Shadow of the Colossus
#181 Napisany 08 lutego 2018 - 21:03
#182 Napisany 09 lutego 2018 - 17:31
#183 Napisany 09 lutego 2018 - 18:57
#184 Napisany 13 lutego 2018 - 19:28
Pewnie, gra ma wady, nieważne. Nier: Automata, Hellblade też miały.
10/10
#185 Napisany 13 lutego 2018 - 22:53
#186 Napisany 13 lutego 2018 - 23:05
#187 Napisany 14 lutego 2018 - 07:40
#188 Napisany 14 lutego 2018 - 20:16
kupiłem trzeci raz i wiem, że znowu będę płakał
#189 Napisany 16 lutego 2018 - 22:39
POPULARNY POST!
Wczoraj wbiłem platynę, zajęło mi to ponad 27h, grę skończyłem 7 razy.
Tu platyna jest łatwiejsza i szybsza niż na PS3, bo nie trzeba zbierać wszystkich jaszczurek i owoców, można to olać. Gdyby były to dodatkowo w lesie trudniej jaszczurki wypatrzyć, bo w rimejku dzięki mocy sprzętu jest dużo gęstsza roślinność. To samo tyczy się owoców na drzewach. Pstrokatego koloru widać, ale te w odcieniach zieleni to już był problem w starej wersji, żeby je dojrzeć, a w rimejku jest jeszcze gorzej, bo liści jest więcej.
W rimejku są zmiany w czasówkach. Jeśli raz przejdzie się grę i potem w nowej grze+ odpali poziom hard to czasówki na hard są już odblokowane i nie trzeba najpierw przechodzić ponownie fabuły. Dodatkowo w czasówkach zmieniono limity czasowe. Tam, gdzie było zbyt dużo czasu to trochę ścięli, a tam gdzie zbyt mało to zwiększono. Chyba 1,5 minuty doliczono do trzeciego kolosa (na PS3 mało czasu dali, męczyłem się z nim kilka dni), więc w rimejku czasówki nie stanowiły dla mnie wyzwania.
W grze są 2 easter eggi, arbuz z ICO i beczka, którą karmi się Trico z TLG.
W rimejku umieszczono jednak dużo większy sekret związany z nowymi znajdźkami, tzw. oświecenia aka golden coins aka golden relics.
W creditsach w podziękowaniach jest taki wpis "Nomad Colossus and the 79 steps to enlightenment".
pssite.com:
Śledztwo zaprowadziło graczy do napisów końcowych. Widnieje tam specjalne podziękowanie o treści "Nomad Colossus i 79 kroków do oświecenia". Nomad Colossus to YouTuber, który specjalizuje się w badaniu i eksploracji świata gier stworzonych przez Team ICO.
Znajdźki te umieszczone są często w trudno dostępnych miejscach. Jeśli jesteśmy blisko którejś to z pada dobiega piszczenie. Dodatkowe utrudnienie jest takie, że pojawiają się dopiero wtedy, gdy w miarę blisko jesteśmy, a więc nie da się ich wypatrzyć z daleka. Żeby jeszcze nie było zbyt łatwo to żeby zebrać wszystkie trzeba mieć już dopakowaną prawie na maksa wytrzymałość i zaliczoną większość czasówek na hardzie. Podam przykład. Jedna znajduje się na dużej skale i na nią z ziemi nie wejdziemy. Wchodzimy więc na świątynię (ważna wytrzymałość) i na ten duży most, którym wjeżdżamy do krainy. No i z mostu skaczemy i fruniemy na skałę za pomocą szamańskiej płachty, którą zdobyliśmy pokonując 12. czy 14. kolosa w czasówkach na hardzie. Tak to wygląda z tymi "oświeceniami".
W statystykach nie ma podanych ile już zdobyliśmy "oświeceń", a na mapie.
W starej wersji w lewym dolnym rogu mapy na wodzie są dwie chmurki. W rimejku są trzy, jedna jest fejkowa. Jeśli zdobędziemy już jedno "oświecenie" to ona znika i tam pojawia się licznik.
Bluepoint specjalnie umieściło licznik w tym miejscu, żeby rozbudzić u graczy wyobraźnię. Gracze zaczęli orać, aby zdobyć wszystkie myśląc, że jak zbiorą wszystkie to być może pozostałe chmury również znikną i zacznie być widoczna jakaś wyspa czy pływający w oddali nowy kolos widoczny z brzegu
Rozwiązanie zagadki nastąpiło tydzień temu. Wspólnymi siłami graczom udało się zlokalizować i zebrać 79 oświeceń, ale chmury nie zniknęły.
Nagroda w postaci nowej miejscówki jednak jest, ale w innym miejscu. Nowa miejscówka znajduje się pod świątynią i właśnie to jest największy sekret zrimejkowanego SotC. W miejscówce znajduje się Sword of Dormin, który zadaje podobne obrażenia jak Queen's Sword (zdobywa się go za przejście wszystkich czasówek na hardzie), czyli rozwala punkty witalne kolosów w większości przypadków jednym ciosem.
Jak ktoś chce zobaczyć, gdzie jest wejście i jak wygląda miejscówka to niech przewinie na 2:23:40 (chyba ten streamer pierwszy tam dotarł).
#190 Napisany 18 lutego 2018 - 19:24
PIĘKNA
#191 Napisany 19 lutego 2018 - 00:40
3,5h i 9 kolosów padło, teraz już jest ciekawiej bo doszedłem do momentu gdzie nie doszedłem na PS2 więc zupełnie nie wiem nic o tych kolosach i sam kombinuję póki co trzy zgony miałem tylko, gram na średnim lvl, nie wiem czym się różnią od siebie ale na średnim jest dość prosto
#192 Napisany 19 lutego 2018 - 07:20
#193 Napisany 19 lutego 2018 - 08:08
#194 Napisany 21 lutego 2018 - 00:54
6:13h na liczniku, ostatni szesnasty kolos powalony, przepiękna giereczka pod względem audio-wizualnym, niestety już chyba za stary albo za dużo widziałem w giereczkach żeby się wzruszać końcówką. Remaster idealny, na PROsiaczku w trybie kinowym sztywniutkie klatki + cudowna oprawa. Liczę że Bluepoint już pracuje nad ICO bo tamtą gierkę najbardziej szanowałem z dorobku Uedy. Najlepiej jakby TLG zremasterowali jeszcze w tej generacji Polecam giereczkę bo warto bardzo.
#195 Napisany 21 lutego 2018 - 02:20
#196 Napisany 01 marca 2018 - 23:23
Gram!
Ale zbombiłem w tej grze Po rozpoczęciu nie doczytałem o tym jak działa miecz. Byłem święcie przekonany, że gra polaga na podróżowaniu gdzie się chce, wyszukiwaniu i zabijaniu kolosów a jak już ubijesz wszystkich to wracasz do sali z posągami. No i tak z godzinę 3/4 świata objechałem i nikogo nie znalazłem i się wkurzyłem Dodatkowo jazda koniem jest tak nieresponsywna, że mi się odechciało grać. Ale grafika jest niesamowita i epicka.
A później się skapowałem, że miecz pokazuje gdzie iść i pierwszy kolos jest zaraz po wyjściu z sali z posągami
MISZCZ!
Ten post był edytowany przez Kurzy dnia: 01 marca 2018 - 23:23
#197 Napisany 02 marca 2018 - 07:43
#198 Napisany 02 marca 2018 - 08:55
#199 Napisany 02 marca 2018 - 08:58
>2018
>2 remaster
>niektórzy dopiero odkrywają mechanikę SOTC
Kurzy, który jesteś rocznik? Zrozumiałbym gdyby w SOTC grał jakiś gimbus, który w 2005 srał w pampersy, miał problemy z tym remasterem
#200 Napisany 02 marca 2018 - 09:02
#201 Napisany 02 marca 2018 - 09:05
#202 Napisany 02 marca 2018 - 09:05
Ja pierdolę, jazda kuniem w sotc to najlepsze jeżdżenie kucem w grach ever.
W wieśku to się dopiero chujowo jeździ tą płotką i to na tyle, że większość dystansu to wolę po prostu przebiec.
#203 Napisany 02 marca 2018 - 09:19
jazda kuniem w sotc to najlepsze jeżdżenie kucem w grach ever.
potwierdzam! Nie wkur*ia jak jazda Płotką czy koniem w Skyrimie. Chyba najbardziej realistyczne zwierzę jakie pojawiło się w grach, a przypomijmy to była era PS2
#204 Napisany 02 marca 2018 - 09:25
Nie rozumiem czemu nie mogli dać w remaku do wyboru jakiegoś poziomu trudności z rowerem zamiast konia.
#205 Napisany 02 marca 2018 - 09:26
#206 Napisany 02 marca 2018 - 10:19
Najlepszy koń w Assassins Creed Origins!
Ten post był edytowany przez Kurzy dnia: 02 marca 2018 - 10:20
#207 Napisany 02 marca 2018 - 10:21
Smutno się to czyta.
#208 Napisany 02 marca 2018 - 10:22
Jezu to co ja robię nie tak Koń jak się rozpędzi to leci animacja ruchu i nawet jak się zablokuje to przez chwile biegnie w miejscu. Beka. Koń jest gowniany, ma opóźnione ruchy, takie są fakty
Najlepszy koń w Assassins Creed Origins!
Przeczytaj długi post Czycha z tego tematu to się dowiesz