Skocz do zawartości

Game designer też człowiek


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
182 odpowiedzi na ten temat

#31 Woroq Napisany 31 grudzień 2006 - 17:19

Woroq

    Al Pączino

  • Reformatorzy
  • 3147 Postów:
Eric Chahi

Dodany obrazek

Legendarny tworca Another World. Nalezy do pokolenia tworcow, ktorzy w pojedynke tworzyli cale gry od podstaw do konca. IMO stworzyl gatunek action-adventure z tak rozbudowana fabula jak Another World.
Inne gry tez wielkie, ale nic nie przycmilo legendy Innego Swiata, choc Heart of Darkness pamietaja wszyscy.

Na koniec malutki cytat:
Dzisiaj nie pracuje nad żadną grą. W jednym z wywiadów powiedział że "firmy wydające oprogramowanie nie mają duszy", ale powiedział też że pewnego dnia powróci do tworzenia gier. Na ten dzień oczekują jego fani.

Widac ze stare pokolenie tworcow nie potrafi odnalezc sie w nowej growej rzeczywistosci (tak jak np. David Braben)
ale i tak
mega szasun
:kult: :kult:
  • 0

#32 xell Napisany 01 styczeń 2007 - 16:54

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16990 Postów:
Yukio Futatsugi

http://media.1up.com/media?id=1504772&type=lg
Obecnie pracownik Microsoft Games Studios Japan. W latach 90' pracował dla Segi, gdzie pracował nad grami z serii Panzer Dragoon (jedynka, Zwei i Saga). Niestety, nie wiem, jaki był jego udział w pracach nad tymi grami. Następnie rozstał się z SEGA i w Konami był producentem gry na PS2 Ring of Red, po czym przeszedł do MGS. Był lead designerem Phantom Dust gry będącej mieszaniną gry akcji i karcianki w naprawdę świetnej jak na X1 oprawie graficznej. Niestety, Microsoft pomimo przygotowania angielskiego dubbingu nie wydał gry poza Japonią. Po jakimś czasie gra została wydana w USA przez Majesco, ale nigdy nie trafiła do Europy.:( Co po Phantom Dust? Pracował nad 99Nights (zajmował się głównie zarządzaniem) i Blue Dragon (też zarządzanie, ale również balans gry i system pomocy). Co dalej? Wiem, że również uczestniczy w pracach nad Lost Odyssey, ale Phantom Dust to coś, co interesuje nas najbardziej, nie? Otóż Futatsugi dalej chce zrobić sequel gry, bezpośredni lub duchowy. Będzie walczył o realizację tego pomysłu, niekoniecznie w samym Microsofcie, szukając wsparcia gdzie się da.
UPDATE: Yukio Futatsugi był jednym z głównych designerów trylogii Panzer Dragoon na Satruna. Przy okazji fajny link - Futatsugiemu pokazywano screeny z gier, a on miał podać ich nazwy i co o nich sądzi. Całkiem ciekawe wypowiedzi.
http://findarticles.... ... _n13465242


Tak swoją drogą, wolicie, gdy gry są kojarzone bardziej z konkretnymi ludźmi (głównie lead designerami/producentami) czy bardziej ze studiami developerskimi? Przykład dla pierwszego przypadku - Gears of War i Cliff Bleszinski/Epic, a przykład drugiego - Viva Pinata i Rare.
  • 0

#33 Gość__* Napisany 01 styczeń 2007 - 17:53

Gość__*
  • Goście

Tak swoją drogą, wolicie, gdy gry są kojarzone bardziej z konkretnymi ludźmi (głównie lead designerami/producentami) czy bardziej ze studiami developerskimi? Przykład dla pierwszego przypadku - Gears of War i Cliff Bleszinski/Epic, a przykład drugiego - Viva Pinata i Rare.

IMO lepiej, kiedy growe osiagniecia kojarzone sa z danym zespolem, a nie z jedna, czy dwiema postaciami, ktore za taka gra staly. Nastepuje wtedy sytuacja, jaka opisalem w pierwszym poscie w przypadku Tomokazu Fukushimy - gosc jest w cieniu Hideo Kojimy, choc pewnie bardzo przyczynil sie do powstawania MGS-ów 1-3.
  • 0

#34 baudolino Napisany 01 styczeń 2007 - 18:23

baudolino

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2012 Postów:
Dodany obrazek Toshiro Tsuchida - ojciec Front Mission. na stanowisku reżysera gier z tej serii pozostaje niewzruszony od 1995 roku i nic nie wskazuje na to, by uległo to w najbliższym czasie zmianie. odpowiedzialny jest także za system walki w Final Fantasy X - nic więc dziwnego, że w tej części FF zrezygnowano z Active Time Battle na rzecz w pełni turowego rozwiązania. niestety, jego najmłodsze dziecko - Front Mission 5 - nie opuściło granic Japonii.
  • 0

#35 Gość__* Napisany 02 styczeń 2007 - 06:07

Gość__*
  • Goście
Chyba sobie jaja robicie...nie umieszczając tu Shigeru Miyamoto... :/


Shigeru Miyamoto

Dodany obrazek

Shigeru Miyamoto: japoński desinger gier wideo; pracownik Nintendo. Ur. 16 listopada 1952r. Twórca większości ważniejszych serii Nintendo, takich jak Donkey Kong, Mario, Star Fox, Pikmin czy Legend of Zelda. Żonaty (Yasuko Miyamoto, generalny dyrektor Nintendo w 1977 r.), dwójka dzieci.

Jeden z najbardziej cenionych na świecie twórców Gier Wideo, nazywany często "Spilbergiem" tychże. Ukończył studia zabawkarskie na Kanazawa Munici College of Industrial Arts and Crafts w 1970 r. Sześć lat później został zatrudniony przez Nintendo (jeszcze w czasach manufaktury hanafuda) jako pracownik artystyczny. w 1980 zaprojektował swój pierwszy automat na kapsle, Donkey Kong. Z czasem, bohater tej gry, "Jump-Man" stał się maskotką firmy, a jego imie zostało przemianowane na "Mario".

Aktualnie pracuje jako główny dyrektor Nintendo Entertainment Analysis and Development w Japonii. Shigeru Miyamoto był pierwszą osobą załączoną w Academy of Interactive Arts and Sciences' Hall of Fame.
  • 0

#36 Danteusz Napisany 02 styczeń 2007 - 11:17

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 29354 Postów:
Shinji Mikami

Dodany obrazek

Człowiek dzięki któremu survival horror stał się jednym z najpopularniejszych gatunków gier na PSXa. Jest odpowiedzialny za serie Resident Evil, Dino Crisis, Devil May Cry, Onimusha, Viewtiful Joe. W Capcom pracuje od 1990 roku. Zaczął skromnie, tworząc Capcom Quiz: Hatena? no Daibôken na GB. Wybił się w 1996 grą Resident Evil która była początkiem pasma sukcesów i wielkich serii Capcomu. Szczytem jego osiągnięć była jedna z najlepszych gier w historii-Resident Evil 4. W 2004 dołączył do nowopowstałego Clover Studio. Po finansowej klapie kilku gier (God Hand) Clover zostało rozwiązane. Mikami przedłużył kontrakt z Capcom, nie wiadomo nad czym aktualnie pracuje.
Inne jego gry:
Who Framed Roger Rabbit? (1991)
Aladdin (1993)
Goof Troop (1994)
Gyakuten Saiban (japońskie Phoenix Wright) (2001)
Gyakuten Saiban 2
P.N. 03 (2003)
Gyakuten Saiban 3 (2004)
Killer 7 (2005)
Phoenix Wright: Ace Attorney (2005)
  • 0

#37 Gość__* Napisany 02 styczeń 2007 - 16:57

Gość__*
  • Goście

Ur. 16 listopada 1952r.

Sami fajni ludzie rodza sie 16 listopada :ninjadance:
  • 0

#38 mleko2099 Napisany 02 styczeń 2007 - 17:50

mleko2099

    SCUMM

  • Forumowicze
  • 1353 Postów:
Widzę, że Kojima, Spector, Suzuki, Shafer, Gilbert, Ancel, Raynal i Chahi (damn you Worog ! ;) ) zostali opisani więc trzeba przedstawić innych ;/



Lat czterdzieści. Stworzył takie kultowe gry jak Sensible Soccer czy Cannon Fodder (War's never been so much fun!). Jego drugim zajęciem jest komponowanie muzyki. Obecnie członek grupy muzycznej SID'80s, grał też gościnnie z Press Play on Tape.



Muszę troszeczkę uzupełnić :)
W wraz z Chris'em Yates'em założył Sensible soft.
Maczał palce także w takich tytułach jak Parallax, Wizball, Microprose Soccer (imo rewelacyjna "piłka" na c64) czy Megalomania.
Po tym jak Codies wykupiło Sensible - pomagał przy Prince Naseem Boxing, Real World Golf, Sensible Soccer 2006 , Mike Tyson Heavyweight Boxing czy Frontline Command. Z Tower studios stworzył porty minn. Canon Fodder, Sensible socer na komórki.



Richard Allen Garriott (znany także jako Lord British)

Dodany obrazek

Jeden z najbardziej zasłużonych ludzi w branży. Jego pierwszą grą było bodaj Akalabeth: World of Doom (Apple II , DOS, C64, MSX). Później założył dobrze znane wszystkim graczom Orgin sys. które zostało sprzedane EA (nie pamiętam dokładnie kiedy). Garriot odszedł kiedy anulowano wszystkie projekty Orgin i w wraz z bratem oraz Starr Long'iem założył Destination Games.
Acha, chyba nie muszę dodawać, że jest twórca Ultimy i producentem City of Heroes/Villains, Tabula Rasa, Bioforge czy Lineage prawda? ;]
O Garriott'cie można pisać naprawde wiele. Został umieszczony na liście 'Academy of Interactive Arts and Sciences' Hall of Fame' w 2006.




Will Wright

Dodany obrazek

Twórca jednej najlepiej sprzedającej się serii w historii branży (simsy wyprzedziły nawet Mysta).
Jego pierwsza gra to Raid on Bungeling Bay na C64 (strzelanina z helikopterem). Następnie stworzył Simcity i w wraz z Jeffem Braunem założyli Maxis. Sukces gry zaowocował falą innych simów (Sim Ant, Sim Life, Sim Earth, Copter , SC 2000 itd.). W 1997 EA wykupiło Maxis i wydało gre Sims która okazała się jak wszyscy wiemy wielkim kasowym sukcesem.
Na Game Developers Choice Awards dostał nagrode Lifetime Achievement Award. W 2002 został kolejną osobą wprowadzoną do Academy of Interactive Arts and Sciences' Hall of Fame.




Bruce Campbell Shelley

Dodany obrazek

Skoro Meier został już opisany warto napomknąć o Campbellu który to bardzo pomagał mu przy tworzeniu Civilization czy chocby Railroad Tycoon (Microprose). W wraz z Ensemble stworzył Age of Empire. Niestety podobnie jak Tomokazu Fukushima nie zyskał aż takiego rozgłosu.


Joel Billings

Dodany obrazek

Założyciel Strategic Simulations, Inc.
Billings wykupił licencję na na programy oparte o Advanced Dungeons & Dragons. Sworzył silnik Gold Box dzięki któremu powstały pierwsze tytuły z serii. Firma została sprzedana Mindscape.
Lista gier stworzonych przez SSI. jest ogromna - przedstawie tylko kilka tytułów które stworzyli/wydali

* Epidemic!
* Knights of The Desert
* Computer Ambush
* Wargame Construction Set
* Warship
* Phantasie
* Advanced Dungeons and Dragons: Heroes of the Lance
* Pool of Radiance
* Eye of the Beholder
* Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon
* Pools of Darkness
* Neverwinter Nights
* Eye of the Beholder III: Assault on Myth Drannor
* Stronghold, first 3D style RTS
* Dark Legions
* Dark Sun: Wake of the Ravage
* Panzer General
* Wargame Construction Set II: Tanks!
* Steel Panthers
* Allied General
* War Wind
* Pacific General
* Panzer General for Windows 95
* Panzer General II
* Steel Panthers III
* War Wind II - Human Onslaught
* Warhammer 40,000: Chaos Gate
* Close Combat IV: Battle of the Bulge
* Flanker 2.0
* Imperialism II: The Age of Exploration
* Panzer General 3D Assault
* Warlords Battlecry
* Warhammer 40,000: Rites of War

Sorry, że nie opisałem innych gier z pod ich szyldu, ale lista gier jest ogromna ;/


Jordan Mechner

Dodany obrazek

Aż dziw, że nikt o nim nie wspomniał. Twórca jednej z najbardziej znanych gier - Prince of Persia która skonwertowana została niemal na wszystkie komputery i konsole. Niestety kontynuacje (The Shadow & the Flame i 3D) nie okazały się takimi sukcesem jak "jedynka". Kolejno w 2001 podpisał umowe z Ubi Montreal i w 2003r. światło ujrzał POP: SoT.




Jon Van Caneghem

Dodany obrazek

Sławę przyniosły mu gry z cyklu H: M&M. Założył New World Computing które to przejęło 3DO. Po tym jak firma upadła w 2003, Caneghem dołączył do NCSoft. Opuścił firmę w 2005r. Założył Trion World Network.




David Braben

Dodany obrazek

Jego pierwszą bodaj ( i chyba najsłynniejszą) grą było Elite - gra która zyskała miano jednej z najlepszych gier na 8-bitowe komputery. Niemal 5 lat trzeba było czekać na
Frontier: Elite II. Gra odniosła sukces a Barben został uhonorowany Live & Kicking Game Award. Szkoda, że Frontier: First Encounters nie był tak dobry jak poprzednik.
Zresztą co ja będe pisał... chcecie dowiedzieć się więcej o Barbenie? zapraszam tutaj: http://www.frontier....game/braben.htm



Brian Fargo

Dodany obrazek

Założyciel interplay entertainment oraz InXile Entertainment. Pracował nad takimi grami jak Bard's Tale, Wasteland czy Fallout.
A skoro mowa o Wasteland można też wspomnieć o Kenneth Eugene St. Andre który pracował także jako jeden z designerów do tejże gry (a także nad stormbringer, Tunnels and Trolls, Monsters! Monsters!).



Timothy Cain

Dodany obrazek

S.P.E.C.I.A.L
Kolejny człowiek mocno związany z Falloutem (główny programista i projektant Fallouta). Pracował dla Interplay przez 6 lat. W wraz z Leonardem Boyarsky i Jasonem Andersonem założył Troika games. Pomagał przy Arcanum ( imo genialny RPG) i The Temple of Elemental Evil. Był głownym programistą Vampire: The Masquerade - Bloodlines.




George Broussard

Dodany obrazek

Jeden z założycieli i dyrektor 3D Realms. Razem z Scottem Millerem połączył siły ( i chyba zakupił ) Apogee Software (dziś element 3d Realms).
Apropo Scotta M. - założyciel Apogee, który brał udział w tworzeniu wielu produkcji. Choćby Wolfenstein 3D, Raptor, Terminal Velocity, Max Payne, Prey, Beyond the Titanic
czy Supernova. Ciekawa postać - polecam zainteresować się jego osoba :)




John D. Carmack & Alfonso John Romero

Dodany obrazek Dodany obrazek

Czy tych panów naprawdę trzeba przedstawiać? o_O Jeżeli ktoś nie zna ich dzieł lepiej niech się nie przyznaje x_X
BTW jeżeli ktoś chce, mogę pokrótce opisać oisać ich osoby.



Louis Castle & Brett Sperry

Dodany obrazek

Założyciele Westwood studio. Początkowo tworzyli niewielkie gry takie jak Mars Saga, Battletech, DragonStrike i Eye of the Beholder. Następne tytuły to Kyrandia Book I i Dune II: The Building of a Dynasty. W 1995r. na świat przyszło C&C a 1996 C&C red Alert. Firma miała na koncie dość sporo szpili (nie chce mi się nawet wymieniać bo samych bgier z serii C&C jest bodaj 12). Rok 1998 - przejęcie przez EA, potem chyba wszyscy wiemy co się stało...



Dobra nie chce mi się już pisać. Dodam jeszcze, że warto wspomnieć o takich osobistościach jak : Hiroyuki Kobayashi , Jason Rubin, David Perry, Michael A. Stackpole, Rand & Robyn Miller, Tom Hall, Jeffrey Tunnell ,Yoshiki Okamoto, Noritaka Funamizu, Bob Whitehead, Jim Walls, Larry Kaplan , David Crane, Andy Davidson, Chris Roberts, Roberta Heuer Williams.
Oczywiście, jeżeli tylko chcecie mogę o nich co nieco skrobnąć :D

Jeżeli gdzieś popełniłem błąd (przekłamanie) to bardzo proszę - wybaczcie, ale po niedzielnych balach jeszcze nie wyzdrowiałem w 100% ;)

BTW zdięcia dodam później.
  • 0

#39 baudolino Napisany 02 styczeń 2007 - 18:46

baudolino

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2012 Postów:
mleko2099, szacun za chęci i tak dalej, ale powiedzmy sobie szczerze, że większość tych "osobistości", o których napisałeś, to żadne osobistości... :rower: idąc Twoim tokiem rozumowania trzeba by wymienić praktycznie wszystkich game designerów, wyłączywszy może ludzi z MIDAS... ;> niemniej jednak skrobnąłeś imponujący post - jeśli jesteś w stanie o każdej ze wspomnianych w nim postaci nawijać obudzony w środku nocy, to zasługujesz już chyba na jakiś tytuł naukowy w dziedzinie elektronicznej rozrywki. :skacze:
  • 0

#40 mleko2099 Napisany 02 styczeń 2007 - 19:19

mleko2099

    SCUMM

  • Forumowicze
  • 1353 Postów:

mleko2099, szacun za chęci i tak dalej, ale powiedzmy sobie szczerze, że większość tych "osobistości", o których napisałeś, to żadne osobistości... :rower: idąc Twoim tokiem rozumowania trzeba by wymienić praktycznie wszystkich game designerów


:)
Wiesz zaręczam, że każdy z wymienionych (łącznie z tymi którzy zostali napomknięci na samym dole) miał większy bądź mniejszy wkład w powstanie branży. Przeczytaj tylko co każdy z nich zrobił :)

wyłączywszy może ludzi z MIDAS... ;>


;)

niemniej jednak skrobnąłeś imponujący post - jeśli jesteś w stanie o każdej ze wspomnianych w nim postaci nawijać obudzony w środku nocy, to zasługujesz już chyba na jakiś tytuł naukowy w dziedzinie elektronicznej rozrywki.


Hehe bez przesady, cyborgiem nie jestem :)
Wierz lub nie, ale o każdym tutaj mam pewną wiedzę ;] Pewnie mnie wyśmiejesz, ale swego czasu zrobiłem sobie listę "wielkich ludzi" w notatniku i na ich temat zbierałem info (ponad 400KB tekstu) i stąd też moja wiedza :D Może chcesz bym opisał tych panów z dołu? ;]

Acha Baudolino masz u mnie szacun za opisanie Uedy i Gilberta.
  • 0

#41 baudolino Napisany 02 styczeń 2007 - 19:33

baudolino

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2012 Postów:

Wiesz zaręczam, że każdy z wymienionych (łącznie z tymi którzy zostali napomknięci na samym dole) miał większy bądź mniejszy wkład w powstanie branży. Przeczytaj tylko co każdy z nich zrobił

you're missing the point, dude - chodzi mi o oczywisty fakt, że tak naprawdę każdy game designer miał "większy bądź mniejszy wkład w postanie branży". ;)

Wierz lub nie, ale o każdym tutaj mam pewną wiedzę ;] Pewnie mnie wyśmiejesz, ale swego czasu zrobiłem sobie listę "wielkich ludzi" w notatniku i na ich temat zbierałem info (ponad 400KB tekstu) i stąd też moja wiedza :D

dlaczego miałbym nie wierzyć? każdy na nas ma jakieś hobby - ja na ten przykład... ekhm... ok, nic więcej nie powiem. :rower: pozazdrościć czasu i chęci, tym bardziej że mozolnie gromadzone informacje w końcu się do czegoś przydały.

Może chcesz bym opisał tych panów z dołu? ;]

wiesz, jest mi to obojętne, głównie dlatego, że nie mam czau na czytanie długich postów - muszę czytać inne długie teksty. ;) na forum zaglądam od czasu do czasu pro forma - po prostu kompa ma tuż obok tych innych dłuższych tekstów.
  • 0

#42 Gość__* Napisany 02 styczeń 2007 - 21:25

Gość__*
  • Goście

Wierz lub nie, ale o każdym tutaj mam pewną wiedzę ;] Pewnie mnie wyśmiejesz, ale swego czasu zrobiłem sobie listę "wielkich ludzi" w notatniku i na ich temat zbierałem info (ponad 400KB tekstu) i stąd też moja wiedza :D Może chcesz bym opisał tych panów z dołu? ;]

Szacun. BTW mam zamiar tworzyc na http://www.onlygames...>sergeboy@o2.pl :)
Dodany obrazek
Yoshitaka Amano - kolejna postac wazna dla historii SE, a raczej SS, bo z pewnoscia dla Square Softu zrobil wiecej, niz dla Squeenix. Na swiat Amano przyszedl w roku 1952, w miescie SHizuoka. Dzis Yoshitaka wspolpracuje ze znanym studiem opisanego wczesniej Hironobu Sakaguchiego (MistWalker), ale oficjalnie jest to wolny strzelec. Ciezko go jednak nazwac game designerem, gdyz glownie pracowal nad strona wizualna gier (arty). Byl tez art designerem pracujacym przy innym hicie Kwadratowych - serii Fron Mission. Z jego udzialem powstalo tez wiele mang oraz anime.
  • 0

#43 baudolino Napisany 02 styczeń 2007 - 21:40

baudolino

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2012 Postów:

Ciezko go jednak nazwac game designerem, gdyz odpowiadal tylko za rezyserie jednej gry w zyciu i byl to Final Fantasy VI (...)

naprawdę? myślałem, że był po prostu character & graphic designerem... jesteś tego pewien? O_o
  • 0

#44 Gość__* Napisany 02 styczeń 2007 - 22:04

Gość__*
  • Goście
Tak. Tak podaje GameFaqs i Wikipedia.
  • 0

#45 baudolino Napisany 02 styczeń 2007 - 22:09

baudolino

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2012 Postów:

Tak. Tak podaje GameFaqs i Wikipedia.

ekhm...

Yoshitaka Amano, another long-time contributor to the Final Fantasy series, returned as the image designer. Amano provided concept sketches to the programmers, who converted them into the sprites featured in the game due to technical limitations of the time
żróło: wikipedia

wybacz, Sierg, ale z tego tekstu jasno wynika, że Amano był art designerem, że tak to ogólnie ujmę. za reżyserię FF VI odpowiadają Yoshinori Kitase i Hiroyuki Ito, o czym można przeczytać m. in. na gamefaqs...
  • 0

#46 Gość__* Napisany 02 styczeń 2007 - 22:27

Gość__*
  • Goście
faktycznie, pojebalo mi sie i wymieszalem Kitase z Amano. Sorki, jutro posytaram sie poprawic bledy ;]
  • 0

#47 Gość__* Napisany 10 styczeń 2007 - 16:03

Gość__*
  • Goście
hmm temat sie chyba skończył

tego pana jeszcze chyba nie było:
Dodany obrazek
Keiji Inafune - Twórca serii Megaman, Onimusha oraz Dead Rising i Lost Planet. Związany z Capcom współpracowął przy takich grach jak Street Fighter 2 czy seria Resident Evil. Jednak do dzis jego największym (w sensie ilości części) dziełem pozostaje Megaman, na którego plują w Neo.
  • 0

#48 mleko2099 Napisany 10 styczeń 2007 - 16:09

mleko2099

    SCUMM

  • Forumowicze
  • 1353 Postów:
Co do Inafnu'ego (aka 'Inafking' ) warto dodać, ze maczał palce także przy(głównie) Re2 , Re4 czy The Misadventures of Tron Bonne :)
  • 0

#49 Grz3chu Napisany 15 styczeń 2007 - 23:12

Grz3chu

    Rise and shine, Mr Freeman, rise and … shine.

  • Forumowicze
  • 2769 Postów:
Jade Raymond
Ślicznotka pochodząca z Montrealu. Po ukończeniu studiów informatycznych jej pierwszą pracą było programowanie gier dla Sony. Kilka lat później zaczęła produkować gry dla EA, a obecnie wróciła do swoich rodzinnych stron i pracuję dla Ubisoftu przy Assasins Creed. (wcześniej jeszcze pracowała w centrali, w szpitalu, co źle wspomina).
Co zainspirowało ją do tworzenia gier ? Jak sama odpowiada: "po spędzeniu całego lata na granie, stało się jasne, że muszę je robić"
Najdłużej katowana gra: Everquest (za czasów kiedy pracowała dla Sony)
Gra którą zabrałaby na bezludną wyspę: Tetris
Jej ulubionymi grami są: Resident Evil 4. Prince of Persia Sands of Time, Intelligent Cube, Tekken 3, Incredible Crisis, PaRappa the Rappa, Zelda: Ocarina of Time.

Dodany obrazek
:zakochany: :kocha: :ninjadance:
  • 0

#50 Ryan Napisany 15 styczeń 2007 - 23:21

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32404 Postów:
Wrócę do starej rzeczy:

mleko2099, szacun za chęci i tak dalej, ale powiedzmy sobie szczerze, że większość tych "osobistości", o których napisałeś, to żadne osobistości...

Bo nie tworzyli jRPG, które jest jedynym gatunkiem kształtującym osobistości? :rower: Joel Billings jest wart dziesięciu Kojim - bez niego RPG na PC i Amigę nie istniałoby praktycznie wcale.

Grek: już była o Jade mowa - ona nie jest game designerem.
  • 0

#51 Danteusz Napisany 15 styczeń 2007 - 23:31

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 29354 Postów:

Joel Billings jest wart dziesięciu Kojim

Widać że jesteś antyfanem MGSa. Bez Kojimy gatunek stealth nie istniałby, dzięki niemu w 3/4 dzisiejszych gier action-adventure są elementy skradanki.
  • 0

#52 Ryan Napisany 15 styczeń 2007 - 23:43

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32404 Postów:
Jak kiedyś Kojima Prod. wyda kilkadziesiąt znakomitych gier w 6 lat, to porozmawiamy, czy Kojima jest ważniejszy dla rynku niż Billings, ok? Ducha B. czuć we wszystkich grach Bioware - bez Beholderów i Pooli i innych gier na licencji od TSR nie byłoby Baldurów, Neverwinterów, Tormentów, Dale'ów i innych gier, bez których RPG na PC sprowadzałyby się do... hmm... no właśnie, do czego? :P
  • 0

#53 Danteusz Napisany 15 styczeń 2007 - 23:46

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 29354 Postów:
Tylko że jego gry powstawały w zupełnie innych czasach. Nie ma co porównywać, obaj są z pewnością postaciami wybitnymi którzy mieli znaczny wpływ na cały rynek gier.
  • 0

#54 Ryan Napisany 15 styczeń 2007 - 23:49

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32404 Postów:
Rzeczywiście, Kojima zaczynał w innych czasach:
Dodany obrazek
  • 0

#55 Danteusz Napisany 15 styczeń 2007 - 23:51

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 29354 Postów:
Dobrze wiesz że czas świetności Kojimy zaczął się od tych czasów:
Dodany obrazek
  • 0

#56 Gość__* Napisany 16 styczeń 2007 - 00:03

Gość__*
  • Goście
Sorka Dante, ale sam sobie przeczysz. Skoro okres świetności Kojimy zaczął się w 10 lat po tym jak zrobił pierwszą grę, to w jakim to stawia go świetle wobec czlowieka, który ledwie zaczął a już był swietny? Punkty dla Ryana z tej strony.
  • 0

#57 Danteusz Napisany 16 styczeń 2007 - 00:07

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 29354 Postów:
Co za różnica w którym momencie zaczął się okres świetności? Billings ma już go za sobą, Kojima od 1998 jest na topie i conajmniej do MGS4 nic tego nie zmieni.
  • 0

#58 logan Napisany 16 styczeń 2007 - 00:08

logan

  • Forumowicze
  • 2147 Postów:
a co robi ten klient teraz?? :hmmm:
  • 0

#59 ACZ Napisany 16 styczeń 2007 - 00:09

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 32238 Postów:
Milcz Ryan ;]
Jade Raymond jest game designerem i basta.
  • 0

#60 Gość__* Napisany 16 styczeń 2007 - 00:11

Gość__*
  • Goście
Gigantyczna różnica, kiedy zaczął się okres świetności. Po prostu Kojima potrzebował czasu, żeby robić hity->uczył się. Billings był mistrzem z miejsca. Poza tym gatunek skradanek powstał dzięki Tenchu - pierwszeństwo miało Activision i to jest fakt.
  • 0