Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remake, remaster - top5 życzenia


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
103 odpowiedzi na ten temat

#61 Kazuo Napisany 04 wrzesień 2015 - 16:30

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 14110 Postów:

Niekoniecznie albo, albo, Ale jakiś tam wpływ ma.


  • 0

#62 xell Napisany 04 wrzesień 2015 - 20:26

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17672 Postów:

No raczej łatwiej jest walnąć na szybko porta tej samej gry, niż robić coś kompletnie nowego od zera, prawda? To jest pójście na łatwiznę, jakbyś na to nie patrzył. I nie masz racji, że remastery nie szkodzą. Spójrz na takie Capcom dla przykładu - ile ostatnio tworzą nowych, wartościowych gier, a ile odgrzanych kotletów? Jakieś nowe DMC? RE7? Nie, bo po co, skoro taniej i szybciej wyjdzie im wrzucić na patelnię starego kotleta (DmC:Definitive Edition, DMC4: Special Edition, Remake HD, RE0 HD), trochę go podsmażyć i wypluć ponownie na rynek. Mają z tego kasę, więc po co ryzykować z nowymi odsłonami? Albo z kompletnie nowymi IP? Jak dla mnie to się odbija na nowych grach.

Problemem jest to, że Capcom (i inne japońskie firmy) nie wie, jak tworzyć nowe gry AAA i na nich zarabiać, stąd też skupiają sie na projektach, na których prędzej zarobią. Zachodni wydawcy, mimo manii remasterowania w dalszym ciągu publikują dużo wysokobudżetowych nowości, bo mają bardziej wydajny pipeline tworzenia nowego contentu. W branży rozrywkowej (twórczej) jechanie tylko na odgrzewanych kotletach jest na dłuższą metę samobójstwem i wszyscy wydawcy o tym wiedzą, tylko firmy takie jak Capcom nie radzą sobie z wyzwaniami, jakie stawia tworzenie tych megaprodukcji.
  • 0

#63 Danteusz Napisany 05 wrzesień 2015 - 09:14

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 30018 Postów:

Niekoniecznie albo, albo, Ale jakiś tam wpływ ma.

Pozytywny, rimejki dostarczają kasę na produkcję nowych gier
  • 0

#64 Kradziej Napisany 05 wrzesień 2015 - 10:36

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 15879 Postów:

Żałosne!
Gówno im do ryja pakują a ci się cieszą!!
RAK TEJ BRANŻY!!!

Zawsze mnie zastanawiają ludzie, którzy to wszystko tak osobiście biorą. No jakieś remastery, "bardziejHD" wersje robią. I co z tego? Jest mniej nowych gier? Nie, nie jest (chyba? solidnych danych nie mam, ale ja np. jestem zalewany pozycjami do ogrania). Ja istnieniu większości tych remasterów nawet nie wiem. W sensie: informacje o nich wlatują jednym okiem, drugim wylatują i tyle.

Albo Kazuo i "TO PÓJŚCIE NA ŁATWIZNĘ ZE STRONY DEWELOPERÓW".

Dajesz, zapytaj Ryana czy chciałoby mu się portować The Last of Us na PS4 i czy myśli że miałby z tego łatwy i szybki hajs :P

 
No raczej łatwiej jest walnąć na szybko porta tej samej gry, niż robić coś kompletnie nowego od zera, prawda? To jest pójście na łatwiznę, jakbyś na to nie patrzył. I nie masz racji, że remastery nie szkodzą. Spójrz na takie Capcom dla przykładu - ile ostatnio tworzą nowych, wartościowych gier, a ile odgrzanych kotletów? Jakieś nowe DMC? RE7? Nie, bo po co, skoro taniej i szybciej wyjdzie im wrzucić na patelnię starego kotleta (DmC:Definitive Edition, DMC4: Special Edition, Remake HD, RE0 HD), trochę go podsmażyć i wypluć ponownie na rynek. Mają z tego kasę, więc po co ryzykować z nowymi odsłonami? Albo z kompletnie nowymi IP? Jak dla mnie to się odbija na nowych grach.

Capcom to dobry przykład kogoś, kto trzepie mnóstwo remasterów i w ostatnich czasach mniej nowych gier, faktycznie. Tylko z mojego punktu widzenia to raczej objawy problemów wewnątrz firmy, a nie ich przyczyna - jak pisał zellos.

Po drugie: piszesz, że to dla deweloperów pójście na łatwiznę. A sądzisz, że ci wszyscy programiści, pewnie często też projektanci i inni, wolą drugi raz ślęczeć nad tą samą grą albo portować czyjąś pozycję zamiast tworzyć coś nowego?

Remasterowanie często jest jak bycie outsourcerem - raczej nikogo to nie jara, ale wydawcy są gotowi dać za to hajs, a do gara coś trzeba włożyć. Polecam ten artykuł o ludziach, którzy pracowali nad nowym Phantom Dust i w konia ich zrobił Microsoft: http://kotaku.com/ho...-big-1696997142Na początku długo pomagali innym robić ich gry i dopiero z czasem dostali możliwość zrobienia własnej, a i tak to nie wypaliło.

Swoją drogą to też chętnie bym przytulił Resident Evil 7 bo jestem jedną z pięciu osób, którym szóstka się bardzo podobała :ok:

Ten post był edytowany przez Kradziej dnia: 05 wrzesień 2015 - 10:38

  • 0

#65 Danteusz Napisany 05 wrzesień 2015 - 11:31

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 30018 Postów:
Remastery to najcześciej jest ousource, specjalizuje sie w nich kilka firm które odpowiadają za znaczna czesć konwersji
  • 0

#66 Tawotnica Napisany 06 wrzesień 2015 - 11:20

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12899 Postów:

 

 Ja istnieniu większości tych remasterów nawet nie wiem. W sensie: informacje o nich wlatują jednym okiem, drugim wylatują i tyle.

 

 

Imo informacje o nich atakują z każdej strony zamiast sobie tylko wlatywać/wylatywać i to właśnie ilość szumu medialnego jaki generują ostatnio kotlety zaczyna wychodzić graczom bokiem.  

 

2014 był okropny pod tym względem - GTA V czy TLoU  kreowane na gwóźdź line-upu, najgorętsze gry roku. Kiedy musisz się najpierw przebić przez stertę Ultimate, Definitive i Redux Editions, żeby dotrzeć do takiego Wolfenstein: TNO czy Shadow of Mordor to może się zapalić czerwona lampka.

 

Mam nadzieję, że trend kotletów gier z końcówki gen 7 (bo o tym głównie mowa, jeśli gdzieś się negatywnie wspomina o reedycjach) z upływem czasu będzie coraz mniej odczuwalny. PS4/XONE zaraz stuknie drugi rok na rynku, a można odnieść wrażenie, że utknęliśmy na przełomie generacji i stoimy w miejscu. 


  • 0

#67 xell Napisany 06 wrzesień 2015 - 12:00

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17672 Postów:

2014 był okropny pod tym względem - GTA V czy TLoU  kreowane na gwóźdź line-upu, najgorętsze gry roku.

Twój błąd polega na tym, że przejmujesz się tym, czego chcą od klientów wydawcy giereczek. Jak to były jedyne produkty, jakie Sony czy Take 2 miały w zeszłym roku, to naturalnie próbowali Cię nimi zainteresować. Nowych pozycji AAA wychodzi mało i będzie wychodzić mało, bo to ogromne produkcje twające lata i kosztujące >50 milionów dolarów (nawet jak powstają w takim zadupiu jak Polska). Naturalne jest, że wydawcy nie będą mieli kilkudziesięciu gier w produkcji, bo zwyczajnie nie mają takich przychodów, żeby tyle projektów wspierać. To, czy Ci wydawcy poświęcają niewielki ułamek swoich obrotów na wydanie konwersji hitów z poprzedniej generacji nie ma wpływu na to, ile nowych pozycji AAA wychodzi.

 

Tak więc masz dwa wyjścia - albo grać wyłącznie w AAA i zadowolić się mniejszą ilością tytułów niż pięć czy dziesięć lat temu, albo zainteresować się mniejszymi produkcjami, których ciągle wychodzi mnóstwo, są różnorodne i nie są żadnymi remasterami.


  • 0

#68 Holden Napisany 06 wrzesień 2015 - 20:51

Holden

    Za wysokie IQ...

  • Forumowicze
  • 9638 Postów:
super ghosts n goblins, dodany tryb easy dla kazuali
  • 0

#69 Godot Napisany 06 wrzesień 2015 - 20:53

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23619 Postów:
Wersja na PSP była spoko bardzo, polecam

Zagrałbym na PS4 w Ratchety z PS3 chętnie
  • 0

#70 nole Napisany 10 kwiecień 2019 - 14:55

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 5137 Postów:

Peter Dalton (Bluepoint Games):

 

For Shadow of the Colossus we don’t call it a remaster, we coin it a remake due to the complexity of the project, and moving forward to our next project, we call it a re-envisioning given that it goes well beyond what we thought was possible on Shadow of the Colossus.
  :good: 

Ten post był edytowany przez nole dnia: 10 kwiecień 2019 - 14:56

  • 0

#71 Mateo Napisany 10 grudzień 2019 - 20:40

Mateo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4285 Postów:
Skoro temat rimejków jest mocno na modzie to zapodam coś od Siebie.
Spoiler
Gry (i tej mini serii) nie trzeba w żaden sposób omawiać, czy polecać. Legacy of Kain - Soul Reaver, to absolutny top gier o wampirach i nie tylko. Remake mógłby totalnie pozamiatać.
Spoiler
Gra ponadczasowa jak sam tytuł. Najmilej wspominam ją na szaraku, gdy kuzynostwo orało w Chrono Crossa.
Spoiler
To był dla mnie czarny konik na GCN. W sumie nie wiedziałem czego spodziewać się po tym jRPGu, ale jak już włączyłem Baten Kaitosa to odpłynąłem na wiele długich godzin. Klimat, atmosfera, bohaterowie, czy sam system był dla mnie naprawdę czym wyjątkowym. ;)
Spoiler
Co to był za Książę Persji! Lekki klimacik przygody, styl, wtedy jeszcze świetna grafika i radość z samego giercowania. To były czasy! :)
Spoiler
No i na sam koniec porąbana perełka od Rockstar. Czy trzeba ją przedstawiać? Brutalny klimat, tv szok reality live i zmaganie się z przetrwaniem. Końcówka to już odlot totalny. :reggie:
  • 1

#72 Kazuo Napisany 10 grudzień 2019 - 20:59

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 14110 Postów:

Po RE3 mogę umrzeć, jako gracz nic lepszego już w życiu nie dostanę. Ale jakby co to święty Mikołaju poproszę jeszcze o remake:

 

1. Dino Crisis

2. Headhunter

3. Parasite Eve

4. Vice City

5. Tomb Raider 3 


  • 1

#73 Pawlik Napisany 10 grudzień 2019 - 22:12

Pawlik

    srtutu

  • Forumowicze
  • 13517 Postów:
Dobrze, że Kazuo pisze na forum zapomnianym przez świat.
  • 0

#74 Nexus Napisany 11 grudzień 2019 - 19:45

Nexus

    Tears In Rain

  • Forumowicze
  • 6654 Postów:

Ja bym sobie pyknął w: Tomb Raider 2 (coś jak Anniversary), Motorstorm 1, Falllout 1/2 jakoś odświeżone, HalfLife 2 i trylogię Mass Effect. 


  • 0

#75 funditto Napisany 11 grudzień 2019 - 22:23

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2149 Postów:
O tak. W Tomb Raider 2 i Motorstorm 1 też bym chętnie zagrał. Do tego jeszcze poproszę remake KotOR, Mother 3 i Paper Mario TTYD
  • 0

#76 Kazuo Napisany 11 grudzień 2019 - 22:41

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 14110 Postów:

Nigdy nie lubiłem TR2 za to, że poszedł w bardziej industrialne klimaty, cała atmosfera jedynki poszła się walić. Niby podobnie jest w TR3, ale tam dżungla, wyspa na pacyfiku i świątynia na Antarktydzie miały niesamowity klimat + gra była prawdziwym testem skilla i cierpliwości. 


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 11 grudzień 2019 - 22:46

  • 0

#77 Nyjacz Napisany 11 grudzień 2019 - 22:50

Nyjacz

    id Software Manager

  • Forumowicze
  • 10027 Postów:
No ja pamietam, ze jako dziecko sie pfaktycznie obrazilem jak zobaczylem wenecje xD
  • 0

#78 Kazuo Napisany 11 grudzień 2019 - 22:56

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 14110 Postów:

doVhpti.jpg


  • 0

#79 funditto Napisany 12 grudzień 2019 - 00:37

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2149 Postów:
Szczerze to za bardzo nie pamietam już ani 2 ani 3, ale pamiętam jak świetnie grało mi się w demo fanowskiego remake’u TR 2 i bardzo chciałbym w co najmniej takiej jakości przejść tę część
  • 1

#80 Mateo Napisany 12 grudzień 2019 - 00:45

Mateo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4285 Postów:
Jeśli chodzi o fanowski projekt. :banderas:
Spoiler

  • 0

#81 Nyjacz Napisany 12 grudzień 2019 - 08:59

Nyjacz

    id Software Manager

  • Forumowicze
  • 10027 Postów:

doVhpti.jpg

W gejpleju jednak nie.


  • 0

#82 Nyjacz Napisany 12 grudzień 2019 - 09:00

Nyjacz

    id Software Manager

  • Forumowicze
  • 10027 Postów:

6wMTSnH.jpg

 

vNCFxHj.jpg

 

NEKnVOY.jpg

no patrzcie kurvva jaki magik pjerdolony


  • 0

#83 Mateo Napisany 12 grudzień 2019 - 09:33

Mateo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4285 Postów:
Kazuo dobrze strzelił.
  • 0

#84 Nyjacz Napisany 12 grudzień 2019 - 09:44

Nyjacz

    id Software Manager

  • Forumowicze
  • 10027 Postów:

Niech strzela więc dalej, bo 2/3 z tych produkcji to kozaki  :please:


  • 0

#85 Kazuo Napisany 12 grudzień 2019 - 10:40

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 14110 Postów:
Piszcie co tam jeszcze chcecie, podzwonię gdzie trzeba i zobaczę co da się zrobić ;)
  • 0

#86 funditto Napisany 17 grudzień 2019 - 10:42

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2149 Postów:
Czyżby miał się pojawić remake Nier ?

https://www.jp.squar...x.com/nier10th/
  • 0

#87 Shinigami Napisany 17 grudzień 2019 - 11:44

Shinigami

    Level Six Laser Lotus

  • Forumowicze
  • 36614 Postów:

Gorzej jak będzie remaster.


  • 0

#88 nole Napisany 17 grudzień 2019 - 11:53

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 5137 Postów:

@Shinigami

 

Egzakli. Kocham gierkę, ale trzeba uczciwie przyznać, że już w dniu premiery wyglądała jak kupa. Samo podbicie rozdziałki nie załatwi tu sprawy. Ale jakby dali remaka NA MODŁĘ FFVII... :banderas: Skoro Capcom umi, czemu by nie Square?


Ten post był edytowany przez nole dnia: 17 grudzień 2019 - 11:57

  • 0

#89 Shinigami Napisany 17 grudzień 2019 - 11:56

Shinigami

    Level Six Laser Lotus

  • Forumowicze
  • 36614 Postów:

Kij z tym jak wyglądała, już w dniu premiery była niegrywalnym, archaicznym kałem.


  • 0

#90 nole Napisany 17 grudzień 2019 - 12:00

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 5137 Postów:

No niestety. Ale za to jaka przepiękna opowieść  :cry:.


  • 0