Nowa gra Ska Studios (twórców Dishwasher i Charlie Murder) tylko na PS4 i Vitę.
Będzie to niezwykle klimatyczny action-RPG-platformer.
It’s a stylistic, brutal, action RPG platformer that’s teeming with visceral, satisfying combat, deep, diverse character builds, and some of the most incredible bosses we’ve ever made.
Inspiracjami dla gry Castlevania i "Soulsy"! Zresztą co się będę rozpisywał. Macie tu cały tekst z PSBloga, przeczytajcie bo warto.
Mamy pozakładane tematy o takich krapiszczach, że z niedowiarzeniem przyjąłem wyniki (a raczej ich brak) wyszukiwania tematu nowej indie perełki, której twórcami jest najwyraźniej bardzo zdolne małżeństwo.
O SaS pisałem już w innym temacie, pozwolę sobie zacytować:
Mam za sobą 4h Salt and Sanctuary. Decyzję o zakupie podjałem po obejrzeniu 20 min gameplayu z komentarzem - gra od razu zaczęła ze mną rezonować i nie był się nad czym zastanawiać
Jestem bardzo, ale to bardzo pozytywnie zaskoczony. S&S to de facto Soulsy w 2D, to jest pierwsza i ostatnia myśl, jaka nachodzi grając w tę szpilę.
Machanie żelastwem jest mega miodne, zwłaszcza jak na grę 2d. Gra jest trudna (imo trudniejsza od BB), ginie się często i gęsto ale właśnie dzięki miodnemu gameplayowi porażki tak nie frustrują a raczej zachęcają do lepszego poznania i zrozuemienia mechaniki gry.
Szata graficzna bardzo ładna i klimatyczna. Elementy takie jak eksploracja, zaglądanie w każdy kąt (ale ostrożnie, od pułapek czy spadków w przepaść ginie się niewiele rzadziej niż w walce z mobami) i odkrywanie sekretnych pomieszczeń to jest najwyższy sort.
Znajdowanie i ulepszanie broni działa tak samo motywująco i sprawia taką samą satysfakcję jak w BB.
Polecam, krótko mówiąc.
W tym momencie jestem po 9h i jest tylko lepiej Rozwijanie postaci i eksploracja kolejnych lokacji (w tym ich sekretów, tajnych przejść itp.) sprawia MASĘ satysfakcji i growej frajdy. Spędziłem ze 2-3h na grindzie i nie nudziłem się, bo cały czas eksploatowałem mechanikę gry i uczyłem się skutecznego podejścia do poszczególnych przeciwników.
Po zdobyciu pewnej umiejętności zwiększającej naszą mobilność (żeby nie napisać za dużo) warto jest odwiedzić ponownie zaliczone wcześniej lokacje (co nie jest zbyt czasochłonne, bo mamy odblokowane skróty, dokładnie jak w Soulsach), bo możemy zostać za to wynagrodzeni epickim lootem
Design świata, bossów, broni oceniłbym banderas/10. Szata graficzna jest śliczna, top gierek 2D jakie widziałem.
Drzewko rozwoju postaci (w formie gridu, na pierwszy rzut oka przypomina FFX) z początku może przerażać, ale po bliższym się z nim zapoznaniu okazuje się, że wszystko to ma swoje ręce i nogi i stwarza multum różnych możliwości rozwoju postaci. Przy dobrym planowaniu (i odpowiednim grindzie ) nie trzeba się wyrzekać się niczego - magii, "modlitw", żelastwa, zbroi... Słowem - możemy rozwinąć taką postać, z jaką czujemy się najlepiej (a przynajmniej na to wygląda po moich 9h z grą).
Timing na gierkę może nie być najlepszy, bo DkS III, ale szkoda by było, gdyby taka perełka przeszła bez echa.
Poniżej 14 minutowe preview, po którego obejrzeniu od razu wlazłem do Store ( ) a jeszcze niżej oficjalny trailer:
Preview:
i trailer:
Pozdro, szacun
Ten post był edytowany przez Filipeniek dnia: 24 marca 2016 - 12:04
Timing moze sredni, bo wszyscy potencjalnie zainteresowanj graja w soulsy, ale zostawiam recke SaS, w ktorej autor dobrze uchwycil esencje tej piekielnie dobrej szpili
#18
MonsieurWoland
Napisany 23 kwietnia 2016 - 19:06
MonsieurWoland
Noblesse oblige.
Forumowicze
15 249 Postów:
Jak "wyglada" udzwiekowienie w tej grze? Design Vampire the Dishwasher odpowiadal mi. Jednak przez ten jazgot zwany sciezka dzwiekowa gra wyladowala na smietniku historii po 1h.
Oprawa audio moim zdaniem bardzo okej, chociaz z wiekszoscia bossow mamy zawsze ten sam motyw muzyczny - to najwieksza wada udziwekowienia. Natomiast motywy przy eksploracji i udzwiekowienie efektow daja rade.
Nalezy pamietac, ze to jest gra napisana przez dwie osoby
Ten post był edytowany przez Filipeniek dnia: 24 kwietnia 2016 - 19:04