Game designer też człowiek
#121 Napisany 07 lipca 2009 - 21:37
Twórca jednej z najlepszych gier ostatnich lat - Braida, która wygrała nagrodę w kategorii "Game Design" na Independent Games Festival w 2006. Od siebie dodam, że bardzo lubię słuchać przemówień Blowa (polecam to z Free Play). Chłop naprawdę zna się na rzeczy i czuć, że tworzy z pasją. Koszt stworzenia Braida to 200 tysięcy $, z czego lwią część pochłonęło własne utrzymanie i opłacenie grafika. Jonathan na grze zarobił ponoć niemało. Gra sprzedała się lepiej niż Geometry Wars 2. To jedna z tych gier które udowadniają, że nie trzeba niebotycznych kwot aby zrobić solidny, wciągający tytuł z ciekawą historią ( są ludzie którzy uważają Braida za manifest przeciw broni atomowej). Jego kolejną grę biorę w ciemno.
KEN LEVINE
Pierwotnie pracownik Looking Glass Studio obecnie 2K Boston ( Irrational ). Pracował przy takich tytułach jak: System Shock 2, Tribers, Thief, Swat 4 czy BioShock ( nie jest zaangażowany w developing sequela). Obecnie pracuje nad nowym projektem w 2K Boston.
MASAYA MATSUURA
Twórca znanej gry PaRappa the Rapper oraz założyciel studia Nana On-Sha w którym spłodził takie tytuły jak UmJammer Lammy i Vib-Ribbon. Maczał palce przy robo-psie AIBO. Został nagrodzony przez International Game Developers Association za swój wkład w branże gier.
DAVID DOAK
Brytyjczyk niegdyś pracujący w Rare. Miał duży wkład w powstanie Goldeneye 007 i Perfect Dark (pamiętacie Dr. Doaka ?). Później opuścił Rare i pomógł założyć Free Radical gdzie pracował nad Time Splitters, Second Sight i crapem Haze. Obecnie firma po przejęciu przez Crytek zmieniła nazwę na Crytek UK.
MINH LE
Człowiek jednej gry, ale za to jakiej - Counter Strike Swoją przygodę zaczął od tworzenia moda Quake'a - Navy Seals. Na pomysł Countera wpadł podczas tworzenia kolejnego MODa (tym razem na bazie Quake'a 2). Podobno przy developingu spędzał 20 h. tygodniowo. W 2000r. dołączył do Valve. Na koniec mały cytacik: "GameSpy editorial cited Minh Le as the most important reason Half-Life was still popular five years after it was released."
#122 Napisany 07 lipca 2009 - 22:02
#123 Napisany 07 lipca 2009 - 22:14
Liczę, że jego kolejna gra również zarządzi. Warto mieć go na oku.
Edit:
Cholera, za kapitalnego Braida, należała mu się notka w tym temacie
#124 Napisany 24 czerwca 2011 - 12:20
#125 Napisany 19 lipca 2011 - 10:49
http://www.wired.com...hainworld/all/1
#126 Napisany 01 lipca 2014 - 15:45
http://vectorpoem.com/news/?p=9
http://vectorpoem.com/news/?p=74
#127 Napisany 08 lipca 2014 - 18:52
#128 Napisany 21 listopada 2014 - 11:26
http://forrestthewoo...smash-brothers/
#129 Napisany 09 grudnia 2014 - 23:27
#130 Napisany 17 grudnia 2014 - 14:15
http://www.vg247.com...as-left-konami/
#131 Napisany 17 grudnia 2014 - 16:53
ktokolwiek poza Kojimą jeszcze został w Konami?
#132 Napisany 17 grudnia 2014 - 21:09
kojarzę go z narkotycznej prezentacji 999nights z któregoś E3
cała konfa Konami była wtedy narkotyczna:
a tu jeszcze takie coś beczkowe:
#133 Napisany 03 maja 2015 - 16:59
W takim razie tutaj macie serię postów na blogu Rapha Kostera (Ultima Online, Star Wars Galaxies, książka A Theory of Fun for Game Design) o kilku aspektach Star Wars Galaxies: http://www.raphkoste...-galaxies-fail/
Szczególnie fascynujący jest fragment o społeczności i historia klasy Jedi w grze.
#134 Napisany 14 sierpnia 2015 - 08:37
#135 Napisany 21 marca 2016 - 00:30
#136 Napisany 21 marca 2016 - 00:33
Z tą hecą w Norwegii nieco przesadził, ale z Diaboła ma wieczny props.
#137 Napisany 21 marca 2016 - 00:38
może zaprojektuje coś nowego, w końcu ma laptoka w celi
#138 Napisany 21 marca 2016 - 07:36
Nazista zaprojektował grę o diable?
Czyli ludzie mieli rację. Ta gra to wrota piekieł!
#139 Napisany 21 marca 2016 - 08:40
#140 Napisany 26 marca 2016 - 18:35
#141 Napisany 27 marca 2016 - 18:40
#142 Napisany 27 marca 2016 - 20:21
#143 Napisany 28 marca 2016 - 09:32
Przecież napisał, że to fajny zbiór.
#144 Napisany 28 marca 2016 - 19:22
#145 Napisany 29 marca 2016 - 10:38
Zostawię to tutaj, gość graniem przerabia mario ze SNESa we flappy birda
http://kotaku.com/st...bird-1767479101
#146 Napisany 17 kwietnia 2016 - 11:56
#147 Napisany 10 maja 2016 - 06:37
https://killscreen.c...en-world-games/
#148 Napisany 10 maja 2016 - 07:45
Oj, chyba trzeba będzie przemyśleć kilka decyzji projektowych w YASGu
Ale generalnie zawsze fajnie przeczytać jak ktoś pisze poważnie o grach. Szkoda, że ludzie gry traktują jak głupią zabawę dla dzieci (grasz w gierki na konsoli? ty głupku, lepiej zagraj w grę planszową tam przynajmniej masz kontakt z ludźmi) zupełnie ignorując to jak gry wideo mają potężne możliwości narracyjne.
Miałem kilka takich rozmów. Jak byłem gdzieś w gościach (co mi się czasami zdarza!) i grałem w grę planszową to zaraz pojawiają się głupie pytania - "I co? Nie jest to lepsze niż gry na komputerze?". Ja odpowiadam "to jest dokładnie to samo, tylko zamiast komputera który pilnuje zasad i wyświetla grę są papierowe karty i zasad trzeba pilnować samemu". Reakcją jest oczywiście "hahaha". Po wspomnieniu o historii i budowaniu świata rozmówcy tylko patrzą na ciebie jak na kretyna.
#149 Napisany 13 maja 2016 - 13:03
https://imgur.com/a/fhdSW