Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pillars of Eternity 2: Deadfire

Obsidian PS4 XONE Switch PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
95 odpowiedzi na ten temat

#61 Schrodinger Napisany 10 luty 2018 - 12:36

Schrodinger

    PS4PRO + LG OLED 55B7V

  • Moderatorzy
  • 55539 Postów:
Jest bardzo ok, dosc szybki i nie meczy. Ciągle mam na kupce wstydu ale coraz bardziej chce mi się w to pograć.
  • 0

#62 xell Napisany 13 marzec 2018 - 17:22

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:
Premiera przesunięta na 8. maja. Trochę szkoda, bo jestem na początku kwietnia mało obciążony i bym chętnie popykał na premierę. No ale oby gra dała radę.
  • 0

#63 Spuczan Napisany 13 marzec 2018 - 17:43

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:
Szkoda aczkolwiek teraz wiem, że zdążę ograć dodatki do jedynki.
  • 0

#64 Spuczan Napisany 27 marzec 2018 - 10:26

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:

  • 1

#65 Dixi Napisany 27 marzec 2018 - 17:36

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 3185 Postów:
Jedynka jest świetna, a dwójka zapowiada się jeszcze o klasę lepiej :banderas:
  • 0

#66 xell Napisany 14 kwiecień 2018 - 15:36

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:

Obsidian idzie śladem Lariana i każda linia dialogowa w grze będzie miała podkład głosowy. (zakładam, że narrator będzie niemy?)


  • 1

#67 Spuczan Napisany 03 maj 2018 - 10:19

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:

Czas na troszkę hajpu bo giereczka wychodzi na dniach:

 

Najważniejsze nowości:

 

Szczegóły na temat dostępnych wersji (standardowa ~190 zł a wersja Obsidian ~ 340 zł):

POE2_OE.jpg


Ten post był edytowany przez Spuczan dnia: 03 maj 2018 - 10:21

  • 0

#68 xell Napisany 04 maj 2018 - 18:32

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:

Main theme:

 

taka sobie melodyjka, rewelacji nie ma.


  • 0

#69 kostek Napisany 05 maj 2018 - 11:36

kostek

    radical

  • Forumowicze
  • 1918 Postów:

To ciężko będzie przebić:


  • 1

#70 Spuczan Napisany 05 maj 2018 - 18:59

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:
Na temat muzyki wypowiem się po ograniu gry. Po kilkudziesięciu godzinach będzie można się nasłuchać wszystkich utworów.

TO TYLKO TRZY DNI MORDECZKI!
  • 0

#71 Spuczan Napisany 05 maj 2018 - 21:58

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:
 
 
10 darmowych dodatków do Pillars of Eternity II: Deadfire
Aby odblokować 10 darmowych dodatków do  Pillars of Eternity II: Deadfire, musicie:
 
1) Zalogować się na stronie Obsidian.net i połączyć konto ze swoim profilem Steam
2) Udać się na stronę akcji Scavenger Hunt
3) Wpisać tajemnicze kody z forum Obsidian. Aktualnie społeczność odkryła 45 kodów, które po użyciu odblokuje Wam 9 dodatków do gry.
4) Na odkrycie czeka kolejnych 10 kodów, które odblokują w przyszłości ostatni dodatek.
 
Z tego co wiem to tylko dodatkowe przedmioty.

Ten post był edytowany przez Spuczan dnia: 05 maj 2018 - 22:03

  • 0

#72 xell Napisany 08 maj 2018 - 12:03

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:
Premiera chyba o 18. Gra już siedzi na moim dysku i czeka na odblokowanie :ninjadance:
  • 0

#73 Spuczan Napisany 08 maj 2018 - 15:08

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:
Będzie grane!

WP_20180508_16_05_19_Pro.jpg
  • 5

#74 Schrodinger Napisany 08 maj 2018 - 15:40

Schrodinger

    PS4PRO + LG OLED 55B7V

  • Moderatorzy
  • 55539 Postów:
Dziwne że tak się jarasz pilarsami a tego divinity 2 mesjasza nie ograłeś jeszcze :hmmm:
  • 0

#75 xell Napisany 08 maj 2018 - 18:17

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:
lol steam rozpakowuje preloada powooooli. Pierwsze recenzje się ukazały, wg nich to bardzo dobra gra ale mesjasza nie ma.
  • 0

#76 Spuczan Napisany 08 maj 2018 - 18:50

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:
U mnie jeszcze godzina sciągania;(
  • 0

#77 xell Napisany 08 maj 2018 - 22:16

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:
Początek jest bardzo przyjemny. :)

Gram rangerem na poziomie trudności classic, mam nadzieję że nie pożałuję decyzji, ale z drugiej strony chyba właśnie tą klasą przeszedłem jedynkę a dwójka ponoć łatwiejsza więc raczej dam radę.

Grafika jest niesamowita, duża poprawa względem POE1 i Tyranny.
  • 0

#78 Starh Napisany 08 maj 2018 - 23:17

Starh

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4584 Postów:
Divinity nadal lepsze, szczególnie dwójka. Larian zaoralo.
  • 0

#79 Spuczan Napisany 08 maj 2018 - 23:28

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:

Za mną 75 minut gry jak pokazuje licznik na Steamie. Na dziś już niestety koniec choć chciałoby się pograć dłużej.

 

Ja gram wojownikiem. Wczytałem sobie historię mojej postaci z POE1 ale bohatera sobie zmieniłem. Na razie przebrnąłem przez pierwszą lokację na której spotkamy parę osób, przeszukamy skrzynie i ciała oraz zajrzymy do jaskini. Zdecydowałem się na Edera wojownika i teraz nie mogę rozbrajać pułapek i otwierać skrzyń.

 

Grafika rzeczywiście ładniejsza. Dynamiczne cienie w jaskini i woda w pierwszej lokacji lub podczas rozmowy na okręcie wyglądają osom. Jest dobrze.


  • 0

#80 Dixi Napisany 09 maj 2018 - 09:23

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 3185 Postów:

Zerknąłem na recenzję polygamii i wygląda na to, że gra jest ogromna...

 

To gra prawdziwie olbrzymia – nie tylko wielkością świata i długością rozgrywki (ponad 100 godzin to rozsądne minimum jeżeli mówimy o czymkolwiek poza szybką przebieżką po głównym zadaniu)

Pillarsy na 100+ godzin, Divinity 2 to też jakiś kolos i kolejne 100+ . Skąd brać na to tyle czasu  :why:  100 godzin to ja w kwartał może wyciskam jak dobrze pójdzie  :yao:


  • 0

#81 Spuczan Napisany 09 maj 2018 - 12:28

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:
Trzeba było splatynować TMT w 20 godzin :cf:

Ja już chyba w tym roku będę grał tylko w dwie gry.

Ten post był edytowany przez Spuczan dnia: 09 maj 2018 - 12:29

  • 0

#82 xell Napisany 13 maj 2018 - 19:56

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:
14h gry za mną, ciora się niesamowicie przyjemnie. :banderas:
  • 1

#83 Spuczan Napisany 13 maj 2018 - 22:33

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:

Ładnie poszedłeś!

 

U mnie 6 godzin na liczniku. Zwiększyłem sobie poziom trudności na weteran bo było za łatwo. W każdą walkę wpadałem jak w masło i nawet nie musiałem nic klikać. Przyjemności zero a tak to przynajmniej rzucę sobie jakiś czar czy skorzystam ze specjalnej umiejętności. 

 

Mam już czterech kompanów: wojownika, enigmatyka, kapłankę i maga. Dwóm z nim dałem wieloklasowość żeby było ciekawej. Nadal cierpię na brak dobrego łotrzyka i nie mogłem rozbroić paru pułapek i kilku skrzyń. Kapłankę oceniam na razie lepiej niż Niezłomnego a "szop" dużo klnie :). W poprzedniej części nie korzystałem z enigmatyka więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten też poleci.

 

Gra jest piękna. Zwróćcie uwagę na prześliczną grę świateł i te cudne tła. Za to kocham izometryczne rgpi. Muzyka też na wysokim poziomie. Przyjemne utwory umilają na podróże podczas zwykłego przemierzania świata.

 

Zmian jest naprawdę dużo i każdy kto miał do czynienia z pierwszą częścią gry zobaczy je po chwili. Na razie brakuje mi tylko szybkiego trybu ale może po prostu go nie znalazłem.  Czasem też dana kwesia dialogowa nie kończy się a już zaczyna się druga i w ten sposób lecą dwie w jednym momencie.

 

Podróżowanie po mapie przypomina to z Tyranny lub Fallouta. Mamy mapę wyspy po której się poruszamy. Wchodząc do danej lokacji możemy od razu dojść w interesujące nas miejsce co przyśpiesza wypełnianie zadań. Na mapie czeka nas mnóstwo ciekawych zdarzeń które możemy rozwiązań na wiele sposobów. Pomożesz kapłanom czy ich zabijesz i okradniesz? Zaatakujesz draka czy przemkniesz obok niego niezauważonym? Wszystko zależy od twoich umiejętności. Ekwipunek też uległ zmianie. Jest bardziej przejrzysty i mamy lepszy dostęp do schowka. Wszystko możemy pogrupować po interesujących nas kategoriach. Okna dialogowe są przezroczyste dzięki temu nie zasłaniają pięknych lokacji. Szkoda, że nie da się przewinąć do poprzedniej kwestii. Kilka razy udało mi się kliknąć dwa razy i nie zdążyłem przeczytać tekstu.

 

W lokacjach standardowo znajdziemy przeciwników do ubicia, skrzynie do otwarcia, zagadki do rozwiązania i ukryte skarby które wzmocnią naszą drużynę. Możecie sobie popatrzeć jak cudne są te mapki poniżej:

 

Spoiler

 

Teraz płynę do kolejnej fabularnej lokacji. Po drodze czasem zatrzymam się przy brzegu i wbijam na wyspę żeby zobaczyć co się na niej wydarzyło. Dobra wracam gonić xella bo mi trochę za daleko odpłynął.


Ten post był edytowany przez Spuczan dnia: 13 maj 2018 - 22:33

  • 3

#84 xell Napisany 13 maj 2018 - 22:48

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:

Mam już czterech kompanów: wojownika, enigmatyka, kapłankę i maga. Dwóm z nim dałem wieloklasowość żeby było ciekawej. Nadal cierpię na brak dobrego łotrzyka i nie mogłem rozbroić paru pułapek i kilku skrzyń.

Znajdziesz ją w stolicy w dzielnicy świątynnej, daj też innym postaciom punkty mechaniki żeby wspierały ją przy otwieraniu zamków. Ta gra ma ostro nietypowy system skillchecków (coś w stylu "punkty danej postaci + połowa sumy punktów reszty drużyny" ale nie jestem dokładnie pewien).

Ogólnie bardzo fajny jest system moralności, nie jak w grach Bioware gdzie wybierasz niebieską albo czerwoną opcję, tylko tutaj wszyscy mają swoją rację i swój punkt widzenia i obierając czyjąś stronę możesz ostro pokrzywdzić tę drugą; jak czasami jest opcja zabawy w dobrego samarytanina to ona ostro kosztuje i się nie ma wcale ochoty jej wybierać. :olo: Albo o pomoc pytają cwaniaczki, gnidy i oportuniści.
  • 1

#85 kostek Napisany 14 maj 2018 - 19:33

kostek

    radical

  • Forumowicze
  • 1918 Postów:

Fabuła bardziej zachęca do gry niż w pierwszej części?


  • 0

#86 xell Napisany 14 maj 2018 - 23:53

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:

Fabuła bardziej zachęca do gry niż w pierwszej części?

Do momentu, w którym się znajduję po 20h gry, to wątek główny jest prosty jak budowa cepa, ale szczególnie to nie przeszkadza. Najbardziej bym to porównał chyba do Fallout New Vegas, oba projekty dyrygowane przez tego samego kolesia - JE Sawyera. Fabuła wybitna jest, questy dawane przez towarzyszy jak i różne fakcje splatają się w intrygującą i wciągającą całość, a na każdym roku trzeba podejmować decyzje, które jeszcze bardziej Cię angażują w wydarzenia.

Największą bolączką gry jest to, że Obsidian nie zbalansowało poziomu trudności i gra jest bardzo prosta w stosunku do jedynki, gdzie miejscami było dość trudna a niektóre walki z bosami były epickie (ten smok na samym dole Caed Nua :gusta: )

Bez obaw jednak, gra jest prawdziwą perełką i adresuje większość problemów jedynki - rozgrywka płynie wartko, nie jest się w takim stopniu zarzuconym ścianami tekstu do czytania, eksploracja jest kapitalna (np. dungeony są niewielkie, ale naprawdę klimatyczne), loadingi są o wieeeele krótsze, oprawa to coś czego w izometrzycznych RPGach jeszcze nie było.
  • 2

#87 xell Napisany 20 maj 2018 - 13:00

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:
Skończyłem. Giereczka jest bardzo bardzo dobra, wszystko co pisałem wyżej jest prawdziwe, ale do rangi klasyka gatunku niestety trochę brakuje. :(

Spoiler


Jak ktoś nie ma wielkie ciśnienia na tego typu grę to polecam czekać, przede wszystkim gra jest na razie za prosta, więc potrzebuje zbalansowania przez patche (i kilka sidequestów jest zabugowanych), może dodatki dodadzą też większą ilość bossów bo tych jest strasznie mało i w tego typu grze ich brak jest odczuwalny.
  • 0

#88 Spuczan Napisany 23 maj 2018 - 23:46

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:

Z&Z xell, że miałeś tyle czasu aby skończyć grę tak szybko. Już miałem cię pytać gdzie tam jesteś i co porabiasz a ty przeszedłeś już gierkę :olo:

 

U mnie na liczniku 17godzin. Gram prawie codziennie po godzinie. Bawię się zajebiście liżąc ściany, zaglądając w każdy kąt i czytając ściany tekstu które i tak zostały zmniejszone według mnie. Teraz większość dialogów zamyka się w jednym lub dwóch zdaniach. Ale zdarzają się również momenty gdzie trzeba poczytać więcej.

 

20180523224947_1.jpg

 

U mnie bez większych zmian. Nadal mam dwóch wojownika, wojownika/złodzieja, mnicha/kapłana, enigmatyka i złodzieja/maga. Chociaż zastanawiam się teraz nad zresetowaniem dwóch postaci. Bo wybrałem wieloklasowaość zbyt pochopnie. Ostatnio siedziałem sobie prawię godzinę w ekwipunku i wędrowałem od sklepu do sklepu żeby sprawdzić co mogę lepszego sobie kupić. Miecze, pierścienie, naszyjniki, hełmy lub kapelusze, buty i płaszcze a to wszystko zmienia wygląd naszych postaci. Cudo. Miła odmiana po Wasteland 2.

 

20180522201248_1.jpg

 

Grafika jest naprawdę piękna. Wiadomo, że trzeba brać poprawkę na izometryczny rpg ale mi się naprawdę to podoba. Uwielbiam wchodzić do nowej lokacji i podziwiać ogromną ilość szczegółów. Obsidian nie zawiódł pod tym względem. Xoti wchodząca do lochów i wyjmująca swoją lampę potrafi zachwycić. Efekt rozchodzenia się światłą w lokacjach to coś co rozwala mnie za każdym razem. Zresztą woda, cienie i efekt też wyglądają obłędnie. Wystarczy obejrzeć screeny które wrzuciłem do tematu żeby zobaczyć o czym mówię.

 

Muzyka na razie nie zachwyca ale ją ocenie na sam koniec czyli pewnie po tych kilkudziesięciu godzinach. Nie wierzę, że skończę grę tak szybko jak TEXZ czyli po około 25 godzinach. Jak już pisałem zaglądam wszędzie gdzie się tylko da a w sklepie potrafię trochę się zasiedzieć. I tak nie pamiętam dokładnie OST z Pillars of Eternity żeby miarodajnie porównać ją z muzyką z drugiej części.

 

Jest łatwo. Już po kilku minutach postanowiłem wybrać najwyższy możliwy poziom trudności (ale nie Ścieżkę Potępionych). W większość grupek wpadam jak przecinak. Zdarza się, że totalnie zmęczony i z dolegliwościami dam radę sporej grupie przeciwników co w pierwszej części nie miało miejsca. Duża w tym zasługa fenomenalnego SI drużyny. Autopauzę ustawiłem sobie pod siebie ale i tak dużo stopuję. Wtedy dokładnie mogę sobie zrobić to co chcę czyli pozbyć się magów i kapłanów na początku. Później zająć się wojownikami i w tym czasie napierdzielać czarami i umiejętnościami. Teraz mam 7 poziom postaci i kilka podstawowych umiejętności, czarów i grimuarów a oprócz tego mój szop enigmatyk całkiem nieźle napieprza z pistoletu i wspomaga kompanów czarami. Najlepsze jest to, że można edytować skypty i stworzyć sobie coś całkowicie pod siebie. Nie bójcie się, że coś spieprzycie. Nie ma takiej możliwości ale zabawę z SI zalecam tylko zaawansowanym graczom.

 

Jak zwykle nabrałem zadań jak głupi i teraz gdzie nie wejdę to zawsze coś się zrobić. Uratowałem złodzieja, odzyskałem rękawiczki, przeszukałem lochy. Na razie nic szczególnego co mogłoby zapaść w pamięć lub sprawić, żebym bił pokłony Obsidianowi. Standardowe zadania dostępne w standardowej grze rpg. Tyle i aż tyle. Przy zadaniach pojawia się coś w stylu stopnia trudności, podobnie przy przeciwnikach. Ilość czaszek informuje nas o tym, że pewne zadania mogą być dla nas za trudne. Coś podobnego było na przykład w Wiedźminie 3. Czasem rzucę się na coś trudniejszego i dam radę ale ogólnie staram się nie zaglądać tam gdzie jest za czerwono.

 

W opcjach dialogowych pojawiły się reakcje naszych kompanów które szczerze powiedziawszy nic nie dają. Za pierwszym razem miło się to czytało a teraz gówno mnie obchodzi kto się zdziwił, zachwycił czy popatrzył z niesmakiem. Oprócz tego możemy za pomocą naszych umiejętności wybierać różne opcje dialogowe które do czegoś prowadzą. Można oszukać, przywalić w pysk (witam tak każdego cwaniaka), zastraszyć lub popisać się wiedzą. Dla mnie bomba :)

 

W tej część poruszanie się po mapie i po samych lokacjach zdecydowanie usprawniono. Od razu można się dostać w konkretne miejsce (karczma, sklep) bez potrzeby dodatkowego dochodzenia. W połączeniu z szybkim trybem to bardzo miły dodatek który pozwoli natychmiastowo zrobić zakup lub zakończyć parę zadań.

 

Tym razem nie dostaniecie żadnej warowni do opiekowania się. Zamiast tego będziecie mieli własny statek i załogę o którą możecie dbać. Nie jest to żaden spoiler bo było to dość głośno reklamowane. Mi pomysł od razu przypadł do gustu. Swój statek nazwałem Viconia po pewnej drowce. Możecie dokupić do niego armaty i specjalne przedmioty (jak luneta), trzeba dbać o zapasy bo ludzie jedzą i piją. Każdy ma imię i nazwisko. Ludzi możecie werbować  w różnych miejscach ale nie wszyscy zgodzą się do was dołączyć na piękne oczy.

 

Wracam do grania  :ninjadance:


Ten post był edytowany przez Spuczan dnia: 23 maj 2018 - 23:53

  • 2

#89 xell Napisany 24 maj 2018 - 10:09

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16885 Postów:

Z&Z xell, że miałeś tyle czasu aby skończyć grę tak szybko. Już miałem cię pytać gdzie tam jesteś i co porabiasz a ty przeszedłeś już gierkę :olo:

Nie zazdrość, jestem na zwolnieniu lekarskim po wypadku, nie mogę się ruszać bo zaczyna mnie boleć głowa, nie mogę nawet na słońcu posiedzieć, żeby mi blizny na twarzy nie pociemniały. Wolałbym nie mieć czasu na giereczki :ok:

 

Mi gra zajęła 45 godzin, zwiedziłem całą mapę, kilku questów nie domknąłem bo mi się nie chciało :olo:


  • 0

#90 Spuczan Napisany 24 maj 2018 - 20:43

Spuczan

    Demigod

  • Forumowicze
  • 9485 Postów:

Tego co cię spotkało nie zazdroszczę i życzę powrotu do zdrowia. 


  • 0



Inne z tagami: