kurwww przyszedłem to tu wrzucić
GOTY [insert year] Swawolne Pogaduchy
#421 Napisany 02 stycznia 2020 - 22:52
#422 Napisany 04 stycznia 2020 - 02:31
w sumie skoro dekada kończy się wraz z 2019 to sobie zrobiłem ostatnio moje top 10, tak naprawdę nie było ciężko wybrać te ~20 gierek i zjechać do 10. gorzej potem było z poustawianiem tego i wyszło mi coś takiego. pewnie jakby układał kiedy indziej to wyszłoby minimalnie inaczej, ale wiadomo jak to jest. jestem zadowolony.
10. red dead redemption 2
cudowna gra. kmwtw. fantastyczni bohaterowie, przygoda, najwspanialszy i chyba najbardziej dopracowany w detale i przepełniony życiem świat jaki można było w giereczkach wideo oglądać do dziś. z biegiem czasu w sumie tylko przeszkadza mi pacing "rujnowany" przez tryliardy animacji. robiło to, ale po kilkunastu godzinach miałem je ochotę wyłączyć. znakomity symulator powolnego chodzenia po obozie.
9. stardew valley
niesamowite jak piękną, wciągająca i ciekawą grę zrobił jeden typ siedząc gdzieś w swojej piwnicy. muszę w końcu kupić wersję na switcha, bo to zbyt perfekcyjne połączenie, wizja sadzenia pietruszek na kiblu mnie jara.
8. the legend of zelda: breath of the wild
nooo nie skończyłem jeszcze, fabularnie pewnie mógłby przysiąść i zrobić ją prędzej niż później, ale po co. cudowny vajbik fantastycznej przygody, odkrywania nowych miejscówek, rozkminiania questów pobocznych. wciąga jak bagno i myślę, że okolice 100h wykręcę tutaj luźno. po dwóch tygodniach ciorania już wiem, że to jedna z najlepszych giereczek w jakie miałem przyjemność zagrać i musiałem ją tu wcisnąć, a że teraz mam wajb na pisanie tego posta, to nie chce mi się czekać aż skończę żeby może podskoczyło w górę, olo.
7. tes v: skyrim
podobnie jak w zeldzie, przygoda, przygoda i jeszcze raz przygoda. prawdopodobnie gra przy której straciłem najwięcej godzin w ostatnich latach, każdy na forum pewnie skyrima przeszedł przynajmniej raz, wiemy o co chodzi, nie będę się rozpisywał.
6. persona 5
pewnie najbardziej stylowa gra dekady, od menu po resztę. cudowna muzyka, której sobie słucham do dziś. fantastyczny klimat, świetny system walki, oprawa, eksplorowanie dungeonów - tym dla mnie ta persona stoi. mogło być lepiej pod względem postaci i kilku social linków, ale tyle radochy mi ta gra przyniosła, że nie może być niżej.
5. god of war
najlepszy reboot serii imo. z tego względu, że tak drastycznie zmieniono klimat tej gry pod prawie każdym względem i pod prawie każdym względem to pykło. no, czekam czekam na tego thora i odyna żeby im obić parszywe mordy i zobaczyć dalszy ciąg imo drugiej najlepszej rodzicielskiej relacji w giereczkach w tej dekadzie.
4. the last of us
to tutaj jest ta najlepsza relacja rodzicielka, wiadomo o co chodzi. porywająca historia, goat poprzedniej generacji. ukończyłem to na ps3 i nadal pamiętam 90% fabuły, dlatego też uznałem, że nie ma sensu przechodzić remastera.
3. mass effect 2
najlepsza część trylogii. najlepsza ekipa dekady. skok sheparda. ea daj kurwiu remasterek. no i kto nie grał shepardem facetem z podstawowym ryjem jest podgatunkiem gracza, wiadomo.
2. bloodborne
jezu, przeszedłem tę grę tylko raz, ale kocham ją mocno. raz się odbiłem, ale przy drugim podejściu po rocznej ponad przerwie wsiąkłem. w gameplay, w lore, w czytanie każdego opisu podniesionego patyka czy robaka. mnóstwo godzin spędzonych na yt, przy analizach lore, teoriach innych gównach, jak przy żadnej innej grze. sekiro dawało mi więcej satysfakcji z wygranych pojedynków z tym mega skillowym systemem walki, dark souls 3 miało lepszą i większą eksplorację cudownego świata fantasy, ale to bb jest najbardziej klimatyczną grą from, tak klimatyczną, że mi to rozkurwia łeb jak o tym myślę. że ci ludzie usiedli, zaprojektowali ten popierdolony gotycki świat i wiedzieli, że to nam rozpierdoli łby. najlepsze projekty bossów i bestii. najbardziej przerażający przeciwnicy (wiecie kim jesteście wy szmaty z oczami nabijające szaleństwo, zdychajcie). noooo kocham.
1. wiedźmin 3: dziki gon
no kurwa raczej
wyróżnienie dla borderlands 2. bo chciałem je tu wkleić, ale jednak dałem zeldę. w sumie teraz mi z tym źle, no ale jebać. kocham borderki 2.
Ten post był edytowany przez Cudak dnia: 04 stycznia 2020 - 02:32
#423 Napisany 04 stycznia 2020 - 09:19
Dekada się kończy za rok!
#424 Napisany 04 stycznia 2020 - 09:28
Oczywiście. No i?
#425 Napisany 04 stycznia 2020 - 09:30
Lista unieważniona, bo od marca do każdej listy gier dekady na pierwsze miejsce wleci DOOM Eternal.
#426 Napisany 04 stycznia 2020 - 09:36
Spokojnie, za rok będzie kolejna lista.
#427 Napisany 04 stycznia 2020 - 10:04
Gra ówczesnego stulecia. GTA IV
#428 Napisany 04 stycznia 2020 - 10:13
Gra ówczesnego stulecia. GTA IV
#429 Napisany 04 stycznia 2020 - 10:21
#430 Napisany 04 stycznia 2020 - 10:27
#431 Napisany 04 stycznia 2020 - 11:21
#432 Napisany 04 stycznia 2020 - 12:06
Dekada się kończy za rok!
#433 Napisany 04 stycznia 2020 - 12:24
No można robić TOP 10 gier ostatniej dekady, ale po co?
Chociaż nie, w sumie się mylę. Tak jak są zestawienia najlepszych rzeczy np. lat 90-tych, to się liczy od 90 do końca 99, to teraz w sumie też można robić listy od początku 2010 do końca do 2019.
Ten post był edytowany przez Nyjacz dnia: 04 stycznia 2020 - 12:26
#434 Napisany 04 stycznia 2020 - 12:43
Nyjacz, niektorzy mysla, ze mielismy rok zerowy
#435 Napisany 12 stycznia 2020 - 17:42
tak mi wyszła ostatecznie lista:
1. Fire Emblem: Three Houses
2. Resident Evil 2
3. The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III
4. Bloodstained: Ritual of the Night
5. Final Fantasy XIV: Shadowbringers
świetny rok, spokojnie z 15 tytułów brałem pod uwagę:
6. Astral Chain
7. Devil May Cry 5
8. The Legend of Zelda: Link's Awakening
9. The Alliance Alive HD Remaster
10. Judgement
11. Persona Q2: New Cinem Labyrinth
12. Super Mario Maker 2
13. Baba is You
14. Luigi's Mansion 3
15. Star Wars Jedi: Fallen Order
Tak do Link's Awakening musiałem się mooocno zastanowić, co do top 5 wpuścić, ale zdecydowałem się na największe pożeracze czasu. ToCS i Final to molochy na 100 godzin, a FE, RE2 i Bloodstained po parę razy przechodziłem, tj. więcej niż 2 (a to w dzisiejszych czasach mi się nie zdarza często, więc chyba świadczy o jakości i replayability danych tytułów).
Później kolejność aż takiego dużego znaczenia nie ma. Astrala i DMCV mi trochę szkoda, że nie sypnąłem im punktami ale preferuje muh jRPG.
Honuorable mentions:
- Etrian Odyssey Nexus
- Rolling Gunner
- Earth Defense Force: Iron Rain
- River City Girls
#436 Napisany 12 stycznia 2020 - 19:49
#437 Napisany 13 stycznia 2020 - 16:46
Gdyby nie ten Mr. X to RE2 u mnie też miałoby szansę. A tak odbiłem się od niej niczym ping pong od dobrze ustawionej paletki. Gdyby nie to to byłby remake idealny.
#438 Napisany 13 stycznia 2020 - 17:37
Olo, narzekać na najlepszy ficzer w grze To tak jakby jęczeć na mechanikę driftów w CTR albo na wymagających bossów w Sekiro.
#439 Napisany 13 stycznia 2020 - 18:23
Ten post był edytowany przez Spuczan dnia: 13 stycznia 2020 - 18:24
#440 Napisany 13 stycznia 2020 - 18:35
Olo, narzekać na najlepszy ficzer w grze To tak jakby jęczeć na mechanikę driftów w CTR albo na wymagających bossów w Sekiro.
Albo jak marudzic na fundamentalne zalozenia Dead Cells
#441 Napisany 13 stycznia 2020 - 20:34
Mam już swoje lata i taki Mr. X wpadający do pomieszczenia fundował mi niebezpieczny skok ciśnienia połączony z palpitacją prawego przedsionka serca. Już bezpieczniej pograć w Candy Rush.
#442 Napisany 13 stycznia 2020 - 20:47
To lepiej nie odpalaj RE3 remake, bo zejdziesz na zawał po pierwszym spotkaniu z Nemkiem.
#443 Napisany 13 stycznia 2020 - 22:06
Ja odpaliłem i zasnąłem z braku emocji jak mnie ganiał, więc gówno się znasz.
#444 Napisany 31 stycznia 2020 - 18:12
#445 Napisany 01 lutego 2020 - 01:21
Gratulacje dla From Software! Oficjalne wyniki:
1. Sekiro 2500pkt
2. Resident Evil 2 2290pkt
3. Disco Elysium 1200pkt
4. Fire Emblem: Three Houses 1190pkt
4. The Legend of Zelda: Link's Awakening 1190pkt
6. Devil MayCry 5 1140pkt
7. Gears 5 1100pkt
8. Astral Chain 1080pkt.
9. Luigi's Mansion 890pkt.
10. Star Wars Jedi: Fallen Order 880pkt.
11. Control 780pkt
11. Death Stranding 780pkt
13. Dirt Rally 2.0 710pkt
14. Metro Exodus 680pkt
15. Super Mario Maker 2 620pkt
16. A Plague Tale Innocence 510pkt
17. Borderlands 3 470pkt
18. Doom II 430pkt
19. Pokemon Sword & Shield 400pkt
20. Days Gone 390pkt
21. Baldur's Gate II Enhanced Edition 370pkt
22. eFootball Pro Evolution Soccer 2020 350pkt
23. The Outer Worlds 330pkt
24. WRC 8 300pkt
25. The Division 2 270pkt
26. Doom 250pkt
26. Trover Saves the Universe 250pkt
26. Beat Saber 250pkt
26. Return of the Obra Dinn 250pkt
26. Monster Hunter World: Iceborne 250pkt
26. Untitled Goose Game 250pkt
26. Alien: Isolation 250pkt[/size]
33. Bloodstained: Ritual of the Night 240pkt
34. Shenmue 3 220pkt
35. Call of Duty: Moder Warfare 180pkt
35. Apex Legends 180pkt
35. Children of Morta 180pkt
35. Halo: Reach 180pkt
35. Mortal Kombat 11 180pkt
35. Red Dead Redemption 2 180pkt
41. Ace Combat 7 150pkt
41. Baba Is You 150pkt
41. Catherine Full Body 150pkt
41. Crash Team Racing Nitro-Fueled 150pkt
41. Kingdom Hearts 3 150pkt
41. The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III 150pkt
41. The Witcher 3 150pkt
41. YU-NO: A Girl Who Chants Love at the Bound of this World 150pkt
49. Amid Evil 120pkt
49. Anno 1800 120pkt
49. Cat Quest II: The Lupus Empire 120pkt
49. Dragon Quest XI 120pkt
49. NFS Heat 120pkt
49. The Surge 2 120pkt
49. World End Syndrome 120pkt
56. Blair Witch
56. Far Cry: New Dawn
56. Final Fantasy XIV: Shadowbringers
56. Judgement
56. Tiny Metal: Full Metal Rumble
56. Vampire: The Masquerade - Coteries of New York
56. Wargroove
56. Yoshi's Crafted Worlds
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 01 lutego 2020 - 09:01
#446 Napisany 01 lutego 2020 - 03:40
#447 Napisany 01 lutego 2020 - 09:16
Dzień dobry!
Właśnie patrzę, że post Damiana się nie załapał a powinien - timestamp na forum mnie zmylił. Poprawiłem wyniki. Fire Emblem prawie w top3!
Jakbym chciał być złośliwy, to bym zrobił tak, żeby Resident wygrał - mogłem usunąć głosy bez pełnej listy 5 gierek. Czy to tak ciężko wymienić 5 fajnych tytułów w tak dobrym roku?
Za rok głosujemy tylko na 3 gry, bo zatrważająca ilość użytkowników ma z tym problem (szczególnie fani Disco Elysium ).
True lista by wyglądała tak:
1. RE2 - 1680
2. Sekiro - 1670
3. FETH - 1190
4. DMC5 - 1140
5. Astra; - 1140
6. Zelda: LA - 860
7. Gears 5 - 800
8. Dirt - 710
9. Disco - 700
9. Star Wars - 700
Resident got robbed!!!
(Chyba, że się gdzieś jeszcze machnąłem, bo ręcznie w nocy liczyłem Tu macie spreadsheet jak coś:
https://docs.google....dit?usp=sharing )
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 01 lutego 2020 - 09:20
#448 Napisany 01 lutego 2020 - 09:18
#449 Napisany 01 lutego 2020 - 10:03
Wiedziałem, że Resident wygra
#450 Napisany 01 lutego 2020 - 10:39
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
GOTY na koniec świata 21.12.2012Rozpoczęte przez Schrodinger , 15 gru 2012 goty, koniec, swiata |
|
|