Jak
#1 Napisany 25 lutego 2007 - 23:13
"Jak&Daxter" był tym, na co wszyscy fani platformerów czekali - powiewem świeżości. Prawdę pisząc to jest moja ulubiona część serii, pewnie dlatego, że nieskażona tym, co pojawiło się później, czyli strzelanie, bieganie z jednej części miasta na drugą, po to, żeby znów biegać i znów wrócić...
Dzisiaj wrzuciłam "Jak 3", żeby go skończyć, tudzież przybliżyć się do końca i... Wymiękłam. Ta gra mnie po prostu znudziła strasznie. Problem polega chyba na tym, że jest za długa i za monotonna. Wkoło Macieju to samo, zadania się powtarzają, w dodatku czasem są bez sensu - np. eskortujesz statek z kolesiem przez całe miasto (rzecz jasna pojazd leci naokoło, robiąc po drodze wszelkie możliwe pętle i pętelki), żeby na końcu mordęgi... Rozbił go prowadzący -_- Ręce i nogi opadają. Najbardziej mnie wpienia fakt, że lubię grać w tych wariatów i nie wszystko jest takie be i w ogóle tylko... Dlaczego twórcy poszli na łatwiznę: ? Przecież jest masa fajnych patentów, które można było bardziej z głową wykorzystać i zaproponować kawał naprawdę dobrej rozrywki, a wyszła mocno średnia gra
No tak miało być o serii, a rozpisałam się o "Trójce" XD
Piszcie co sądzicie o "Jakach", ja pewnie też jeszcze co nieco szrajbne jak mi się umysł rozjaśni
#2 Napisany 25 lutego 2007 - 23:25
Seria J&D jest moją ulubioną serią platrofmową tej generacji, prawdopodobnie przez przywiązanie do autorów i Crasha Jednak moim zdnaniem Ratchet z Clankiem i Sly nie mają szans z długouchym i wygadanym łasicem
Do tego trzecia część ma po prostu świetny system jazdy i wspaniałe furki
#3 Napisany 26 lutego 2007 - 00:03
Dwójka to totalna porażka, kompromitacja i nieporozumienie. Strzelanie nudzi się po dwóch misjach, a jest zasadniczą częścią chyba czterdziestu. Jeszcze gorsze są misjez tymi hovercraftami, gdzie trzeba z nich jednocześnie strzelać - nie da się jednocześnie gazować i obracać kamerą, bo jedna czynność jest pod x, a druga pod drugim analogiem. Debilizm.
Tylko jedynka jest platformówką.Seria J&D jest moją ulubioną serią platrofmową tej generacji, prawdopodobnie przez przywiązanie do autorów i Crasha
#4 Napisany 26 lutego 2007 - 08:17
Chyba najlepszy platformer byłej generacji. A kolejne ... widziałem u innych i nie podeszło. Jak chcę strzelać, chwytam Ratcheta - tam gra jest idealna pod ten element (dzisss, 2 takie tytuły ... PS2 miało szczęście )
#5 Napisany 26 lutego 2007 - 09:09
Psychonauts jest lepszy.Chyba najlepszy platformer byłej generacji.
#6 Napisany 26 lutego 2007 - 09:14
IMO nie Widziałem go w akcji ... długo (2 godziny) i jakoś tak nie zaskoczył jak pierwszy Jak. Głównie przez klimat (a to dziwne, bo schizy lubię (Alice, Sanitarium, Burton, etc)).Psychonauts jest lepszy.
A przy Jaku i Ratchetcie się rewelacyjnie bawiłem ... dobra stara szkoła
#7 Napisany 26 lutego 2007 - 09:44
wali mnie zakwalifikowanie gatunku tej gry bo dla mnie jest esencją tego po co kupiłem konsole i dlaczego nie ładuje kasy w upgrade'y pc. No przecież to jest czysty gameplay ^^ wplecenie w platformera strzelanki zupełnie inaczej niż Ratchet (Ratchet szedł na maxa i wykrecenie, Jak był 'powazniejszy' i IMO wygrał), wyścigi, deskolota, jezdżenie autkami, nastawienie na manualność gracza (heh ucieczkę z doków, wśród ladujących wszędzie sił policji kazdy chyba pamięta) wszystko to zostalo wykonane tak, ze idealnie wpisało się w mój gust
I potem doszła do tego oprawa graficzna- design i jej poziom, ogrom miasta, LAS no wszystko wryło mi się w łeb, już ledwo stoje a tu Audio tez musiało być dopalone maxymalnie no i umarłem i polazłem do nieba grać w JAK2
naprawdę nigdy nie bawiłem się tak zajebiście długo, przy takim scenariuszu (same dialogi postaci kopią! Dexter jedzie już się nie hamuje), skacząc, niszczac, strzelając, śmiejąc się, wyskakując z miejscówy do miejscówy, męcząc kolejne zróżnicowane misje. Naughty pojechało po całości
nie słucham nikogo, dla mnie dwojka to szpil 10/10, jak ktoś jeszcze nie grał to niech tez nie słucha 'znafcy' xellosa i zarzuca tą piękna płytkę w kieszeń konsoli
#8 Napisany 26 lutego 2007 - 10:04
lol, lol i lol jeśli chodzi o wyrażenia zaznaczone kursywą, do których się kolejno odnoszę.IMO nie Widziałem go w akcji ... długo (2 godziny) i jakoś tak nie zaskoczył jak pierwszy Jak. Głównie przez klimat (a to dziwne, bo schizy lubię (Alice, Sanitarium, Burton, etc)).
1)w tę grę trzeba zagrać. Generalnie nie ocenia się gier po filmikach/patrząc jak kolega gra, bo to trochę bez sensu.
2)A czym Jak pierwszy zaskoczył? Może streamowanym światem, ale poza tym wszystko już było wcześniej. Same poziomy jakieś sztampowe - ot, plaża, dżungla, poziom z lawą, poziom zimowy itp. itd. W ogóle sama gra jako platformer trochę słabo wypada przy klasykach z N64, żeby nazywać ją objawieniem.
3)jakbyś przeszedł na przykład konspirację mleczarza (poziom), to nie wiem, czy byś takie rzeczy rozpowiadał. Początkowe poziomy są jeszcze sztampowe, ale te późniejsze to jedna z najlepszych poziomów w historii gier.
wtf?męcząc kolejne zróżnicowane misje
#9 Napisany 26 lutego 2007 - 10:10
Ocena w ten sposób Gears of War, samego Jaka, Resident Evil 4, Halo, Counter-Strike i ikilku innych pozycji jednak okazała sią prawidłowa1)w tę grę trzeba zagrać. Generalnie nie ocenia się gier po filmikach/patrząc jak kolega gra, bo to trochę bez sensu.
Eeeee ... tego oczekuję ... od ... platformówek ...Same poziomy jakieś sztampowe - ot, plaża, dżungla, poziom z lawą, poziom zimowy itp. itd.
I znowu burdy xell wprowadzasz To temat o Jaku, to pisz o Jaku, albo zakładaj kontrtemat o Psychonauts (albo odśwież go, bo gdzieś chyba jest)
#10 Napisany 26 lutego 2007 - 10:12
Tu się zgadzam. Dwójka ma już niewiele z platformera.Tylko jedynka jest platformówką.
No i żałuj mimo wszystko loliszczuJa tam konsoli przez Jak 2 i 3 nie zbeszczeszczałem
O! To jest to, co mi się bardzo w Jak 2 i 3 podoba - Dark i Light Jak. Tylko dlaczego prawie sie tego nie używa, poza momentami specjalnie do tego przeznaczonymi? Jakoś wygodniej mi sięgnąć po gun'a niż bawić się w używanie np. Dark Bomb, która jest skuteczna i cholernie widowiskowa ale jakaś taka... Niepodręcznaszczególnie kiedy odpaliło się Light Jaka. Gdy pierwszy raz ujrzałem go w tej postaci ze skrzydłami na plecach po prostu wymiękłem
Dziś chyba znów na trochę do Trójki usiądę - zobaczymy, czy po raz kolejny trafi mnie szlag, czy może uda mi się to dziś ukończyć XD
#11 Napisany 26 lutego 2007 - 10:18
Nie mówię, że to źle, piszę jedynie, że to sztampa i choćby dlatego Jak nie jest objawieniem.Eeeee ... tego oczekuję ... od ... platformówek ...
To Ty je zacząłeś, nazywając Jaka najlepszym platformerem poprzedniej generacji, co jest tezą ewidentnie fałszywą i czułem się w obowiązku ją obalić.I znowu burdy xell wprowadzasz
Przecież o tym piszę.To temat o Jaku, to pisz o Jaku
#12 Napisany 26 lutego 2007 - 10:22
Dziekuję za uwagę
#13 Napisany 26 lutego 2007 - 10:31
Podziwiam Jaka Jest taki ...macie pisać o Jaku
Coś jest w tym fajnym, luźnym stylu, kolorowym stroju i konieczności załatwiania wrogów po staremu w jedynce. Naughty Dog nie spisał się tylko z jednym - w tym momencie, chociaż się staram, nie potrafię przypomnieć sobie żadnych motywów z Jaka. A z Crasha pamiętam jak najbardziej (z przegenialnym motywem podczas ucieczek z Crasha 2 na czele ).
Jak zwykle polecam oficjalną stronę ND przy okazji: http://www.naughtydog.com/
#14 Gość__* Napisany 26 lutego 2007 - 15:03
#15 Napisany 26 lutego 2007 - 17:57
Hmm, może i racja, ale jeśli nazbiera się dużo jajek to ze sklepiku można zakupić nieskończoną Ciemną lub Jasną moc (i nieograniczoną amunicję ) i wtedy delektować się Jakiem w tych postaciach oraz jego mocami. Wtedy wszystko staje się cholernie przydatne (szczególnie uciekanie przed przeciwnikami przy zwolnieniu ). Aha, no i Dax ze złożonymi do modlitwy łapami na ramieniu Jaka zarządzaO! To jest to, co mi się bardzo w Jak 2 i 3 podoba - Dark i Light Jak. Tylko dlaczego prawie sie tego nie używa, poza momentami specjalnie do tego przeznaczonymi? Jakoś wygodniej mi sięgnąć po gun'a niż bawić się w używanie np. Dark Bomb, która jest skuteczna i cholernie widowiskowa ale jakaś taka... Niepodręczna
#16 Napisany 26 lutego 2007 - 19:07
Miałem okazje zagrać we wszystkie części...najmilej wspominam jednak 1 i 2...choć X racing było również miłą odskocznią, choć momentami troche irytującą Generalnie, najmniej do gustu przypadła mi część z otwartym światem itd- fakt, miasto wyglądało ciekawie, fajnie było oglądać te latające pojazdy, latać sobie nimi po okolicy, ale dla mnie troche psuje to klimat- zdecydowanie wole chyba poprostu przeskoki z jednej misji do drugiej jak w Ratchecie
fakt, generlanie ostatnio jakoś słabo zapadają mi jakieś ciekawe momenty z platformerów- widać takich starych wygów jak my ciężko jest zaskoczyć czymś naprawde nowym i ujmującym niema to jednega jak Crash zbierający truskawko-jabka i "Burdugi" (choć zbieranie w śrugek w ratchecie też mnie nieźle kręci-choć to już zboczenie chyba po filmie "Bez bateri niedziała" )Naughty Dog nie spisał się tylko z jednym - w tym momencie, chociaż się staram, nie potrafię przypomnieć sobie żadnych motywów z Jaka.
#17 Napisany 26 lutego 2007 - 19:59
W takim razie zapraszam do tego tematu - http://www.neo-plus.... ... 914#257914niema to jednega jak Crash zbierający truskawko-jabka i "Burdugi"
#18 Napisany 26 lutego 2007 - 21:08
Wolę jego wizerunek z DwójkiPodziwiam Jaka Jest taki ...
Yup ale wcześniej ile jest "zabawy" - to mnie najbardziej wnerwiaHmm, może i racja, ale jeśli nazbiera się dużo jajek to ze sklepiku można zakupić nieskończoną Ciemną lub Jasną moc (i nieograniczoną amunicję ) i wtedy delektować się Jakiem w tych postaciach oraz jego mocami.
Sterowanie w tej grze ssie totalnie, nie mogę się do tego przywyczaić, strasznie padaczne jestTylko trzeba nauczyć się cały czas dociskać środkowym palcem boosta i wskazującym co troche używać broni XD
Udało mi się dziś zrobić kolejne misje - doszłam do Prekursorów i wymiękłam XD MASAKRA po prostu Niestety na dokończenie nie starczyło mi dziś czasu - ech te obowiązki...
#19 Napisany 26 lutego 2007 - 21:19
Wolę jego wizerunek z Dwójki
A ja z Trójki ;P
Owszem, troche za wielka i "przebiegana", ale jednak dawała radość, gdy się strzelało, zbierało jajka, przechodziło side-questy i zadania oraz latało na deskolotce, na której można było się bawić niegorzej niż w Tonym
Obserwowanie, jak miasto się zmieniło w stosunku do Dwójki, te wszystkie ruiny.... o____O Pięknie po prostu, total destruction Poza tym big comeback Dark Jaka i alternatywa- Ligh Jak (te skrzydła @___________________@"), giwery, giwery, giwery ^___^ I pustynie Te wyszły chłopakom z Naughty Dog przekozacko, tylko zadania dość męczące (wracasz z jednego końce pustyni do miasta tylko po to, by znów wyjechać _^_).
Jak 3 najlepszy ze wszystkich, Jak2 najtrudniejszy, Jak najprzyjemniejszy
#20 Napisany 27 lutego 2007 - 08:31
Co niepowinno być problemem dla pokolenia WipeOuta Shinny Chyba, że nasz Uber ominął tą wielkopomną pozycjęTylko trzeba nauczyć się cały czas dociskać środkowym palcem boosta i wskazującym co troche używać broni XD
Cośtamcośtamcośtam panie za kierownicąSterowanie w tej grze ssie totalnie, nie mogę się do tego przywyczaić, strasznie padaczne jest
Ja ogólnie podziwiam Jaka ... te uszy
Jak i R&C dają naprawde sporo radochy z samego grania. Po przejściu R&C2 znów się rzucę na Jak1 ... a potem może na Jak2. Zeus ma trochę racji - ciężko zaskoczyć czymś nowym. Ale mimo wszystko Jakowi i R&C udaje się to robić bo trochę nowości przerzucają. A przede wszystkim zaskakują jakością wykonania i masą zabawy płynącej z grania I humorem! Daxter to killing machine pod tym względem, lecz wciąż tylko tło do boskiego Jaka (W R&C2 zabija mnie motyw: "Przejdziesz intensywny trening bojowy, użytkowania broni, skradania, wspinaczki, karate, ninjutsu i origami" )
I przypomniałem sobie motyw z Jak & Daxter!
Pytanie: skoro sprzedają osobno obecnie wszystkie części, czemu nie zrobią jakieś fajnej edycji łączonej?
#21 Napisany 27 lutego 2007 - 08:44
Czekam z utęsknieniem na rundkę w CTRCośtamcośtamcośtam panie za kierownicą
Bo mielibyśmy za dobrze Ale podoba mi się ta obniżka, która już jest, bo chętnie pogram w Ratchett'aPytanie: skoro sprzedają osobno obecnie wszystkie części, czemu nie zrobią jakieś fajnej edycji łączonej?
#22 Napisany 27 lutego 2007 - 08:52
Po co, gdy na żywca Cię odstawiłemCzekam z utęsknieniem na rundkę w CTR
Ha! I właśnie - w CTR, nie Jak X! Może i ostatnia część jest dobra, ale tylko dobra. Do genialnej brakuje, a tylko genialne przetrwają w pamięci.
I nie pożałujesz Zajefajna gra.Ale podoba mi się ta obniżka, która już jest, bo chętnie pogram w Ratchett'a
Właśnie wyjście prawie równoległe takich tuzów jak Jak 1 i Ratchet 1 spowodowało, że ominęła mnie przygoda z tym drugim. Teraz odrabiam i cieszę się jak goopi do sera gdy widzę kolejną animację, kolejny dialog ... czy gram po prostu w kolejną planszę! Zupełnie jak z Jakiem. Co platformery, to platformery
#23 Napisany 27 lutego 2007 - 09:43
owszem jaja są ^^ ogólnie smialem się nie raz przy obu szpilach- to jak dexter żyje z papugo-małpą w dwójce niszczy albo jak wyrywa pannę z baruW R&C2 zabija mnie motyw: "Przejdziesz intensywny trening bojowy, użytkowania broni, skradania, wspinaczki, karate, ninjutsu i origami" )
Tak samo Clank- taki mały konusek z niego, jak słysze te maksymalnie poprawne i sztywne zdania przez niego wypowiadane to wysiadam...
tylko po pierwszych częściach Jaka i Ratcheta następnych już nie jestem w stanie zrobic na 100% xD (R&C2 to chyba z 60 godizn wtedy, ja spędziłem z nim 45 i miałem cos koło 80% o_O)
przypomnę: JAK 2 kwintesencją gamplayu/grafiki/muzyki/scenariusza/synkretyzmu gatunkowego
#24 Napisany 27 lutego 2007 - 13:30
Uber ominął, bo mu się w czasach PSXa nie podobało, wolał Rollcage'a. A później się nie przysiadał, bo to nudy A sterowanie w Jaku X dobre jest i da się opanowaćCo niepowinno być problemem dla pokolenia WipeOuta Shinny Chyba, że nasz Uber ominął tą wielkopomną pozycję
Ano niestety tak. Jak X to bardziej Burnout, nie śmiechowe wyścigi cartów, choć i tu znajdzie się kilka fajnych trybówHa! I właśnie - w CTR, nie Jak X! Może i ostatnia część jest dobra, ale tylko dobra. Do genialnej brakuje, a tylko genialne przetrwają w pamięci.
A R&C także i ja musze kiedyś dopaść. Pewnie niedługo, skoro kosztują tak mało
#25 Napisany 28 lutego 2007 - 18:51
#26 Napisany 02 marca 2007 - 16:41
Ogólnie gra mi się strasznie dłużyła. IMHO mogli ją skrócić i byłoby naprawdę lepiej - mniej biegania i wtórności misji
#27 Napisany 14 marca 2007 - 09:01
#28 Napisany 21 marca 2007 - 13:35
kolumna po prawej, potem na podniszczony most, kolumna po lewej, i jeszcze jedna, z której z kolei skaczę na kolumnę po prawej stronie pomieszcenia, z niej na urwisko (również po prawej stronie) i dalej zonk... na kolejną kolumnę już nie daje rady (wygląda na to, że są jeszcze 3 do pokonania).
jeśli ktoś mógłby rzucić jakąś radą albo przydatnym soluszynem będę bardzo wdzięczny.
#29 Napisany 21 marca 2007 - 15:19
Dwójkę skończyłem za pierwszym razem na 116%, tak mi gra wskazała, lol ;]
Opuściłem chyba tylko 5 mini zadań.
W trójkę jeszcze nie grałem.
I też uważam, że w Jak 2 niepotrzebnie w zasadzie były te moce po przemianie. Kilka razy je tylko w początkowych fazach gry sprawdziłem i były moim zdaniem nieprzydatne. Nie wiem, jak one wyglądały pod względem graficznym w późniejszych fazach gry, bo ich nawet nie sprawdzałem. Ta przemiana nawet utrudniała grę, bo jak siębyło w mieście to zaraz robił się alamr policyjny ;]
#30 Napisany 21 marca 2007 - 15:54
A jak nie, to http://www.gamefaqs.com
Ta przemiana nawet utrudniała grę, bo jak siębyło w mieście to zaraz robił się alamr policyjny ;]
Ha! Właśnie- zwrócił ktoś uwagę na to, że nasze zachowanie ma wpływ na zachowanie ludzi wokół? Moim zdaniem to był fajny "bajer"