#391 Napisany 17 kwietnia 2017 - 20:40
#392 Napisany 17 kwietnia 2017 - 20:44
tylko nie próbuj skakać
#393 Napisany 17 kwietnia 2017 - 20:47
#394 Napisany 18 kwietnia 2017 - 10:37
Nóżka
już abstrahuhąc od kostiumów - pierwszy Nier dużo bardziej się skupiał na bohaterach i, wybaczcie anglicyzm, był zdecydowanie "character driven". Ogrywając Automatę nie miałem wrażenia jakby bohaterowie byli w centrum uwagi. Wręcz przeciwnie - taki Pascal czy 2B raczej mieli skrojony charakter pod konkretny motyw , myśl przewodnią jaką gra chciała przekazać. Najlepiej to widać po
Tego typu prowadzenie narracji jest nad wyraz orzeźwiające. Gram teraz w nową Personę, typową "bohaterówkę" i mimo świetnego scenariusza przy wielowarstwowości Automaty wydaje się strasznie płytka.
#395 Napisany 18 kwietnia 2017 - 11:56
Ciężko mi otrząsnąć po tym trzecim przejściu. Całość trzeciego podejścia szarpie emocjami przez cały czas, zarówno tym co się dzieje z postaciami, światem ale także rozgrywka staje się dużo bardziej wymagająca. Nawet hakowanie wież zasobów (w odróżnieniu od hakowania przeciwników) to wyzwanie!
Dużym ułatwieniem przy walkach z przeciwnikami jest, niestety, wspomagający POD i hakowanie. Ale to jedyny minus. Żeby wypełnić uczucie pustki po skończeniu gry, będę jeszcze przez jakiś czas robił misje poboczne i czytał archiwa, notatki itd – szczerze nie wszystkie wątki zrozumiałem (np. wątek Devoli i Popoli
Już o tym pisałem, ale to najsmutniejszy wątek:
A2 jest świetnie przedstawiona w 3 przejściu. To oczywiście najseksowniejsza bohaterka w grze video od lat. Ciekawe jakie jest uzasadnienie fabularne tego, że kobiety - androidy walczą w szpilkach Jeśli wyjdzie to DLC o którym pisał Tawot – kupuję od razu
#396 Napisany 18 kwietnia 2017 - 12:31
Spoiler
Ciekawe jakie jest uzasadnienie fabularne tego, że kobiety - androidy walczą w szpilkach Jeśli wyjdzie to DLC o którym pisał Tawot – kupuję od razu
Nie ma uzasadnienia fabularnego dla szpilek. Taro Yoko po prostu mówił, że lubi seksowne kobiety
Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 18 kwietnia 2017 - 12:32
#397 Napisany 18 kwietnia 2017 - 17:03
SpoilerSpoiler
#398 Napisany 18 kwietnia 2017 - 19:28
Również zakończyłem przygodę, a kończąc ją czułem się jak za starych dobrych czasów ps2, kiedy japońskie gry równały z ziemią zachodnie produkcje. Ta epickość, te zwroty akcji, te pomysły, coś pięknego. Fabuła kosi niesamowicie i zostawia za sobą dymiące czachy, nie pamiętam kiedy ostatnio grając byłem świadkiem tylu mocnych scen chwytających za serce i tak mocno dających do myślenia. Tutaj zwykłe questy potrafią mieć lepszą fabułę niż niektóre całe produkcje, a NPC'e mogą być bardziej przejmujący i mieć ciekawszą historię niż pełnoprawni bohaterowie innych gier. A to co Yoko Taro wyczarował podczas ostatecznego zakończenia? I napisów końcowych? Najlepszy credits EVER Fantastyczny design idzie w parze ze scenariuszem, a całości dopełnia absolutnie fenomenalna ścieżka dźwiękowa, która zawsze pasuje do wydarzeń na ekranie, czy to podczas epickich starć, czy to wyciskających łzy scen czy też zwykłego przemierzania depresyjnych miejscówek. Obok FFXV najlepszy soundtrack tej generacji.
Daleki natomiast jestem od zachwytów jeżeli chodzi o gameplay. Fakt faktem, że Platinum Games nie zawiodło dostarczając całkiem grywalną szpilę, ale jestem zdania, że stać ich na o wiele więcej. Przede wszystkim wielką pomyłką jest poziom trudności. Gra została fatalnie zbalansowana, easy to w rzeczywistości "very easy", normal to "easy", hard to w najlepszym wypadku "normal" (pomijając prolog który nawet mnie zagiął), a very hard... to madafuckin ultra hard dla masochistów. Tak więc albo wybierzesz jeden z trzech podstawowych poziomów i przelecisz przez grę w zasadzie nie umierając albo będziesz ją męczył pół roku, nie ma nic pomiędzy. o strzelaniu robocikiem albo hakowaniu 9S już mówiłem, jedno i drugie jest zbyt mocne. System prezentuje się biedniutko. Ok, rozumiem, to rpg, a nie slasher, ale te dwa combosy na krzyż przy każdej broni to przesada. Już lepiej byłoby wyrzucić połowę zbędnego ekwipunku i skupić się mocniej na kilku konkretnych broniach niż ładować na chama tyle sprzętu, z którego nikt i tak nie będzie korzystał. Tym bardziej szkoda, bo mechanika jest przekozacka (te uniki na ostatnią chwilę, teleportacje, spowalnianie czasu, błyskawiczne szlagi, wszystko ofkors ultra płynne i ultra precyzyjne), aż prosi się, żeby wycisnąć z niej więcej. Drugim poważnym minusem jest backtracking. Tutaj dziesiątki razy wraca się do znanych lokacji i po pewnym czasie chce się już od tego rzygać (pustynia ), co w połączeniu z monotonnymi questami (przynieś, podaj, pozamiataj) i przewidywalnymi przeciwnikami (praktycznie wszyscy walczą tak samo, bardzo łatwo wyuczyć się ich zachowań) nie daje dobrego rezultatu. W pewnym momencie wykonuje się te zadania już tylko dla fabuły, a nie przyjemności z grania.
No i tak to wygląda. Koniec końców w Nier:Automata i tak trzeba sprawdzić, nawet jeżeli nie dla gameplayu (który zły też nie jest, raczej niedopracowany), to na pewno dla historii, która łapie za serducho i robi siekę z mózgu. To swoisty unikat przy którym można się zagłębić na dobre kilkadziesiąt godzin i przepaść w równie depresyjnym, jak i pięknym świecie próbując samemu sobie odpowiedzieć na wiele istotnych pytań. Po prostu trzeba na własnej skórze doświadczyć tego co zmontowały tu chore żółte ludziki
+ scenariusz i postacie
+ muzyka
+ design
+ niecodzienne pomysły
+ ścieżki B2 i A2
- ścieżka 9S
- mało rozbudowany system walki
- kiepsko zbalansowany poziom trudności
- backtracking
- powtarzalne questy
- grafika
8/10
#399 Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:01
Ale ogromny szacunek dla twórców, producentów, wydawców że mieli jaja żeby wydać taką gierkę. Pod względem marketingowym to jest cholernie trudne żeby sprzedać grę, którą trzeba przejść na dobrą sprawę trzy razy żeby zrozumieć, a dopiero ... zresztą nieważne, nie chce w żaden sposób spoilować. Ogromny szacun dla tych panów. Rozwalił mnie krótki komunikat po pierwszym przejściu o tym że warto przejść grę jeszcze raz, podpisany przez Square Enix PR.
Wielki szacun dla Yoko Taro, jego kolejną gierkę biorę w ciemno, nawet jak bogowie z Platinum nie przygotują mu gameplayu. Jednocześnie żałuję że nie grałem w pierwszego Niera i tego Drakengarda czy jak to się zwało bo teoria multiwersum mnie cholernie jara. Niesamowite jak ta gra ora przekazem i wizją post apo, tak jak pisałem Horizon: Zero Dawn to przy tym wydmuszka, piękna ale jednak wydmuszka. Tutaj wszystko praktycznie jest przemyślane, motywacje i wydarzenia są wymuszone przez pewne fabularne rozwiązania, postaci zyskują przy każdym kolejnym podejściu, 9S, B2, A2, cudowna gra.
Niesamowity jest również soundtrack z motywem z endingu, niesamowicie ora po każdym przejściu gry no i te ostatnie, ostatnie napisy końcowe, tak prosty, a zarazem tak zajebisty patent aż bołdałnąłem jak pomimo minimalistycznej formy to jests rewelacyjne. Coś tak dobrego jak true ending w MGS5. A walka jest tak efektowna że o ja Cię jebie, jak się jeszcze muzyka odpali to klękajcie narody.
Nie robiłem dużo wątków pobocznych, ale pewnie jeszcze kiedyś pogram. Reszta będzie w spoilerze, ale polecam gierkę każdemu. Smutne, przybijające, proste ale ogromnym pierdolnięciem, klimatem mocno mi przypomina miks Casshern Sins i Kaiby.
#400 Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:06
#401 Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:14
#402 Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:22
#403 Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:22
#404 Napisany 24 kwietnia 2017 - 18:58
Świetna gra, ale te dropy ;x
#405 Napisany 24 kwietnia 2017 - 21:22
Nie ma tragedii. Pro walczy dzielnie i raczej trzyma te 60 klatek (choć czasami je gubi - fakt). Szkoda za to wersji na PS4, która oferuje kombo 900p i faktycznie animacja często spada do poziomu 44 k/s. Oczywiście króluje wersja PC ale optymalizacja i tak jest daleka od ideału.
#406 Napisany 29 kwietnia 2017 - 14:32
Polecam obejrzeć epizod toco toco na temat Twórcy Niera:
#407 Napisany 02 maja 2017 - 18:51
Jest DLC
https://store.playst...MAZARASHI3C3C1D
Całe trzy wyzwania walki. Żeby grać w bonusowych kostiumach trzeba najpierw wspomniane wyzwania przejść. Kosztuje 58 zł.
Brawa dla Square
#408 Napisany 11 maja 2017 - 20:18
dawać pluys
#409 Napisany 21 maja 2017 - 20:55
Skończyłem, jest mi smutno. Szynka, wrzucałeś gdzieś, kiedyś jakiś ~1h filmik z podsumowaniem fabuły pierwszego Niera, znalazłem w tym temacie tylko to poniżej, ale nie jestem przekonany, że to to, jakbyś mógł to podrzuć linka (albo potwierdź, że to jednak to ).
#410 Napisany 21 maja 2017 - 20:56
#411 Napisany 21 maja 2017 - 21:02
Możesz poszukać też na jutubie kanał Valkurie Aurora, panna robi fajne filmiki o lore.
Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 21 maja 2017 - 21:02
#412 Napisany 21 maja 2017 - 21:03
Piszesz o kreditsach po 3/4?
#413 Napisany 21 maja 2017 - 21:08
#414 Napisany 22 maja 2017 - 07:02
#415 Napisany 26 maja 2017 - 19:20
SE jest zaskoczone dużym sukcesem gry. Prezio powiedział, że sprzedaż jest znacząco powyżej oczekiwań.
#416 Napisany 26 maja 2017 - 22:01
No to czekam na remake 1.
#417 Napisany 26 maja 2017 - 22:15
#418 Napisany 27 maja 2017 - 02:15
SE jest zaskoczone dużym sukcesem gry. Prezio powiedział, że sprzedaż jest znacząco powyżej oczekiwań.
To znaczy jakim sukcesem? O ilu opchniętych kopiach mówimy? Sprzedanych, a nie wytłoczonych i wrzuconych na półki sklepowe. Może spodziewali się, że sprzedaż będzie do dupy? Przy takim założeniu, to nawet przeciętna sprzedaż może być wynikiem powyżej oczekiwań. Oczywiście mam nadzieję, że gra swoje zarobiła i doczekamy się kontynuacji, bo ta seria na to zasługuje, ciekaw jestem tylko jaki sukces w dzisiejszych czasach może odnieść gra przesiąknięta na wskroś japońskim klimatem, skoro nawet sami Japończycy wolą grać w pierdoły na komórkach niż w tytuły AAA na stacjonarki.
Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 27 maja 2017 - 02:18
#419 Napisany 27 maja 2017 - 06:36
www.eurogamer.net/amp/2017-04-04-nier-automata-sells-1m-copies-in-a-month
Nawet pc-fagi kupują:
http://steamspy.com/app/524220
Spokojnie dobije do dwóch milionów w ciągu roku.
#420 Napisany 27 maja 2017 - 10:18
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
In The HuntRozpoczęte przez Tawotnica , 20 kwi 2024 Irem, Arcade, Saturn, PS1, PS4 i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
SteamWorld Heist 2Rozpoczęte przez ACZ , 17 kwi 2024 Image & Form, PS5, PS4, XSX, XSS i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Kingdom Come: Deliverance 2Rozpoczęte przez ACZ , 12 kwi 2024 Warhorse, PS5, XSX, XSS, PC |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
The Rogue Prince of PersiaRozpoczęte przez ACZ , 11 kwi 2024 Ubisoft, Evil Empire, PS5, XSX i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
HolstinRozpoczęte przez ACZ , 24 mar 2024 Sonka, PS5, XSX, XSS, Switch, PC |
|
|