Skocz do zawartości

Zdjęcie

Freedom Planet

GalaxyTrail WiiU PS4 PC Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 29 kwietnia 2016 - 00:26

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Wii_U_screenshot_TV_01_CC9.jpg
 
http://galaxytrail.c...edomplanetsite/
 
Freedom Planet ukazało się już 2 lata temu na Steamie i w październiku zeszłego roku na WiiU. Było częścią demek Nindies@Home i jest idealnym przykładem na to, że dema czasem odnoszą przeciwny skutek do zamierzonego, bo po ograniu próbnego levelu, stwierdziłem że to taka słabizna jak Sanic i nikogo.
 
Fast forward pół roku i Freedom Planet, będąc częścią Humble Bundle za dolara pewnie wpadło w łapy sporej ilości graczy, którzy nie mieli w planach sprawdzać pełnej wersji. Spodziewałem się odstawić w kąt po 2-3 planszach i wziąć się za Affordable Space Adventures, a pyknąłem całą za jednym posiedzeniem.
 
W przeciwieństwie do większości kickstarterowych platformówek FP nie wzoruje się na dwuprzyciskowcach rodem z NESa tylko idzie generację dalej i w przepięknych 16-bitach serwuje karkołomną przeprawę przez paręnaście długaśnych poziomów. Levele są długie i rozlazłe. W zależności od skilla i chęci eksploracji mogą trwać od 8 do 30 minut, często w jednej planszy przewija się parę różnych motywów, każda kończy się bossem.
 
Wii_U_screenshot_TV_01_CC9.jpg
Lilac wygląda jak fioletowy jeż, ale w rzeczywistości jest... smokiem!
 
Ciężko nie mieć skojarzeń z Soniciem (gra z tego co kojarzę zaczynała jako fanowski Sonic właśnie). Lilac wygląda jak kiepski żart z dziecka Sonica z Klonoa, a plansze są pełne sprężyn, pętelek i bohaterka stopniowo rozpędza się, aż do pełnego dasha. Nie zniechęcajcie się po pierwszych krokach i zaprzyjaźnijcie się z atakiem specjalnym. 
 
Główną różnicą jest możliwość atakowania dedykowanym przyciskiem, co czyni czyszczenie sobie drogi z przeciwników dużo przyjemniejszym. Nigdy nie miałem wyczucia przy Sanikach z naskakiwaniem na wrogów, często traciłem tempo i rozgrywka w ten sposób była mocno rwana. Tu po chwili przyzwyczajenia do sterowania i dashowania pod R (bądź Y) nie miałem tego problemu. Podoba mi się też podwójny skok, podczas którego Lilac robi "helikopter", który rani wrogów i pozwala łatwiej wycelować w platformę. 
 
Wii_U_screenshot_TV_01_CC9.jpg
spin-jump daje mocno radę
 
Po drodze zbiera się krzyształki, 200 daje dodatkowe życie i zgarnia tymczasowe power-upy (wyrastające z ziemi, kolorowe kryształy) jak odnawianie życia przy zbieraniu standardowych kryształów, tarcza blokująca parę ataków etc. Można też odkryć bonus level, w którym rzuca się kostką licząc na jeszcze więcej 1upów. 
 
Pierwsza połowa gry to przyjemne bieganie po uroczych pikselowych krajobrazach. Szybuje się na mleczach, skacze po chińskich dachach, lata na czerwonych strzałach wystrzeliwanych z olbrzymiego łuku :doge: Transformacja z łatwego, słitaśnego jump'n'runa w ostrą młóckę dla hardkorowców nastepuję ok. 8 levelu. Nagle szefkowie potrafią zasadzić solidnego kopa w jaja, plansze stają się zawiłe - trzeba szukać kart dostępu, teleportować się i zmagać z ilością pocisków i robotów, których by MegaMan się nie powstydził. Końcówka to już wycisk na pełnej k**** z, dla drugiej połowy gierki warto wydać tego dolca!
 
Wii_U_screenshot_TV_01_CC9.jpg
leć, strzało!
 
Przejście gry to kwestia niecałych trzech godzin, ale replay value zapewniają trzy grywalne postacie i sama konstrukcja leveli, których wertykalność zachęca do wypróbowania innej ścieżki niż za pierwszym razem. Dostępne są dwa tryby: Classic i Adventure Mode. W tym drugim między planszami można obejrzeć beznadziejne cutscenki z okropnym voice actingiem (tak, lepiej grać w Classic, gdzie po prostu przechodzi się levele jeden za drugim). 
 
Nie lubię Soniców, ale przy Freedom Planet bawiłem się świetnie. Jak macie z bundla to sprawdźcie koniecznie!
 
Wii_U_screenshot_TV_01_CC9.jpg
See you next mission!
 
Więcej skrinusi:
 
Spoiler

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 07 czerwca 2018 - 05:12

  • 1

#2 Schrodinger Napisany 29 kwietnia 2016 - 00:48

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
Zmarnowane na to 164h dafak?
  • 0

#3 Tawotnica Napisany 29 kwietnia 2016 - 05:23

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
164 minut
  • 0

#4 nole Napisany 02 września 2016 - 12:29

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 723 Postów:

Wyjdzie na PS4:

 

https://www.playstat...dom-planet-ps4/
 


  • 0

#5 Tawotnica Napisany 07 czerwca 2018 - 05:11

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Wyjdzie na Switcha:

https://gematsu.com/...witch-this-fall
  • 0



Inne z tagami: