Na fotce masz narzędzie zbrodniObcinałeś te paznokcie czy obgryzałeś?
Shadow of the Colossus
#151 Napisany 07 lutego 2018 - 12:27
#152 Napisany 07 lutego 2018 - 12:31
No widzisz przecież, że nożyczkami. Biurowymi.
#153 Napisany 07 lutego 2018 - 18:41
Gra już ktoś?
Ja właśnie odpalam. Po godzinie 21:00 spodziewajcie się krótkiej opinii po skończeniu gry.
#154 Napisany 07 lutego 2018 - 18:55
Robiłem jednego kolosa na dzień...
#155 Napisany 07 lutego 2018 - 19:02
#156 Napisany 07 lutego 2018 - 23:51
Mimo, że czuć projekt sprzed dwóch generacji, absolutnie mi to nie przeszkadza. Dźwięk, grafika, wszystko w betonowych 60 fpsach. Sterowanie jest OK, nie męczę się jak w TLG czy GoW.
To uczucie, kiedy trzymasz się sierści kolosa a on próbuje cię zrzucić
Jestem po czwartym kolosie, szykuje się najpiękniejsza, najbardziej nostalgiczna przygoda 2018 roku. W to trzeba zagrać, choćby trzeci raz na trzeciej generacji.
Takie gry przywiązują do marki playstation, sorry xbox, singlowe exclusive'y Sony :win:
#157 Napisany 07 lutego 2018 - 23:53
Grasz na PROsiaku nie? Zaklepuję już teraz jak będziesz sprzedawał
#158 Napisany 07 lutego 2018 - 23:55
A zapomniałem jeszcze o jednym. Agro to najwspanialszy koń w historii gier!
#159 Napisany 08 lutego 2018 - 02:20
POPULARNY POST!
Woroq, pierwszy raz grasz?
Heh, dopiero teraz skończyłem. Myślałem, że prędzej machnę, ale daaawno nie grałem i do niektórych kolosów nie pamiętałem już dobrze drogi i błądziłem. Zginąłem też 4 razy. No i oglądałem wszystkie scenki (nowa oprawa to wiadomo, że trzeba wszystko obejrzeć po raz kolejny), a na to też czasu trochę schodzi. Zacząłem jakoś około 19:00 i gra wskazała, że skończyłem grę w czasie 4h15m i jest to czysty czas gry.
Na początku sporo czasu spędziłem w opcjach. Przyzwyczajony mocno byłem do klasycznego sterowania, więc te nowe mi coś nie grało. Skończyło się na tym, że wybrałem środkowe sterowanie, czyli takie pośrednie między nowym i klasycznym.
W opcjach jest masę ustawień, różnorakie filtry (przy pierwszym razie polecam oczywiście grać bez filtrów) i nawet huda można ustawić pod siebie.
Gra ma masę statystyk i np. zlicza nie tylko łączny czas gry na konkretnym poziomie trudności, ale również zapodaje najlepszy czas przejścia gry z podziałem na konkretne poziomy trudności.
Jest również galeria, gdzie odblokowujemy różnorakie grafiki czy to koncepcyjne czy takie, które porównują dane miejscówki z klasycznej odsłony i rimejka.
Po skończeniu gry na normalu dostałem opcję odpalenia świata w odbiciu lustrzanym, ale jak wziąłem Kontynuuj to w opcjach nie miałem tego. Pewnie muszę wybrać new game + i tam będzie, ale to jutro sprawdzę.
Nie mam tv 4K, więc różnicy w grafie nie widziałem jak obczajałem obie opcje graficzne, więc gram w opcji 1080p60fps. W grze czasami jest widoczny screen tearing i o dziwo w zasadzie tylko w świątyni, bo gdy już się z niej wyłonimy na otwarte połacie terenu to znika, ewentualnie jeszcze wystąpi od czasu do czasu, gdy się bujamy właśnie w okolicach świątyni, lol.
Motion blura w opcjach zjechałem na zero, bo nie lubię tego w grach.
Grafa jest bardzo ładna, wiadomo. No i to tyle.
10/10
Dla tych co grają pierwszy raz to hinty, żeby się zbyt bardzo nie wkurwiać na Agro:
- koń przy długim galopowaniu się zmęczy, więc nie nakurwiaj buttona od popędzania, bo to nic nie da.
- jeśli chcesz zwolnić to gałkę bierzesz do siebie.
- jeśli chcesz biec ustaloną prędkością to przytrzymujesz przycisk od popędzania.
- jeśli gdzieś jest ciasna i kręta droga to nie walcz z koniem i nim nie steruj analogiem. Wystarczy jedynie trzymać przycisk, a on sam będzie skręcał. Sprawdza się to w jakichś 80%.
Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 08 lutego 2018 - 02:24
#160 Napisany 08 lutego 2018 - 03:55
Sadzac po tipach Czycha najwiekszym wyzwaniem w tej grze jest ogarniecie konia? Cos jak ogarniecie fretki w tlg?
Anyways, na pewno kiedys zobacze ale zdecydowanie mi sie nie spieszy. Na easter sale pewnie jeszcze nie, ale do konca tego roku bedzie zapewne jakas promocyja
Ten post był edytowany przez filip dnia: 08 lutego 2018 - 08:09
#161 Napisany 08 lutego 2018 - 07:54
Koń w obsłudze jest prosty, ale niektórzy 10 lat temu przez całą grę próbowali nim jeździć jak motorem i do dziś płaczą jaki ten Agro to tragedia. Czyś stara się uchronić niektórych od tego losu.
#162 Napisany 08 lutego 2018 - 08:06
#163 Napisany 08 lutego 2018 - 08:57
Fun fact: konie w obsłudze są zupełnie inne od samochodów. Nie zapanujesz nad każdym jego odruchem w 100% i w grze też to w pewnym sensie ukazali.
#164 Napisany 08 lutego 2018 - 08:59
Wbiłem do tematu, żeby poruszyć właśnie tą sprawę i jak widzę nie jestem jedyny. Po tych wszystkich latach wciąż jestem zachwycony mechaniką poruszania Agro, która swoją drogą jest stawiana jako wada w każdej recenzji którą dane było mi czytać. Nie chcę potwarzać tego co napisał Nexus, ale w porównaniu do wierzchowców z RDR czy Wieśka, czuć że mamy doczynienia ze symulacją zwierzęcia które waży circa tonę, a nie wypchanym trocinami wirtualnym wytworem, który równie dobrze można by zamienić na skuter z Super Mario Odyssey, tyle że warunki gry na to nie pozwalają.
#165 Napisany 08 lutego 2018 - 09:15
#166 Napisany 08 lutego 2018 - 09:16
Płotka była spoko, nie rozumiem hejtów.
#167 Napisany 08 lutego 2018 - 09:19
Grasz na PROsiaku nie? Zaklepuję już teraz jak będziesz sprzedawał
Zaklepuje.
#168 Napisany 08 lutego 2018 - 09:24
#169 Napisany 08 lutego 2018 - 09:48
Na razie do konia jestem bardziej przywiązany niż do zmarłej narzeczonej.
Czychu, grałem kiedyś w kolosy ale nie skończyłem bo ps2 mi padło.
Ten post był edytowany przez Woroq dnia: 08 lutego 2018 - 09:49
#170 Napisany 08 lutego 2018 - 09:53
Mam nadzieję że bogowie z Bluepoint dostaną pozwolenia na remake w takim stylu ICO, ani jednej ani drugiej nie skończyłem na PS2, ale ICO podobała mi się ta interakcja i relacja z Yordą.
#171 Napisany 08 lutego 2018 - 09:58
#172 Napisany 08 lutego 2018 - 09:59
o to to, remake Ico
a kolosów wczoraj nie włączyłem, oglądalem Cloverfieldy, dzis trzeba naprawić ten błąd
#173 Napisany 08 lutego 2018 - 10:10
Ja ICO wspominam bardzo miło, trochę skakania, trochę główkowania, znośne opiekowanie się niemotą i brak jakichś gównianych odciągających od głównej rozgrywki znajdziek. Ale rimejku bym nie kupił bo przeszedłem to i na PS2 i na PS3, SotC jak stanieje to wezmę z jakiejś promocji.
#174 Napisany 08 lutego 2018 - 12:12
Zamówiłem.
Za czasów PS2 dotarłem do 3 kolosa i jakoś gra mnie odrzuciła.
Zobaczymy teraz.
#175 Napisany 08 lutego 2018 - 13:50
#176 Napisany 08 lutego 2018 - 14:51
Podchodziłem do ICO chyba z 5 razy. Za każdym razem wynudziłem się strasznie, widocznie nie dość wrażliwy jestem
ico próbowałem 3 razy, sotc 2 razy. w tej drugiej gierce fajny był koń, ale po 1h zwykle już nie kontynuowałem 'przygody'.
może spróbuje znów przy okazji tej wersji na ps4, ale jeśli wrażliwość jest wymagana, to pewnie skończy się jak zwykle.
#177 Napisany 08 lutego 2018 - 14:53
Jest wymagana tylko pod koniec gry.
#178 Napisany 08 lutego 2018 - 15:10
Jest wymagana tylko pod koniec gry.
ooo panie, ale najpierw trzeba znaleźć motywacje do łażenia po tym pustym świecie
#179 Napisany 08 lutego 2018 - 15:17
Jak dałeś radę znaleźć w Meksyku to i tu dasz.
#180 Napisany 08 lutego 2018 - 15:22
Jak dałeś radę znaleźć w Meksyku to i tu dasz.
w sotc nie ma marstona, ale może masz rację.
dziękuję i pozdrawiam serdecznie