Assassin's Creed: Origins
#211 Napisany 07 listopada 2017 - 21:12
nakręcacie na gierkę, szczególnie że jestem głodny gierki która będzie kosiła oprawą na moim PROsiaczku
#212 Napisany 07 listopada 2017 - 21:12
A czego brakuje? Drużyny i turówki? Jeżeli Dragon Age Origins jest rpg, to ACO też.
No dlatego mówię, że Evil Within 2 to też RPG. Dwa ostatnie Tomb Raidery również. I Horizon. Far Cry pewnie też by się załapał. Damn, się porobiło tych erpegów
Generalnie zawiły temat, bo niby jakieś tam standardy RPG te gry spełniają, ale IMO i tak według mnie nazywanie ich pełnoprawnymi erpegami to bardzo duże nadużycie. Dla mnie to są przygodówki / strzelaniny / cokolwiek z elementami erpega, . Jakby nagle w Gran Turismo pojawiło się levelowanie fur i otwarte miasto to też byłoby erpegie? Gdyby do Hitmana zaimplementowano drzewko rozwoju i zdobywanie expa za zadania (to w sumie już jest) to też byłoby ar pi dżi? Lekka przesada.
#213 Napisany 07 listopada 2017 - 21:29
Powiedz autorytarnie co definiuje RPG.
#214 Napisany 07 listopada 2017 - 22:02
Takie rzeczy jak ekwipunek i inne rzeczy były w silent hill od lat i nikt ich nie nazywał rpg. Far cry, asasiny i horizony mozna spokojnie podciagnac pod ubigre, niech ten ubisoft polaczy wszystkie swiaty i wyda to w jednym w koncu
#215 Napisany 07 listopada 2017 - 22:40
Powiedz autorytarnie co definiuje RPG.
Ciężko jednoznacznie stwierdzić, napisałem że to zawiły temat, gry mocno się pozmieniały, obecnie gatunki są strasznie pomieszane. Powiedzmy, że jednym z takich ważniejszych kryteriów powinien być system walki. Niekoniecznie musi być jakiś wielce skomplikowany, w Wiedźminie na przykład machanie mieczykiem jest debilnie proste, ale tam jeszcze dochodzi korzystanie z zaklęć, przedmiotów wspomagających i dobieranie odpowiedniej taktyki pod określonych przeciwników, co samo w sobie już komplikuje pozornie prostacką walkę. Dobrze gdyby razem z rozbudowanymi starciami szedł w parze konkretny system rozwoju postaci i nie mam tutaj na myśli małego drzewka ze skillami, który obecnie pojawia się w co drugiej grze, ale raczej coś na wzór level up'u chociażby z Fallouta, gdzie mamy możliwość lokowania punktów w określone umiejętności i rozwijania postaci w dowolnym kierunku (siła, magia, szybkość itp.). Statystyki ogólnie powinny mieć znaczenie, jakiś przydział punktowy, tak żeby było widać, że matematyka odgrywa swoją rolę w trakcie rozgrywki. No i oczywiście fabuła powinna być rozbudowana, sporo dialogów, zawiłe relacje między postaciami itp. Nie wiem jak Ty, ale kiedy ja patrzę na takie gry jak Far Cry czy Horizon, to za cholerę nie widzę w nich erpega, mimo że posiadają pewne cechy tego gatunku i w życiu bym ich nie postawił obok takich tytułów jak Divinity, Pillars of Eternity czy nawet Final Fantasy. Idąc tym tropem to nawet Devil May Cry można by uznać za RPG. No, ale to zaznaczam, że jest moje zdanie i piszę jak ja na to patrzę, możesz się z tym zgodzić albo nie.
Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 07 listopada 2017 - 22:41
#216 Napisany 08 listopada 2017 - 10:02
No i oczywiście fabuła powinna być rozbudowana, sporo dialogów, zawiłe relacje między postaciami itp.
Mocno, mocno subiektywne. W ACO są fabuła, są dialogi i zawile relacje między postaciami, ale ktoś powie inny, że nie o to chodzi
Walka w Wiedźminie:
- machanie mieczykiem
- uniki
- można kogoś podpalić, odepchnąć, osłonić się i zaczarować żeby był po twojej stronie
- oleje ze szpecjalnymi właściwościami, że można kogoś otruć czy coś
- kusza
W Origins:
- machanie mieczykiem podzielone na słabe i szybkie ataki, można ładować ciosy i strzelać ze specjala
- uniki
- można kogoś podpalić (strzałą, bombą, elementem otoczenia), odepchnąć atakami lub tarczą, osłonić się bądź zbić cios tarczą, zaczarować strzałką (zawsze w serii była i tutaj chyba też jest, nie rozwijałem tego drzewka za bardzo)
- olejów brak, ale co bardziej legendarna broń ma jakieś właściwości ciekawsze + strzałki zatruwające, usypiające, płonące strzały
- cztery typu łuków
Przy levelowaniu, fakt, nie ma punktów do atrybutów rozdzielanych*, ale za to trzech drzewek ze zdolnościami małymi bym nie nazwał. Można się bardziej dzięki temu wyspecjalizować w walce, skradaniu i łukach lub pułapkach i przedmiotach wspomagających.
Dla mnie głównym erpegowym aspektem ACO jest to, o czym wspominałem ostatnio, czyli levelowanie, które ma znaczenie. Nie jest tak, jak w Horizonie, gdzie Aloy dostaje punkty umiejętności i tyle. Tutaj cały świat ma swój poziom, każdy region i przeciwnicy. Świat się razem z graczem nie rozwija, więc można na 1. poziomie iść do obszaru na 40. i na odwrót, na 40. do 1. Dokładnie tak, jak w tych wszystkich Wieśkach, Dragon Age'ach, Dragon's Dogmach i tego typu giereczkach.
To, że komuś zabije mocniej serduszko, bo to gra Ubisoftu (rak branży, zaorać) i trzeba z niesmakiem dodać jeszcze "a" przed "RPG", nie zmienia faktu, że z ACO jest kawał erpega.
*chociaż może można za to uznać rozwijanie pięciu bazowych "przedmiotów", które wpływają na statsy Bayeka: energia, siła ciosu, siła strzału z łuku i takie tam
#217 Napisany 09 listopada 2017 - 10:01
#218 Napisany 09 listopada 2017 - 11:20
#219 Napisany 09 listopada 2017 - 11:28
Był zakryty togą
#220 Napisany 09 listopada 2017 - 13:26
Najładniejsze ha dwa o w grach.
#221 Napisany 09 listopada 2017 - 13:29
#222 Napisany 09 listopada 2017 - 13:32
No nie wiem, a strzały zostają jak w Zordzie?
#223 Napisany 09 listopada 2017 - 13:33
Złapałbyś posąg za pupę i nie tylko? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#224 Napisany 09 listopada 2017 - 13:34
No nie wiem, a strzały zostają jak w Zordzie?
Jak ci zostaną w tarczy, to Bayek je wtedy zdejmuje i dodaje sobie do zapasu w kołczanie.
#225 Napisany 09 listopada 2017 - 13:38
Aha, zapomniałem już prawie o toczeniu beki z Jedyna, bo przecież dawno się już zarzekał, że nie zagra więcej w żadną grę Ubi. Zjeb to zjeb na zawsze
#226 Napisany 09 listopada 2017 - 14:24
Był zakryty togą
Dealbreaker, nie kupuję.
#227 Napisany 09 listopada 2017 - 14:58
#228 Napisany 09 listopada 2017 - 15:02
#229 Napisany 09 listopada 2017 - 15:09
#230 Napisany 09 listopada 2017 - 18:18
#231 Napisany 09 listopada 2017 - 23:29
@Sylwan na czym grasz?
#232 Napisany 10 listopada 2017 - 00:07
Dzisiaj odpaliłem i coś mi nie pasowało. Jak się okazało ostatni patch znacząco pogorszył jakość tekstur, dynamiczna rozdziałka spada niżej ogólnie WTF!? Na patchu 1.02 wszystko śmigało idealnie, potem pojawił się 1.03, który pogorszył filtrowanie tekstur, ale ten ostatni...
https://imgur.com/a/vf48Sserio tak to teraz wygląda.
Nie wiem co Ubi odjebało, ale nawet draw distance jest niższy. Widać od razu, że obraz mniej ostry, zaczęły pojawiać się szarapne krawędzie. Ogólnie dramat w porównaniu do starej wersji.
Na zwykłej Ps4 poszedł TOTALNY DOWNGRADE
https://www.pic-uplo...215841.png.html
https://forums.ubi.c...downgrade/page7
Ten post był edytowany przez Starh dnia: 10 listopada 2017 - 00:10
#233 Napisany 10 listopada 2017 - 00:20
lol gra dopiero wyszła i już obcinają na konsoli, pewnie chcą poprawić framerate xD
ale czego się spodziewaliście po ubiszafcie
Ten post był edytowany przez Chewie dnia: 10 listopada 2017 - 00:20
#234 Napisany 10 listopada 2017 - 00:21
lol gra dopiero wyszła i już obcinają na konsoli, pewnie chcą poprawić framerate xD
Na pro przy patchu 1.02 z HDR gra chodziła elegancko i wyglądała pięknie. Teraz natomiast wygląda tylko i wyłącznie dobrze. Nawet oświetlenie ucięli ;/
Największa beka jednak jest z DF, które zrobiło porównanie AC:O z Patcha 1.02 na PRO z XoX. Prawda jest taka, że osoby, które kupią teraz grę na ps4 lub Pro nie zobaczą jej w takiej jakości bo ubi obcięło aktualnie praktycznie wszystko Draw distance, filtrowanie tekstur, oświetlenie...
Patch 1.02 wprowadzał HDR i wsparcie pod PRO, więc nawet granie z samej płyty bez patcha mija się z celem.
Ten post był edytowany przez Starh dnia: 10 listopada 2017 - 00:29
#235 Napisany 10 listopada 2017 - 02:28
#236 Napisany 10 listopada 2017 - 06:14
#237 Napisany 10 listopada 2017 - 06:31
Spoko, jedna gra mniej do kupienia. Dzięki Ubi.
#238 Napisany 10 listopada 2017 - 07:20
Spoko, jedna gra mniej do kupienia. Dzięki Ubi.
O to to najssss
#239 Napisany 10 listopada 2017 - 09:25
#240 Napisany 10 listopada 2017 - 11:32
Faktycznie uczą się od CD Projektu.
Wiedźmin też otrzymywał drobne downgrady z kolejnymi patchami, ale Ubisoft widzę zdecydował się na radykalniejsze rozwiązanie.
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
In The HuntRozpoczęte przez Tawotnica , 20 kwi 2024 Irem, Arcade, Saturn, PS1, PS4 i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
SteamWorld Heist 2Rozpoczęte przez ACZ , 17 kwi 2024 Image & Form, PS5, PS4, XSX, XSS i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Kingdom Come: Deliverance 2Rozpoczęte przez ACZ , 12 kwi 2024 Warhorse, PS5, XSX, XSS, PC |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
The Rogue Prince of PersiaRozpoczęte przez ACZ , 11 kwi 2024 Ubisoft, Evil Empire, PS5, XSX i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
HolstinRozpoczęte przez ACZ , 24 mar 2024 Sonka, PS5, XSX, XSS, Switch, PC |
|
|