Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ys VIII: Lacrimosa of Dana

Nihon Falcom Switch PS4 Vita PC iOS AND

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 16 grudnia 2015 - 08:58

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

CWUzqCBXIAA5X3F.jpg

 
 

http://gematsu.com/2...mmer-2016-japan



Ys8_Dec162015_04.jpg
 
Ys8_Dec162015_03.jpg
 
Vita = Life :banderas:
 
Czysiu gdzieś zakładał temat po pierwszej zapowiedzi przed TGS '14, ale nie mogę nigdzie znaleźć, przeszukałem cały dział ręcznie :dunno:
 
Nowa odsłona przygód Adola Christin została zapowiedziana na lato 2016. Data wydania na zachodzie jeszcze nie jest znana, ale Xseed/Marvelous i NISA pewnie się postarają o szybką lokalizację jak w wypadku Celcety.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 17 kwietnia 2019 - 12:00

  • 0

#2 nole Napisany 28 stycznia 2016 - 16:21

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 723 Postów:

Kilka screenów:

 

Ys-7.jpg

Ys-6.jpg

Ys-4.jpg

Ys-3.jpg

Ys-2.jpg





 


  • 0

#3 Spuczan Napisany 10 lutego 2016 - 00:44

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 12 962 Postów:

Wygląda ładnie: http://www.dualshock...new-characters/

 

YS8_5.jpg
 
YS8_6.jpg
 
YS8_9.jpg
 
YS8_20.jpg

  • 0

#4 Spuczan Napisany 08 kwietnia 2016 - 07:21

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 12 962 Postów:

http://gematsu.com/2...rifting-village

 

"Drifting Village

The Drifting Village is a place created by the castaways of the Isle of Seiren that takes advantage of the island’s natural terrain and wisdom. Under the leadership of Captain Barbaros and Dogi, with driftwood that washed ashore the beach and materials obtained on the island, houses necessary for daily living and defense equipment required to defend from monster attacks, as well as facilities that will help Adol as he explores the island are gradually built.

Read more at http://gematsu.com/2...I9hakqA9383R.99

 

[1] Development of the Drifting Village: Rescued Castaways Add to the Base’s Strength

 

image: http://gematsu.com/w...4-07-16_004.jpg

Ys-VIII_04-07-16_004.jpg

 

While Adol explores the Isle of Seiren, which is the setting of Ys VIII, a base for the other castaways that wash ashore the island called the “Drifting Village” will be built.

In its initial stage, the nothing exists in the Drifting Village surrounded by rocks. However, with Captain Barbaros and Dogi at its core, a variety of equipment essential to daily living, such as bedrooms and bedrooms, will be built, and the village’s appearance will continue to change dramatically.

Additionally, as you discover castaways on the island, you’ll take them back to the Drifting Village and its number of inhabitants will increase. Each castaway has their own special skills and knowledge, and their joining the village expands functionality. This triggers various changes in the Drifting Village, including special events.

Read more at http://gematsu.com/2...I9hakqA9383R.99

 

[2] Support Event: Gather Up Castaways and Develop a New Exploration Route

 

image: http://gematsu.com/w...4-07-16_007.jpg

Ys-VIII_04-07-16_007.jpg

 

A variety of obstacles that block Adol and company’s path exist on the Isle of Seiren, including huge fallen trees and rocks. Although it’s impossible for Adol and his party members to break through these obstacles alone, by rescuing castaways and increasing the amount of inhabitants in the Drifting Village, “Support Events” will occur. Using their power, Adol can remove these obstacles and develop a new exploration route.

Read more at http://gematsu.com/2...9hakqA9383R.99"

 


  • 1

#5 nole Napisany 08 kwietnia 2016 - 14:13

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 723 Postów:
Jedna z najbardziej oczekiwanych przeze mnie gierek w tym roku!
  • 0

#6 Schrodinger Napisany 08 kwietnia 2016 - 14:19

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

bo ciągle nie kupiłeś ps4


  • 0

#7 Tawotnica Napisany 13 maja 2016 - 17:30

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Wreszcie porządny klip z rozgrywką:

 

 

jakie tempo! Wygląda na dużo szybsze niż w Ys: Celceta. Oby XSEED nie porzuciło wersji na Vitę tak jak większość wydawców na zachodzie. :gusta: 


  • 0

#8 nole Napisany 18 lutego 2017 - 11:56

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 723 Postów:

Premiera w Europie na PS4 i Vitę jakoś pod koniec roku. Będzie pudełko i cyfra (pudełko również na Vitę :cooo:) oraz ang/jap audio do wyboru.


  • 0

#9 Tawotnica Napisany 18 lutego 2017 - 15:15

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

based NISA

 

ysviii-ps-vita-white---esrb-rnf.jpg

 

:uff:

 

już niedostępne na:

 

http://store.nisamer...edition-ps-vita

 

ale na http://store.nisaeurope.com/jeszcze nie ma, więc może się załapię. 


  • 0

#10 nole Napisany 19 czerwca 2017 - 12:02

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 723 Postów:
Kilkanaście minut rozgrywki z wersji PS4:


  • 0

#11 Tynio Napisany 19 czerwca 2017 - 14:36

Tynio

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 416 Postów:

Pograł bym w jakiegoś YS-a

 


  • 0

#12 Tawotnica Napisany 28 lipca 2017 - 08:45

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:



Zaczynam się powoli hajpować. Mam preorder na Vitę, ale łamię się nad wersją PS4. 60fps, dodatkowe misje, nowy styl walki dla Dany... no brzmi dużo lepiej, ale nie jest przenośne :sadcf:

Ciekawe czy Falcom się przeniesie kiedykolwiek na Switcha, bo ich tytuły tam pasują idealnie. 

 

 

ed:

 

 

może voice acting nie będzie aż tak tragiczny jak myślalem


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 03 sierpnia 2017 - 20:44

  • 0

#13 Tawotnica Napisany 29 sierpnia 2017 - 21:09

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Dzisiaj się pojawiło demko na PS4. Krótkie, na ~40 minut - wrzuca gracza do lasu na zaklętej wyspie, można trochę pozwiedzać mapę i zawalczyć z dwoma bossami.

Rozgrywka to naturalne rozwinięcie konceptu VII i Celceta. Walki polegają na ładowaniu paska skilli zwykłymi atakami, później na podbijaniu i wykańczaniu mobków owymi skillami, aby zapełnić kółko do potężnego ataku specjalnego. Do tego dochodzi rotacja postaciami, które w myśl zasady nożyce-papier-kamień są mocne/neutralne/słabe w zależności od typu przeciwnika. Przykładowo opancerzonych wrogów trzeba zawsze naparzać grubasem Sahadem aż złamie się ich armor.

Jest wyższe tempo niż w poprzednich częściach i co najważniejsze można skakać i nawet dashować podczas skoku. Ja tam się od razu poczułem jak w domu, nie ma to jak czyścić mapę z każdego przeciwnika, zbierając przy tym tonę surowców, skarbów czy itemków.

Mapki są pełne zawijasów i skrótów, otwierających przejście do wcześniej już zwiedzonych segmentów. Nawet w demie zaprezentowano możliwość backtrackingu, bo jak tylko zdobywa się umiejętność wspinania po bluszczu to oczywiste przejście zachęca do ponownego przeczesania pierwszej miejscówki i dozbierania w niej skrzyń.

Obydwie walki z bosskami dobre, szczególnie druga fajnie korzystała z otoczenia. Sound Team jdk nie zawodzi, głośniki pompują soczysty j-rock:



Wizualnie postacie wydają mi się trochę... nieproporcjonalne? Zwróćcie uwagę na ręce Sahada w cutscenkach. Koleś ogólnie wygląda jak rozciągnięty z 4:3 do 16:9 :olo: Za to grało mi się nim najlepiej, bo wcale mocno nie czuć mocno różnicy w szybkości między nim a Adolem.

Bah, chyba wezmę też na PS4, bo po Tokyo Xanadu potrafię sobie wyobrazić jak mocno okrojona będzie handheldowa wersja... w każdym razie jest dobrze, jak ktoś lubił Ys VII i Celcetę może brać bez obaw. Fani Felghany i Origins poza możliwością skakania nadal będą psioczyć, do tego prostego, nierozdmuchanego zbieractwem i odkrywaniem terenu, czystego funu seria raczej już nie wróci.

ed: pierwsze recki bardzo pozytywne

http://opencritic.co...crimosa-of-dana

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 30 sierpnia 2017 - 09:12

  • 1

#14 Tawotnica Napisany 07 października 2017 - 09:14

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
No cześć!

nB0Ng6G.jpg
dat underboob!

20h pyknięte, więc mogę coś napisać (bo z grami Falcomu jest zawsze tak, że dopiero po przynajmniej parunastu godzinach się porządnie rozkręcają).

Um... Ys VIII to kraszer, ale czego innego się spodziewać, bo grze wydanej w 2017? Bezsprzecznie najlepszy nowoczeny Ys, bo świetnie urozmaicono dość wtórną pętlę rozgrywki względem poprzednich części.

Zacznę może od eksploracji i questów, bo to największe usprawnienie QoL. Mapka na pierwszy rzut oka jest skomplikowana, ponieważ można na nią patrzeć z paru poziomów: overworld, mapa regionu i szczegółowa mapa pomieszczenia. Trochę mi się to kojarzy z nawikacją mapy w Metroid Prime czy Doom 2016 tylko bez trójwymiarowości. Dobrze zaznaczone są wszelkie wzniesienia i wgłębienia, a do odkrycia 100% nie trzeba już buszowac po każdym zakamarku jak w Celcecie tylko wystarczy zająć wszystkie points of intrest jak miejsca widokowe i spoty z surowcami.

EKWMxea.jpg
mapka szczegółowa. Strzałką można przenieść się do mapy regionu, trójkątem do mapy świata. Na każde z osobna można zoomować, pojawiają się też później piętra

Sidequestów jest bardzo mało, po 5-6 na rozdział, wpisują się one w fabułę i dają świetne ulepszenia oraz itemy. Potężna zmiana na plus porównując do masy głupich fetch questów spotykanych wcześniej w Ys'ach i dobre urozmaicenie rozgrywki, bo czasem zdarza się walka z opcjonalnym bossem, misja eskortowa albo po prostu śmieszna cutscenka z łapaniem świni. Dużą nowością są interceptions/surpressions, w których pokonujemy fale przeciwników i na końcu jesteśmy oceniani. Poza dwoma wymaganymi tego typu zadaniami jest to zupełnie opcjonalne. Można w wiosce przeznaczać surowce na ustawianie barykad, katapult czy gongów stunujących przeciwników, a misje można dowolnie często powtarzać.

vbBzGZH.jpg
ekran oceny po udanej obronie wioski

A propos surowców - nie ma w tej części waluty. Cała gospodarka jest oparta o zbieractwo, każdy item można rozłożyć na surowce, dużą ilość często spotykanych materiałów można wymianiać na rzadsze, są trzy miejscówki z craftingiem, gotowanie i wspomniana fortyfikacja wioski do 'intercepcji'. Boskie to jest, bo przyjemnie niezobowiązujące. Ys to skillowa gra, więc jeśli kogoś nie kręcą tabelki i dziubanie w menusach może spokojnie olać, wystarczająco dobre eq znajduje się w skrzyniach ze skarbami. Można się jednak pobawić w dodawanie elementów do ataków, uodparniać się na zmiany statusu czy szyć nowe kostiumy dla ekipy. Dla mnie bomba.

TmvwvOJ.jpg
łowienie ryb - obowiazkowy element każdego poważnego jRPGa

Kolejnym, zaskakująco jak na serię dobrym elementem jest... fabuła! Ys z dobrą fabułą! Tzn. z mniej sztampową niż "Adol trafia w miejsce, spotyka dupeczki i niszczy zło" i nawet ciekawie poprowadzoną, ale przy tym cały czas krzyczącą "tak, grasz w Ys, za chwile stanie się dokładnie to czego się spodziewasz". Już sam początek powinien wywołać banana na ryju każdego, kto miał styczność z modern-Ys'ami. Adol i Dogi jako część załogi płyną statkiem na na nowy kontynent, na statku odbywa się w ten wieczór uroczysty bankiet. Wiecie jak to się skończy, nie?
Spoiler
Dla mnie każda gra mogłaby się od tego elementu zaczynać, nie ma to jak wejście z przytupem.

Nie chcę spoilować jak się dalej historia rozwija, powiem tylko tyle że Falcom wreszcie zaimplementowałi nagłe zwroty akcji znane z Legend of Heroes w Ys. Serio, aż się momentami Danganronpa kojarzy!

System walki został udynamiczniony, co już po demku było widać przez co z miejsca jest to nalepszy drużynowy Ys. Jestem ciekaw co taki slasherowy wymiatacz jak Kazuo by w tej gierce robił, bo mnogośc skilli daje ogromne możliwości. Już na hard to nie przelewki, wyczuwanie uników i bloków dla każdego przeciwnika to nie lada sztuka, kiedy jeszcze trzeba rotować pomiędzy trzema postaciami. Dungeony rządzą! Przypomnę tylko, że w Ys w overworldzie HP odnawia się automatycznie, kiedy stoi się w miejscu, z kolei w lochach trzeba się leczyć potionami. To uczucie, kiedy się pruje niedolewelowaną ekipą na ostatkach życia do najbliższego kryształu, uruchamiającego fast-travel.

0pmIcSd.jpg
ciachciarachciach! Dana bije skorpiona

Znowu podkreślę, że Ys VIII jest bardzo przystępną grą. Kryształy fast-travel odnawiają życie, więc są idealnymi miejscowkami do grindu surowców/expa. Backtracking do poprzednich miejscówek (który btw jeszcze ani razu nie jest wymuszona, można całą grę pruć przed siebie, co chwila zwiedzając nowy rejon) jest przyjemny, bo między miałem ginącym od jednego uderzenia zawsze znajdą się mocniejsi przeciwnicy, których wcześniej trzeba było omijać.

Nad wizualiami nie ma się co rozpisywać, bo widać od razu że to oryginalnie gra na Vitę. Dodatkowa ostrośc i przede wszystkim 60FPSów jednak czyni dla mnie PS4 platformą docelową. Pod względem kierunku artystycznego jest bardzo dobrze. Portrety w menusach wprawdzie gryzą się nieco z plastelinowymi modelami in-game, ale jak one są narysowane :gusta:

5GTsoHk.jpg

Wydaje mi się, że Falcom wreszcie wypluli nowe Ys, które zadowoli też fanów starej formuły serii. Prostolinijna, szybka gra akcji z mega bossfightami i nieprzeszkadzającym, a świetnie uknutym RPG dookoła. Tak powinien wyglądać aRPG! Falcom <3

PS.: jak chcecie fucktonę screenów to kliknijcie tu - http://nikogoforum.p...czek/?p=1858489
  • 8

#15 nole Napisany 10 stycznia 2018 - 23:12

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 723 Postów:

Już 30 stycznia wyjdzie w paczu nowe, poprawione tłumaczenie na PS4 i Vitę.


  • 0

#16 drAKul Napisany 16 stycznia 2018 - 21:40

drAKul

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 1 904 Postów:
Tawot doradż - czy osobie która tylko trochę grała w Wanderer's from Y's na SNESa może podejść do tej gry??? Ma wyjść na Switcha więc się troszkę zainteresowałem, a Twoja Taworecenzja jest raczej pozytywna.
  • 0

#17 Schrodinger Napisany 16 stycznia 2018 - 21:51

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

o przeczytałem opis tawota, bedzie grane 


  • 0

#18 burnstein Napisany 16 stycznia 2018 - 22:06

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 073 Postów:

To drogi crap, będziesz musiał poczekac na jakąś fajną promkę na storze ;]


  • 0

#19 Schrodinger Napisany 16 stycznia 2018 - 22:55

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
No o to mi chodzilo
  • 0

#20 Tawotnica Napisany 16 stycznia 2018 - 22:59

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Tawot doradż - czy osobie która tylko trochę grała w Wanderer's from Y's na SNESa może podejść do tej gry??? Ma wyjść na Switcha więc się troszkę zainteresowałem, a Twoja Taworecenzja jest raczej pozytywna.


Idź ograj szybciutko Oath in Felghana (aka najlepszy Ys aka remake Ys III: Wanderers from Ys). Dziękuj później.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 16 stycznia 2018 - 23:02

  • 0

#21 Tawotnica Napisany 30 stycznia 2018 - 12:31

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Wyszedł dzisiaj patch z nowym tłumaczeniem! Można będzie się zastanowić nad NG+ :hmmm:
  • 0

#22 Tynio Napisany 08 lutego 2018 - 23:06

Tynio

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 416 Postów:
Tawot
Którą wersję warto kupić?
Vita czy PS4
Pograłem w demo i jest dobrze ;)
  • 0

#23 Schrodinger Napisany 08 lutego 2018 - 23:07

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

w to mozna grac bez znajomosci poprzednich czesci ta?


  • 0

#24 Tynio Napisany 08 lutego 2018 - 23:14

Tynio

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 416 Postów:
No ja skończyłem 2 poprzednie części.
W sumie z tego co widziałem tylko główny bohater Adol pojawia się.
A cała historia pewnie pisana od nowa.
  • 0

#25 Tawotnica Napisany 08 lutego 2018 - 23:45

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Tawot
Którą wersję warto kupić?
Vita czy PS4
Pograłem w demo i jest dobrze ;)

 

PS4, 30 klatek tej grze szkodzi. Jeśli na zniczu w lecie będzie 60FPS to masz best of both worlds.

 

w to mozna grac bez znajomosci poprzednich czesci ta?

 

można, to nie ma fabuły. Ba, VII to chyba pierwsza część z miarę sensowną historią. Zazwyczaj Ys rozgrywa następująco:

 

1. Adol traci pamięć i gdzieś się pojawia

2. Adol wyrywa dupeczki

3. Adol robi rozp***dol i ratuje świat

 

Tak, Adol to najlepszy bohater w grach wideo ever. 


  • 1

#26 Tawotnica Napisany 21 marca 2018 - 19:26

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

 

Na Switcha wychodzi 29.06. u nas


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 21 marca 2018 - 19:26

  • 0

#27 Juras Napisany 22 marca 2018 - 09:21

Juras

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 800 Postów:

Demo dostępne na PSStore odzwierciedla całą grę?


  • 0

#28 Damian Napisany 30 czerwca 2018 - 11:12

Damian

    Link

  • Forumowicze
  • 298 Postów:

No niby oficjalnie wersja na Nintendo Switch już wyszła (29.06), ale w sklepikach nadal się upierają i data premiery jest ustawiona na 3.07...
 
Spis łatek, które nam zaserwują http://nisamerica.co...nintendo-switch, sugeruje, że jest sporo niedoróbek, co dość mocno dziwi zważywszy, że port na tabletokonsolkę wyszedł kilka miesięcy po "zachodniej" premierze. Przykładzik: oryginalna japońska ścieżka dźwiękowa niedostępna na premierę :fp: .

Patch v1.04

Short Description: Japanese Voice Implementation, minor text refinement, and aesthetic refinements during cutscenes.
Current Status: Testing Round 1
Expected Live Date: Mid July 2018

 

Mogli dać sobie więcej czasu na ogarnięcie tego wszystkiego. Niby człowiek kupi sobie gierkę na kartridżu, a gierka i tak niekompletna :(. Co ich tak gnało? 


  • 0

#29 Tawotnica Napisany 30 czerwca 2018 - 11:20

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

To jest właśnie NISA. Przypominam, że wersja na Switcha nie ma 60FPS. Brać tylko na PS4, jeśli macie możliwość, bo port na PC jest oczywiście mega kaszaniasty. 


  • 0

#30 nole Napisany 17 października 2018 - 16:32

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 723 Postów:

Jakby to powiedział Bogusław Linda: NO KURWA JEGO MAĆ NARESZCIE- 79 złotych na PSN! :burn:


  • 1



Inne z tagami: