Skocz do zawartości

Zdjęcie

Super Mario Odyssey

Mario Nintendo Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
745 odpowiedzi na ten temat

#481 Godot Napisany 02 listopada 2017 - 06:37

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Skończyłem „fabułę”. Trzeba by było coś napisać, problem w tym, że nie bardzo wiem co. Może tak: nie porwało mnie na początku 3D World, nie porwał Odyssey. Jasne, grało się super. Ale super gra mi się też w inne gierki, a od Mariana wymagam, żeby grało mi się wyjątkowo. Zdecydowanie nie ma tego czegoś co było przy Galaxy 1/2. I to nie jest kwestia nostalgii, bo odpaliłem jakieś 3 tyg temu Galaxy 2 i tam jest moc. Tu nie ma. Ale może inaczej, plusy i minusy. Z plusów na pewno patent z wcielaniem się w wrogów. Fajnie urozmaica to grę. Jest co robić w światach, atrakcji nie brakuje. Bardzo fajne są walki z bossami. Przebrania. Mega mi się podobało, że jest to tylko kosmetyka, a nie przymus. Akurat ja lubiłem dostosować ubranie Mariana do panujących warunków na mapce, ale można to całkowicie, prawie, olać. No i sama mechanika, jak to w Marianach, super. A minusy? Ilość księżycy. Zero, absolutne zero satysfakcji ze zdobywania. Nic. To już nawet w 3D World cieszyłem się jak zdobywałem kolejne gwiazdki, których mało nie było. O pozostałych Marianach nie wspomnę, gdzie każde zdobycie gwiazdki było świętem i nagrodą. A tutaj? Wyskakują zewsząd. I są nagrodą za polizanie ściany, a nie za wykonanie zadania w grze. Ogromny, wielgachny minus zabijający dużo radochy z gry. Nierówny design plansz. Niektóre są super, np. plaża, albo miasto, a niektóre to dno totalne, typu ta zimowa. Zawsze lubiłem zimowe mapki, a ta z Odyssey to najgorsza i najbrzydsza mapka ever. Nigdy się w żadnym Marianie nie trafiło tak, żeby jakaś mapka nie podobała mi się. A tutaj tak jest. Ogólnie tryb fabularny to najgorszy Marian ever, gorszy nawet od Sunshine. Już po napisach końcowych i zobaczeniu bonusu miałem nadzieję, że odszczekam w myślach wszystko to co teraz napisałem, bo hołd złożony najlepszej grze wszechczasów jest czymś cudownym. Ale w tej grze jak już coś zrobili mega to zaraz coś spieprzą.
Spoiler
. Nie wydaję werdyktu, bo ten po masterowaniu, ale chyba z GOTY nie będę miał problemu.
  • 2

#482 Kaxi Napisany 02 listopada 2017 - 08:12

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Skąd wiadomo ile moonów brakuje mi w danym świecie? Po endgame gra pokazuje?

 

 

A jeżeli chodzi ile do następnej mapy, to stań przy globusie na Odyssey.


  • 0

#483 BeSOS Napisany 02 listopada 2017 - 08:36

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Kox, na jakiej zasadzie stwierdzasz że jest więcej światów po skonczeniu? Mi doszedł tylko jeden, ciężko go nazwać pełnoprawnym światem.
  • 0

#484 Kaxi Napisany 02 listopada 2017 - 08:55

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Po tym, że Odyssey mówi, że potrzebuje kolejne Moony do power upa. I nie są to wszystkie Moony w grze. Ale mogę się mylić, tylko zakładam.

Spoiler

Ten post był edytowany przez Kaxi dnia: 02 listopada 2017 - 08:56

  • 0

#485 Tawotnica Napisany 02 listopada 2017 - 17:48

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Jeśli macie niedosyt sytego platformingu, to post game róbcie w każdym świecie najpierw

Spoiler
. Ależ mistrzostwo :banderas: o niektórych skrótach bym nawet nie pomyślał, takie tu rzeczy można wyczyniać. No i trzeba szybko! Ogólnie post-game > fabuła, najbardziej lubię
Spoiler
.

 

Jest też w jednym świecie możliwość

Spoiler

 

Dopiero teraz rozkochuję się w Odyssey  :zakochany: Poziom trudności zaliczył pożądany skok, a ciągle jest tyyyyle do odkrycia, że czasami łapię się za głowę "jak ja mogłem to za pierwszym razem ominąć?" Przykład:

Spoiler
.  


  • 0

#486 Kaxi Napisany 02 listopada 2017 - 19:12

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Dla mnie te wyścigi o których mówisz Tawot są mocno irytujące, zwłaszcza z tym lepszym oponentem. Te sztuczki z double i triplem jumpem z wykorzystaniem czapki są mocno losowe w wykonaniu, zbyt często zamiast ZL + Y konsola interpretuje mi samo ZL, co w skoku właściwie kończy się restartem. Ogólnie uważam, że skoro przyciski abxy są zdublowane, to spokojnie można było pod nie dać niektóre podstawowe akcje, a nie robić wszystko kombinacjami przycisków, bo wtedy nie byłoby kłótni z grą, czy wcisnąłem jednocześnie, czy jednak ZL był minimalnie wcześnie. 

 

 

No i w ogóle muszę rozkminić te sztuczki ze potrójnymi i więcej skokami, bo z moich dotychczasowych prób wynika, że tam musi być jakaś specyficzna kolejność tych ruchów, ponieważ to nie jest tak, że po skoku da się zrobić dowolny ruch. Np. jak rzucę w powietrzu czapkę i trzymam ją, by się kręciła, to jak zrobię ten opadający double jump, to czapka automatycznie wraca.


  • 0

#487 Tawotnica Napisany 02 listopada 2017 - 19:27

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Co ty mówisz, Master Cup to esencja tego Mariana. ZLY praktycznie nie używam, za to turlanie się (!!!) oraz stomp attack + czapka dają nieskończone możliwości omijania przeszkód. Sterowanie jest niemalże perfekcyjne imo. Nie naciskaj po skoku ZL i później Y tylko na raz ZLY. Zawsze wchodzi. 

 

edit: no i rzucanie czaki przed siebie i wchodzenie w nią oraz rzucenie czapki po skoku, trzymanie Y i wskoczenie w nią! Nie ma potrzeby robienia ZLY, to jest tylko po to aby wydłużyć dystans. 

 

te triale nawet nie pokazują najlepszych skrótów, można dawać jeszcze cwaniej, zobacz sobie na topki :banderas:

 

 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 02 listopada 2017 - 19:43

  • 1

#488 Kaxi Napisany 02 listopada 2017 - 20:09

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Co ma stomp atak do czapki? Wyższy skok?

 

Jak powoli zaczynam podejrzewać, że mój prawy joy-con może nie być w pełni sprawny. Tak 1 na 20 wciśnięcie przycisku (abxy) nie wchodzi. Nie wiem czy to technologicznie ma sens, ale częściej, gdy docka coś zasłania. 


  • 0

#489 Tawotnica Napisany 02 listopada 2017 - 20:36

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Nie pomogę ci co do Joy-Conów, bo w Mario gram na Classicu albo handheld, ale stomp attack + skok = wyższy skok. Po czym używam  czapki, żeby się przykładowo złapać krawędzi. 

 

Żółwiki całkiem nieźle pokazują, co masz robić. Jeśli się przyjrzysz i nauczysz się skrótów to potem sam wpadniesz na pomysły jak kolejne wyzwania ogarnąć, np. wall jumpem w połączeniu z czapką.

 

Serio wyścigi są osom, bo nie możesz bazować na movesecie, który kiedyśtam zapamiętałeś, grając w stare Mario. Ogarnij sobie Action Guide. W każdym świecie o nim wspominają! Nauczysz się nowych rzeczy. Weteran będzie kręcił nosem, że niby zna już wszystko, ale jednak sporo w fizyce pozmieniali w Odyssey.   


  • 0

#490 Kaxi Napisany 02 listopada 2017 - 20:42

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Action Guide obczaiłem już na początku, ale tam nie ma wszystkiego.

 

 

Ludzie na speed runach robią tak: skok - rzut czapką - przedłużenie skoku na czapkę - odbicie się od czapki. Z mojego doświadczenia to przedłużenie skoku wchodzi mi w 50% procentach, a tak to albo stomp albo sam rzut czapką wychodzi. Inna sprawa że jeszcze ani razu mi ten trik nie wyszedł, bo czapka wraca jak tylko zrobią inny input. Może powinienem spróbować grać na handheld mode? Tak więc speed runy to maksymalna frustracja, bo raz kombinacja nie wejdzie i już klops.

 

EDIT 2: Dobra, ominąłem w tym trikowi jedną kluczą rzecz, jak się okazuje. Po wciśnięciu ZLY w powietrzu należy je dalej trzymać, inaczej czapka wraca.


Ten post był edytowany przez Kaxi dnia: 02 listopada 2017 - 21:49

  • 0

#491 Kaxi Napisany 02 listopada 2017 - 22:19

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Co k*wa ma być?  :kidding:

 

 


Ten post był edytowany przez Kaxi dnia: 02 listopada 2017 - 22:20

  • 0

#492 lukaszSA Napisany 02 listopada 2017 - 22:35

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:

Ależ ta siatkówka jest słaba. Nawet Mario nie uratuje tego sportu :nie:

 

 

O. Jest pierwszy screen z DLC

 

Spoiler

Ten post był edytowany przez lukaszSA dnia: 02 listopada 2017 - 22:42

  • 0

#493 BeSOS Napisany 02 listopada 2017 - 23:41

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Olo dopiero teraz zauważyłem post Greg. Zgadzam się w 100%.
  • 0

#494 Kaxi Napisany 03 listopada 2017 - 09:49

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Sam narzekam na za dużo księżyców, ale kurde w jednym przypadku jest ich za mało

 

Spoiler


  • 0

#495 BeSOS Napisany 03 listopada 2017 - 15:04

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Ogólnie takie z was platformowe dzięki a ilu z was grali w Yooka Laylee? Polecam bo gra jest zajebista plus zbieranie pagiesow jest bardziej wymagające niż w Mario, i za złote piórka też jest nagroda ;)

A tak serio, naprawdę świetny platformer z bardzo ładna oprawa, na Swiczu biorę drugi raz.
  • 1

#496 Tawotnica Napisany 03 listopada 2017 - 15:12

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
No ja czekam na wersję NS, bo jako backer zaspałem zmianę konsoli jak anulowalo WiiU i dostałem kod na Steam :olo: Czemu to takie średnie recenzje dostawało? Na forum tym co grali się raczej podobało.
  • 0

#497 BeSOS Napisany 03 listopada 2017 - 15:23

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Nie wiem. Dla mnie mocne 8. Gra ma wspaniały Vibe Banjo Kazooie, udźwiękowienie, bardzo przyjemna oprawe i jest naprawdę przyjemna i dosyć długa bo na ok 15h-20h jak zbierasz wszystko. Oberwała chyba za mała ilość światów, słabe minigierki (te na automatach faktycznie zasysaly) i trochę oldschoolowosc mimo że od poczatku miała jechać na nostalgii. Wiem ze w patchu bardzo dużo poprawili błędów technicznych, podobno poprawili sterowanie w minigierkach i dodali lepsza kamerę mimo że ja na nią nigdy nie narzekałem. Warto zagrać ogólnie,dla fanów BK i Marianów 3D imo no brainer, zrobili to co obiecywali, grę że współczesna oprawa na starych zasadach:)
  • 1

#498 Zawiej77 Napisany 03 listopada 2017 - 17:12

Zawiej77

    Pikachu

  • Narybek
  • 86 Postów:

Co k*wa ma być?  :kidding:

 

 

Mnie też to wkurzyło. Czasowo odpuściłem ten wyścig i poleciałem do kolejnej krainy. Ktoś ma pro tip jak objechać tego cwaniaka?


  • 0

#499 Tawotnica Napisany 03 listopada 2017 - 18:26

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Turlajcie się, to nawet nie będziecie musieli wskakiwać na tę wysepkę, taką będziecie mieli przewagę.

a Koopa przejmuje Goombasa latającego. Dokładnie tak samo dziwnie wygląda np. przejmowanie tego ziutka, rzucającego czapkę w Lost Kingdom, więc to nie żaden glitch czy cheaty, olo.
  • 0

#500 Kaxi Napisany 03 listopada 2017 - 20:24

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Pękło 400 Moonów :) Fajnie się bawię w post-game, ale pewnie 100% nie zrobię, bo już znajduję mocno frustrujące rzeczy, które omijam. Ale na pewno do 500 dobiję. 

 

Jakieś rady co do skakanki? Powyżej 50 machają szybciej niż ja skaczę.

 

Za to bardzo fajnie bawiłem się robiąc czasy w:

 

Spoiler


  • 0

#501 Tawotnica Napisany 03 listopada 2017 - 20:27

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Skakanka? Po 50 trzeba krócej trzymać przycisk, tap tap tap. Jak chcesz easy mode to sobie użyj
Spoiler
.

Edit:

9Xw43uZ.jpg

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 03 listopada 2017 - 20:47

  • 4

#502 Godot Napisany 03 listopada 2017 - 21:47

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Pomysł ze sterowaniem jest tak popierdolony jak tylko się da. Jak można do gry w której do masterowania potrzebna jest precyzja dać sterowanie ruchowe?!? W Galaxy było spoko, machnięcie i zbieranie. A tutaj? A jeszcze za pomysł, żeby w trybie handheldowym postać miała ograniczone ruchy twórcy powinni po wsze czasy zapierdalać na galerze z joyconami w dupach. Czy oni zapomnieli na jaką konsolę tworzą? To jakiś żart. Nie mam czasu grać na tv i dlatego kupiłem Switcha. A tu Nintendo mnie zmusza. Gra już wyleciała z konsoli a ja wracam do Zeldy.
  • 1

#503 tomasz Napisany 03 listopada 2017 - 21:50

tomasz

    ILLEGAL STREET-RUNNING SCENE

  • Forumowicze
  • 6 336 Postów:
Plus za reference do nrgeeka :cf:
  • 0

#504 lukaszSA Napisany 03 listopada 2017 - 22:03

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:

Jakieś rady co do skakanki? Powyżej 50 machają szybciej niż ja skaczę.

 

W skakance w Mario jak i w życiu chodzi o rytm i niewysokie skoki. W moim przypadku przycisk trzymam tak długo jak długo zajmuje mi przesunięcie kciuka (po przycisku na Pro Controlerze) od zagięcia do końca.


  • 0

#505 Tawotnica Napisany 03 listopada 2017 - 22:22

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Pomysł ze sterowaniem jest tak popier*****y jak tylko się da. Jak można do gry w której do masterowania potrzebna jest precyzja dać sterowanie ruchowe?!?


Prawie na każdy księżyc jest milion sposobów, żeby go zdobyć, więc mnie to sterowanie ruchowe nie rusza. Znasz mnie trochę, większość czasu gram na handheldach.

Na 600 znajdziek może ze trzy wymagały majtnięciem konsoli - żaba albo goomby. Tą niby niemożliwą w Cap Kingdom o której pisaliście zrobiłem jadąc do pracy w autobusie :reggie: zajęło tyle czasu co wciśnięcie A.

Nigdzie, gdzie trzeba prędkości nie jest wymagane motion - vide wyścigi z żółwikami - nawet ten dość bezużyteczny spin attack możecie zrobić obracając analoga i rzucając cappiego.

Jedyna akcja jaka na pro albo bez docka jest nie do wykonania to z tego co ograrniam rzut czapką w górę. To się może nadać do łapania ptaszyn, co latają po każdym świecie, ale bezproblemowo można je duenąć w tylu miejscach, często nawet nie skacząc, bo się siedzi na palmie czy innym wzniesieniu  :pf:

Serio Greg, podaj parę przykładów tego popierdolonego sterowania w grze, bo ja 80% Odyssey ogarnąłem przenośnie i nie czułem żadnego dyskomfortu.

edit: jeszcze jeden księżyc mi się przypomniał - w sand kingdom trzeba było przyspieszać bullet billa - Y - ruch w dół całynm zniczem - Y - ruch itd.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 03 listopada 2017 - 22:25

  • 1

#506 fingus Napisany 03 listopada 2017 - 22:31

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 901 Postów:
Plus za kota!
  • 0

#507 BeSOS Napisany 03 listopada 2017 - 22:54

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
U mnie 450 moonow, też nie uważam że ruchowe jest niezbędne choć jeden super przydatny ruch (rzut czapka i skierowanie je na bliski target) jest neiwygidny do robienie w trybie handheld, pro da się machnąć na bok jeszcze ale konsola cała już nie wychodziły na ogół. Gra mi się bardzo przyjemnie, taka odstresowujaca pozycja ale czegoś mi nadal w niej brakuje :sadcf:
  • 0

#508 Kaxi Napisany 04 listopada 2017 - 00:07

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Też uważam, że te ruchowe rzeczy są z sensem zrobione, bo one nieco ułatwiają lub przyśpieszają rozgrywkę, ale nigdy albo prawie nigdy nie są jedynym wyjściem z sytuacji.


  • 0

#509 gruby Napisany 04 listopada 2017 - 09:30

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 260 Postów:
Na pro można rzucić czapka w górę. To wymaga machniecia całym kontrolerem, ale tak bezpośrednio w górę. Ruch tylko na osi y. :) w dół też da się rzucić jak po groundpoundzie rzucicie czapka.

Nie ma absolutnie zadnego ruchu ktorego nie da sie zrobic na padzie.
  • 0

#510 Zawiej77 Napisany 04 listopada 2017 - 09:31

Zawiej77

    Pikachu

  • Narybek
  • 86 Postów:

Sterowanie ruchowe to ostatnia rzecz, na którą mogę narzekać. 

Większym problemem są nudne do eksplorowania światy, które pojawiają się po warzywniak kingdom. Bez pomysłu jest też muzyka w snow kingdom, lądujesz na Syberii a z głośników gra Irlandzki folk. Dobór kolorystyki w warzywniaku też jest dla mnie kontrowersyjny, przesłodzony nawet jak na Mario. 


  • 0



Inne z tagami: