Skocz do zawartości

Zdjęcie

Prey

Bethesda Arkane Studios PC PS4 XONE

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#61 Spuczan Napisany 30 kwiecień 2017 - 19:05

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9581 Postów:
Lubię jak w użytkownikach dla których pozornie nie ma ratunku zapali się iskierka tawotowatości.
  • 0

#62 Dixi Napisany 05 maj 2017 - 11:36

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 3233 Postów:

Jakieś pierwsze recenzje:

 

Złoto w recenzji od niemieckiego Eurogamera.

Gadgets 360 - 9/10

Press Start Australia - 9/10

Gamepro DE - 8.5

Attack of the Fanboy - 4.5/5 


Ten post był edytowany przez Dixi dnia: 05 maj 2017 - 11:37

  • 0

#63 keogh Napisany 06 maj 2017 - 20:32

keogh

    aoa

  • Forumowicze
  • 10344 Postów:

tak jak przewidywałem - krap


Ten post był edytowany przez keogh dnia: 06 maj 2017 - 20:32

  • 0

#64 twilitekid Napisany 07 maj 2017 - 21:17

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6740 Postów:
Gra ktos czy wszyscy czekaja az stanieje?

Ja dema juz nie odpalilem ale raczej dlatego, ze chce ba spokojnie to ograc w pelnej wersji. I tak sie zastanawiam czy nie odpoczac od Zeldy bo po dzisiejszej sesyjce po tygodniowej przerwie poczulem znuzenie :o.
  • 0

#65 fingus Napisany 07 maj 2017 - 21:19

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 33586 Postów:
Ja nie czekam aż stanieje, tylko aż ogarnę to co mam teraz pod ręką. Demo olałem, bo nie dowiem się z niego nic, co mogłoby wpłynąć na decyzję.
  • 0

#66 Cola Napisany 08 maj 2017 - 14:44

Cola

    Kinda Funny best friend

  • Forumowicze
  • 4104 Postów:

Na metacritic średnia 85 a od userów 79, więc wychodzi gra na dobre 8. Recenzje wersji na pieca nikogo. 


  • 0

#67 bartezoo Napisany 08 maj 2017 - 15:22

bartezoo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 3039 Postów:

Póki co 85 po 6 recenzjach jakiś randomów więc nie ma co brać tego na poważnie. Zreszta jak każdych ocen. 


  • 0

#68 Spuczan Napisany 10 maj 2017 - 20:29

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9581 Postów:

Mnie nie interesuje ocena na meta tylko ocena fingusa.


  • 0

#69 Woroq Napisany 10 maj 2017 - 21:39

Woroq

    Al Pączino

  • Reformatorzy
  • 3094 Postów:
Wiem że to tylko mnie interesuje ale napiszę. Jak donosi Digital Foundry, lag w sterowaniu na Ps4 nadal jest zjebany.
  • 0

#70 ACZ Napisany 26 maj 2017 - 20:07

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 32170 Postów:

Skasowany Prey 2 miał mieć sporo patentów, które potem znalazły się w innym grach.

Bohater jedynki miał pojawić się w dwójce.

 

pssite.com:

 

Jak się okazuje, deweloperzy z Human Head, którzy tworzyli Prey 2 mieli masę ciekawych pomysłów zarówno na fabułę jak i rozgrywkę. Dostępnych miało być sporo gadżetów, które uatrakcyjniały poruszanie się po świecie gry. Poza specjalnymi butami miała pojawić się też linka z hakiem - na wzór tego co znalazło się w Batman: Arkham Asylum. Oprócz tego miało się pojawić pełno różnego rodzaju broni - od granatów ogłuszających po miotacz ognia umieszczony na nadgarstku i choć może dzisiaj nie jest to zbyt imponujące, w swoim czasie byłoby nowatorskie. To samo tyczy się elementów, z których ostatecznie zasłynęło Mirror's Edge z całym parkourem - tutaj dla odmiany połączone byłoby ze strzelaniem. Twórcy nie do końca są zadowoleni z takiego obrotu spraw i jak przyznaje sam projektant rozgrywki, Norm Nazaroff żałują, że nie mieli okazji być tymi pierwszymi:

 

"Widzisz ostatnie Call of Duty albo Titanfall 2 i czujesz, że trochę wyprzedzaliśmy nasze czasy. Wiele z tego robiliśmy sześć czy siedem lat temu i w końcu branża poszła w tym kierunku. Szkoda tylko, że nie dane nam było być tymi pierwszymi."

 

Z tego co wiadomo o fabule mieliśmy wcielić się w łowcę nagród, Samuelsa. Okazuje się, że bohater pierwszej części gry miał odegrać znaczącą rolę w kontynuacji i mieliśmy go spotkać, choć bohater dwójki przekonany był o tym, że jest jedynym człowiekiem na Exodus - świecie, w którym toczyć się miała akcja gry. W jednym momencie mieliśmy współpracować z nim, aby pokonać głównego adwersarza. Pod koniec gry miało się okazać, że Samuels ilekroć umierał budził się w swoim mieszkaniu jako kolejny klon niepamiętający tego co się stało. Dowiedzieć się mieliśmy tego po ostatniej walce, która toczyła się w pomieszczeniu ze zużytymi klonami. Po napisach końcowych miała pojawić się jeszcze jedna scena, w której bohater porzuca życie łowcy nagród i zakłada rodzinę, po czym umiera ze starości - tylko po to, aby znów odrodzić się jako kolejny klon.

 


Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 26 maj 2017 - 20:08

  • 0

#71 Tawotnica Napisany 03 czerwiec 2017 - 10:43

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 11082 Postów:
Wczoraj zrobiłem sobie >8h sesję w Prey i jestem zadowolony. Jeśli lubicie się szwendać po opanowanej przez obcych stacji kosmicznej, dbać o amunicję i szukać kart-kluczy to gra jest dla was.

Początek nie robił najlepszego wrażenia, bo do nawigacji po statku trzeba chwilę przywyknąć i jedyne dostępne bronie to klucz francuski i taka pukawka "goo gun", która zakleja alieny, unieruchamiając je. Mozolna pętla zaklejania i naparzania kluczem trwa z dobre 3 godzinki zanim zdobędzie się coś porządniejszego. Sam design wrogów również nie powala - czarne pajączki, czarne humanoidalne pajączki, później latające, świecące pajączki.

Im dalej w las tym lepiej. Prey stoi eksploracją i backtrackingiem. Wzorem -shocków odkrywamy skrawki intrygi czytając maile i słuchając audiologów, a nowe zadania wyznacza nam trzymający nieco za rączkę robocik January, po którym ciężko nie odnieść wrażenia, że nas celowo manipuluje.

Element nadnaturalny pojawia się w postaci neuromodów, wstrzykiwanych w oko ulepszeń, wydobytych z potworów, które zwalczamy na stacji. Na tym opiera się połowa drzewka skilli, udostępniając takie fanty jak fale uderzeniowe albo zamianę w małe przedmioty jak kubek (przydatne do przeciskania się między szczelinami). Wiąże się z tym mechanika skanowania przeciwników, bo wraz z większą wiedzą o alienach odblokowują się nowe umiejętności.

Bardzo zgrabnie się to wszystko zazębia z eksploracją, ponieważ druga połowa drzewka to już 'ludzkie' cechy jak hackowanie czy siła, potrzebna do podnoszenia ciężkich przedmiotów. Usuwa to porozrzucane po mapie roadblocki, ale nie w stylu metroidvaniowym, że dany upgrade jest potrzebny do pchnięcia fabuły tylko w bardziej elastyczny sposób. Tzn., że jedną przeszkodą można przejść na parę sposobów: zamknięte drzwi ominąć zamieniąjac się w kubek i przeciskając przez okno, strzelając z zabawkowej kuszy w przycisk po rozbiciu tego okna, hackując zamek albo brutalnie wyrywając drzwi z zawiasów.

Klimat jest przedni, taki misz-masz Bioshocków, nowoczesnych Deusów i Dead Space, przy czym graficznie brakuje Preyowi konkretnego, wyróżniającego szlifu jak steampunkowego klimatu Bio, pomarańczowej tynktury i stylu DE czy mocnego zaszczucia DS. Pod względem oprawy postawiłbym zatem Preya nieco niżej od wymienionych wyżej serii.

Skoro już porównujemy to ciężko nie wspomnieć o samym hackowaniu i zbieractwie. Minigierka z łamaniem zamków to przeprowadzenie przez prosty labirynt kluki na czas, a tworzenie nowych surowców i ekwipunku odbywa się dwuetapowo: zebrane śmieci trzeba wsadzać do maszyny recyclingowej, aby wyłuskać surowce. Surwoce pakuje się do drugiego urządzenia i tworzy med-kity, amunicję i neuromody. Niekoniecznie mi pasi zbieranie wszystkich napotkanych śmieci, od skórki banana przez zużyte dyski twarde bez ładu i składu, zawalając sobie tym samym ograniczone miejsce w eq.

Mimo wszystko Prey mnie wciągnął jak diabli, bo motanie się po Talos 1, wracanie do przeczesanych wcześniej miejscówek z nowym skillem i łatanie nieprzejrzystej sytuacji, stawiając wszystkich zamieszanych w coraz to gorszym świetle daje wystarczająco funu, aby nie porównywać z lepszymi przedstawicielami gatunku FPS-rpg. Dużo też robi fakt, że karkołomnych akcji za wiele nie ma, ba, często nawet lepiej uciec od przeciwników, chomikując amunicję niż rozwalać każdego żłoba head-on. Lizać ściany, zbaczać z trasy od wyznaczonego zadania, skanować potwory! :tak: Plus ulga jaką po wycieczce w nieznane przynoszą kolejne (rzadko spotykane) machiny do craftingu ulepszeń - można ciorać całymi nocami.

Bardzo podoba mi się, że nie ma typowego fast travel tylko z każdego większego oddziału można otworzyć air lock i w zerowej grawitacji poruszać się na zewnątrz statku z mniejszym zagrożeniem przez alieny. Zdziwiłem się, że sterowanie w ZG działa tak sprawnie! Wdzuszaniem gałki można przyspieszać, L+R na raz hamuje, samymi łopatkowymi obracamy się dookoła własnej osi, X/O poruszmy się góra/dół. Wydaje mi się, że po ~10h jestem gdzieś w połowie gry i dopiero teraz uruchomiłem windę, umożliwiającą w miarę swobodne poruszanie się po piętrach (i tak nie wszystkie drzwi są pootwierane). Czytałem w reckach, że końcówka to clusterfuck, ale już dla samego mid-game imo warto było się pokusić.
  • 6

#72 Schrodinger Napisany 03 czerwiec 2017 - 10:55

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56588 Postów:
Brzmi dobrze
  • 0

#73 Tawotnica Napisany 04 czerwiec 2017 - 10:24

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 11082 Postów:
Whoa, whoa, końcóweczka - :nie:

Jakby ktoś chciał wiedzieć, co dokładnie sprawia takie kłopoty (nic fabularnego):

Spoiler


not fun. Gdybym wcześniej nie czyścił każdej miejscówki z najmniejszego zbieralnego okruszka byłbym w ciemnej D. Zamiast spokojnie i metodycznie przedzierać się przez kolejne oddziały jak wcześniej po prostu biegłem przed siebie, korzystając z zachomikowanych health packów, aby tylko skończyć. Ciężko było i tak, bo skupiłem się an 'ludzkiej' stronie skillsetu. Zdecydowanie gierka ma potencjał na parę przejść, żeby się pobawić różnymi konfiguracjami umiejętności.

Fabularnie spoko twist na końcu, chociaż czegoś w tym stylu można się było spodziewać. Już ogromną wskazówkę co tu się rzeczywiście dzieje dawała

Spoiler


Myślę, że ocenki z rzędu 7/10 czy 8/10 są jak najbardziej adekwatne.

PS.: Z postaci z gry zapamiętałem najbardziej Dr. Igwe, ale z zupełnie nie tych powodów co trzeba. Mianowicie:

Spoiler

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 04 czerwiec 2017 - 10:25

  • 0

#74 Rudolf Napisany 04 czerwiec 2017 - 10:52

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 4433 Postów:
Jaki czas? Są jakieś poboczne czy po prostu przy eksploracji to wychodzi?
  • 0

#75 Tawotnica Napisany 04 czerwiec 2017 - 11:37

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 11082 Postów:
23h, ale nie zrobiłem wszystkich zadań pobocznych. Side questy wychodzą przy eksploracji i są dosyć ważne, bo wpływają na ending. Problem z tym, że czasem możesz się cofnąć przez całą stację (dosłownie całą) do punktu w którym masz wykonać jakieś zadanie i odbić się od drzwi, bo akurat nie masz Leverage 3 i Hacking 4. Zanim przebiegłem końcówkę miałem jeszcze siedem otwartych questów, ale już nie chciało mi się motać kolejne 6-7h. Nie narzekałbym, gdyby gra była trochę krótsza, choć wrażenie zmęczenia materiału mogło powstać przez przeoranie 20h w dwa dni :ftopa:
  • 0

#76 Schrodinger Napisany 04 czerwiec 2017 - 11:50

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56588 Postów:
A można przed finałem albo po nim zrobić wszystkie sidequesty?
  • 0

#77 Tawotnica Napisany 04 czerwiec 2017 - 12:04

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 11082 Postów:
Nie można zrobić po. Poza chyba jednym, ograniczonym czasowo można robić kiedy bądź. Wszystko zależy jak bardzo ci się chce backtrackować, bo wraz z progresem w fabule jest ciężej - pojawia się więcej przeciwników w odwiedzonych wcześniej miejscach oraz pewien upierdliwy rodzaj przeciwnika, a nie chcesz tracić amunicji i zasobów na wycieczki bez wymiernych korzyści.
  • 0

#78 twilitekid Napisany 04 czerwiec 2017 - 18:56

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6740 Postów:
Nie brzmi to tak pieknie jak sobie to wyobrazalem. Respawnujacy sie przeciwnicy w raz odwiedzonych lokalizacjach to zlo. No chyba ze jest to jakos uzasadnione.
  • 0

#79 burnstein Napisany 04 czerwiec 2017 - 19:05

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 41931 Postów:

Znaczy świetna gra, ze zjebaną końcówką?


  • 0

#80 ACZ Napisany 04 czerwiec 2017 - 19:34

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 32170 Postów:

 

Respawnujacy sie przeciwnicy w raz odwiedzonych lokalizacjach to zlo.

Brzmi jak wypisz wymaluj Metroid Prime.


  • 0

#81 twilitekid Napisany 04 czerwiec 2017 - 19:50

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6740 Postów:


Respawnujacy sie przeciwnicy w raz odwiedzonych lokalizacjach to zlo.

Brzmi jak wypisz wymaluj Metroid Prime.
Dokladnie. W 2002 to przeszlo, dzis juz nie.
  • 0

#82 nole Napisany 04 sierpień 2017 - 13:42

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 4549 Postów:

Nie spieszyli się zbytnio ci mistrzowie kodu, ale Digital Foundry donosi, że w raz z łatką 1.05 naprawiono wszystkie bolączki wersji PS4.

 

It's taken three months to comprehensively sort the issues, but we can finally recommend the PlayStation 4 version of Bethesda's excellent Prey with no reservations.

  • 0

#83 Schrodinger Napisany 04 sierpień 2017 - 13:54

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56588 Postów:

widzialem ze sie wczoraj cos pobieralo, dobrze ze gierka stoi i czeka na swoja kolej :olo:


  • 0

#84 Jedyn Napisany 26 grudzień 2017 - 23:12

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 22551 Postów:
Pykam sobie od kilku dni i mam mega wkretke. Dla mnie 9/10. Dla każdego kto lubi gry typu BioShock czy Deus Ex. Nawet jeśli końcówka tak zassie jak każdy mówi to mam na ten moment 20h i nie żałuję nawet jednej. Choć gra rozkręcała się dosyć długo przyznam i trochę się schodzi zanim zacznie się doceniać wkład Aracne w design stacji kosmicznej. Dawno nie przebywałem w tak kapitalnie zrealizowanym wirtualnym świecie.

Fabularnie jest to trochę schemat BioShocka ale mi tam się to podoba i w zależności ile włożymy wysiłku w poznawanie świata (logi, sidequesty etc) tym większy Banderas.

Ogólnie Arcane już mnie drugi raz w tym roku rozjebali, po Disho 2 nie sądziłem że jeszcze tak bardzo siądzie mi Prey. Wielka szkoda że gra miała tak zjebana premierę bo sami sobie utrudnili sprawę (sam długo czekałem aż polatają a później jakoś zapomniałem).
  • 1

#85 Jedyn Napisany 29 grudzień 2017 - 16:00

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 22551 Postów:

Skończone.

 

Dla mnie jedna z najlepszych gier tego roku. Gigantyczne zaskocze ie jakie to było dobre. 45h wpadło w tydzień, ostatnio tak orałem w BOTW chyba.

 

Gra na poczatku jest dosyć trudna i dosyc wolno sie rozkreca, dopiero po ok 10h nabiera wszystko tempa i ciezko sie oderwac. Eksplorowanie stacji kosmicznej to przygoda sama w sobie, uwielbiam jak developerzy wkladaja cale serce w design lokacji, daja im hostorie, dusze. Tu wszystko wydaje sie dokladnie przemyslane, szwedajac sie po Talosie mozna odniesc wrazenie ze to mogloby kiedys tam powstac :) Czytanie logow, pamietnikow dodaje charakteru temu wszystkiemu, ja uwielbiam takie gierki - przypominalo mi to kombinacje najlepszych elementow Deusa (mnogosc opcji jak dostać sie od A do B) i Bioshocka (klimat opuszczonej stacji gdzie niedawno toczylo sie normalne życie).

 

Fabularnie imo jest dobrze - nie ma moze tutaj super charyzmatycznych postaci ale sama fabula jest imo interesujaca, zakonczenie też mi sie podobalo i to ze w jakims stopniu decyzje moga na nie wplynac. Dla mnie na plus zdecydowanie.

 

Do tego mnogosc swietnych sidequestow, kazde zboczenie z glownej drogi procentuje dobrym lootem, crafting nie meczy, mnogosc kombinacji z mocami jest tez ogromna, mozna by dwa razy konczyc gre i za kazdym razem byloby to inne doznanie.

 

Jeszcze co do koncowki gry bo naczytalem sie ze jest trudna i nasatwiona na walke i kazdy gnal na pale uzywajac apteczek - bullshit. Nie ma ani zatrzesienia walk czy biegania na pale - ja mialem w ekwipunku tyle amunicji ze na luzie moglem czyscic mapki ale tez nie mialem potrzeby, normalnie dobrnalem do koncowego pomieszczenia.

 

Na minus w sumie nie wiem co, na poczatku narzekalem ze grafa nie ejst z najwyzszej polki ale im dalej tym lepiej i koniec koncow uwazam ze oparwa jest bardzo dobra a przede wszystkim design jest jakiś, ma to wszystko swoj wlasny charakter. Animacja plynna, ladne oswietlenie, duzo detali. Ale moze dlatego ze na PROsiaku bo z tego co czytalem akurat Prey dodaje efekty graficzne + lepsze filtrowanie :cf:

 

Kupujcie jak lubicie takie gierki. Do tego klimat kosmosu jest bezbledny, tylko Alien i Dead Space moga sie z tym rownac ale szczerze to Prey imo najbardziej wiarygodny ekosystem tutaj zapodaje. Arkane  :king:

 

 


  • 6

#86 nole Napisany 29 grudzień 2017 - 16:18

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 4549 Postów:

Było do wyrwania na ostatniej PSN wyprz za 62 zł i przegapiłme :why:.


  • 0

#87 xell Napisany 29 grudzień 2017 - 18:45

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16958 Postów:

(...)
Arkane  :king:

Dzięki za wrażenia z gry. Grałeś w Dishonored 2 i Death of the Outsider? 3 tygodnie temu przeszedłem D2, kupiłem już DotO i Prey. W co byś teraz grał w pierwszej kolejności? Myślę najpierw o zakończeniu przygody z Dishonored, a następnie Prey. Mam nadzieję, że mi przypadnie do gustu w równym stopniu co Tobie.
  • 0

#88 Jedyn Napisany 29 grudzień 2017 - 19:19

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 22551 Postów:
Skończ Outsidera, jest dosyć krótki.
Prey jest na tyle inny od Dishonored że nie powinieneś czuć zmęczenia choć jak masz dosyć podnoszenia wszystkiego z każdej szafki i biurka to może odczekaj miesiąc ;)
  • 0

#89 Schrodinger Napisany 29 grudzień 2017 - 19:45

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 56588 Postów:

no i teraz załuje ze za 62 zł nie wzialem :(


  • 0

#90 filip Napisany 29 grudzień 2017 - 19:50

filip

    caaan doo !

  • Forumowicze
  • 5960 Postów:
Jedyn umie sprzedawac gierki :tak:
  • 0



Inne z tagami: