Piszcie szybciutko kogo macie w drużynie!
Torment: Tides of Numenera
#181 Napisany 19 lutego 2018 - 18:12
#182 Napisany 20 lutego 2018 - 20:44
Nikogo, granie z NPC-pomocnikami jest dla casuali.
#183 Napisany 20 lutego 2018 - 21:39
to nie gra czysio
Świat w grze jest fantastyczny, jako fan twórczości Gene Wolfe kwiczę z olbrzymiej immersji i pomału sobie czytam wszystko i zaglądam w każdy zakamarek, niestety w tym tygodniu nie mam czasu na granie, muszę przysiąść w niedzielę jak mszę odprawię
#184 Napisany 21 lutego 2018 - 12:02
Piszcie szybciutko kogo macie w drużynie!
Miałem Aligherna, Erritisa i Rhin ale tego pierwszego chyba wymienie na Matkine.
Rhin trzymam, bo wydaje mi się, że może być ciekawa dialogowo/lore'owo/fabularnie, choć jest zupełnie bezużyteczna w walce.
Jakieś rady, na które postaci zwrócić uwagę biorąc pod uwagę powyższcze kryteria?
#185 Napisany 22 lutego 2018 - 18:18
Sam rozważam nabycie tego bandla, w sumie taniej od najniższej dotychczasowej ceny Tormenta
#186 Napisany 25 marca 2022 - 11:13
Wybaczcie że hijackuje na chwilę ten temat, ale nie przepadam za tematem co skończyłem, a brakuje oddzielnego dla Planescape: Torment, więc wybrałem najbardziej pokrewną grę .
No więc udało mi się przejść chyba najważniejszą grę z mojej kupki wstydu czyli Planescape Torment (na switchu Enhanced Edition). Tutaj garść przemyśleń na temat gry uważanej za jedną z najlepszych wszechczasów:
- pierwsza sprawa, grałem znacznie dłużej, niż myślałem - zawsze mi się zdawało, że to gra na 15-20 godzin - mi to zajęło 35 H dlatego że:
- z przyjemnością czytałem prawie wszystko co się dało - powiem jedno grałem w niejedną grę - ale taki poziom pisarstwa jaki ma Planescape Torment nie ma ŻADNA inna gra. Tu jest po prostu nieskończenie wielka ilość rzeczy do przeczytania - z powodu poziomu śmiem twierdzić, że wyszło to grze na dobrze bo dziś część rzeczy (np. opisy NPC, miejsc, przedmiotów) wynikałaby z grafiki, a tu trzeba było dodać flourish i naprawdę solidnie przypieprzyli - wprost nie mogłem uwierzyć, że można na tyle sposobów opisać NPC i za każdym razem ciekawie. Każdy przedmiot ma jakąś nieźle napisaną historię, a nie rzekłem nic o postaciach, z których każda ma własny sposób mówienia co jest oddane w dialogach. Ba teraz z pogardą będę patrzeć na osmiorzędne postacie NPC z jednym/dwoma ogólnymi tekstami - bo tu tacy NPC reagują na naprawdę wiele sposobów na zaczepienie przez Namelessa. Absolutne mistrzostwo - polecam każdemu kto chciałby się dowiedzieć ile można wycisnąć z angielskiego gdy się chcę (bo grałem w angielską wersję jakby co).
- do tego gra absolutnie miażdży Voice Actingiem - fakt, jest on zdecydowanie okazjonalny w stosunku do ilości tekstu, ale na boga jego jest tyle, że i dziś nikt by nie podołał nagrać tyle kwestii. Te akcenty, emocje, głosy postaci noć kuźwa wszystko idealnie dobrane i zagrane. Chapeau Bas.
- I kolejne mega zaskoczenie - muzyka - Main Theme, którego ktoś wrzucił do tematu music challenge jest przekozak, ale kilka innych utworów też się broni (theme Fall from Grace ). Do tego nie sposób nie wspomnieć o całej otoczce efektów dźwiękowych - tak doskonale budujących klimat np. w Hive (słychać, gadki, kroki, jakieś głosy handlarzy, ludzi) +100 do immersji.
- kolejne zaskoczenie to sam świat i prawa nim rządzące. Jeszcze nigdy nie byłem tak zagubiony w żadnym świecie, jak w tym z PT. Nawet po 20 paru godzinach, nie do końca rozumiałem prawa rządzące tym światem (w sensie to co jest istotne wydawało mi się że rozumiem przejścia, klucze, podział na światy i tak dalej), ale często byłem zdziwiony rozwiązaniem i konsekwencjami danego questu (problem też miałem z frakcjami bo zazwyczaj w grze jak raz wybierzesz to nie ma odwrotu, tu tego nie ma, ale zanim do tego doszedłem to byłem mocno zdzwiony wyborem frakcji i do żadnej nie przystępowałem z obawy przed zepsuciem sobie gry) i niezwykle ciężko było mi w niektórych momentach wczuć w to co zrobiłaby dana postać w tej sytuacji, co szczerze powiedziawszy nigdy mi się dotychczas nie zdarzyło w grze. Nie wiem jak to dobrze oddać - jak w star warsach jest moc to mimo, iż jej zastosowanie i potęga często jest z dupy i motywowana pchnięciem fabuły do przodu, ale robi to sens tak czy siak na takim podstawowym poziomie, nawet jak nie robi to sensu w świecie (rozpieprzenie Star Destroyera mocą w Force Unleashed anyone). Tu tego nie miałem i pewne (drobniejsze) rzeczy nie do końca mi pasowały.
- ale za to w PT są też pewne rzeczy z gatuneku WTF, ale takiego WTF które na pewno zapamiętam do końca życia
- cała reszta to w sumie nieistotne rzeczy - sama rozgrywka w porządku z kilkoma upierdliwościami - gra stawia na dialog, więc moja postać specjalizowała się w gadce, ale walki też są (nie wiadomo w sumie po co) i czasem potrafią dać ni z tego ni z owego w kość. I o ile nie jest to jakoś strasznie upierdliwe przez 90% gry (bo Nameless jest nieśmiertelny, więc jak dostaniesz w czapę, budzisz się na początku dungeonu/safe space) i ruszasz ponownie do boju, tak męczące to jest w przypadku kompanów (bo trzeba im od nowa ekwipunek zakładać - meh) i naprawdę niefajnie się robi w ostatniej miejscówce (Fortress of Solitude), gdzie:
- jesteś sam (patrz postać nie do walki- od tego byli kompani);
- przeciwnicy są mega silni - możesz nagle umrzeć tylko tyle razy ile masz kompanów i do tego każda śmierć zabija jednego z nich;
- można umrzeć na game over,
Dałem sobie radę save spammingiem, ale kulminacyjny moment gry był przez to nie tyle frustrujący co upierdliwy (szybkie uciekanie po labiryncie i save spamming). Na szczęście potem na sam koniec już wszystko było ok - ale jeśli idzie o sam design to słabo to wyszło. Do tego w grze jest bardzo mało ekwipunku, broni, magii (chociaż prawie wszystkie przedmioty mają lore i to długaśny i ciekawy). Nie jest to w tym przypadku jakoś szczególnie istotne, ale to mimo wsystko RPG. Do tego np. o ile Dakkon i Morte można uznać, iż mają pełny side-quest NPC (akcja z Nameless i Dakkonem doprowadzona fabularnie do końca to mocny WTF ), tak Annah, Fall from Grace i Nordom mają trochę po łebkach, gdyż ogólnie wiadomo o co z nimi chodziło, ale brakowalo mi tej kropki nad i w ich przypadku (oczywiście kompani też są pierwsza klasa). Graficznie gra też mi się podobała - mimo 20 paru lat na karku. Wszystko to są pierdoły. Gra fabułą, postaciami i światem stoi.
Konkludując polecam 10/10. Majstersztyk, nie bez wad, ale po wszech miar warty zapoznania się.
Ten post był edytowany przez drAKul dnia: 25 marca 2022 - 11:44
#187 Napisany 25 marca 2022 - 12:59
#188 Napisany 25 marca 2022 - 13:16
Wcale nie musi, są pewne mozliwości.
#189 Napisany 25 marca 2022 - 19:57
#190 Napisany 26 marca 2022 - 10:12
I teraz najgorsze. Będziesz musiał żyć w świecie w którym ludzie pytani o najlepszy rpg na świecie będą odpowiadali gothic, mass effect a najlepszą fabułę ma przecież Widźmin 3.
Ja tam z kolei się cieszę, że mogłem pograć w PT, Baldury, Wieśka 3, Disco Elysium, DOS2, Fallout, Gothic itd. i nie muszę ich klasyfikować i się z nikim kłócić online na temat wyższości jednej nad drugą
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
In The HuntRozpoczęte przez Tawotnica , 20 kwi 2024 Irem, Arcade, Saturn, PS1, PS4 i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
SteamWorld Heist 2Rozpoczęte przez ACZ , 17 kwi 2024 Image & Form, PS5, PS4, XSX, XSS i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Kingdom Come: Deliverance 2Rozpoczęte przez ACZ , 12 kwi 2024 Warhorse, PS5, XSX, XSS, PC |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
The Rogue Prince of PersiaRozpoczęte przez ACZ , 11 kwi 2024 Ubisoft, Evil Empire, PS5, XSX i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
HolstinRozpoczęte przez ACZ , 24 mar 2024 Sonka, PS5, XSX, XSS, Switch, PC |
|
|