Skocz do zawartości

Zdjęcie

Shadow of the Colossus


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
243 odpowiedzi na ten temat

#181 ACZ Napisany 08 lutego 2018 - 21:03

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 141 Postów:


  • 1

#182 SosaiKyo Napisany 09 lutego 2018 - 17:31

SosaiKyo

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 538 Postów:
Właśnie pokonałem pierwszego Kolosa.
Klimat, grafa, muza, dźwięki otoczenia, filmowe ujęcia.
Coś wspaniałego :)
 
Niech chłopaki biorą się teraz za Demona. Przy takiej oprawie to kolejny murowany hit.

  • 0

#183 BeSOS Napisany 09 lutego 2018 - 18:57

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Gdyby jebneli Demonsy :olo:
  • 0

#184 Woroq Napisany 13 lutego 2018 - 19:28

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 774 Postów:
Skończyłem, 7 godzin na liczniku. To gra, której nie wypada maksować czy platynować. Mialem podobnie w Hellblade, do takiej historii mogę wrócić dopiero po latach. Ale zabijanie kolosów na czas? Miałbym kaca.
Pewnie, gra ma wady, nieważne. Nier: Automata, Hellblade też miały.
10/10
  • 1

#185 Chewie Napisany 13 lutego 2018 - 22:53

Chewie

    ????????????????????

  • Forumowicze
  • 11 651 Postów:


  • 0

#186 oranje Napisany 13 lutego 2018 - 23:05

oranje

    15-2-0

  • Forumowicze
  • 14 113 Postów:
Tak sobie czytam i mam głupią myśl o kupnie tej gry, a znowu pewnie usnę po pierwszym kolosie :(
  • 1

#187 BeSOS Napisany 14 lutego 2018 - 07:40

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Podobnie.
  • 0

#188 keogh Napisany 14 lutego 2018 - 20:16

keogh

    aoa

  • Forumowicze
  • 12 581 Postów:

kupiłem trzeci raz i wiem, że znowu będę płakał


  • 0

#189 ACZ Napisany 16 lutego 2018 - 22:39

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 141 Postów:

*
POPULARNY POST!

Wczoraj wbiłem platynę, zajęło mi to ponad 27h, grę skończyłem 7 razy.
Tu platyna jest łatwiejsza i szybsza niż na PS3, bo nie trzeba zbierać wszystkich jaszczurek i owoców, można to olać. Gdyby były to dodatkowo w lesie trudniej jaszczurki wypatrzyć, bo w rimejku dzięki mocy sprzętu jest dużo gęstsza roślinność. To samo tyczy się owoców na drzewach. Pstrokatego koloru widać, ale te w odcieniach zieleni to już był problem w starej wersji, żeby je dojrzeć, a w rimejku jest jeszcze gorzej, bo liści jest więcej.
W rimejku są zmiany w czasówkach. Jeśli raz przejdzie się grę i potem w nowej grze+ odpali poziom hard to czasówki na hard są już odblokowane i nie trzeba najpierw przechodzić ponownie fabuły. Dodatkowo w czasówkach zmieniono limity czasowe. Tam, gdzie było zbyt dużo czasu to trochę ścięli, a tam gdzie zbyt mało to zwiększono. Chyba 1,5 minuty doliczono do trzeciego kolosa (na PS3 mało czasu dali, męczyłem się z nim kilka dni), więc w rimejku czasówki nie stanowiły dla mnie wyzwania.
 
W grze są 2 easter eggi, arbuz z ICO i beczka, którą karmi się Trico z TLG.
 
maxresdefault.jpg
 
maxresdefault.jpg
 
W rimejku umieszczono jednak dużo większy sekret związany z nowymi znajdźkami, tzw. oświecenia aka golden coins aka golden relics.
W creditsach w podziękowaniach jest taki wpis "Nomad Colossus and the 79 steps to enlightenment".
pssite.com:

Śledztwo zaprowadziło graczy do napisów końcowych. Widnieje tam specjalne podziękowanie o treści "Nomad Colossus i 79 kroków do oświecenia". Nomad Colossus to YouTuber, który specjalizuje się w badaniu i eksploracji świata gier stworzonych przez Team ICO.

Znajdźki te umieszczone są często w trudno dostępnych miejscach. Jeśli jesteśmy blisko którejś to z pada dobiega piszczenie. Dodatkowe utrudnienie jest takie, że  pojawiają się dopiero wtedy, gdy w miarę blisko jesteśmy, a więc nie da się ich wypatrzyć z daleka. Żeby jeszcze nie było zbyt łatwo to żeby zebrać wszystkie trzeba mieć już dopakowaną prawie na maksa wytrzymałość i zaliczoną większość czasówek na hardzie. Podam przykład. Jedna znajduje się na dużej skale i na nią z ziemi nie wejdziemy. Wchodzimy więc na świątynię (ważna wytrzymałość) i na ten duży most, którym wjeżdżamy do krainy. No i z mostu skaczemy i fruniemy na skałę za pomocą szamańskiej płachty, którą zdobyliśmy pokonując 12. czy 14. kolosa w czasówkach na hardzie. Tak to wygląda z tymi "oświeceniami".
W statystykach nie ma podanych ile już zdobyliśmy "oświeceń", a na mapie.
W starej wersji w lewym dolnym rogu mapy na wodzie są dwie chmurki. W rimejku są trzy, jedna jest fejkowa. Jeśli zdobędziemy już jedno "oświecenie" to ona znika i tam pojawia się licznik.
 
txurpsoohyjojb8sw4iy.png
 
sotc_coin.jpg
 
Bluepoint specjalnie umieściło licznik w tym miejscu, żeby rozbudzić u graczy wyobraźnię. Gracze zaczęli orać, aby zdobyć wszystkie myśląc, że jak zbiorą wszystkie to być może pozostałe chmury również znikną i zacznie być widoczna jakaś wyspa czy pływający w oddali nowy kolos widoczny z brzegu
Rozwiązanie zagadki nastąpiło tydzień temu. Wspólnymi siłami graczom udało się zlokalizować i zebrać 79 oświeceń, ale chmury nie zniknęły. :cf:
Nagroda w postaci nowej miejscówki jednak jest, ale w innym miejscu. Nowa miejscówka znajduje się pod świątynią i właśnie to jest największy sekret zrimejkowanego SotC. W miejscówce znajduje się Sword of Dormin, który zadaje podobne obrażenia jak Queen's Sword (zdobywa się go za przejście wszystkich czasówek na hardzie), czyli rozwala punkty witalne kolosów w większości przypadków jednym ciosem.

Jak ktoś chce zobaczyć, gdzie jest wejście i jak wygląda miejscówka to niech przewinie na 2:23:40 (chyba ten streamer pierwszy tam dotarł).


  • 19

#190 Schrodinger Napisany 18 lutego 2018 - 19:24

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
Czychu ty chory pojebusie! U mnie 2h i 6 tytanów padło, giereczka jest piękna i działa płynnie bez żadnej przycinki na moim PROsiaczku :^^:

PIĘKNA

ghKZYW7.png
  • 1

#191 Schrodinger Napisany 19 lutego 2018 - 00:40

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

3,5h i 9 kolosów padło, teraz już jest ciekawiej bo doszedłem do momentu gdzie nie doszedłem na PS2 więc zupełnie nie wiem nic o tych kolosach i sam kombinuję :) póki co trzy zgony miałem tylko, gram na średnim lvl, nie wiem czym się różnią od siebie ale na średnim jest dość prosto 


  • 1

#192 BeSOS Napisany 19 lutego 2018 - 07:20

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Zaimponowales mi tym postem cycek, łap plusa.
  • 0

#193 Pawlik Napisany 19 lutego 2018 - 08:08

Pawlik

    Łubudubu

  • Forumowicze
  • 14 769 Postów:
Takiego Cycka się kiedyś czytało aż miło, teraz raz na ruski dzwon, ale props.
  • 0

#194 Schrodinger Napisany 21 lutego 2018 - 00:54

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

6:13h na liczniku, ostatni szesnasty kolos powalony, przepiękna giereczka pod względem audio-wizualnym, niestety już chyba za stary albo za dużo widziałem w giereczkach żeby się wzruszać końcówką. Remaster idealny, na PROsiaczku w trybie kinowym sztywniutkie klatki + cudowna oprawa. Liczę że Bluepoint już pracuje nad ICO bo tamtą gierkę najbardziej szanowałem z dorobku Uedy. Najlepiej jakby TLG zremasterowali jeszcze w tej generacji :cf: Polecam giereczkę bo warto bardzo.

 

Gc2XwGX.png 


  • 0

#195 Shinigami Napisany 21 lutego 2018 - 02:20

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 382 Postów:
Odkupię.
  • 0

#196 Kurzy Napisany 01 marca 2018 - 23:23

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 970 Postów:

Gram!

 

Ale zbombiłem w tej grze :olo: Po rozpoczęciu nie doczytałem o tym jak działa miecz. Byłem święcie przekonany, że gra polaga na podróżowaniu gdzie się chce, wyszukiwaniu i zabijaniu kolosów a jak już ubijesz wszystkich to wracasz do sali z posągami. No i tak z godzinę 3/4 świata objechałem i nikogo nie znalazłem i się wkurzyłem :cf: Dodatkowo jazda koniem jest tak nieresponsywna, że mi się odechciało grać. Ale grafika jest niesamowita i epicka.

 

A później się skapowałem, że miecz pokazuje gdzie iść i pierwszy kolos jest zaraz po wyjściu z sali z posągami :cf:

 

MISZCZ!

 

 


Ten post był edytowany przez Kurzy dnia: 01 marca 2018 - 23:23

  • 0

#197 Nexus Napisany 02 marca 2018 - 07:43

Nexus

    Tears In Rain

  • Forumowicze
  • 6 960 Postów:
To se pograleś... :) W sumie miałem podobnie przez pierwszy kwadrans, potem zerknąłem na necie po co jest ten miecz.
  • 0

#198 Kurzy Napisany 02 marca 2018 - 08:55

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 970 Postów:
Nie odpuszczam, gram dalej.
  • 0

#199 Texz Napisany 02 marca 2018 - 08:58

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:

>2018

>2 remaster

>niektórzy dopiero odkrywają mechanikę SOTC

 

Kurzy, który jesteś rocznik? Zrozumiałbym gdyby w SOTC grał jakiś gimbus, który w 2005 srał w pampersy, miał problemy z tym remasterem :lol2:


  • 0

#200 Danteusz Napisany 02 marca 2018 - 09:02

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 882 Postów:
Wiadomo, nie ma na świecie graczy którzy nie grali w SOTC
  • 0

#201 Texz Napisany 02 marca 2018 - 09:05

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Nie na tym elitarnym forum.
  • 0

#202 Razel Napisany 02 marca 2018 - 09:05

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 11 411 Postów:

Ja pierdolę, jazda kuniem w sotc to najlepsze jeżdżenie kucem w grach ever.

W wieśku to się dopiero chujowo jeździ tą płotką i to na tyle, że większość dystansu to wolę po prostu przebiec.


  • 0

#203 Grz3chu Napisany 02 marca 2018 - 09:19

Grz3chu

    Rise and shine, Mr Freeman, rise and … shine.

  • Forumowicze
  • 2 849 Postów:

jazda kuniem w sotc to najlepsze jeżdżenie kucem w grach ever.

potwierdzam! Nie wkur*ia jak jazda Płotką czy koniem w Skyrimie. Chyba najbardziej realistyczne zwierzę jakie pojawiło się w grach, a przypomijmy to była era PS2


  • 0

#204 burnstein Napisany 02 marca 2018 - 09:25

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

Nie rozumiem czemu nie mogli dać w remaku do wyboru jakiegoś poziomu trudności z rowerem zamiast konia.


  • 0

#205 Nexus Napisany 02 marca 2018 - 09:26

Nexus

    Tears In Rain

  • Forumowicze
  • 6 960 Postów:
Wpis, najlepsza wirtualna kobyła ever.
  • 0

#206 Kurzy Napisany 02 marca 2018 - 10:19

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 970 Postów:
Jezu to co ja robię nie tak :olo: Koń jak się rozpędzi to leci animacja ruchu i nawet jak się zablokuje to przez chwile biegnie w miejscu. Beka. Koń jest gowniany, ma opóźnione ruchy, takie są fakty :cf:

Najlepszy koń w Assassins Creed Origins! :olo:

Ten post był edytowany przez Kurzy dnia: 02 marca 2018 - 10:20

  • 0

#207 Schrodinger Napisany 02 marca 2018 - 10:21

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:

Smutno się to czyta. 


  • 0

#208 Danteusz Napisany 02 marca 2018 - 10:22

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 882 Postów:

Jezu to co ja robię nie tak :olo: Koń jak się rozpędzi to leci animacja ruchu i nawet jak się zablokuje to przez chwile biegnie w miejscu. Beka. Koń jest gowniany, ma opóźnione ruchy, takie są fakty :cf:

Najlepszy koń w Assassins Creed Origins! :olo:

Przeczytaj długi post Czycha z tego tematu to się dowiesz


  • 0

#209 oranje Napisany 02 marca 2018 - 10:31

oranje

    15-2-0

  • Forumowicze
  • 14 113 Postów:
Najlepszy koń był w RDR :tak:
  • 0

#210 Texz Napisany 02 marca 2018 - 11:31

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Wypchany watą
  • 0