Za młodzi na sen, za starzy na gry
#181 Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:08
Z Tobą jest tak że jesteś taki sam jak wszyscy ale wydaje Ci się że tak nie jest
#182 Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:17
Fingus przeżywa kryzys wieku średniego. Założę się, że jeździ nawet kabrioletem w driveclubie.
#183 Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:18
Myle że nostalgia w połączeniu z żalem powoduje takie posty w tym temacie.
#184 Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:18
#185 Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:25
Ciężko jest lekko żyć.
#186 Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:26
Ale co ja tam wiem - jak na razie nie jezdze samochodem w ogole, nie mowiac o czerwonym sportowym kabriolecie, a moja druga zona to pewnie nawet do podstawowki jeszcze nie chodzi
Ten post był edytowany przez Filipeniek dnia: 05 kwietnia 2016 - 19:33
#187 Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:29
Wole pojeździć starszym Oplem niż nowym, bo tak.. tak btw
#188 Napisany 05 kwietnia 2016 - 20:56
Nawiązując do dyskusji Gen 7 vs. Gen 8, nasuwa mi się parę argumentów czemu przez tak różowe okulary patrzymy na G7:
- skok między 6 -> 7 był większy
- a przejście między generacjami zdawało się trwać krócej
- nowe IP zostały przyjęte z większym entuzjazmem zarówno przez prasę jak i graczy
- platform-holderzy mieli mocniejszy okres
- było mniej sytuacji (albo nie były tak nagłaśniane i dyskutowane) w których gry ukazywały się niekompletne
Już nawet nie chodzi o skok graficzny, ale rozgrywka sieciowa, dostosowanie shooterów do konsol i mieszanie ich z każdym możliwym gatunkiem robiły imo większe wrażenie niż dzisiejsze MMOFPS czy robienie z wszystkiego open-worldów i nagrywanie filmików. Co za tym idzie nowe IP (np. Gearsy, Dead Space) zostały bardzo ciepło odebrane i zapamiętane.
Cross-geny to zmora currentów, bo jeszcze grubo w 2015 mieliśmy MGSa i Tomba na PS3 czy X360, co utrudniało uznanie G8 jako właściwie rozpoczętej, hulającej na pełnych obrotach. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale nie pamiętam głosów "meh, wychodzi też na PS2" z poprzedniej generacji.
Fiaska takie jak Driveclub, port Batka na PC (albo ogólnie kiepska optymalizacja gierek na launch) czy wrzucanie contentu metodą kroplówkową jak Splatoon czy niedawno Street Fighter V też zrobiły swoje, żeby nie przysporzyć obecnej generacji najlepszej renomy.
Do tego dochodzi słabsza forma 1st party Sony i MS, co składnie przedstawia artykuł wrzucony przez Nexusa. Takie Mario Galaxy czy Metroid Prime 3 od Nintendo w ciągu dwóch lat to też inny kaliber niż 3D World albo DKC Tropical Freeze.
Mimo tego ciężko się nie zgodzić ze Spuczanem czy Torqiem, że machina AAA chodzi naoliwiona, aż miło. Przecież w zeszłym roku mieliśmy miesiąc w miesiąc: Dying Light, Order, Bloodborne, Mortal, Wiedźmin, Batman i równie mocną końcówkę z Forzą, Tombem, Battlefrontem czy Xeno. 2016 zaczął się od SFV i Division a w natarciu następne Dark Souls i Uncharted.
Pomiędzy tym więcej średnio budżetowych produkcji o czym pisał Xell i ogromna oferta cyfrowa, PC jako poważna alternatywa do konsol (kto nie chciałby zagrać w XCOM2 albo PoE niech pierwszy rzuci kamień). Teraz to porównajcie do raczkującego XBLA i majtania wiilotem w kręgle, jeśli nie siadł ci taki Mass Effect czy inny przehajpowany kraszer.
#189 Napisany 05 kwietnia 2016 - 21:32
#190 Napisany 06 kwietnia 2016 - 19:32
Sony idzie w kaski, Majkro ujednolica platforme, Nina pewnie też tak zrobi. Chuj z tym i tak gry będą najważniejsze!!
#191 Napisany 06 kwietnia 2016 - 21:10
Dużego przeskoku już nigdy nie będzie, bo zaczęło być widoczne prawo malejących przychodów - trzeba włożyć coraz więcej mocy aby uzyskać trochę lepszy efekt. Do tego CPU znacznie spowolniły rozwój z powodu zbliżenia się do fizycznych możliwości krzemu (GPU jeszcze mają miejsce do przyspieszenia). Patrząc na The Order czy Battlefront wydaje się że do Pixara już niedaleko, ale skok wydajnościowo potrzebny do uzyskania takiej jakości w realtime jest kolosalny. Dlatego też ukrócenie generacyjności konsol ma coraz więcej sensu, skoro i tak następna generacja nie zrobiłaby o wiele większego wrażenia niż PS4,5Dochodzi jeszcze jeden drobiazg który może wpływać na odbiór tej generacji - poprzednio dla wielu to był jednocześnie przeskok w erę HD. Czyli nie tylko przeskok z PS2/ Xboxa na PS3/360 był większy niż obecny ale oznaczał też początek ery HDTV. Podobnych wrażeń teraz już nie ma i nawet ten PS4k (jeśli faktycznie o to w tym chodzi) tego nie zmieni bo jednak przeskok w 4k nie będzie już tak spory.
#192 Napisany 06 kwietnia 2016 - 21:37
Dlaczego tak w sumie nagle giganty gejmingu poszli w gogle? Naturalny rozwój, i przyszłośc, czy skok na bank? :\
#193 Napisany 06 kwietnia 2016 - 21:41
Ponieważ giganty muszą szukać cały czas nowych nabywców. Takich którzy nie skusili się na granie na PS4/XO/WiiU/PC lub takich co to szukają niu&fresz ekspiriens.
#194 Napisany 10 kwietnia 2016 - 11:58
Fakt DooM 3 na Oculusie to musi być miazga, ale jeden ptaszek wiosny nie czyni.
#195 Napisany 30 sierpnia 2016 - 22:02
No właśnie nie. Jak ktoś jara się grą która od samego początku zapowiadała się na crapa (bo nie czarujmy się, ale te cuda na patyku, które nam obiecano, nie miały szans się ziścić) i już pierwsze opinie to potwierdzały, a później było tylko gorzej i mimo to gość kupił ten szajz, a następnie męczył się z nim kilkanaście godzin, to raczej nie szanuje swojego wolnego czasu.
#196 Napisany 31 sierpnia 2016 - 09:11
W tej generacji tylko dwie giereczki mną porwały, poszarpały, zgwałciły i wciągneły. Destiny i Wiedźmin 3. Ten pierwszy perfekcyjnym gunplayem, pełną kontrolą nad postacią i zajebiście zrobionym multi. Początkowo wszyscy uważaliśmy że to takie biedniejsze Borderlandsy, bo mniej broni, bo nie ma losowych broni, bo nie ma otwartego świata. Dopiero potem do mnie doszło że to są lepsze Borderlandsy, strzelanie było perfekcyjne, kooperacja w misjach do tego stworzonych i rajd sprawiały że to była nowa jakość w giereczkach wideło.
Wiedźmin 3 przytłoczył mnie ogromem świata, dbałością o szczegóły i genialnymi dialogami. Fabuła zaszła na dalszy tor, tutaj to świat grał pierwsze skrzypce. Każdy quest miał własną historię, może i krótką, ale miał, można to spłycić i powiedzieć że każdy quest to bieganie na zmysłach Wiedźmina po śladach i walka. Ale historia, dialogi, voice acting były do każdego z nich, nic mnie tak nie wkurwia jak puste questy z generatora, tutaj tego nie było.
I teraz mam problem bo na każdą grę patrzę przez pryzmat tych dwóch produkcji. Torq (bez hejtu) patrzy na NMS i widzi kłantyliony możliwości, zbieranie, strzelanie, podróżowanie. Ja widzę tragiczny gunplay, beznadziejną kontrolę nad postacią, nudny grind i zero fabuły. Ktoś inny patrzy na Deusa jaki to on nie dojrzały, jaki fajny, a ja widzę że dialogi i voice acting zasysa na całej linii jeśli porównamy to do Wiedźmina.
Ostatnio bardziej cieszyły mnie indyki za 40 zł jak Titan Souls czy Hyper Light Drifter, które nie próbowały udawać czegoś większego, tylko skupiały się na samym gameplayu, prostym, ale nie prostackim. I teraz dochodzi do tego że sprzedałem NMS, a bardziej od Deusa chcę odpalić Wiedźmina którego mam zaczętego na NG+ na najwyższym poziomie żeby wbić platynkę.
I pomyśleć że dawno temu katowałem parę miesięcy demka z CDA
#197 Napisany 31 sierpnia 2016 - 09:18
To chyba dobrze, słabe gry możesz po kilku godzinach spłukać w kiblu i skupić się na tych dobrych (jak Overwatch ).
#198 Napisany 31 sierpnia 2016 - 09:19
To graj w D i Wiedźmaka A jak Cię natchnie na coś innego, to pograsz w coś innego.
Albo i nie
Stosunkowo niedawno przerwałem soulsowy cug trwający kilka miesięcy (bądź kilkaset godzin przed konsolą). Bloodborne'a poznałem lepiej niż jakąkolwiek grę od czasów Black Isle. I to nie tylko grając ale także czytając i oglądając opracowania na yt. I już pomału rośnie we mnie chęć powrotu do dalszej walki z BL4 challenge. I zaczynam się tym jarać
I wcale mi ta monotematyczność nie przeszkadzała. Nie ma sensu się do niczego zmuszać czy gonić za hajpem.
Inną sprawą jest, że traktowanie D czy Wiedźmaka jako punkt odniesienia do zupełnie innych gier nie pozostawia im nawet szans. Jeszcze inną sprawą jest, czy warto dawać szansę innym gierkom, jeżeli zwyczajnie nie masz na to ochoty
Ten post był edytowany przez Filipeniek dnia: 31 sierpnia 2016 - 09:20
#199 Napisany 31 sierpnia 2016 - 09:38
#200 Napisany 31 sierpnia 2016 - 11:20
#201 Napisany 31 sierpnia 2016 - 11:25
Obadaj betkę Nioh, kilka godzin rewelacyjnego swordpleju dostępne do 6.09.
#202 Napisany 31 sierpnia 2016 - 11:40
#203 Napisany 31 sierpnia 2016 - 13:11
#204 Napisany 31 sierpnia 2016 - 13:23
jak tak samo nudne i powolne jak Solsy? bo nie wiem czemu ale Solsy mnie nudzą po chwili a taki Bloodborne wciągnął mnie do tego stopnia że zaorałem tam ze 100h, walnąłem platynę i grało się zajebiście
Jest dynamiczniej niż w Soulsach, znawcy twierdzo, że tak nawet trochę w stronę Ninja Gaiden, ale nie grałem więc nie wiem.
Łap filmik typa z fpe.
#205 Napisany 31 sierpnia 2016 - 13:36
#206 Napisany 31 sierpnia 2016 - 13:44
Żeby potę nie wyp*erdolić 250 na premierę i stwierdzić, że jednak za trudne i w ogóle to nie to. Polecam jednak trochę się betką pobawić.
Zresztą, jeśli przejdziesz betę to dostajesz za darmo jakieś DLC, nie wiadomo co tam będzie, pewnie jakieś pierdoły, ale kto wie, tak czy siak, zawsze coś.
#207 Napisany 31 sierpnia 2016 - 14:42
Zakupy dla dzieci przez internet powinny być zabronione.
#208 Napisany 31 sierpnia 2016 - 15:29
Doom stoi widzę po 120 na allegro, ciągle za drogo
A co za różnica ile kosztuje? Kupujesz za X, sprzedajesz za X minus 20, jak zawsze.