Skocz do zawartości

Zdjęcie

13 Sentinels: Aegis Rim

Vanillaware Atlus PS4 Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 Spuczan Napisany 15 wrzesień 2015 - 10:31

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 11796 Postów:

ws002120.jpg
 
13 Sentinel Aegis Rim to nowa gra studia Vanillaware czyli twórców takich perełek jak Odin Sphere, Muramasa Rebirth czy Dragon's Crown. Nie ma jeszcze daty premiery. Wychodzi na PS4 i PS Vita.
 

 
Więcej obrazków.


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 28 listopad 2021 - 14:04

  • 0

#2 Tawotnica Napisany 15 wrzesień 2015 - 14:13

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 13873 Postów:

Pewnie jak wszystkie gry Vanillaware będzie gameplayową wydmuszką, ale ten ich styl graficzny :banderas: 


  • 0

#3 burnstein Napisany 19 wrzesień 2017 - 11:01

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 48774 Postów:


  • 0

#4 nole Napisany 18 marzec 2018 - 17:05

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6173 Postów:

To jest najbardziej oczekiwana gra 2018 roku przez tego Pana...

 

Spoiler

 


  • 0

#5 Tawotnica Napisany 15 listopad 2018 - 09:09

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 13873 Postów:

no i Yoko Taro się nie doczeka. Wersja na Vitę skasowana (ku zaskoczeniu nikogo), wersja na PS4 przesunięta na nie wiadomo kiedy:

 

https://www.rpgsite....ming-to-ps-vita


  • 0

#6 burnstein Napisany 15 listopad 2018 - 09:12

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 48774 Postów:

:(


  • 0

#7 Tawotnica Napisany 08 styczeń 2019 - 10:39

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 13873 Postów:
Waniliowi widzę robią swoje Ground Zeroes:

https://www.rpgsite....pan-on-march-14

Wydają prolog, czyli ok. 3h rozgrywki za $10 cyfrowo bądź w bundlu z innymi grami Vanillaware. Premiera w Japonii 14.03., daty dla pełnej wersji wciąż brak. Możecie znaleźć parę nowych screenów w galerii na rpgsite.net
  • 0

#8 burnstein Napisany 26 październik 2019 - 09:27

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 48774 Postów:


  • 0

#9 nole Napisany 13 styczeń 2020 - 13:56

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6173 Postów:

Kolejny po Yoko Taro Lord japońskiej developerki zachwyca się grą:

 

https://www.dualshoc...nels-aegis-rim/

 

No nie powiem, z ogromną ciekawością w to zagram.


  • 0

#10 burnstein Napisany 13 czerwiec 2020 - 09:39

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 48774 Postów:

8 sierpnia, ale nie wiem czy to tylko USA, czy nie.

 


  • 0

#11 nole Napisany 07 sierpień 2020 - 18:55

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6173 Postów:


  • 0

#12 ACZ Napisany 22 wrzesień 2020 - 16:50

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 34239 Postów:

Kraszer.

Po 46 reckach 86% na Metacritic.


Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 22 wrzesień 2020 - 16:51

  • 0

#13 Tawotnica Napisany 25 wrzesień 2020 - 10:06

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 13873 Postów:

yoooo, ale ta gra wjeżdża na grubo :o nie sądziłem że od początku mnie tak chwyci.

 

Przeszedłem tutorial, ze dwie walki i trzy fragmenty historii postaci. Kupuję tę bajkę z miejsca, wszystko co lubię ma:

- duże mechy i  ciut customizacji a la Front Mission,

- skoki w czasie i timeline jak w Zero Escape trochę,

- zgraję bohaterów którym ciężko zaufać niczym w Danganronpie

 

Nie wiem jeszcze czy mi się podoba, że walki są w czasie rzeczywistym i dość nieprzejrzyście wyglądają (nie mam nadziei na mocno rozbudowany gameplay - to w końcu Vanillaware), ale fabularnie widzę potencjał na przepyszny mindfuck. 

 

Gierka po tutorialu jest podzielona na trzy części: analizowanie znalezionych dokumentów w tabelce / walki w których zdobywa się punkty do odblokowania analiz / część adventure, która jak visual novel polega na wybieraniu od czasu do czasu rozgałęzień w fabule (za tę część dostaje się punky, którymi ulepszamy mechy). Zaczyna się to powoli zazębiać w ten sposób, że jak nie przejdzie się określonej ilośći walk, to ciąg dalszy historii danej postaci jest zablokowany itd. 

 

Parę screenów: 

 

TVys4Q9.jpg

 

jfc3Mlc.jpg

 

uaFU63m.jpg

 

 

Stylówa Vanilla robi robotę. Pierwsze wrażenie - duuużo lepiej niż się spodziewałem. 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 25 wrzesień 2020 - 10:06

  • 5

#14 Kradziej Napisany 25 wrzesień 2020 - 13:15

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16004 Postów:

Stylówa Vanilla robi robotę.

RfMZ57H.png

:cf:


  • 0

#15 Daddy Napisany 25 wrzesień 2020 - 18:56

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31548 Postów:

 

Stylówa Vanilla robi robotę.

RfMZ57H.png

:cf:

 

Te, pucuj piksele, a nie pucuj do pikseli! Listopad tuż-kierwa-tuż!


  • 0

#16 Kradziej Napisany 25 wrzesień 2020 - 23:05

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16004 Postów:

Nie ma mnie na forumku - niedobrze. Jestem na forumku, też niedobrze. Jak żyć? :why:


  • 0

#17 Daddy Napisany 26 wrzesień 2020 - 10:26

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31548 Postów:

Nie ma mnie na forumku - niedobrze. Jestem na forumku, też niedobrze. Jak żyć? :why:

Z rigczem. Ale za takiego Cię uważam :* Pisz więcej :tak:


  • 0

#18 Tawotnica Napisany 29 wrzesień 2020 - 20:38

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 13873 Postów:
Skończyłem:



Sposób w jaki tutaj fabuła się rozwija :banderas: Jakbym komuś normalnemu miał spróbować opowiedzieć o czym jest 13 Sentinels to już po pierwszych dwóch zdaniach by mnie pewnie uznał za niezłego świra. Pod względem twistów i twiścików blisko temu do Virtue's Last Reward, czyli jest bardzo, bardzo dobrze.

a gameplay? Też w sumie spoko jako przerywnik od tego pogmatwanego szaleństwa jakim są historie 13 protagonistów. Lajtowy tower defense, który pasuje do klimatu.

Wciągnęło i nie puściło do samego końca. 31h przebingowałem. Najlepsza gra Vanillaware imo pod względem dostarczanego funu. Zero przestoju, grindu, głupich rozwiązań czy topornej rozgrywki.

Aha, PSA dla trofikowych dziweczek: platynka praktycznie sama wpada. ;)
  • 4

#19 Schrodinger Napisany 30 wrzesień 2020 - 05:38

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 64508 Postów:
Brzmi ciekawie
  • 0

#20 kostek Napisany 22 marzec 2021 - 22:38

kostek

    radical

  • Forumowicze
  • 2241 Postów:

Czy fabuła tej gierki może rywalizować z tą w Nier Automata?


  • 0

#21 burnstein Napisany 22 marzec 2021 - 23:46

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 48774 Postów:

Tak.


  • 0

#22 Schrodinger Napisany 25 wrzesień 2021 - 16:16

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 64508 Postów:

gram, boję się że nie ogarnę ( i tak pewnie nie) z tym że jest tyle postaci, burn, tawot jakiś sprawdzony sposób jak tę fabułę cisnąć? po kolei każdą postać ile się da dopóki nie ma bloka i wtedy kolejna az bedzie miałą blok? 


  • 1

#23 burnstein Napisany 25 wrzesień 2021 - 17:18

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 48774 Postów:

Ta. Rób jak chcesz, będzie cię blokować w pewnych momentach, żeby pospinać to w segmenty. Ogarniesz. Ja chyba cisnąłem konkretne postaci póki mogłem.


  • 0

#24 Tawotnica Napisany 25 wrzesień 2021 - 19:05

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 13873 Postów:
część postaci będziesz miał i tak zablokowane prawie do końcówki, więc nie jest ich aż tak dużo jak myślisz.

Ja robiłem ulubione i jak miałem blocka to się przenosiłem na kolejną. Dość organicznie to szło.

Jedynie Nenji zapamiętałem jako upierdliwego, ale to nawet nie chodzi o roadblock tylko o zapętlającą się meh "planszę" na stacji pociągowej.
  • 0

#25 Woroq Napisany 25 wrzesień 2021 - 19:15

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 4140 Postów:
O! Dobrze, przypomnieliście mi, że mam nieskończone 13 Sentinels :)
  • 0

#26 Schrodinger Napisany 25 wrzesień 2021 - 23:45

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 64508 Postów:
Walka tez spoko poilepszalem sie, na casualu wszystko wpada za pierwszym razem, doszedłem do ściany i teraz fabule cisne :) piękna pszczoła, nic tu nie meczy, tak powinno być w dobrym visual novel
  • 0

#27 Schrodinger Napisany 30 wrzesień 2021 - 00:22

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 64508 Postów:
Co tu sie odjaniepawla 🤯🤯🤯🤯
  • 0

#28 Schrodinger Napisany 02 październik 2021 - 09:15

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 64508 Postów:
Ja jebe twist goni twist, nie ma nawet co pisać ale jak wyszło ze

Spoiler


Cisne dalej
  • 0

#29 Schrodinger Napisany 04 październik 2021 - 09:24

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 64508 Postów:

Skończyłem, 32h na liczniku wszystko wyczyszczone, w sumie grając te walki na casual to trzeba było jedynie może z dwie powtórzyć bo nie zauważyłem jednostki co mi jebała ten rdzeń od początku i była ocena C na koniec. A tak to wszędzie Ski za pierwsze podejście, bonusy też odblokowywane podczas pierwszej gry. 

 

Gameplay to taki towet defence bardzo prosty, pewnie na wyższych poziomach bardziej taktyczny, no ale nie o to tu chodzi. Sam gameplay prowadzenia fabuły to proste klikanie, z bardzo małą ilością myślenia co robić, po prostu pchać do przodu. Może ze dwa razy się zaciąłem bo pomysł co zrobić był totalnie z czapy (poczekaj aż w tle ktoś coś tam powie / kliknij trójkąt w miejscu gdzie nic się nie  świeci) a tak  to największym problemem było ogarnięcie o co chodzi.

 

Piękna pszczoła, misio woła, tak można streścić tę fabułę. Zaczynna się niewinnie i prosto, a potem ciągle dochodzą nowe twisty, twist za twistem twista pogania, imo nawet trochę tego za dużo. Bo pod koniec jak były jakieś SZOKUJĄCE INFORMACJE to jedynie siedziałem i no ok, obstawiałem najbardziej zakręconą rzecz i jest. Ale mimo wszystko warto zagrać bo 90% fabularnie gry wymiata. No i szkoda że widać tu braku budżetu bo końcówka lecąca na starych asetach, które widziałem przez 30h to już trochę śmiech na sali. 


  • 2

#30 Tawotnica Napisany 28 listopad 2021 - 14:05

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 13873 Postów:

 

wyjdzie w przyszłym roku na Switcha. 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 28 listopad 2021 - 14:08

  • 0



Inne z tagami: