że stać ich na o wiele więcej. Przede wszystkim wielką pomyłką jest poziom trudności. Gra została fatalnie zbalansowana, easy to w rzeczywistości "very easy", normal to "easy", hard to w najlepszym wypadku "normal" (pomijając prolog który nawet mnie zagiął), a very hard... to madafuckin ultra hard dla masochistów. Tak więc albo wybierzesz jeden z trzech podstawowych poziomów i przelecisz przez grę w zasadzie nie umierając albo będziesz ją męczył pół roku, nie ma nic pomiędzy. o strzelaniu robocikiem albo hakowaniu 9S już mówiłem, jedno i drugie jest zbyt mocne. System prezentuje się biedniutko. Ok, rozumiem, to rpg, a nie slasher, ale te dwa combosy na krzyż przy każdej broni to przesada. Już lepiej byłoby wyrzucić połowę zbędnego ekwipunku i skupić się mocniej na kilku konkretnych broniach niż ładować na chama tyle sprzętu, z którego nikt i tak nie będzie korzystał. Tym bardziej szkoda, bo mechanika jest przekozacka (te uniki na ostatnią chwilę, teleportacje, spowalnianie czasu, błyskawiczne szlagi, wszystko ofkors ultra płynne i ultra precyzyjne), aż prosi się, żeby wycisnąć z niej więcej. Drugim poważnym minusem jest backtracking. Tutaj dziesiątki razy wraca się do znanych lokacji i po pewnym czasie chce się już od tego rzygać (pustynia  :ohgod:  ), co w połączeniu z monotonnymi questami (przynieś, podaj, pozamiataj) i przewidywalnymi przeciwnikami (praktycznie wszyscy walczą tak samo, bardzo łatwo wyuczyć się ich zachowań) nie daje dobrego rezultatu. W pewnym momencie wykonuje się te zadania już tylko dla fabuły, a nie przyjemności z grania. 

 

No i tak to wygląda. Koniec końców w Nier:Automata i tak trzeba sprawdzić, nawet jeżeli nie dla gameplayu (który zły też nie jest, raczej niedopracowany), to na pewno dla historii, która łapie za serducho i robi siekę z mózgu. To swoisty unikat przy którym można się zagłębić na dobre kilkadziesiąt godzin i przepaść w równie depresyjnym, jak i pięknym świecie próbując samemu sobie odpowiedzieć na wiele istotnych pytań. Po prostu trzeba na własnej skórze doświadczyć tego co zmontowały tu chore żółte ludziki

 

+ scenariusz i postacie  

+ muzyka 

+ design

+ niecodzienne pomysły

+ ścieżki B2 i A2

 

- ścieżka 9S 

- mało rozbudowany system walki

- kiepsko zbalansowany poziom trudności

- backtracking

- powtarzalne questy

- grafika

 

8/10


  • 5

#399 Schrodinger Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:01

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 973 Postów:
Wczoraj w nocy skończyłem tą cudowną giereczkę. Można się przyczepić że grafika po Horizon jest strasznie słaba, że sporo dialogów to znienawidzone przeze mnie pikanie bez czytanych dialogów, a sporo broni jest za bardzo imo pochowanych i latałem ciągle z podstawową podbitą tylko raz czy dwa razy. Grając na normalu w pewnym momencie ma się tyle hajsu że można kupić po 50 potionów każdego typu i starcza do samego końca wszystkich przejść.

Ale ogromny szacunek dla twórców, producentów, wydawców że mieli jaja żeby wydać taką gierkę. Pod względem marketingowym to jest cholernie trudne żeby sprzedać grę, którą trzeba przejść na dobrą sprawę trzy razy żeby zrozumieć, a dopiero ... zresztą nieważne, nie chce w żaden sposób spoilować. Ogromny szacun dla tych panów. Rozwalił mnie krótki komunikat po pierwszym przejściu o tym że warto przejść grę jeszcze raz, podpisany przez Square Enix PR.

Wielki szacun dla Yoko Taro, jego kolejną gierkę biorę w ciemno, nawet jak bogowie z Platinum nie przygotują mu gameplayu. Jednocześnie żałuję że nie grałem w pierwszego Niera i tego Drakengarda czy jak to się zwało bo teoria multiwersum mnie cholernie jara. Niesamowite jak ta gra ora przekazem i wizją post apo, tak jak pisałem Horizon: Zero Dawn to przy tym wydmuszka, piękna ale jednak wydmuszka. Tutaj wszystko praktycznie jest przemyślane, motywacje i wydarzenia są wymuszone przez pewne fabularne rozwiązania, postaci zyskują przy każdym kolejnym podejściu, 9S, B2, A2, cudowna gra.

Niesamowity jest również soundtrack z motywem z endingu, niesamowicie ora po każdym przejściu gry no i te ostatnie, ostatnie napisy końcowe, tak prosty, a zarazem tak zajebisty patent aż bołdałnąłem jak pomimo minimalistycznej formy to jests rewelacyjne. Coś tak dobrego jak true ending w MGS5. A walka jest tak efektowna że o ja Cię jebie, jak się jeszcze muzyka odpali to klękajcie narody.

Nie robiłem dużo wątków pobocznych, ale pewnie jeszcze kiedyś pogram. Reszta będzie w spoilerze, ale polecam gierkę każdemu. Smutne, przybijające, proste ale ogromnym pierdolnięciem, klimatem mocno mi przypomina miks Casshern Sins i Kaiby.

Spoiler

  • 5

#400 fingus Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:06

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
tę giereczkę
  • 0

#401 Schrodinger Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:14

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 973 Postów:
twoja stara!
  • 0

#402 Schrodinger Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:22

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 973 Postów:
ps. wątek pascala :cry:
  • 1

#403 fingus Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:22

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Twoja stara się nie stara!
  • 0

#404 Starh Napisany 24 kwietnia 2017 - 18:58

Starh

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 073 Postów:

Świetna gra, ale te dropy ;x


  • 0

#405 Sylvan Wielki Napisany 24 kwietnia 2017 - 21:22

Sylvan Wielki

    Demigod

  • Forumowicze
  • 8 617 Postów:

Nie ma tragedii. Pro walczy dzielnie i raczej trzyma te 60 klatek (choć czasami je gubi - fakt). Szkoda za to wersji na PS4, która oferuje kombo 900p i faktycznie animacja często spada do poziomu 44 k/s. Oczywiście króluje wersja PC :master: ale optymalizacja i tak jest daleka od ideału.
 


  • 0

#406 Cola Napisany 29 kwietnia 2017 - 14:32

Cola

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 183 Postów:

Polecam obejrzeć epizod toco toco na temat Twórcy Niera:

 


  • 0

#407 Shinigami Napisany 02 maja 2017 - 18:51

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 385 Postów:

Jest DLC

https://store.playst...MAZARASHI3C3C1D

 

Całe trzy wyzwania walki. Żeby grać w bonusowych kostiumach trzeba najpierw wspomniane wyzwania przejść. Kosztuje 58 zł.

 

Brawa dla Square :yao:


  • 0

#408 keogh Napisany 11 maja 2017 - 20:18

keogh

    aoa

  • Forumowicze
  • 12 581 Postów:

dawać pluys


  • 0

#409 burnstein Napisany 21 maja 2017 - 20:55

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 121 Postów:

Skończyłem, jest mi smutno. Szynka, wrzucałeś gdzieś, kiedyś jakiś ~1h filmik z podsumowaniem fabuły pierwszego Niera, znalazłem w tym temacie tylko to poniżej, ale nie jestem przekonany, że to to, jakbyś mógł to podrzuć linka (albo potwierdź, że to jednak to ;) ).


  • 0

#410 Schrodinger Napisany 21 maja 2017 - 20:56

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 973 Postów:
Burn to zakończenie z

Spoiler

  • 0

#411 Shinigami Napisany 21 maja 2017 - 21:02

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 385 Postów:
Tu do tematu bodaj dwie rzeczy wrzucałem. Musisz poszukać, bo jestem teraz w strefie mega słabego internetu :(

Możesz poszukać też na jutubie kanał Valkurie Aurora, panna robi fajne filmiki o lore.

Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 21 maja 2017 - 21:02

  • 0

#412 burnstein Napisany 21 maja 2017 - 21:03

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 121 Postów:

Piszesz o kreditsach po 3/4?


  • 0

#413 Schrodinger Napisany 21 maja 2017 - 21:08

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 973 Postów:
no to z napisami fajnymi
  • 0

#414 Shinigami Napisany 22 maja 2017 - 07:02

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 385 Postów:
O zakończeniu E.
  • 0

#415 ACZ Napisany 26 maja 2017 - 19:20

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 157 Postów:

SE jest zaskoczone dużym sukcesem gry. Prezio powiedział, że sprzedaż jest znacząco powyżej oczekiwań.


  • 0

#416 burnstein Napisany 26 maja 2017 - 22:01

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 121 Postów:

No to czekam na remake 1.


  • 0

#417 Schrodinger Napisany 26 maja 2017 - 22:15

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 973 Postów:
jedyneczke na silniku automaty bym brał dej łan
  • 0

#418 Kazuo Napisany 27 maja 2017 - 02:15

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

SE jest zaskoczone dużym sukcesem gry. Prezio powiedział, że sprzedaż jest znacząco powyżej oczekiwań.

 

To znaczy jakim sukcesem? O ilu opchniętych kopiach mówimy? Sprzedanych, a nie wytłoczonych i wrzuconych na półki sklepowe. Może spodziewali się, że sprzedaż będzie do dupy? Przy takim założeniu, to nawet przeciętna sprzedaż może być wynikiem powyżej oczekiwań. Oczywiście mam nadzieję, że gra swoje zarobiła i doczekamy się kontynuacji, bo ta seria na to zasługuje, ciekaw jestem tylko jaki sukces w dzisiejszych czasach może odnieść gra przesiąknięta na wskroś japońskim klimatem, skoro nawet sami Japończycy wolą grać w pierdoły na komórkach niż w tytuły AAA na stacjonarki. 


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 27 maja 2017 - 02:18

  • 0

#419 Tawotnica Napisany 27 maja 2017 - 06:36

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Miesiąc po premierze na zachodzie już pyknął milion, a w Japonii po po pierwszym tygodniu Automaty sprzedało się więcej niż pierwszego Niera przez siedem miesięcy:

www.eurogamer.net/amp/2017-04-04-nier-automata-sells-1m-copies-in-a-month

Nawet pc-fagi kupują:

http://steamspy.com/app/524220

Spokojnie dobije do dwóch milionów w ciągu roku.
  • 1

#420 Shinigami Napisany 27 maja 2017 - 10:18

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 385 Postów:
I dobrze. Jedynka sprzedała pewnie z 20 sztuk, także Automata na pewno osiągnęła zaskakujący sukces.
  • 0



Inne z tagami: