Skocz do zawartości

Game designer też człowiek


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
191 odpowiedzi na ten temat

#121 mleko2099 Napisany 07 lipca 2009 - 21:37

mleko2099

    SCUMM

  • Forumowicze
  • 1 354 Postów:
JONATHAN BLOW

Dodany obrazek

Twórca jednej z najlepszych gier ostatnich lat - Braida, która wygrała nagrodę w kategorii "Game Design" na Independent Games Festival w 2006. Od siebie dodam, że bardzo lubię słuchać przemówień Blowa (polecam to z Free Play). Chłop naprawdę zna się na rzeczy i czuć, że tworzy z pasją. Koszt stworzenia Braida to 200 tysięcy $, z czego lwią część pochłonęło własne utrzymanie i opłacenie grafika. Jonathan na grze zarobił ponoć niemało. Gra sprzedała się lepiej niż Geometry Wars 2. To jedna z tych gier które udowadniają, że nie trzeba niebotycznych kwot aby zrobić solidny, wciągający tytuł z ciekawą historią ( są ludzie którzy uważają Braida za manifest przeciw broni atomowej). Jego kolejną grę biorę w ciemno.


KEN LEVINE

Dodany obrazek


Pierwotnie pracownik Looking Glass Studio obecnie 2K Boston ( Irrational ). Pracował przy takich tytułach jak: System Shock 2, Tribers, Thief, Swat 4 czy BioShock ( nie jest zaangażowany w developing sequela). Obecnie pracuje nad nowym projektem w 2K Boston.


MASAYA MATSUURA

Dodany obrazek


Twórca znanej gry PaRappa the Rapper oraz założyciel studia Nana On-Sha w którym spłodził takie tytuły jak UmJammer Lammy i Vib-Ribbon. Maczał palce przy robo-psie AIBO. Został nagrodzony przez International Game Developers Association za swój wkład w branże gier.


DAVID DOAK

Dodany obrazek


Brytyjczyk niegdyś pracujący w Rare. Miał duży wkład w powstanie Goldeneye 007 i Perfect Dark (pamiętacie Dr. Doaka ?). Później opuścił Rare i pomógł założyć Free Radical gdzie pracował nad Time Splitters, Second Sight i crapem Haze. Obecnie firma po przejęciu przez Crytek zmieniła nazwę na Crytek UK.


MINH LE

Dodany obrazek


Człowiek jednej gry, ale za to jakiej - Counter Strike :) Swoją przygodę zaczął od tworzenia moda Quake'a - Navy Seals. Na pomysł Countera wpadł podczas tworzenia kolejnego MODa (tym razem na bazie Quake'a 2). Podobno przy developingu spędzał 20 h. tygodniowo. W 2000r. dołączył do Valve. Na koniec mały cytacik: "GameSpy editorial cited Minh Le as the most important reason Half-Life was still popular five years after it was released." :)
  • 0

#122 Ryan Napisany 07 lipca 2009 - 22:02

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
IMO Blow jest... overblown. ;) Jeśli powtórzy sukces Braida, to będzie go można wciągać na listy designerów, którzy się wyróżniają. Póki co to deweloper jednej gry indie. :)
  • 0

#123 mleko2099 Napisany 07 lipca 2009 - 22:14

mleko2099

    SCUMM

  • Forumowicze
  • 1 354 Postów:
Masz rację, ale jego przemówienia oraz sam Braid zrobiły na mnie naprawdę duże wrażenie. Nie mogłem o nim nie wspomnieć :)
Liczę, że jego kolejna gra również zarządzi. Warto mieć go na oku. :)


Edit:
Cholera, za kapitalnego Braida, należała mu się notka w tym temacie ;)
  • 0

#124 Ryan Napisany 24 czerwca 2011 - 12:20

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Luuuźno związane z tematem, ale fajna prezentacja Blowa.
http://the-witness.net/news/?p=1004
  • 0

#125 Ryan Napisany 19 lipca 2011 - 10:49

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
O designie religijnej gry. Nie związanej z konkretną religią, ale gry, która jest religią. Dziwny stuff.
http://www.wired.com...hainworld/all/1
  • 0

#126 Ryan Napisany 01 lipca 2014 - 15:45

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Spoko ziomek, spoko blog. Dwa przykładowe wpisy:

http://vectorpoem.com/news/?p=9
http://vectorpoem.com/news/?p=74
  • 0

#127 Kradziej Napisany 08 lipca 2014 - 18:52

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Było mówić od razu, że to JP LeBreton ;) Koleś dobrą robotę zrobił przy Bioshockach.
  • 0

#128 Ryan Napisany 21 listopada 2014 - 11:26

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Wykresy i wykresiki ze Smasha. Bez sensownego podsumowania, ale i tak dają do myślenia.

http://forrestthewoo...smash-brothers/
  • 1

#129 Ryan Napisany 09 grudnia 2014 - 23:27

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Pożywka dla zainteresowanych. :)

http://ryuuko.cl/pos...game-to-matchup
  • 0

#130 fingus Napisany 17 grudnia 2014 - 14:15

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 901 Postów:
Nie wiem, co to za jeden, ale kojarzę go z narkotycznej prezentacji 999nights z któregoś E3, a vg247 uznała, że warto o tym wspomnieć, więc daję - otóż opuścił on Konami.
http://www.vg247.com...as-left-konami/
tak-fujii.jpg
  • 0

#131 Tawotnica Napisany 17 grudnia 2014 - 16:53

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

ktokolwiek poza Kojimą jeszcze został w Konami? 


  • 0

#132 ACZ Napisany 17 grudnia 2014 - 21:09

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 070 Postów:

kojarzę go z narkotycznej prezentacji 999nights z któregoś E3

cała konfa Konami była wtedy narkotyczna:

Spoiler

 

a tu jeszcze takie coś beczkowe:


  • 0

#133 Kradziej Napisany 03 maja 2015 - 16:59

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Temat chyba oficjalnie stał się tym, do którego wrzucamy ciekawostki na temat projektowania gier, nie?

W takim razie tutaj macie serię postów na blogu Rapha Kostera (Ultima Online, Star Wars Galaxies, książka A Theory of Fun for Game Design) o kilku aspektach Star Wars Galaxies: http://www.raphkoste...-galaxies-fail/

Szczególnie fascynujący jest fragment o społeczności i historia klasy Jedi w grze.
  • 0

#134 Ryan Napisany 14 sierpnia 2015 - 08:37

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
http://imgur.com/a/Db2Qu
  • 3

#135 Ryan Napisany 21 marca 2016 - 00:30

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Bum!
http://www.gamasutra...king_Diablo.php
http://www.graybeard...iablo_pitch.pdf
  • 3

#136 fingus Napisany 21 marca 2016 - 00:33

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 901 Postów:

Z tą hecą w Norwegii nieco przesadził, ale z Diaboła ma wieczny props. :sir:


  • 0

#137 Chewie Napisany 21 marca 2016 - 00:38

Chewie

    ????????????????????

  • Forumowicze
  • 11 651 Postów:

może zaprojektuje coś nowego, w końcu ma laptoka w celi


  • 0

#138 lukaszSA Napisany 21 marca 2016 - 07:36

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 919 Postów:

Nazista zaprojektował grę o diable?

 

Czyli ludzie mieli rację. Ta gra to wrota piekieł! 


  • 0

#139 twilitekid Napisany 21 marca 2016 - 08:40

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Zart nie do konca sie udal - to Brevik a nie Breivik :]
  • 0

#140 Ryan Napisany 26 marca 2016 - 18:35

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Fajny risercz.

http://research.micr....aspx?id=262301
  • 0

#141 Ryan Napisany 27 marca 2016 - 18:40

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Taki fajny zbiór. ;)

http://wilmunder.com...orld/Games.html
  • 0

#142 Shinigami Napisany 27 marca 2016 - 20:21

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:
Ryan taki cudowny opisywacz linków, a sam kiedyś gonił za wrzucanie ich bez opisów.
  • 0

#143 lukaszSA Napisany 28 marca 2016 - 09:32

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 919 Postów:

Przecież napisał, że to fajny zbiór.


  • 0

#144 Ryan Napisany 28 marca 2016 - 19:22

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Nah, shini ma niestety rację. ;)
  • 0

#145 Schrodinger Napisany 29 marca 2016 - 10:38

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

Zostawię to tutaj, gość graniem przerabia mario ze SNESa we flappy birda 

http://kotaku.com/st...bird-1767479101

 


  • 0

#146 Ryan Napisany 17 kwietnia 2016 - 11:56

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Dobra lekturka o Ultimie i Lordzie Hideo... errr... Britiszu.

http://www.filfre.ne.../the-road-to-v/
  • 1

#147 Ryan Napisany 10 maja 2016 - 06:37

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Lekko ortogonalne do designu, ale i tak ciekawy związek między literaturą eksperymentalną i grami. :)

https://killscreen.c...en-world-games/
  • 2

#148 lukaszSA Napisany 10 maja 2016 - 07:45

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 919 Postów:

Oj, chyba trzeba będzie przemyśleć kilka decyzji projektowych w YASGu :ftopa: 

 

Ale generalnie zawsze fajnie przeczytać jak ktoś pisze poważnie o grach. Szkoda, że ludzie gry traktują jak głupią zabawę dla dzieci (grasz w gierki na konsoli? ty głupku, lepiej zagraj w grę planszową tam przynajmniej masz kontakt z ludźmi) zupełnie ignorując to jak gry wideo mają potężne możliwości narracyjne. 

 

Miałem kilka takich rozmów. Jak byłem gdzieś w gościach (co mi się czasami zdarza!) i grałem w grę planszową to zaraz pojawiają się głupie pytania - "I co? Nie jest to lepsze niż gry na komputerze?". Ja odpowiadam "to jest dokładnie to samo, tylko zamiast komputera który pilnuje zasad i wyświetla grę są papierowe karty i zasad trzeba pilnować samemu". Reakcją jest oczywiście "hahaha". Po wspomnieniu o historii i budowaniu świata rozmówcy tylko patrzą na ciebie jak na kretyna. 


  • 1

#149 Ryan Napisany 13 maja 2016 - 13:03

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Nie do końca game design, ale ciekawa analiza wizualnych aspektów Snatchera.

https://imgur.com/a/fhdSW
  • 0

#150 twilitekid Napisany 13 maja 2016 - 15:24

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Snatcher <3
  • 0