Bo NMS kupiły trzy osoby na forum a PS VR tylko jedna. Logiczne.
#121 Napisany 19 października 2016 - 16:11
#122 Napisany 21 października 2016 - 13:34
Kilka słów o cinematic mode. Sprawdziłem wczoraj kilka gier w tym trybie i nie wypada to wszystko najgorzej. Na pewno rozdzielczość pozostawia wiele do życzenia, jednak w zamian siedzimy w kinie . Ekran jest ogromny (i to na ustawieniu medium) i gra się całkiem spoko. Najlepiej moim zdaniem wypadają gry w rzucie izometrycznym i pseudo 2D. Alienation i ShadowComplex nabrały nowego znaczenia na wielkim ekranie. Uncharted 4 i Witcher 3 dalej wyglądają ślicznie nawet na wielkim, nieco rozmytym ekranie.
#123 Napisany 21 października 2016 - 13:40
#124 Napisany 21 października 2016 - 14:07
Dokładnie. Dosłownie jak byś siedział w kinie i ciorał w Wiedźmina. Masz 3 wielkości ekranu do wyboru. Na tym najmniejszym (ale i tak dalej wielkim lol) ekran śledzi ruchy głowy, czyli dla przykładu można się położyć wygodnie i mieć obraz centralnie tam gdzie patrzymy. Na średnim i dużym ekranie, kamera jest statyczna czyli zwyczajnie siedzimy przed masywnym ekranem. Mam nadzieję, że niedługo ukaże się jakaś aktualizacja do tego trybu, bo tak to widzimy tylko ekran, a dokoła ciemno jak w du*pie, fajnie jak by to wkomponowali w jakiś wirtualny pokój, salę kinową czy coś w ten deseń. Ogólnie nie widzę sensu używania tego trybu jeśli mamy na stanie dobry duży TV, jednak jest to fajna alternatywa. Super ogląda się filmy, normalne wirtualne kino.
#125 Napisany 21 października 2016 - 15:35
#126 Napisany 21 października 2016 - 15:39
Gra ponoć krótka, choć za to ma zdecydowanie niższą cenę. Będzie trzeba obczaić.
#127 Napisany 21 października 2016 - 17:42
no ponoć 1 do 1,5h grania
#128 Napisany 21 października 2016 - 20:26
Dlatego cena poniżej stówki i brak platynowego pucharka. Widzę to za free w plusie.
#129 Napisany 21 października 2016 - 20:27
#130 Napisany 21 października 2016 - 20:29
#131 Napisany 21 października 2016 - 20:32
#132 Napisany 21 października 2016 - 20:36
Jestem innego zdania. To był by dobry sposób żeby opchnąć więcej gogli. Jak by się przez rok nazbierało kilkanaście gierek na VR to na pewno nakłoniło by to nie jedną osobę na zakup gogli.
Albo niech odetną plusa z PS3 i przeznaczą środki na gry VR.
#133 Napisany 21 października 2016 - 20:57
Fajna zabawka, na święta sobie sprawię.
Beka, ale z looserów, których na to nie stać
#134 Napisany 24 października 2016 - 21:26
#135 Napisany 24 października 2016 - 23:08
Przez długi okres cisnąłem niezłą "beke" z hełmów, VRu, ludzi tym się jarających. Jednakże odwiedziłem znajomego, który sprawił sobie to cudeńko i moja opinia zmieniła się diametralnie. Faktycznie jest tak, jak wielu pisze na psxie/gafie - dopóki samemu się nie spróbuje, nie posiedzi godzinki z VRem na głowie dopóty będzie się miało przekonanie "a po co mi to, przeminie jak kinect czy 3D".
Powiem wam, że po ograniu kilku tytułów jestem więcej niż zachwycony. Zostałem zmasakrowany!! Kitchen sprawiło, że naprawdę się bałem, a serce łomotało jak głupie. Rekin napierający na klatkę, woda, totalna imersja. Gry są proste, ale idealne na krótkie, niemęczące posiedzenia. Jeżeli developerzy nie zaprzestaną dostarczać gier, a Sony intensywnie będzie brnąć w tę technologie to jednym słowem
Najlepsze w tej technologi jest to, że wiele osób, które uważają gry jako "zabawę dla dzieci" po założeniu okularków od Sony i chwili spędzonych w Kitchen, klatce czy innych grach nagle zaczyna kiwać głową i mówić "to jest zajebiste, to jest przyszłość". Uśmiechałem się pod nosem, kiedy u znajomego nasze kobiety nie chciały ściągać VRa z głowy i dalej grać, bo tak się wciągnęły. Moja sama po powrocie się zapytała, dlaczego jeszcze nie nabyłem tych googli
Na bank kupię swój egzemplarz w przyszłym roku. Fakt, okulary nie są idealne, ale trzeba wspierać i testować tę technologie, bo jest ona już na wyciągnięcie naszej ręki.
#136 Napisany 25 października 2016 - 11:10
PSVR
PSVR zakolegowało się już z XO. Nić porozumienia wynikła z gabarytów, koloru i ogólnie pięknej prezencji. Na przyjaźń przyjdzie czas, bowiem podobno tryb kinowy świetnie się spisuje z konsolą.
Póki co załączyłem w nim kilka filmów. Obraz co prawda ulega degradacji, ale wciąż prezentuje się zaskakująco dobrze. Na tyle dobrze, że z powodzeniem można w taki sposób daną produkcję obejrzeć.
Całość wówczas jest znacząco rozciągnięta, a oglądający ma wrażenie jakby przed sześćdziesięcioma calami siedział w odległości ok 40cm.(mamy do dyspozycji kilka stopni wielkości). Niewielką resztę pokrywa smolista czerń.
Co ciekawe, możemy się nawet położyć i w takiej pozycji, spoglądać na sufit, oglądać film, a całość i tak wyśrodkujemy jednym przyciskiem - telewizor wówczas może być wyłączony, bądź inna osoba może sobie nań coś oglądać, lub grać na innej konsoli.
Pudełko z sprzętem jest nieduże. Zaskakująco małe wręcz. W nim znajduje się kolejne, ładne, kremowe, wytrzymałe pudło. Tam znajdziemy kable, dużo kabli oraz gogle wraz z instrukcją.
Kabel HDMI oraz przewód USB podłączamy z tyłu do modułu procesora z tyłu, natomiast z przodu kable połączeniowe gogli. Następnie łączymy kable zasilacza do modułu i do prądu. Gogle kolejnymi dwoma kablami bezpośrednio do kostki wpinamy. Kamerę podłączamy do konsoli. Generalnie jest tego trochę, choć trzeba zaznaczyć, że zmontowanie całości jest niezwykle proste i szybkie. Nie powinno zająć to więcej jak kilka minut. Instrukcja opisuje całość w bardzo przystępny sposób. Każdy element jest opisany na danej stronie jednym-dwoma zdaniami, dodatkowo na kolejnej mamy przedstawione schematy połączeń.
Gogle są wykona starannie. Nie ważą dużo. Środek ciężkości spisuje się na medal. Przód urządzenia wydaje się niezwykle masywny z racji gabarytów, ale kompletnie nie idzie tego odczuć. Czasami zdarzyć się może (głównie przy pierwszym włączeniu), że wizjery zaparują. Jednym z przycisków możemy o kilka cm. je odsunąć i całość przetrzeć - opcja tez przydaje się, gdy chcemy podejrzeć gdzie mamy DS4 przykładowo.
Przyciskiem z tyłu wysuwamy z pałąków taśmę w celu regulacji urządzenia (pokrętło całość stosownie dociska). Pozostaje mieć nadzieję, że szlag tego za jakiś czas nie trafi, bo będzie to liczone jako uszkodzenie mechaniczne.
Do zestawu dołączane są słuchawki. Nieduże, sądziłem, że raz sprawdzę i wrócę do innych, ale spisują się wspaniale. Generalnie jeżeli ktoś posiada jakiś wysoki model, śmiało może z nich korzystać, jednak jeżeli dana osoba takowych nie ma, te dołączane do zestawu w zupełności wystarczą. Pamiętać też należy, iż PSVR nie działa z każdym modelem dostępnym na rynku.
No dobrze. Przejdźmy do dania głównego.
Graficznie nie ma się przejmować wszelakimi zrzutami. Kompletnie nie oddają tego co PSVR oferuje w rzeczywistości. Dość napisać, że gdy sprawdzałem demo Kitchen , a Nat widziała obraz na tv. dziwiła się że to robi jakiekolwiek wrażenie. Gdy jednak założyła gogle na te raptem kilka minut....wydzierała się wniebogłosy.
Efekt pierwszego planu jest nieprawdopodobny. Kilkanaście sekund tego demo wystarczyło by się przekonać o tym, że zakup PSVR to strzał w dziesiątkę, a nie w przysłowiową stopę.
Graficznie to co widzimy na odbiorniku przywodzi raczej wyższy standard klasy średniej, ale czasów PS Trzy, choć czasami sięgamy ery PS Drugiego. Oczywiście zdarzają się wyjątki. Takie postacie w The London Heist prezentują się rewelacyjnie, a ich twarze, mimika, często bija na głowę to co na PS4 widzimy. Nie ma się jednak co przejmować, ponieważ odpowiednie doznania zapewnia założenie VR na głowę.
Te są niesamowite. Czuć, że jesteś w grze. No i w końcu gra się na PS4 z nienaganna płynnością.
Rewelacją jest to, jak spoglądasz w dół i widzisz trójwymiarowy kokpit, twoje ręce są rękoma jakiejś obcej istoty rodem z filmu Avatar, bądź jesteś .... puszystym królikiem.
Takie EVE: Valkyrie zapewnia świetne doznania i wygląda przy tym godnie, ale też królik z Invasion, to najczystsza forma wirtualnej frajdy. Takie VR room, czyli zestaw mini gier prezentuje się niemal jak drugi Raczet i Klank, ale mając na sobie PSVR - fantastyczna sprawa.
Podobnie jest z innymi grami, bądź demami technologicznymi. Przedstawiony na obrazku powyżej rekin z Ocean Descent to istne łał. Gdy nas atakuje, generuje to autentyczny strach, a wygląda przy tym wybornie. Szczególnie, że nie mamy sztywno narzuconej odgórnie kamery, widocznego tv. przed oczyma, tylko doznajemy uczucia bycia w tym wirtualnym świecie. Kapitalnie sprawdzają się też wszystkie maszkary w Until Dawn. Generalnie horrory to piękna sprawa pod ten sprzęt. Nic tylko czekać na fantastyczne Alien Isolation w VR ver. Ciężko sobie wyobrazić też grę w nadchodzące RE VII w standardowej opcji.
Ale też nie samą opcją "przerazić" VR żyje. Pozycje z innych gatunków też spisują się rewelacyjnie. Dodatkowo w niektórych mamy możliwość grania z drugą osobą, co tez się chwali.
Warto jednak zaopatrzyć się w PS move.
Te pod VR mają podobno lepszą elektronikę, są przy tym czulsze, wyraźnie lepiej świecą i są, no cóż, nieco droższe od standardowych. Nie każda gra je wykorzystuje, ale mając VR to wręcz obowiązkowy zakup.
Granie przy ich pomocy w znakomite The London Heist, to istna bomba. Liczę, że w przyszłości produkcie tego typu będą się często ukazywać. Ja całość ukończyłem 4 razy, tak mi się podobała. Rush of Blood tez nieźle radzi sobie w tym aspekcie. Czekam teraz aż na półkach sklepowych Batman zagości.
Świetnie, że pojawiły się dema niektórych pozycji. Dc jest jedną z moich ulubionych gier wyścigowych. Nie ma jednak opcji bym w wersji na wirtualną rzeczywistość wydał nań pieniądze.
Oczywiście miło było usłyszeć w słuchawkach tę kapitalną ścieżkę dźwiękową, oraz ryk silnika, ale po dwóch okrążeniach miałem dość. Yamauchi powinien pograć w niego za karę. Gra z tytułu rozdzielczości i wycięcia wielu detali nie prezentuje takiego poziomu jak znana wersja, ale ten widok kokpitu....Aż przypomina się wspaniały Shift, który graficznie nie porywał i byłby co najwyżej dobrą grą, ale te doznania płynące z gry gdy korzystamy z widoku z wewnątrz (które przecież wyraźnie na jakość grafiki wpłynęły) spowodował, że znakomicie się grało i gra otrzymywała bardzo wysokie noty. Jak już wiemy z DC VR tak różowo nie jest. Faktycznie widok z wnętrza zachwyca, jednak przy graniu można doznać mdłości. Scavengers Odyssey wynosił to na wyższy poziom. DS4 sterujesz robotem, namierzasz za pomocą ruchów głowy, dodatkowo poruszasz się po różnych płaszczyznach. Gra ma sześc rozdziałów, ale po jednym, maksymalnie dwóch, włączałem inną pozycje. Przyrządziłem wyborną kruszonkę z karmelem i pistacjami. Szkoda byłoby zwrócić, ponieważ juz po kilku minutach doznawało się zawrotów głowy, a i w żołądku coś nieodpowiedniego się działo. Z drugiej strony w RIGS żadnych problemów nie doświadczyłem.
Podsumowując. Sprzęt jest rewelacyjny i niezwykle uniwersalny przy tym. Jak dla mnie to połączenie zajebistości efektu trzy de jaki uświadczyłem lata temu w filmach takich jak Avatar, oraz niektórych grach (Kryzys Drugi) z frajdą jaką generuje takie Wii/DS. Czyli grafika nie jest w żadnym stopniu topowa, ale doznania płynące z gry, oraz innowacyjność świetnie się spisują i zachęcają do gry nawet osoby z nimi nie związanymi.
Pamiętać należy, że to dodatek do konsoli. Dwukrotnie droższy niż sama PS4, ale przecież tego typu produkty nigdy specjalnie tanie nie były (arcade sticki, kierownice też potrafią więcej niż ich baza kosztować).
Klasycznego grania w żadnym stopniu nie wypiera, ale jest jego znakomitym uzupełnieniem.
Zdecydowanie warto VR nabyć.
#137 Napisany 25 października 2016 - 11:16
#138 Napisany 25 października 2016 - 11:24
#139 Napisany 25 października 2016 - 11:46
To zadziwiające, nawet pierwszego zdania nie doczytałem do końca i już zakręciło mi się w głowie.
#140 Napisany 25 października 2016 - 11:47
Mnie ten tekst przekonał do kupna PS VR
#141 Napisany 25 października 2016 - 11:56
To zadziwiające, nawet pierwszego zdania nie doczytałem do końca i już zakręciło mi się w głowie.
Może to miłość, a może to nowy Brandon Sanderson
#142 Napisany 25 października 2016 - 12:21
Na to samo wychodzi, Brandon ach Brandon
#143 Napisany 25 października 2016 - 14:37
Trackmania i StarTrek to moje typy. Szczególnie StarTrek może być fajny, jeśli będzie się grało z ogarniętą ekipą nerdów.
#144 Napisany 26 października 2016 - 14:25
Muszę przyznac, ze pierwsze czytane wrażenia zmieniają moje nastawienia do tego dziwoląga.
Jednak to w moim przypadku jeszcze nie pora na zakup. Po pierwsze dlatego, że technologia raczkuje i trochę to potrwa, zanim powstaną naprawdę ciekawe gry oferujące coś więcej niż sam efekt VR.
Po drugie oczywiście cena, która w połączeniu z powyższym jest zdecydowanie zaporowa dla mnie.
#145 Napisany 26 października 2016 - 14:27
#146 Napisany 26 października 2016 - 17:07
#147 Napisany 26 października 2016 - 18:29
To sprzęt od Sony, wiesz że i tak kupiszMam podobnie, byłem sceptyczny, a obecnie jestem zaciekawiony...jeszcze nie myślę o kupnie, ale już tam coś kiełkuje
#148 Napisany 26 października 2016 - 18:59
#149 Napisany 26 października 2016 - 19:01
#150 Napisany 26 października 2016 - 19:05
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
PlayStation 4 →
Tetris EffectRozpoczęte przez nole , 06 cze 2018 Enhance Games, PS4, PS VR, Tetris |
|
|