Skocz do zawartości

Zdjęcie

Shin Megami Tensei V

Atlus Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 Malutki Napisany 13 stycznia 2017 - 07:48

Malutki

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 506 Postów:

Atlus zapowiedział kolejną odsłonę na Switch'a. Gra będzie chodziła na silniku unreal engine 4.
C2BlozZUAAIC50d.jpg
http://m.neogaf.com/...d.php?t=1333275


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 12 sierpnia 2020 - 08:51

  • 0

#2 nole Napisany 23 września 2017 - 14:55

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 366 Postów:

SMT-HD-Oct-23-Tease_09-23-17.jpg


  • 0

#3 Tawotnica Napisany 23 października 2017 - 12:01

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:
za niecałą godzinkę stream:




może wreszcie pokażą coś więcej niż concept arty

edit: i po krzyku. Kto by się spodziewał, że to nazwą Shin Megami Tensei V :P

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 23 października 2017 - 13:14

  • 0

#4 Malutki Napisany 23 października 2017 - 14:33

Malutki

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 506 Postów:

Króciutki ten trailerek ,ale gierka prezentuje się fajnie :) 


  • 0

#5 ACZ Napisany 23 października 2017 - 14:37

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 34 983 Postów:

Jak już tu jesteś to możesz dopisać piątkę w tytule tematu.


  • 0

#6 Mateo Napisany 21 lutego 2018 - 13:05

Mateo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 922 Postów:
Shin Megami Tensei V full-scale development now underway
https://nintendoever...t-now-underway/

Ten post był edytowany przez Mateo dnia: 21 lutego 2018 - 13:07

  • 0

#7 Tawotnica Napisany 20 lipca 2020 - 15:15

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:

  • 1

#8 mic Napisany 20 lipca 2020 - 15:16

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 068 Postów:
Nie spodziewałem się że w mini tym SMTV zobaczę 🙂
  • 0

#9 Tawotnica Napisany 15 czerwca 2021 - 18:01

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:


 

 

demoniczny boner  :boner:

czuć ducha Nocturne, więc jestem odpowiednio napalony. 


  • 1

#10 gruby Napisany 15 czerwca 2021 - 18:03

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 167 Postów:
Wyglada mega miodnie.
  • 0

#11 Schrodinger Napisany 15 czerwca 2021 - 18:05

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 494 Postów:

szału nie ma ale chetnie zagram :)


  • 0

#12 Mateo Napisany 15 czerwca 2021 - 18:24

Mateo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 922 Postów:

:yes: Boner!!


  • 0

#13 Kaxi Napisany 15 czerwca 2021 - 19:17

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 13 682 Postów:

W sumie nie wiem, czemu akurat na tę część mam czekać, bo to omówili w Direkcie ma dosłownie każda gra z serii i pod-serii.


  • 0

#14 Tawotnica Napisany 15 czerwca 2021 - 19:58

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:

W sumie nie wiem, czemu akurat na tę część mam czekać, bo to omówili w Direkcie ma dosłownie każda gra z serii i pod-serii.

 

Piątka jest dopiero drugą po Nocturne główną odsłoną SMT, która nie opiera się na starych sprajtach, a rozmawianie z demonami to feature, którego brakowało w większości spin-offów.

 

Jest się czym jarać, zakładając że rozwiązania QoL z czwórek zostaną zachowane i twórcy zamiast w full-anime-power-of-friendship pójdą klimatem bardziej w stronę ezoterycznego Nocturne (na co trailery wskazują).  


  • 0

#15 Tawotnica Napisany 16 czerwca 2021 - 20:16

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:

okładka:

42ScHzX.jpg

 

i odrobinę info o bohaterach:

https://www.gematsu....tes-of-gameplay

 

 


  • 0

#16 Schrodinger Napisany 16 czerwca 2021 - 20:55

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 494 Postów:
Dramat okładka
  • 0

#17 Tawotnica Napisany 15 lipca 2021 - 07:30

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:


:good:
  • 0

#18 Kaxi Napisany 15 lipca 2021 - 14:32

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 13 682 Postów:

Poza Personą nie siedze za mocno w SMT i może to jest to, co fani oczekują, ale kurde, ciężko mi się podjarać. Ani to zbyt ładne, ani zbyt oryginalne mechanicznie, ani sensowne - w sensie nawet Story Trailer sprawia wrażenie przekombinowania i w sumie dalej uj wiadomo, o co chodzi.


  • 0

#19 Schrodinger Napisany 15 lipca 2021 - 14:36

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 494 Postów:

one wszystkie chyba sensowne nie były i te odnogi czy Persona ... czy to co grałem na DS i tytułu zapomniałem, a Phantom coś? były właśnie bardziej spoko 


  • 0

#20 Spuczan Napisany 16 lipca 2021 - 23:30

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 12 192 Postów:


one wszystkie chyba sensowne nie były i te odnogi czy Persona ... czy to co grałem na DS i tytułu zapomniałem, a Phantom coś? były właśnie bardziej spoko 

Ekhm...

 

trafiłem gdzieś w czeluściach internetu na taką o to, "krótką" analizę fabuły duologii:
 
 
Table of Contents
Please use Ctrl + F to cut to the section you would like to read the most:
 
Rejecting The New Testament God and the Hobbesian World
Stephen
What The Divine Powers Represent
The subtle foreshadowing of Apocalypse’s Anarchy Choice in IV
The Foreshadowing of the Anarchy Path
The Tragedy of Flynn and Asahi
Two Interpretations of Nietzsche’s Ubermensch Philosophy
Homage References to the Anarchy Ending
Shin Megami Tensei IV’s Foreshadowing of the Anarchy Ending through Allegory
The Fool’s Journey Allegory
 

 

 
:uff:
 

 


  • 0

#21 tomasz Napisany 31 października 2021 - 16:59

tomasz

    ILLEGAL STREET-RUNNING SCENE

  • Forumowicze
  • 6 171 Postów:
https://mediamarkt.p...premium-edition

Coś im się chyba pojebało, bo preorder kolekcjonerki za 219, a nawet zwykła wersja w tym samym Media Markcie 238 xd. Wziąłem z płatnością przy odbiorze w sklepie, żeby mi hajsu nie mrozili, jak mają anulować.
  • 1

#22 ACZ Napisany 31 października 2021 - 17:37

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 34 983 Postów:

Już jest "strony nie znaleziono".


  • 0

#23 Spuczan Napisany 01 listopada 2021 - 16:13

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 12 192 Postów:

  • 0

#24 Kaxi Napisany 04 listopada 2021 - 16:27

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 13 682 Postów:

https://www.nintendo...megami-tensei-v

 

9/10


  • 0

#25 Tawotnica Napisany 21 listopada 2021 - 10:11

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:

Fajne te nowe pokemony, takie 3D i post apokaliptyczne: 

 

IGA8Xey.jpg

 

1IxfCfh.jpg

 

Warto było tyle czekać, narzeźbili tych modeli demonów ponad 200, jeden lepszy od drugiego :good: Atlus does what Nintendon't! 

Do tego ładne animacje walk, DUŻA mapa w każdym regionie BEZ random encounterów i fast travel, przejrzysty system fuzji podpowiadający fuzje z obecnej drużyny + fuzje z kompendium. Warto było tyle czekać. 

 

Najbardziej robi z początku chyba konstrukcja świata, bo Da'at ma już niewiele wspólnego z ciasnymi korytarzykami z okazjonalnym rozwidleniem Naraku czy topornym dungeon crawlingiem SMTIII. Sporo tu otwartych przestrzeni, skakania (!!) po dachach, szukania zakamarków.

 

Dwa zabiegi sprawiają, że eksploracja w tej części rządzi:

1. Poukrywane małe diabełki, zwane Mimanami.
Nie są to do końca Koroki, bo trzeba je tylko znaleźć a nie rozwiązać zagadkę, ale dają podobną satysfakcję.

2. Zakrywanie minimapy przez mid-bossów.
Minimapa jest ważna. Do tego stopnia ważna, że bez niej łatwo się pogubić i łatwo pominąć tonę znajdziek. Co zatem robi SMTV? Umieszcza na niej ogromny różowy marker, który prawie całą zakrywa, aż nie rozwalimy mid-bossa w centrum markera. Samo dostanie się do tego centrum po omacku jest spoko zabawą i bardzo MegaTenowym elementem gry.

 

Powyższe pomysły pięknie zazębiają się nowym systemem pakowania punktów w bohatera. Za każdego znalezionego diabełka dostaje się parę punktów Glory, które można inwestować w cuda takie jak powiększanie inwentarza demonów, tańsze przywoływanie z kompendium, level up podczas fuzji i wieeele wiele więcej. 

Nowe ulepszenia do wykupienia pojawiają się po pokonaniu wspomnianych mid-bossów, co skutkuje w miodnej pętli rozgrywki: odwiedź nową miejscówkę -> znajdź i rozwal midbossa -> szukaj Mimanów na odkrytym terenie-> ulepszaj bohatera. Jednej z wielu miodnych pętli, bo o walkach i fuzjach jeszcze nawet nie wspomniałem. 

   

Nowością w systemie walki są Magatsushi. Specjalne umiejętności zależne od rasy demonów, które potrafią postawić na głowę cały przebieg potyczki. Zaczynamy z możliwością odpalenia mocy, która sprawia że każdy atak w danej turze to crit. Czyli darmowa podwójna tura nawet jak nie znamy słabości przeciwnika. Osom. Problem? Przeciwnik też tego używa :olo: Wtedy guard guard guard guard albo reflect jak mamy, bo lubi się to kończyć anihilacją w jednej turze nawet podczas starć ze zwykłymi gruntami. A że demony to chuje i wiedzą, kiedy będziemy mieli ciężko to czasami wyskakują z tekstem "hohoho hahahah, jesteś w ciemnej dupie. Jak chcesz przeżyć to wyskakuj z kasy - 1435 macca i damy ci uciec" i czasem karwa warto jak się nie zasejwowało :ftopa: Kocham tego typu wstawki, tylko SMT to robi.

 

Odnośnie fuzji jest teraz coś takiego jak esencje demonów, które zdobywa się po walkach albo znajduje w skrzyniach. Trzeba ich  używać, bo nie można sobie ich chomikować - tylko jedna esencja dla jednego rodzaju demona jest dozwolona w ekwipunku. Esencje pozwalają wybrać parę ciosów ze standardowej puli ataków danego demona i przenieść je na bohatera bądź innego potwora. Oprócz tego wyłącznie dla bohatera można też wybrać opcję przejęcia słabości/odporności danej esencji. To drugie jest dość ważne, bo na bossów nie ma co startować bez odpowiedniego setupu.  
Niektóre esencje można później kupować w sklepie, więc nigdy nie będzie sytuacji że się zakałapućkacie w uzbrajaniu swoich postaci i utkniecie. 

 

Cieszy mnie, że w tym szale usprawnień serii to nadal bezkompromisowo powolny, nienagradzający i ciężki z chamskimi skokami poziomu trudności MegaTen. Cieszy również, że OST to banger za bangerem, już miałem chyba z 5 różnych motywów walki, każdy kozacki, a wprowadzenie do utworu na zasadzie "cisza i plumkanie zanim zadasz pierwszy cios" to wprawdzie stary pomysł, ale wciąż niesamowicie robi :banderas: 

 


  • 4

#26 ndl Napisany 21 listopada 2021 - 12:07

ndl

    Pikachu

  • Narybek
  • 60 Postów:

Tawot, dobrze prawisz. OST to w ogóle miazga, tak dobrze pasujący do diunowskich pustyni, brudny, z lekkimi zacięciami w stronę nawet Stonera czasami, przez kawałek w pierwszym rozdziale - Da'at Tamachi ciężko mi było w ogóle iść dalej, biegałem i sobie słuchałem tego utworu, miazga pod tym względem. Jest jeszcze jedna mocna rzecz, seiyuu Kenjiro Tsuda podkłada głos postaci Hayao Koshimizu, byłem w szoku jak go usłyszałem, ta chrypka zawsze niszczyła mi głowę  :kult: .

 


  • 1

#27 Tawotnica Napisany 23 listopada 2021 - 09:22

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:

Jedna z rzeczy, których mnie seria Megami Tensei nauczyła: używaj itemów, nie chomikuj, kupuj zapasy jak coś się kończy.

 

To uczucie jak cię uratuje w ostatniej chwili mądrze użyty Dampener (blokowanie jednego rodzaju ataku) albo jak rozklepiesz bosska przy pomocy gemów i shardów za pierwszym podejściem, nie mając nawet odpowiedniego elementu ciosów w aktualnej drużynie :tak:

Smoke balle (100% ucieczka z walki) i Spyglass (rozpoznawania słabości, na Magatamy) też się często przydają. 

 

Podoba mi się jak dużo jest epickich starć do których należy się przygotować, szczególnie z sidequestów. Jak się robi wszystkie to boss fight goni boss fight, bo w main queście też co chwilę trzeba jakiegoś srogiego demona pokonać. 

 

Za to fabularnie na razie jest cienko. Mam wrażenie, że twórcy chcieli osiągnąć coś co będzie się mieścić pomiędzy ezoterycznym SMTIII a shonenowym "power of friendship" SMTIVF i wyszło na obu frontach nijako. 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 23 listopada 2021 - 09:22

  • 1

#28 Tawotnica Napisany 04 grudnia 2021 - 09:21

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:

Jadę na phys buildzie (buildy w SMT = pakuj wszystkie bonus statsy w jednego skilla :P ):  

 

 

Dracostrike na słabości ciągnęły mnie przez całą grę, do tego Charge + Beatdown pięknie gniecie, ale teraz myślę nad przemodelowaniem setupu, bo sobie dodałem +1 slot i zamontowałem Acrobat Kick (fizyczny atak, który zawsze wali crit), które jak demon nie jest odporny na Phys czyni Dracusy zbędnymi.

 

Taunt jest nieoceniony w potyczkach z bossami. Nie jednego idzie przeczizować taktyką "taunt demonem, który blokuje Phys/dany atak magiczny szefka" i użyć odpowiedniego Dampenera jak se szefo naładuje Magatsuhi. Powiem więcej, nawet trzeba się uciekać do takich niecnych taktyk, bo w Taito skok levelu wrogów był wyższy niż w poprzednich regionach. 

 

Co by czyniło gierkę jeszcze lepszą to opcja zmniejszania sobie levelu, jak w TWEWY.  Albo w drugą stronę, jakiś pstryczek który skaluje level bossów do mojego. Ubolewam nad paroma sidequestami o któych zapomniałem. Potencjalnie über-epickie walki mnie ominęły, bo drużyna miała za wysoki poziom. Ewentualnie jakiś system powiadomień "hej, listen! Masz odpowiedni level, żeby się podciąć tego czy tamtego zadania!".

 

Zwiedzanie Da'at niezmiennie rządzi. Goście z Atlus nigdy wcześniej takiej gry nie zrobili, SMTV pod względem konstrukcji może być dla serii takim przełomem jak P3 dla Persony. Aż mi się Xenoblade Chronicles X przypomina, gdzie trasy były równie zawiłe i marzy mi się ten dron wskazujący drogę do celu albo chociaż widok z lotu ptaka.   

 

Teraz odblokowałem kolejny "klasyczny" dungeon i biorąc pod uwagę jak on wygląda i co się działo fabularnie pewnie ostatni. Już mnie świerzbi, żeby to chamskie day1 DLC dokupić, gdzie są boss fighty na post-game. 

 

Petarda, jestem w jRPGowym niebie.  


  • 3

#29 Tawotnica Napisany 05 grudnia 2021 - 01:15

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 319 Postów:

Koniec, jedne z najlepiej spędzonych 70h w tym roku :tak:

Wybrałem

Spoiler

 

 

 


  • 1



Inne z tagami: