Skocz do zawartości

Zdjęcie

Salt and Sanctuary

Ska Studios PS4 Vita Switch PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#31 Schrodinger Napisany 30 marzec 2017 - 15:15

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 57744 Postów:

e tam, jakby był cross save i dwie platyny jak w sound shapesach to by był powód do radości 


  • 0

#32 Shinigami Napisany 30 marzec 2017 - 16:24

Shinigami

    Rążel

  • Forumowicze
  • 35080 Postów:
SS to trzy platyny i same srebra miało, nie?
  • 0

#33 Nyjacz Napisany 28 listopad 2018 - 10:47

Nyjacz

    #SaveGameplay

  • Forumowicze
  • 8653 Postów:

Kupiłem giereczkę za 75zł. Niestety pudło to jakaś limitowana edycja nie do zdobycia obecnie, więc olałem temat i wykonałem marsz do sklepu PlayStation Store. No spieszyło mi się do jakiejś dobrej giereczki w moim stylu, a jako, że gierka mi się bardzo podoba, to następne (z cyfr) będzie Hollow Knight :).

 

Początek nie robi fajnego wrażenia ze względu na grafikę, która przypomina gierki na przeglądarkę internetową. Takie gierki z 2008. Na szczęście oprawę ratuje klimat miejscówek. Teoretycznie to generyczne dark fantasy, ale w praktyce każda lokacja ma inną, ale zawsze bardzo mroczną atmosferę. Nazwijcie mnie kim tam chcecie, ale zwiedzanie tych lasów, zamków, sali tortur, jaskiń, i świątyń gdzieś głęboko pod ziemią podczas słuchania wszelkich odgłosów, jęków, szumów, tej ciszy okraszonej złymi siłami i toczenia walk z takimi oto stworami:

doll.png

Jest, no, dość niepokojące, kiedy gramy sobie do drugiej w nocy sami w domu, a kot budzi się i zaczyna z zaciekawieniem spoglądać w lustro. Całości nie pomaga fakt, że gierka jest dwuwymiarowa, jest dość ciemno i bez przerwy czujemy się zaszczuci i zagubieni, bo świat gry to w sumie taka bardzo zagmatwana metroidvania 2D bez mapy, no więc idealnie Soulsy w dwóch wymiarach. Także jakby co wujek Nyjacz potwierdza, że gierka ma klimat jak stąd do Silent Hill.

 

Ogromny plus za całą konstrukcję świata. Sól i sanktuarium to gra ogromna, złożona, skomplikowana, gdzie zapamiętanie wszystkich skrótów graniczy z niemożliwością. Ilość przejść, sekretów, ekranów i ich sprytnie połączenie ze sobą jest często przytłaczająca, co jak najbardziej współgra z wizją Soulsów 2D. Tylko, że tutaj ze względu na perspektywę i mimo wszystko większe podobieństwo lokacji do siebie mamy "nieco" trudniej. No i dodajcie fakt, że gierka nie jest klasycznie liniowa, tylko tak jak w produkcjach From, tak i tu trzeba nagle się wracać do wcześniej odwiedzonej lokacji po nowe przejście. W przeciwieństwie do klasycznych gier w stylu metroida, nie ma mapy, także zostaje liczyć na swoją pamięć, fast travel i czasem pomoc ze strony internetów.

 

Rozgrywka to oczywiście Sously. Klasyczny sznyt pozostaje ten sam: zwiedzamy sobie lokację, walimy po mobkach, giniemy, wracamy po zgubione punkty, a jak się nie uda, to przepadają. Pułapki, skrzynie, przedmioty, które wyglądają identycznie jak w duszach, czyli są takim światełkiem. Oczywiście cały świat okraszony jest bossami, których tutaj nie brakuje. Razem z opcjonalnymi jest ich chyba ponad dwadzieścia.

 

RPG jest supcio. Ja, klasycznie, olewam magię, bo naprawdę nie lubię strzelać światełkami z daleka, wolę postawić na opanowanie uników, ratowanie się tarczą i opanowanie combosów, więc każdy punkt wolałem przeznaczyć na siłę, zręczność, staminę, liczbę estusów i odblokowywanie pancerza i broni. No, ale musicie wiedzieć, że drzewko ulepszania postaci jest potężne i spokojnie zrobicie tu sobie buildy pod wszystko.

 

salt-and-sanctuary-featured.jpg

 

Broni jest trochę rodzajów, mamy bronie dystansowe i DZIUBAJĄCE, ale mamy też krótsze zamaszyste. Szybsze, wolniejsze. Mi w sumie najlepiej gra się toporem skalującym się do siły i zręczności, idealna równowaga między czymś szybkim, ale zadającym mało obrażeń, a mocniejszym, ale wolniejszym. Kwadrat to pierwszy cios, trójkąt drugi, całość można łączyć w przynajmniej 4 kombinacje, mamy też ciosy w powietrzu, albo właśnie przechodzące z ziemi w górę, rodem z DMC możemy tutaj wybić się razem z przeciwnikiem do góry, tam go uderzyć, a potem wraz z nim runąć na ziemię, oczywiście odpowiednio krojąc nieszczęśliwca. W sumie minimalizm, ale przyjemny, responsywny, zgrabnie działający. No ciosy czuć. Do tego możecie dodać oczywiście riposty i łuki.

 

To, co odróżnia w fajny sposób gierkę od tej, którą się inspirowali, to oprócz przetłumaczenia całości na język gier dwuwymiarowych, możliwość skakania i zdobywanie umiejętności. W Salt będziecie skakać i spadać, bo platformingu tu trochę jest. Będziecie też chodzić po suficie, odkrywać niewidzialne platformy i robić zajebiście szybkie podwójne lub potrójne skoko-uniki, co podoba mi się najbardziej.

 

Tak, gierka jest trudna i ginę tu trochę. Często spadam albo zaskakuje mnie movement nowego przeciwnika, niepotrzebnie ryzykuję przeciąganiem z użyciem apteczki, albo w drugą stronę - używam ich za często i potem szybko brakuje. Fajnie rozegrano tu sprawę mobków. Latają, chodzą, są niewidzialni, szarżują, wychodzą zza mapy, przyciągają naszego bohatera albo łapią go w pułapkę. Bossowie im oczywiście nie ustępują, niektórzy są na jeden raz, ale niektórzy dają epicką, męczącą walkę i satysfakcjonującą wygraną. Łapie tutaj przykład:

 

 

Jak widać, trzeba dostosowywać ruchy pod to, co robi szef i nie daje nam wytchnienia, ale królową pozostaje na razie ta walka:

 

 

Większość jej ataków to spam powodujący momentalny zgon. Prawie zginąłem już w dwudziestej siódmej sekundzie.

 

Minusy gierki? Te gitarowe riffy przygrywające od czasu do czasu moim zdaniem w ogóle nie pasują do gry, o wiele bardziej sprawiłby się tutaj jakiś mroczny ambient rodem z Doomów na PSX. Ale jak jest cisza, to jest supcio. No i muzyka wśród bossów nie jest zbyt różnorodna  :lol2:

 

Gdybym miał zażyczyć sobie kontynuację, to na pewno poprosiłbym o zupełnie inną kreskę. Hollow Knight tutaj zostawia Salta daleko w tyle.

 

No i to tyle. Gierki jeszcze nie skończyłem, ale chyba jestem blisko i jestem bardzo zadowolony. Kto ominął, a lubi ginąć i powracać, unikać i naparzać, powtarzać i powtarzać, eksplorować i spadać, bossów się uczyć, a postać rozwijać, temu serdecznie mogę Sól i Sanktuarium polecić.

 

PS. Gierka ma kooperację, taką, że można całą grę sobie przejść razem, a nie tylko bossów. Ale zbyt mało tak grałem, by się wypowiedzieć.

 

Przenieść do dział!


Ten post był edytowany przez Nyjacz dnia: 28 listopad 2018 - 10:51

  • 5

#34 Nyjacz Napisany 02 grudzień 2018 - 11:58

Nyjacz

    #SaveGameplay

  • Forumowicze
  • 8653 Postów:
By2grNb.jpg

Platynusia wpadla, zdanie na temat gry podtrzymuje :^^:. Niestety ostatni boss okazal sie sporym rozczarowaniem, gryzl piach w 50 sekund za pierwszym razem. Duzo wczesniejszych bossow sprawialo o wiele wieksze problemy. Sam dzbanek dosc prosty, jak juz sie ogarnie gre, choc pod koniec ze trzy trofea wymagaly lazenia w kolko po calej mapie i od tych przejsc juz glowe moze wysadzic.
  • 1

#35 Jedyn Napisany 02 grudzień 2018 - 12:03

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 22828 Postów:
Po HK walki wyglądają jak bitwa ślimaków.
  • 0

#36 nole Napisany 02 grudzień 2018 - 12:09

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 4603 Postów:

Nyjacz, jeśli formuła Ci się jeszcze nie przejadła atakuj Death's Gambit.


  • 0

#37 Nyjacz Napisany 02 grudzień 2018 - 17:52

Nyjacz

    #SaveGameplay

  • Forumowicze
  • 8653 Postów:

Ooo, na pewno biorę, tak samo jak Hollow Knight i jeszcze jakaś jedna gierka, co widziałem na Nintendo Shopie, niestety zapomniałem tytułu. Też 2D i też i też krwawe klimaty. Muszę poszukać. Ale to wszystko w swoim czasie i nie pod rząd ;)


  • 0

#38 Woroq Napisany 02 grudzień 2018 - 19:29

Woroq

    Al Pączino

  • Reformatorzy
  • 3242 Postów:
Death’s Gambit i Sald n Sanctuary gameplayowo to nędzni parobkowie przy Królu Dead Cellu :sir:
  • 1

#39 Nyjacz Napisany 02 grudzień 2018 - 20:29

Nyjacz

    #SaveGameplay

  • Forumowicze
  • 8653 Postów:
Lubie gry majace poczatek i koniec, zestaw losowo generowanych aren nie jest dla mnie, 0 ochoty na rogaliki. Alez zawodem byl dla mnie Strafe :(
  • 0

#40 Kazuo Napisany 02 grudzień 2018 - 23:27

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 11737 Postów:

Woroq Cię trolluje, nie słuchaj go :cf: jeżeli już coś w deseń S&S to tylko Hollow Knight. 


  • 0



Inne z tagami: