a ulubiona postać to? bo tak czysto gejplejowo to u mnie chyba Cyrus odgrywał najważniejszą rolę, ale pod względem samej linii fabularnej dość dobrze wspominam Haanit.
#241 Napisany 02 lutego 2020 - 13:25
#242 Napisany 02 lutego 2020 - 14:05
Imo wszystkie fabulki były takie se. Oby w dwójce zrobili taka co się jakoś fajnie przeplata. Byłby bober gdyby się okazywało w pewnym momencie że postacie się np znają czy jakoś przeplatają się ich historie!
#243 Napisany 02 lutego 2020 - 16:11
A historie słabe wszystkie do zapomnienia tak naprawdę, fajnie jakby się przeplatały faktycznie a nie jednak Primrose najlepsza fabuła
#244 Napisany 02 lutego 2020 - 19:51
Odblokowałem ten ostatni dungeon, trzeba ogarnąć 8 bossów którzy mają 170k HP i w sumie podszedłem tak na luzie do jednego to praktycznie go zajebałem ale na enrage mnie zniszczył. Więc to jest do zrobienia, ale potem trochę jebania z tym głównym bossem bo nie ma sejwa od kiedy wejdziesz do dungeonu czyli trzeba pod rząd zajebać 8 bossów i potem tego głównego skurwiela, to to pewnie z 2-3h jebania się
Muszę jakieś buildy poszukać żeby rozbić na dwa teamy równo, bo póki co jeden mam wymiataczy a drugi średniaki.
np. tu Oberic korzystający z boostów, corosive na przeciwnika i skill podbijajacy statsy im mniej zycia ma, najwyższym skillem z ukrytego Joba wali jednym atakiem, praktycznie jedną turą około 200k dmg jeszcze w sumie z dwie rzeczy był dodał i byłoby około 300
Ten post był edytowany przez Schrodinger dnia: 02 lutego 2020 - 19:57
#245 Napisany 19 stycznia 2021 - 02:57
#246 Napisany 16 marca 2021 - 16:08
#247 Napisany 16 marca 2021 - 16:48
Oho, tego się nie spodziewałem.
#248 Napisany 17 marca 2021 - 00:08
4k i 60 fps?
wsiadam i napierdalam auuuuuuuu
#249 Napisany 28 marca 2021 - 12:23
Zacząłem tancerką i będę pykał na przemian z FFX. Podoba mi się styl graficzny, szkoda że game freak z pokemenami nie poszli w takim kierunku, tylko wolą udawać że potrafią w grafikę kiedy się zatrzymali w rozwoju na DSie.
Ten post był edytowany przez Hellmans dnia: 28 marca 2021 - 12:23
#250 Napisany 28 marca 2021 - 12:43
#251 Napisany 17 października 2023 - 11:37
Szczerze powiedziawszy to nie miałem w planach ogrania Octopath Traveler - wyszło trochę przypadkiem - chciałem kupić Triangle Strategy stacjonarnie - nie mieli w sklepie, więc wziąłem OC. Jak ktos chce skrótowy opis to powiem tak - Wow Mama - toć to Bravely Default tej generacji. A trochę więcej poniżej:
Pierwsza sprawa to oczywiście grafika - HD-2D to kapitalna sprawa pokazująca, że jak zawsze style/design ważniejszy od srej-tracingów i pierdyliarda polygonów. Jak by ktoś się zastanawiał jak wyglądały gry na SNES lub MD w latach 90-tych dla ówczesnego gracza - to właśnie tak. Szczerze powiedziawszy ten styl nawet robi na mnie większe wrażenie, niż płynniuteńki pixel-art (którego też uwielbiam), gdyż bardziej oddaje ten retro-vibe. Do tego to rozmycie i wrażenia obcowania w książce pop-up - wspaniała sprawa. Pomaga, też fakt, że sam projekt postaci i miejscówek jest prima sorte - szczególnie bossowie potrafili wzbudzić mocny zachwyt.
Druga sprawa to OST - . Ostatni OST, który całościowo zrobił na mnie takie wrażanie to był w Lacrimosa of Dana. Tu w zasadzie nie ma słabych kawałków - a battle theme przy zaawansowanych jobach to małe mistrzowstwo świata. Aaaaa i dobre piwo dla osoby, która wymyśliła te kozackie przejście niepokojącej muzyki z cutscenki przed bossem w boss battle theme - rewelka.
No i sam system walk turowych jest wciągający i wymagający dobrego strategicznego przemyślenia - celem każdej walki jest doprowadzenie do breaka przeciwnika (przeciwnik ma określone słabości na daną broń lub rodzaj magii - jak zapoda mu się parę ataków tego typu (nadmienię że różną od 1 do 12) to wtedy traci on obecną oraz kolejną turę i wszelkie nasze ataki są dużo bardziej bolesne. Najlepiej jest zadać ostatni cios do break na początku swojej tury, żeby trwała ona jak najdłużej (opcja defend is your friend - daje pierwszeństwo w kolejnej turze - więc prawie zawsze opłaca się zostawić ostatni cios łamiący obronę przeciwnika na kolejną turę - no chyba że wróg ma w tej turze jeszcze jakiś ruch i może nam urządzić jatkę). Z tym jest już trochę kombinowania. Drugą warstwą jest z kolei pilnowanie ładowania Boost Points - pozwalających na silniejsze uderzenia lub większą ich ilość - trzeba kombinować czy trzymać np. 4 BP dla ciosów mieczem gdy przeciwnik będzie miał status broken czy lepiej zadać mu je teraz i wprowadzić go w stan break przy przerwać mu turę. Często słabości przeciwników są odmienne, a w przypadku bossów - zmieniają się jak w kalejdoskopie - więc często trzeba na bieżąco korygować plan działania.
Do tego dochodzi system jobsów - dający mocne pole do popisu w kombinowaniu różnych połączeń jobów - (każdy ma jedną główną oraz może później w trakcie gry dobrać sobie drugą z określoną ilośćią działań). Do tego postać może mieć różne skille z jobów (można łączyć i mieszać dowolnie - większa moc obrażeń w przypadku słabości przeciwnika, możliwość uzdrawiania ponad limit HP (Pasek HP się wtedy powieksza - ten skill jest OP w walce z trudnymi bossami, gdyż pozwala przetrwać najsilniejsze ciosy, a uzdrawianie z BP jest mocniejsze, więc można ostro sobie podładować HP), 25% szansy na ponowną turę itp itd. Umiejętności, magia i bronie są fajnie rozdzielone pomiędzy poszczególnymi jobami, więc każdą postacią można wymiatać, choć advanced jobs dają mocny ogień (trzy tury magii dla sorcerer, albo atak trzema rodzajami magii dla Starseera) - ale zdobycie ich wymaga mocnego teamu i masę job points. Aaaaa i każda postać ma też dodatkowe umiejętności przy rozmowach z NPC (przykładowo Tressa może kupić przedmiot, Therion ukraść, a Primrose skusić NPC do walki z nami).
W recenzjach często, czepiano się fabuły i owszem jest takie dziwne wrażenie, że gramy 8 oddzielnych kampanii z drobnymi powiązaniami oraz tropami prowadzącymi do Big Bada, ale osobiście bardzo pasowały mi historie całej ósemki (Cyrus i tajemnicze zniknięcie księgi czy Primrose poszukująca zabójców ojca szczególnie mi podeszły), aczkolwiek miałem czasem wrażenie, że najciekawsze wątki byly rozwiązywane w drugim chapterze postaci (Olberic, Tressa) i ostatni trochę był na doczepkę to i tak, każdą historię z przyjemnością śledziłem - do tego jak fajnie jest grać w jrpg bez 5 godzin pieprzenia o niczym - tu dialogi, oraz akcje są przeprowadzane szybko (czasem za) ala FF VI czy CT i prawie zawsze pchają fabułę do przodu.
Wady??? Nie każdemu może się podobać schemat cutscenka-miasto-dungeon-boss-cutscenka i tak 4 chaptery na 8 postaci. Do tego gra ma skoki trudności (wymaganego levelu postaci), która wymaga grindu (szczególnie przy drugim chapterze i bardziej zaniedbanych postaciah) Dla mnie największym problemem było to że grałem ulubioną czwórką - ciężko mi było podlevelować pozostałą czwórkę - pierwsza 4 była ok 65 lvl, natomiast druga ok.40 (wszystkie chaptery oraz advanced jobs zaliczone). Jest to o tyle smuteczek, że pomimo, iż gra mi się podoba nie chce mi się podlevelować pozostałych postaci, żeby móc walczyć z ostatnim ukrytym bossem . Nie wiem co jeszcze może się komuś nie podobać w tej grze.
W każdym razie, myślałem, że to będzie dobra gra na 8, a OT to kraszer na mocną 9, Live-a-Live, Triangle Strategy, Octopath II oraz DQ III (jak wyjdzie) mocno przesuneły się w górę mojej listy gier do ogrania. Mocno polecam.
Ten post był edytowany przez drAKul dnia: 17 października 2023 - 11:40
#252 Napisany 27 listopada 2023 - 09:25
Sorry, że jeszcze raz, ale sobie słucham samego OST i po prostu nie mogę - nie wiem czy słyszałem lepszy OST w grach - to jest tak dobre. Kurde prawie 35 lat grania - a tu takie coś. Normalnie jak ktoś nie grał w OT to sam OST jest 11/10 i tylko dla niego warto zagrać w gierkę. Yasunori Nishiki nawet gdyby od teraz robił muzę na poziomie 1080 Snowboarding to i tak ma miejsce na tronie w panteonie kompozytorów gier.
#253 Napisany 27 listopada 2023 - 12:07
potwierdzam, nawet jeszcze nie grałem w grę, a soundtrack mam na spotifaju na playliście.
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
HolstinRozpoczęte przez ACZ , 24 mar 2024 Sonka, PS5, XSX, XSS, Switch, PC |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Nobody Wants to DieRozpoczęte przez ACZ , 18 mar 2024 Critical Hit Games, PS5, XSX, XSS i 1 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Mario vs. Donkey KongRozpoczęte przez Tawotnica , 12 mar 2024 NST, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
S.T.A.L.K.E.R. Legends of the Zone TrilogyRozpoczęte przez ACZ , 07 mar 2024 GSC Game world, PS5, PS4, XSX i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
The Sinking City 2Rozpoczęte przez ACZ , 06 mar 2024 Frogwares, PS5, XSX, XSS, PC |
|
|