Skocz do zawartości

Zdjęcie

Octopath Traveler

Square Enix Acquire Switch XONE PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
252 odpowiedzi na ten temat

#91 Kaxi Napisany 13 lipca 2018 - 07:53

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:

Łukasz, odebrałeś już wczoraj grę?


  • 0

#92 lukaszSA Napisany 13 lipca 2018 - 07:54

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Nie, dostałem po 19 maila że jest do odebrania.

 

Podjadę do HD Marketu wracając z pracy


  • 0

#93 Tawotnica Napisany 13 lipca 2018 - 08:16

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 109 Postów:

^oni specjalnie tak późno te maile wysyłają  :foch:

 

 

Podobają mi się teorie konspiracyjne, że jest jakiś syty post-game o którym Nintendo/SE nie powiedziało recenzentom i dlatego nikt go nie odkrył :olo: 

 

 


  • 0

#94 lukaszSA Napisany 13 lipca 2018 - 08:20

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Swego czasu NoE rozgniewane dosyć mocno pogroziło palcem i przypomniało sklepom, że data premiery jest ustalona i trzeba jej przestrzegać.

 


  • 0

#95 Kaxi Napisany 13 lipca 2018 - 08:23

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:

Ponadto w HD markecie zmienił się sprzedawca :(


  • 0

#96 Tawotnica Napisany 13 lipca 2018 - 08:33

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 109 Postów:

a to tak na stałe? Myślałem, że ziomek który zazwyczaj siedział za ladą tylko na urlopie jest. :< 

 

z tym nowym już nie można tak dobrze pogaworzyć o giereczkach


  • 0

#97 lukaszSA Napisany 13 lipca 2018 - 08:38

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Powinien tam stać automat wydający gierki.


  • 0

#98 Kaxi Napisany 13 lipca 2018 - 08:38

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:

Tak, na stałe.

 

Dobrze było mieć tam zioma, miałem info z pierwszej ręki z retailowej perspektywy :/


  • 0

#99 Schrodinger Napisany 13 lipca 2018 - 08:43

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
Dajcie mu czas! Jak pozna jakimi zjebami jesteście to może Was polubi ... albo nie.
  • 0

#100 fingus Napisany 13 lipca 2018 - 08:45

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Zaproście go na piwo.
  • 0

#101 cybercotlet Napisany 13 lipca 2018 - 08:46

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 598 Postów:

Dajcie mu czas! Jak pozna jakimi zjebami jesteście to może Was polubi ... albo nie.

 

Albo się zwolni? :olo:

 

 

jk


  • 0

#102 Tawotnica Napisany 13 lipca 2018 - 11:01

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 109 Postów:
HsVQrrd.jpg

:ninja:
  • 6

#103 Tawotnica Napisany 14 lipca 2018 - 14:38

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 109 Postów:

Uff... od czego tu zacząć? Około 15h za mną i zaczynam powoli drugie rozdziały. Gierka jest jak za najlepszych czasów SNES/PS1, nie mogę przeżyć jak dobre są sprity podczas walk. Każdy bossek to uczta, bo z pacynek na mapie świata robią się olbrzymi, pięknie narysowani przeciwnicy. Do tego efekty jak błyszczący się piasek czy płatki śniegu, refleksje światła na morzu :good: No i muzyka! MUZYKA. Tak jakby wziąć melancholijny klimat Setsuny i podkręcić level o parę poziomów. Poziom Xenoblade, Shadow of Valencia i Niera, jest tak dobrze: 

 

 

 

 

:zakochany:

 

Spore wrażenie robi otwartość i nieliniowość gry oraz to jak dobrze się skaluje rozgrywka względem tylu miejsc z których możemy zacząć. Nie miałem ani razu wrażenia, że trzeba grindować, nowi bohaterowie szybko dobijają poziomem do reszty ekipy, a opcjonalnych questów i miejsc do zwiedzania jest masa. Przemierzanie świata jest bardzo przyjemne, ponieważ wszędzie jest blisko, a do tego mamy fast travel do każdego już odwiedzonego miasta. Dungeony, podobnie jak ścieżki między miastami są bardzo krótkie, co uważam za duży plus. Nie czuć znużenia miejscówkami i random encountery nie dogryzają. Na minus jednak trzeba zaliczyć, że wszystkie osiem ścieżek, tj. pierwszy rozdział dla każdej postaci są względem konstrukcji bardzo podobne. Wzór: trochę szwendania się po mieście i czytania dialogów, jaskinia zaraz przy mieście + boss fight. Mam nadzieję, że kolejne rozdziały będą bardziej różnorodne. 

 

Octopath zaczyna rozwijać skrzydła przede wszystkim przy side-questach. "Path actions", czyli specjalne umiejętności bohaterów jak zabieranie mieszkańców miast do drużyny, wydobywanie od nich informacji czy kupowanie od nich przedmiotów są strasznie wciągające. Na przykład Olberic, który może się pojedynkować z każdą jedną postacią w grze jest przydatny, gdy jakiś ludek blokuje np. wejście do budynku. Wygraj z nim walkę, a ustąpi miejsca. Ophelia czy Primrose mogą eskortować zagubionych mieszkańców do innych miast, a Therion, mój ulubiony jak na razie bohater, okrada wszystkich z kluczowych itemów :olo: Mogę godzinami tasować drużynę i sprawdzać na każdym mieszkańcu co się stanie po danej akcji. 

 

Od razu też pokochałem system walki. Wzorem Bravely można dodawać sobie ataków podczas tury. Po każdej rundzie dostajemy dodatkowy BP, który możemy wykorzystać do boostowania. Kluczowe tu jest nazbieranie wystarczającej ilości ciosów, żeby roztrzaskać wrogom tarcze. Cyrus, mag ma świetną pasywną umiejętność, która odkrywa słabości przy każdym kolejnym starciu, co łatwiej pozwala zaplanować pierwsze tury. 

 

Narracja się ślimaczy. Niby już paręnaście godzin przeorałem, ale nic się takiego nie wydarzyło. Nie ma żadnego elementu ponaglającego gracza, nie trzeba ratować świata, można się przemieszczać gdzie tylko się chce bez jakiegokolwiek ciśnienia. Mocno to przypomina serię Trails in the Sky, Kaxi powinien się jarać, bo na pierwszy plan przede wszystkim wybija się motyw podróży. Ot, ośmiu podróżników, którzy spotkali się w tawernie i zdecydowali że razem będą przemierzać świat, załatwiając po drodze swoje sprawy. Nie jest to jRPG o dzieciach, udających dorosłych, każdy z bohaterów ma swoje osobiste motywacje - raz bardziej, raz mniej poważne - gdzie wspólnym celem jest droga. 

 

Nader ambitne podejście do gatunku, przez co niestety parę elementów wypada dziwnie. Chociażby bezceremonialne przyłączanie się kolejnych postaci i ich późniejszy brak w cutscenkach. "Yo, idę okraść rodzinę Ravus z ich majątku!" "Ay lmao, spoko przyłączę się" "Serio? To chodź." - tak to czasami wygląda :reggie: Bravely Default dużo lepiej ustanawiało relacje między członkami drużyny, tutaj podejrzewam że to będzie trwało dość długo zanim pojawią się poważniejsze interakcje. 

 

Rozgrywka jest tak mocno obudowana dookoła "path actions" i truchtania z miasta do miasta, że zabrakło czasu albo pomysłu na dungeony. Tak, są krótkie, więc ciężko do nich napakować gimmicków, ale poza okazjonalnie sprytnie ukrytą skrzyneczką nie ma nic co by wyróżniało dziuplę w lesie od kryjówki piratów czy jaskini w górach. To już w pierwszych Finalach się więcej działo :olo: 

 

Wstępne wrażenie jest bardzo dobre, taki miks Setsuny z Bravely, tętniąca oldschoolem przygoda w przecudnej oprawie. :tak:

 

 


  • 7

#104 Schrodinger Napisany 14 lipca 2018 - 15:33

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
Setsuna z bravely? Zamawiam
  • 0

#105 Pawlik Napisany 14 lipca 2018 - 21:57

Pawlik

    Łubudubu

  • Forumowicze
  • 14 769 Postów:

godzina dema za mną, ej fajne to jest, fajne. 


  • 0

#106 Tawotnica Napisany 15 lipca 2018 - 03:25

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 109 Postów:

Cisnę ekipą łowczyni-aptekarz-złodziej-mag, są poukrywane w świątyniach sub-klasy, więc każda postać może każdą profesję przejąć, co daje multum taktycznych możliwości i jak lubicie to grindowania skilli. Ograniczeń nie ma żadnych.

 

Przed chwilą wpieprzyłem się w area level 45, byle by dotrzeć uciekając do najbliższego miasta (passive Cyrusa pomaga, bo zmniejsza ilość random encounterów). Olewam zupełnie fabułę, odkrywam mapę. Zupełnie jak atakowanie wieżyczek w Breath of the Wild - dowolność i swoboda potrafią przytłoczyć, bo co chwila jakiś loch czy sidequest przyciągają uwagę, mimo że planowałem drugi rozdział Therionem. :banderas:

 

Protip: nie przejmujcie się za bardzo rekomendowanym poziomem. Do =<10lvl powyżej własnego da radę ogarnąć z odpowiednią strategią, a exp i job pointsy lecą aż miło. 

 

 


  • 4

#107 Schrodinger Napisany 15 lipca 2018 - 09:25

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
lukasza a jak wygląda gierka na OLEDzie?
  • 0

#108 lukaszSA Napisany 15 lipca 2018 - 14:27

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:
Prześlicznie. I prześlicznie brzmi.

Jedna z najładniejszych gier generacji
  • 1

#109 Kaxi Napisany 15 lipca 2018 - 15:05

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
Mam jakieś 5 godzin i jest to na razie wszystko, czego mógłbym chciec od wspolczesnego retro jRPG.
  • 0

#110 Pawlik Napisany 15 lipca 2018 - 15:29

Pawlik

    Łubudubu

  • Forumowicze
  • 14 769 Postów:
Odpaliłem na oledzie... :banderas:
Jutro jadę po fulla:
  • 0

#111 gruby Napisany 15 lipca 2018 - 16:45

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 260 Postów:
Chyba kupię po powrocie z wakacji. Kusicie :)
  • 0

#112 lukaszSA Napisany 15 lipca 2018 - 21:46

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:
To jest jedna z tych gier, które wyglądają lepiej na telewizorze.

No po prostu cudo :banderas:
  • 0

#113 Tawotnica Napisany 16 lipca 2018 - 09:36

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 109 Postów:
Sprzedaje się też dobrze:

[...] Octopath Traveler, Square Enix's unusually titled RPG for Nintendo Switch. It's actually a really good result for the game, as its sales are almost double that of Bravely Default (which is made by the same team back in December 2012) and more than double that game's sequel Bravely Second (release in 2016).

Indeed, the charts are so close that if we did this in terms of revenue, Octopath Traveler is No.1 due to its higher price tag. Octopath Traveler is the No.1 performing single platform game of the week.


https://www.gamesind...er-to-stay-no-1

You know your game is super popular when no one can get a copy of it, as Square Enix has learned about Octopath Traveler this weekend. According to the official PR Twitter feed for the game, a notice was sent out letting fans in Japan know that there was a shortage of copies and many stores were completely sold out.


https://www.bleeding...veler-in-japan/

że schodzi w Japonii to żadna niespodzianka, ale jak już w UK sobie tak dobrze radzi to na starym kontynencie pewnie też będzie ogień.

Square pewnie już żałuje, że Dragon Questa nie udało się na czas przeportować, bo do tego typu gierek Switch się nadaje idealnie.
  • 0

#114 lukaszSA Napisany 16 lipca 2018 - 09:38

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Jeśli w UK jest tak dobrze, to we Francji będzie dużo dużo lepiej. W USA podobnie.

 

Bardzo dobrze :tak: 


  • 1

#115 BeSOS Napisany 16 lipca 2018 - 11:48

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Kupiłem :sadcf: skończyłem demo i mnie wciągnęło, pewnie będę żałował :why:
  • 0

#116 Schrodinger Napisany 16 lipca 2018 - 11:50

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
Jedyn nie wiem jakie tam masz doświadczenia z jRPGami że nie lubisz grindu, ale jak system jest zajebisty jak w takim FF12, Bravely czy podobno właśnie Octo to grind to sama przyjemność :gusta: Nawet jak fabułka miałka czy jej nie ma, a tu podobno jakieś dobre sidequesty czy historyjki bohaterów są + ta otwartość świata mi się podoba. Tylko że nie chce mi się znowu switcha kupować dla jednej gierki i potem sprzedawać :olo:
  • 0

#117 BeSOS Napisany 16 lipca 2018 - 11:53

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Mnie walki w pewnym momencie nudzą. Nie pamiętam kiedy ostatni raz do końca skończyłem jakiegoś jrpg, pewnie FF13 i tylko dlatego że walki były fajne i fabuła mi siadła. Do tego jrpg mojego życia to GoldenSuny na GBA :sadcf:
Wszystkie pozostałe zaczynam i po 20h dociera do mnie że stracę 50h na robieniu tego samego.

Ten post był edytowany przez Jedyn dnia: 16 lipca 2018 - 11:54

  • 0

#118 Schrodinger Napisany 16 lipca 2018 - 12:01

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

Mnie walki w pewnym momencie nudzą. Nie pamiętam kiedy ostatni raz do końca skończyłem jakiegoś jrpg, pewnie FF13 i tylko dlatego że walki były fajne i fabuła mi siadła. Do tego jrpg mojego życia to GoldenSuny na GBA :sadcf:
Wszystkie pozostałe zaczynam i po 20h dociera do mnie że stracę 50h na robieniu tego samego.


Zbanować to za mało.
  • 0

#119 funditto Napisany 16 lipca 2018 - 12:03

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:

Jedyn nie wiem jakie tam masz doświadczenia z jRPGami że nie lubisz grindu, ale jak system jest zajebisty jak w takim FF12, Bravely czy podobno właśnie Octo to grind to sama przyjemność :gusta: Nawet jak fabułka miałka czy jej nie ma, a tu podobno jakieś dobre sidequesty czy historyjki bohaterów są + ta otwartość świata mi się podoba. Tylko że nie chce mi się znowu switcha kupować dla jednej gierki i potem sprzedawać :olo:


Z Pokemon Let's Go masz już dwie gry
  • 0

#120 burnstein Napisany 16 lipca 2018 - 12:07

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

tumblr_ms1gjlz1Pc1ru3zogo1_250.gif


  • 0



Inne z tagami: