Niekoniecznie albo, albo, Ale jakiś tam wpływ ma.
Remake, remaster - top5 życzenia
#61 Napisany 04 września 2015 - 16:30
#62 Napisany 04 września 2015 - 20:26
Problemem jest to, że Capcom (i inne japońskie firmy) nie wie, jak tworzyć nowe gry AAA i na nich zarabiać, stąd też skupiają sie na projektach, na których prędzej zarobią. Zachodni wydawcy, mimo manii remasterowania w dalszym ciągu publikują dużo wysokobudżetowych nowości, bo mają bardziej wydajny pipeline tworzenia nowego contentu. W branży rozrywkowej (twórczej) jechanie tylko na odgrzewanych kotletach jest na dłuższą metę samobójstwem i wszyscy wydawcy o tym wiedzą, tylko firmy takie jak Capcom nie radzą sobie z wyzwaniami, jakie stawia tworzenie tych megaprodukcji.No raczej łatwiej jest walnąć na szybko porta tej samej gry, niż robić coś kompletnie nowego od zera, prawda? To jest pójście na łatwiznę, jakbyś na to nie patrzył. I nie masz racji, że remastery nie szkodzą. Spójrz na takie Capcom dla przykładu - ile ostatnio tworzą nowych, wartościowych gier, a ile odgrzanych kotletów? Jakieś nowe DMC? RE7? Nie, bo po co, skoro taniej i szybciej wyjdzie im wrzucić na patelnię starego kotleta (DmC:Definitive Edition, DMC4: Special Edition, Remake HD, RE0 HD), trochę go podsmażyć i wypluć ponownie na rynek. Mają z tego kasę, więc po co ryzykować z nowymi odsłonami? Albo z kompletnie nowymi IP? Jak dla mnie to się odbija na nowych grach.
#63 Napisany 05 września 2015 - 09:14
Pozytywny, rimejki dostarczają kasę na produkcję nowych gierNiekoniecznie albo, albo, Ale jakiś tam wpływ ma.
#64 Napisany 05 września 2015 - 10:36
Capcom to dobry przykład kogoś, kto trzepie mnóstwo remasterów i w ostatnich czasach mniej nowych gier, faktycznie. Tylko z mojego punktu widzenia to raczej objawy problemów wewnątrz firmy, a nie ich przyczyna - jak pisał zellos.Żałosne!
Gówno im do ryja pakują a ci się cieszą!!
RAK TEJ BRANŻY!!!
Zawsze mnie zastanawiają ludzie, którzy to wszystko tak osobiście biorą. No jakieś remastery, "bardziejHD" wersje robią. I co z tego? Jest mniej nowych gier? Nie, nie jest (chyba? solidnych danych nie mam, ale ja np. jestem zalewany pozycjami do ogrania). Ja istnieniu większości tych remasterów nawet nie wiem. W sensie: informacje o nich wlatują jednym okiem, drugim wylatują i tyle.
Albo Kazuo i "TO PÓJŚCIE NA ŁATWIZNĘ ZE STRONY DEWELOPERÓW".
Dajesz, zapytaj Ryana czy chciałoby mu się portować The Last of Us na PS4 i czy myśli że miałby z tego łatwy i szybki hajs
No raczej łatwiej jest walnąć na szybko porta tej samej gry, niż robić coś kompletnie nowego od zera, prawda? To jest pójście na łatwiznę, jakbyś na to nie patrzył. I nie masz racji, że remastery nie szkodzą. Spójrz na takie Capcom dla przykładu - ile ostatnio tworzą nowych, wartościowych gier, a ile odgrzanych kotletów? Jakieś nowe DMC? RE7? Nie, bo po co, skoro taniej i szybciej wyjdzie im wrzucić na patelnię starego kotleta (DmC:Definitive Edition, DMC4: Special Edition, Remake HD, RE0 HD), trochę go podsmażyć i wypluć ponownie na rynek. Mają z tego kasę, więc po co ryzykować z nowymi odsłonami? Albo z kompletnie nowymi IP? Jak dla mnie to się odbija na nowych grach.
Po drugie: piszesz, że to dla deweloperów pójście na łatwiznę. A sądzisz, że ci wszyscy programiści, pewnie często też projektanci i inni, wolą drugi raz ślęczeć nad tą samą grą albo portować czyjąś pozycję zamiast tworzyć coś nowego?
Remasterowanie często jest jak bycie outsourcerem - raczej nikogo to nie jara, ale wydawcy są gotowi dać za to hajs, a do gara coś trzeba włożyć. Polecam ten artykuł o ludziach, którzy pracowali nad nowym Phantom Dust i w konia ich zrobił Microsoft: http://kotaku.com/ho...-big-1696997142Na początku długo pomagali innym robić ich gry i dopiero z czasem dostali możliwość zrobienia własnej, a i tak to nie wypaliło.
Swoją drogą to też chętnie bym przytulił Resident Evil 7 bo jestem jedną z pięciu osób, którym szóstka się bardzo podobała
Ten post był edytowany przez Kradziej dnia: 05 września 2015 - 10:38
#65 Napisany 05 września 2015 - 11:31
#66 Napisany 06 września 2015 - 11:20
Ja istnieniu większości tych remasterów nawet nie wiem. W sensie: informacje o nich wlatują jednym okiem, drugim wylatują i tyle.
Imo informacje o nich atakują z każdej strony zamiast sobie tylko wlatywać/wylatywać i to właśnie ilość szumu medialnego jaki generują ostatnio kotlety zaczyna wychodzić graczom bokiem.
2014 był okropny pod tym względem - GTA V czy TLoU kreowane na gwóźdź line-upu, najgorętsze gry roku. Kiedy musisz się najpierw przebić przez stertę Ultimate, Definitive i Redux Editions, żeby dotrzeć do takiego Wolfenstein: TNO czy Shadow of Mordor to może się zapalić czerwona lampka.
Mam nadzieję, że trend kotletów gier z końcówki gen 7 (bo o tym głównie mowa, jeśli gdzieś się negatywnie wspomina o reedycjach) z upływem czasu będzie coraz mniej odczuwalny. PS4/XONE zaraz stuknie drugi rok na rynku, a można odnieść wrażenie, że utknęliśmy na przełomie generacji i stoimy w miejscu.
#67 Napisany 06 września 2015 - 12:00
2014 był okropny pod tym względem - GTA V czy TLoU kreowane na gwóźdź line-upu, najgorętsze gry roku.
Twój błąd polega na tym, że przejmujesz się tym, czego chcą od klientów wydawcy giereczek. Jak to były jedyne produkty, jakie Sony czy Take 2 miały w zeszłym roku, to naturalnie próbowali Cię nimi zainteresować. Nowych pozycji AAA wychodzi mało i będzie wychodzić mało, bo to ogromne produkcje twające lata i kosztujące >50 milionów dolarów (nawet jak powstają w takim zadupiu jak Polska). Naturalne jest, że wydawcy nie będą mieli kilkudziesięciu gier w produkcji, bo zwyczajnie nie mają takich przychodów, żeby tyle projektów wspierać. To, czy Ci wydawcy poświęcają niewielki ułamek swoich obrotów na wydanie konwersji hitów z poprzedniej generacji nie ma wpływu na to, ile nowych pozycji AAA wychodzi.
Tak więc masz dwa wyjścia - albo grać wyłącznie w AAA i zadowolić się mniejszą ilością tytułów niż pięć czy dziesięć lat temu, albo zainteresować się mniejszymi produkcjami, których ciągle wychodzi mnóstwo, są różnorodne i nie są żadnymi remasterami.
#68 Napisany 06 września 2015 - 20:51
#69 Napisany 06 września 2015 - 20:53
Zagrałbym na PS4 w Ratchety z PS3 chętnie
#70 Napisany 10 kwietnia 2019 - 14:55
Peter Dalton (Bluepoint Games):
For Shadow of the Colossus we don’t call it a remaster, we coin it a remake due to the complexity of the project, and moving forward to our next project, we call it a re-envisioning given that it goes well beyond what we thought was possible on Shadow of the Colossus.
Ten post był edytowany przez nole dnia: 10 kwietnia 2019 - 14:56
#71 Napisany 10 grudnia 2019 - 20:40
#72 Napisany 10 grudnia 2019 - 20:59
Po RE3 mogę umrzeć, jako gracz nic lepszego już w życiu nie dostanę. Ale jakby co to święty Mikołaju poproszę jeszcze o remake:
1. Dino Crisis
2. Headhunter
3. Parasite Eve
4. Vice City
5. Tomb Raider 3
#73 Napisany 10 grudnia 2019 - 22:12
#74 Napisany 11 grudnia 2019 - 19:45
Ja bym sobie pyknął w: Tomb Raider 2 (coś jak Anniversary), Motorstorm 1, Falllout 1/2 jakoś odświeżone, HalfLife 2 i trylogię Mass Effect.
#75 Napisany 11 grudnia 2019 - 22:23
#76 Napisany 11 grudnia 2019 - 22:41
Nigdy nie lubiłem TR2 za to, że poszedł w bardziej industrialne klimaty, cała atmosfera jedynki poszła się walić. Niby podobnie jest w TR3, ale tam dżungla, wyspa na pacyfiku i świątynia na Antarktydzie miały niesamowity klimat + gra była prawdziwym testem skilla i cierpliwości.
Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 11 grudnia 2019 - 22:46
#77 Napisany 11 grudnia 2019 - 22:50
#78 Napisany 11 grudnia 2019 - 22:56
#79 Napisany 12 grudnia 2019 - 00:37
#80 Napisany 12 grudnia 2019 - 00:45
#81 Napisany 12 grudnia 2019 - 08:59
W gejpleju jednak nie.
#82 Napisany 12 grudnia 2019 - 09:00
no patrzcie kurvva jaki magik pjerdolony
#83 Napisany 12 grudnia 2019 - 09:33
#84 Napisany 12 grudnia 2019 - 09:44
Niech strzela więc dalej, bo 2/3 z tych produkcji to kozaki
#85 Napisany 12 grudnia 2019 - 10:40
#86 Napisany 17 grudnia 2019 - 10:42
#87 Napisany 17 grudnia 2019 - 11:44
Gorzej jak będzie remaster.
#88 Napisany 17 grudnia 2019 - 11:53
@Shinigami
Egzakli. Kocham gierkę, ale trzeba uczciwie przyznać, że już w dniu premiery wyglądała jak kupa. Samo podbicie rozdziałki nie załatwi tu sprawy. Ale jakby dali remaka NA MODŁĘ FFVII... Skoro Capcom umi, czemu by nie Square?
Ten post był edytowany przez nole dnia: 17 grudnia 2019 - 11:57
#89 Napisany 17 grudnia 2019 - 11:56
Kij z tym jak wyglądała, już w dniu premiery była niegrywalnym, archaicznym kałem.
#90 Napisany 17 grudnia 2019 - 12:00
No niestety. Ale za to jaka przepiękna opowieść .