To metro jest inne, nie wiem czy lepsze czy gorsze - inne.A jak dla kogoś poprzednie Metra były mocno średnie to ma tu czego szukać?
#91 Napisany 02 marca 2019 - 20:32
#92 Napisany 04 marca 2019 - 12:42
Odpalilem wczoraj Metro na poziomie Stalker.
Jeśli dobrze zauważyłem (ale gralem krótko - póki co jestem
Może nie będzie to wielkim problemem, bo mimo wszystko te kontrolne zapisy robiły się chyba dość często; ale jest duża różnica w rozgrywce pod kątem strzelanin - jak się nie zasadzi headów i da się przeciwnikowi wystrzelić w siebie serię, to pozamiatane.
Średnio jestem przekonany czy ma sens usuwanie info o tym jakie zasoby zgarniamy ; mimo wszystko rozpakowywanie plecaka i zastanawianie się czy zgarnęliśmy właśnie coś przydatnego czy nie, jest bezsensu. Jednak w 'prawdziwym życiu' jak po coś sięgamy - to wiemy po co i co trzymamy w ręce. Ukrywanie takich informacji dla gracza to bzdura.
To co też (ale to niezależnie od trybu trudności) mnie irytowało to że w menu broni nie mam info jaką amunicją strzela dana broń. Muszę najpierw się w nią wyposażyć - odejśc od warsztatu i sprawdzić czy mam do niej amunicję. Pewnie da się zapamiętać co strzela jaką amunicją, ale takie info to powinno być podane na tacy.
Trochę się obawiam tego trybu, bo gdzie da się stealh tam będzie stealth, ale tam gdzie są dynamiczne wymiany ognia to czuję że będzie zgon za zgonem.
Ten post był edytowany przez Zois dnia: 04 marca 2019 - 12:42
#93 Napisany 04 marca 2019 - 14:14
Metro 2033, które ukończyłem wiele lat temu bardzo mi się podobało. Metro Last Light skończyłem zraz po pierwszej części i uważam, że jest jeszcze lepszą pozycją. Exodus zaliczyłem 14 dni temu i uważam, że trzyma poziom poprzedniczek. Jeżeli komuś poprzednie odsłony serii się podobały, to i przy tej będzie bawił się znakomicie.
Jedną z największych zalet gry jest niesamowity klimat. Takie postapo działa na wyobraźnię bardziej, niż to przedstawione w New Dawn.
Gdy na materiałach promocyjnych przedstawiono pustynię dało się spotkać z opiniami w deseń "eeee, to nie Metro tylko jakiś Mad Maks".
Spokojnie, bowiem nawet tam godzinami będziemy przemierzać niegościnne bunkry. Zresztą czas spędzony w towarzystwie pustynnego piasku też dobrze oceniam, ponieważ sukcesywnie walczył on z monotonią klaustrofobicznych, ciemnych korytarzy, bo trzeba też pamiętać, że Exodus jest dłuższy niż obie poprzedniczki razem wzięte - dual szok rozładował się podczas przechodzenia gry 4 razy, więc stawiam, że zabawa trwała jakieś trzydzieści godzin.
Zresztą na klimat wpływa udanie zaprojektowana walka. Należy pamiętać, że to nie CoD i już na podstawowym poziomie trudności marnie jest z zasobami i opcja na Rambo nie przejdzie. Czyli podobnie jak w REmake, ale tutaj Metro sprawiedliwiej podchodzi do potyczek, ponieważ jedna kulka w łeb przeciwnika kończy się jego zgonem. Broni nie ma za dużo, ale dzięki modyfikacjom nie nudzimy się w tym aspekcie do samego końca gry, gdyż nawet zwykły rewolwer można przerobić na coś na kształt prowizorycznego karabinu snajperskiego. Poza tym nawet po 14 godzinach zabawy dostajemy w swoje dłonie nowe zabawki.
Nie sposób nie pochwalić szaty graficznej. Wizualnie Metro Exodus prezentuje się fantastycznie. Ogrywałem wersje na PS4 Pro. Ta gra wręcz tonie w detalach i nie ma mowy o powtarzalności. Pamiętacie wybitne The Last of Us.... Tam często odwiedzaliśmy pokoje, do których nie musieliśmy wchodzić. Pokoje, w których nierzadko nie znajdowało się nic istotnego (surowce). Ot najzwyczajniej w świecie te pomieszczenia sobie istniały. I tu jest podobnie, ale na większą skalę. No i sama stylistyka robi wrażenie. Każdy z etapów bardzo mi się podobał i raz jeszcze powtórzę, że różnorodność scenerii wyszła grze tylko na dobre. No i ta niesamowita gra świateł.... Czasami tekstury dłużej się doczytują, grze zdarza się zgubić nieco klatek, niemniej całość i tak robi wrażenie. Dodam, że postacie są bardzo dobrze wykonane. Mimika trochę drewniana, ale przynajmniej kobiety wyglądają ładnie - Olga Jak wieść niesie na One X otrzymujemy natywne 4k, które robi wrażenie. Tej wersji jeszcze nie sprawdzałem, ale pograłem na PCMR. Na 1080ti nie da się zyskać stałych 60 k/s przy 4k i ultra, ale to nie jest tak jak w sieci piszą. Ot czasami gra hula w 40 klatkach, czasami w 60. Zdarza jej się podskoczyć nawet do osiemdziesięciu. Inna sprawa, że sprawdzałem pierwszy etap, a zapewne taka Tajga da podzespołom bardziej w kość niż początkowy etap. Oczywiście po zabawie z suwakami można cieszyć się płynną rozgrywką w natywnym 4k. Piękna gra, ale zarzyna PC bezlitośnie.
Świetnie wypada też sfera audio. Już muzyka z intro szalenie mi się spodobała. Podczas samej rozgrywki jest równie dobrze, a to co przynosi ostatni etap - klimat + dźwięk Coś niebywałego.
Podsumowując Metro Exodus bardzo mi się podobało. Tytuł ten kapitalnie wygląda, znakomicie przy tym brzmi. Zapewnia długą, soczystą rozgrywkę. Taki trochę FPS w starym stylu. Dobrze, że nie kombinowano z multi, bądź jakimś odłamem battle royale. Natknąłem się na kilka błędów, ale grę kupiłem dwa dni przed premierą, więc drobne problemy na barki tego można zrzucić. Ogólnie zgadzam się z chłopakami z Easy Allies, że gra zasługuje na 8.5/10. Komu poprzedniczki się podobały, niech atakuje śmiało. Jeżeli ktoś nie grał, powinien ten stan rzeczy nadrobić.
9/10 - grafika;
9/10 - audio;
8/10 - grywalność;
8+/10 - ocena końcowa;
#94 Napisany 04 marca 2019 - 22:50
To już za gruba zagrywka, żeby wrzucać po dwa razy te same teksty w celu zdobycia kolejnych plusów
#95 Napisany 05 marca 2019 - 13:01
#96 Napisany 05 marca 2019 - 13:05
W sumie mogę ukryć oba
#97 Napisany 05 marca 2019 - 13:07
To już za gruba zagrywka, żeby wrzucać po dwa razy te same teksty w celu zdobycia kolejnych plusów
Znając Sylwana to i przeklejke na trzy fora zrobił.
#98 Napisany 05 marca 2019 - 16:16
To moze byś skasował jeden z duplikatow zamiast heheszkowac
Myślałem o tym, ale wybrałem heheszki. Wybacz. EOT
#99 Napisany 05 marca 2019 - 17:28
Znając Sylwana to i przeklejke na trzy fora zrobił.
Na dwa poszło.
Natomiast Starh napisał ciekawy post. Nieco czasu mu poświęcił, więc skoro chciał przekopiować go na inne forum, by podzielić się swoja opinią, to nie widzę w tym nic złego - trudno by klepał przez kilka min. znowu to samo.
Faktycznie nasze wypowiedzi są podobne. Z drugiej strony skoro gra piękna, klimatyczna, dobrze się strzela, to warto to podkreślić. W temacie Anthem nikt nie psioczy, że 3/4 postów to "ale szrot, 6/10 i same loadingi".
Ja po Bansai (ppe) bodaj pierwszy Metro Exodus ukończyłem. W połowie lutego, kilka dni po premierze. Tekst dzień po skończeniu gry widniał już na dysku, ale nabierał mocy urzędowej i tak jakoś zeszło, bo i forum nieczęsto odwiedzałem, a jak już chciałem dodać wypowiedź, to jego post już widniał.
Nie moja wina, że chłopak ma dobry ust i trafnie grę ocenił. Niemniej życzę każemy takich "problemów" w 2k19r.
Wracając do gry.
4A Games wypuściło nową aktualizację, która przynosi sporo dobra. Poprawiono m.in. stabilność gry, czas reakcji oraz umożliwiono stworzenie dodatkowego zapisu na osobnym slocie.
Ten post był edytowany przez Schrodinger dnia: 05 marca 2019 - 17:43
#100 Napisany 05 marca 2019 - 17:35
#101 Napisany 05 marca 2019 - 17:44
#102 Napisany 05 marca 2019 - 17:53
#103 Napisany 05 marca 2019 - 18:05
#104 Napisany 11 marca 2019 - 19:21
#105 Napisany 28 maja 2019 - 18:46
W zeszłym tygodniu skończyłem giereczkę. Osobiście jako osoba lubiąca poprzednie odsłony serii bawiłem się dobrze.
W większości zgadam się z opinią Sylvana i Starha - jeśli przymkniemy oko na parę archaizmów i wciągniemy się w stalkerski klimat to można spędzić na rosyjskich pustkowiach sporo czasu (szczególnie jeśli ktoś jest mapkowym pedantem i musi zwiedzić każdy znak zapytania i sprawdzić każdą miejscówkę). Tym bardziej że grafika potrafi zachwycić a niektóre lokacje są naprawdę oryginalne (całe bagna ).
Najsłabszym momentem gry była dla mnie zdecydowanie końcówka
W moim prywatnym rozrachunku Metro Exodus dostaje mocną 8 jako fps i rekomendację dla wszystkich stalkerów na 9 I już czekam na kolejną część, bo zdecydowanie chłopaki z Ukrainy udowodniły że potrafią stworzyć pierwszoligowy tytuł. Dodatkowo chylę czoła ile udało im się wycisnąć z ich silnika.
#106 Napisany 28 maja 2019 - 19:03
#107 Napisany 28 maja 2019 - 19:21
Osobiście mam trochę wrażenie jakby w ostatnim rejonie do którego dotarli bohaterowie miało się dziać więcej, ale jednak terminy goniły i trochę pomysłów w końcówce poszło pod nóż.
#108 Napisany 27 września 2020 - 01:29
Wbiłem właśnie komplet pucharków. Świetna videogiereczka dla dzieci. Kto nie grał ten traba
#109 Napisany 25 listopada 2020 - 18:45
Będzie nejtiw next-gen port (ofc free dla posiadaczy wersji PS4/XO)!
While we can’t share all the details just yet, you should expect major enhancements including faster frame rate, increased resolution, reduced loading times, and stunning Ray Tracing features made possible by the new hardware.
Ten post był edytowany przez nole dnia: 25 listopada 2020 - 18:45
#110 Napisany 25 kwietnia 2022 - 16:40
Na Xboxie nie zdążyłem jak było w GP, ale na PSNie wersja PS4/PS5 do jutro za 31 zł więc kupiłem, ładnie wygląda, genialnie brzmi, fajnie się szczyla, klimacik petarda, a to dopiero początek
#111 Napisany 25 kwietnia 2022 - 17:16
Na Xboxie nie zdążyłem jak było w GP, ale na PSNie wersja PS4/PS5 do jutro za 31 zł więc kupiłem, ładnie wygląda, genialnie brzmi, fajnie się szczyla, klimacik petarda, a to dopiero początek
Dzięki za cynk. Grę miałem na PS4, przeszedłem i pchnąłem dalej ale za tą cenę wrócę do niej na PS5 z największą przyjemnością. Klimat to petarda.
#112 Napisany 26 kwietnia 2022 - 12:26
Na Xboxie nie zdążyłem jak było w GP, ale na PSNie wersja PS4/PS5 do jutro za 31 zł więc kupiłem, ładnie wygląda, genialnie brzmi, fajnie się szczyla, klimacik petarda, a to dopiero początek
Dzięki za cynk. Grę miałem na PS4, przeszedłem i pchnąłem dalej ale za tą cenę wrócę do niej na PS5 z największą przyjemnością. Klimat to petarda.
Była taka sytuacja, wchodzę kiedyś do knajpy, dosć ciemno, śmierdzi rozlanym piwem, z prawej za załomem jakieś głosy, takie trochę krzyki, trochę pijacki bełkot, więc tak trochę po nindżowsku podbijam cichym krokiem, przy ścianie, zerknąć co się dzieje, a tam powoli wyłania się czerwona buraczana morda, wbija we mnie mętny wzrok i szepcze 'tę cenę kierowniku'.
#113 Napisany 26 kwietnia 2022 - 12:28
a do mnie to jak do prostaka piszesz, też chce takie ładne
#114 Napisany 26 kwietnia 2022 - 12:34
Rozważę taki tok postępowania korekcyjnego.
#115 Napisany 09 czerwca 2022 - 09:35
Próbowałem w to jakiś czas temu pograć, jedyne co mogę powiedzieć o tej grze to Woroq oddawaj pieniądze.
#116 Napisany 09 czerwca 2022 - 11:41
#117 Napisany 09 czerwca 2022 - 12:10
Bywa różnie, ja byłem zachwycony. Klimat jak Fallouta + HalfLife.
#118 Napisany 09 czerwca 2022 - 12:16
#119 Napisany 10 czerwca 2022 - 07:30
#120 Napisany 10 czerwca 2022 - 11:37
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
In The HuntRozpoczęte przez Tawotnica , 20 kwi 2024 Irem, Arcade, Saturn, PS1, PS4 i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
SteamWorld Heist 2Rozpoczęte przez ACZ , 17 kwi 2024 Image & Form, PS5, PS4, XSX, XSS i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Kingdom Come: Deliverance 2Rozpoczęte przez ACZ , 12 kwi 2024 Warhorse, PS5, XSX, XSS, PC |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
The Rogue Prince of PersiaRozpoczęte przez ACZ , 11 kwi 2024 Ubisoft, Evil Empire, PS5, XSX i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
HolstinRozpoczęte przez ACZ , 24 mar 2024 Sonka, PS5, XSX, XSS, Switch, PC |
|
|