#271 Napisany 26 marca 2018 - 11:19
#272 Napisany 26 marca 2018 - 11:29
A byś zobaczył jak obrażenia broni wyliczyć.
#273 Napisany 26 marca 2018 - 12:41
Bliźniacze Ostrza Xeno'Raqs:
238 Ataku, 150 Smoczego Elementu, Zgodność 15%, Biała Ostrość
Specjalny Współczynnik Bliźniaczych Ostrzy (każdy rodzaj broni ma inny) 1.4
Krytyki (bazowo) +0.25
Na podstawie informacji z tego linka: KLIK
Moc Broni = (Atak * (1+ Krytyk * Szansa Krytyka)) / Specjalny Wpół.
(238* (1+0.25* 0.15)) / 1.4 = 176
Szacowane Obrażenia dla "Taniec Demona" w trybie Demona: LINK
18 + 18 + 6 + 6 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 11 + 11 + 13 + 13 + 8 + 21
Czyli pierwszy cios to 18% ze 176 daje 32.
Teraz przeciwnik, Rathalos dla przykładu. Ciosy cięte (takie zadają B. Ostrza) w głowę Rathalosa mają skuteczność 65%, czyli 65% z 32 daje 21.
Ogon, 45%, co daje 14.
Żywioł, jego wartość podzielona przez dziesięć (150 / 10 = 15) z uwzględnieniem efektywności na części ciała Rathalosa:
Głowa- 30% czyli 5.
Ogon- 20% czyli 3.
Kolejna rzecz ostrość broni.
Atak:
Głowa - 21* 1.32 = 28
Ogon - 14* 1.32= 19
Żywioły:
Głowa- 5* 1.125= 6
Ogon- 3* 1.125= 3
Podsumowanie, pierwszy cios w łeb Rathalosa z tego kombosa powinien uderzyć średnio za 34 a w ogon za 22.
Muszę to z ciekawości sprawdzić, czy wyjdą w grze podobne numerki.
Powiedzmy, że wyszło coś podobnego, 36 zwykły w głowę (42 kryt). Jeszcze niby trzeba uwzględnić poziom trudności zadania odnośnie obrony przeciwnika, tutaj za bardzo nie znalazłem żadnych informacji.
Sprawdzałem dwie różne stronki i podane wartości użyte w obliczeniach minimalnie się różnią. Plus fakt, że mając założoną samą broń, bez żadnych wspomagaczy, z Atakiem 238, w podsumowaniu statystyk postaci wyświetla 259 Ataku i nie wiem skąd się to bierze.
Ten post był edytowany przez Juras dnia: 26 marca 2018 - 16:17
#274 Napisany 27 marca 2018 - 00:34
Pograłem sobie 3-4h i wygrindowałem mieczyk Rathiana na 7 rarity, ma już konkretny dmg i dobrą wytrzymałość na niebieskim więc fajnie się klepie. Obejrzałem trochę filmików z charge bladem i sobie teraz robię wślizgi i piruety no i bije tego Xeno'jiiva jak jest okazja dla materiałów, jak wpadnie dobra czwórka to jest ładna sieka.
Btw co to za klasa / skill / item co odnawia zycie reszcie ekipy bo parę razy tak mialem ze praktycznie wszystkich na raz ktoś leczy granie piosenek na bandżo?
#275 Napisany 27 marca 2018 - 06:21
Granie na rogu wzmacnia całą drużynę, ale to chyba samo w sobie nie ma nic leczącego. Leczenie się bierze z umiejętności Duży Zasięg (w dekoracjach to Klejnot Przyjaźni)). Wtedy każdy użyty przedmiot leczący czy wzmacniający działa na całą drużynę. Im wyższy poziom tym lepszy efekt i zasięg. Na pierwszym bodaj daje tylko 33% efektu na drużynę, ale na maksymalnym piątym już 100% i ma o wiele większy zasięg. Do tego jest umiejętność, która przyspiesza animację spożywania i taka która daje 25% szans, że skonsumowany obiekt się nie zużyje.
Skoro już o tym gadka, warto wspomnieć o grzybkach. Dzięki umiejętności Grzybomanta (dwa poziomy z trzech do tego są w hełmie z Mchoświnii, więc na początku jak ktoś chce dostrzec mm z marsa, musi się przebierać w ryjka, na szczęście można zdobyć dekoracje- Grzybny Klejnot Poz.1 / Rzadkość 8, choć to są jedne z tych najrzadszych) można łykać grzybki na czczo. Grzybki mają to do siebie, że łatwo je wyhodować, mieć przy sobie po dziesięć sztuk i ich animacja spożywania jest prawie natychmiastowa (bez żadnych wspomagaczy).
Niebieski odnawia trochę życia, taki odpowiednik Mikstury. Nitro (zamiennik Pigułki Demona), zwiększa atak do zemdlenia, Para (Pancerna Skóra) jak wyżej tylko obronę, Diabelska Plaga zmniejsza zużycie Wytrzymałości (zamiennik Zrywnego Soku), rozszerza ją o 50 (zamiennik wszelakich steków), Muchomor który zwiększa szybkość regeneracji czerwonej części życia (leczy też z Krwawienia, albo Niebieski, nie jestem pewien). Na deser chyba najlepszy z nich, Mandragora, rozszerza życie o 50, leczy na maksa (zamiennik Maksmikstur) i oczywiście można ich mieć dziesięć sztuk oraz łykać szybko jak inne. Jedynym minusem tego grzyba jest to, że nie działa z tą umiejętnością Przyjaźń, nie da się nim leczyć innych członków zespołu. Jest jeszcze Euforygrzyb, który daje losowo jeden z efektów pozostałych grzybów, nie używam. Efekt zmniejszenia kosztów Wytrzymałości i regeneracji jest czasowy, nie wiem ile dokładnie trwa ale około 3 minut.
Na koniec odnośnie statystyk, Życia można mieć(i zalecam w szczególności na zahartowane odmiany) 200pnkt, bazowe 100 i dodatkowe 50 z kantyny/przedmiotów leczących plus 50 z umiejętności Rozszerzenie Zdrowia. Wytrzymałości 150, bazowe 100 i dodatkowe 50 z kantyny/przedmiotów.
O ile powyższe się nadpisują, tak wzmocnienia Ataku, Obrony czy Żywiołów z jedzonek w kantynie się kumulują z miksturami wspomagającymi czy grzybami, i oczywiście Umiejętnościami z wyposażenia.
Ja zawsze oprócz zestawu grzybów używam też Ziarna Mocy (zwiększa Atak), Adamantowe Ziarno (Obrona), Proszek Demona (również zwiększa Atak, kumuluje się z wcześniej wymienionymi i zawsze działa na resztę drużyny w pobliżu). Jest też odpowiednik do obrony, Proszek Skorupowy, ale na to nie mam miejsca z reguły. Czas ich działania to około 3 min i łatwo wyhodować/wytworzyć.
I kolejna rzecz która się kumuluje z innymi to noszenie przy sobie Amuletów i Szponów Pancerza oraz Mocy. Amulety można kupić u handlarza w Asterze (od pewnego etapu gry, nie pamiętam dokładnie, dosyć drogie natenczas, łącznie ponad 50.000z). Szpony tworzy się z powyższych Amuletów i Szponów Bezelgeza, jako że Szpony Kumulują się z Amuletami, to trzeba je ponownie zakupić.
Cały powyższy zestaw kumuluje się z melodiami rogu, będąc w drużynie z jednym z nich miałem niecałe 600 Obrony, zazwyczaj koło 500.
Ten post był edytowany przez Juras dnia: 27 marca 2018 - 06:27
#276 Napisany 27 marca 2018 - 19:31
Spoiler
Powiedzmy, że wyszło coś podobnego, 36 zwykły w głowę (42 kryt). Jeszcze niby trzeba uwzględnić poziom trudności zadania odnośnie obrony przeciwnika, tutaj za bardzo nie znalazłem żadnych informacji.
Sprawdzałem dwie różne stronki i podane wartości użyte w obliczeniach minimalnie się różnią. Plus fakt, że mając założoną samą broń, bez żadnych wspomagaczy, z Atakiem 238, w podsumowaniu statystyk postaci wyświetla 259 Ataku i nie wiem skąd się to bierze.
Dobra , już wiem, zapomniałem wywalić z plecaka Amulet i Szpon do ataku...teraz w oknie statystyk postaci jest tyle samo ataku co w broni.
Dwa pierwsze ciosy w łeb Ratha to po 33 (40 krytyk) co daje prawie równe 34 średniej.
#277 Napisany 28 marca 2018 - 00:36
#278 Napisany 28 marca 2018 - 01:53
Pancerzy wygrindowany i wymaksowany, jutro jeden róg mi musi wypasc i troche kasy i będę robił jeszcze bron z tego setu, bron tepiaca sie znacznie wolniej to jest to.
Juras to jebany Bóg MHW sorry ze padłem dwa razy i nie wszedłem na impreze ale akurat musiałem byc na ukrytej jakby co to sie pod ciebie moge podlaczac ladnie kaska leci
Edit. Sa wyslij do tej gildii zaproszenie jeszcze raz bo przez pomyłkę odrzucilem.
Ten post był edytowany przez Schrodinger dnia: 28 marca 2018 - 01:54
#279 Napisany 28 marca 2018 - 05:26
sorry ze padłem dwa razy i nie wszedłem na impreze ale akurat musiałem byc na ukrytej jakby co to sie pod ciebie moge podlaczac ladnie kaska leci
Edit. Sa wyslij do tej gildii zaproszenie jeszcze raz bo przez pomyłkę odrzucilem.
Spoko, sam prawie na Legianie raz padłem, bo w tej jaskini to była masakra z nią walczyć i zapomniałem sobie odnowić itemki po poprzednim zadaniu, deficyt błysków oraz zero pułapek. No i Ty nie masz/miałeś ulepszonych na maksa zbroi i jakieś 100 obrony mniej, a to robi duża rónicę.
Btw, ciekawe jak na imprezie będzie łączyć, ale do Twojej gry mnie dołączyło przy pierwszym podejściu za dziewiątym razem i przy drugim za piątym, więc Ci ten DMZ daje tyle co mi czyli chuja i masz prawdopodobnie zamknięte po stronie operatora. Testowałem to z dwoma znajomy co mają swoje zewnętrzne IP i przy DMZ łączyło nas za każdym razem, jak tylko wyłączył to za "x" razem.
A jak będziemy w tej samej gildii ( a dokładnie w oddziale, można być w wielu oddziałach na raz, wybiera się chyba tylko który ma byc aktualnie główny/aktywny) to po założeniu sesji oddziału przez jednego z członków reszta może dołączać do tej sesji sieciowej bez pierdolenia się z tymi portami/DMZetami.
Ten post był edytowany przez Juras dnia: 28 marca 2018 - 05:27
#280 Napisany 28 marca 2018 - 07:12
#281 Napisany 28 marca 2018 - 08:25
Btw. dostaje jeszcze jakieś dokumenty z gwiazdką, które mają pozwalać na jakieś cuda, to się wykorzystuje u tej baby z kotłem to mieszania dekoracji?
#282 Napisany 28 marca 2018 - 10:49
Żeby te zaproszenia wysyłać to musimy być w tej samej sesji. A te karteczki to nie wiem które, są różne, jedne można można u baby wymieniać na klejnoty/płytki z bossów czyli najrzadsze materiały. Inne są potrzebne bezpośrednio do kraftingu czy jakieś talony na żarcie w kantynie, etc.
#283 Napisany 30 marca 2018 - 15:14
#284 Napisany 31 marca 2018 - 08:06
Chyba trochę lepsza jakość: https://www.gdcvault...orld-Postmortem
Zbroja Nergiganta:
Cosplay: https://twitter.com/...7760124934?s=19
#285 Napisany 02 kwietnia 2018 - 10:50
#286 Napisany 02 kwietnia 2018 - 11:02
Cały czas zastanawiałem się nad kupnem giereczki ale jak zobaczyłem posty Juras objaśniające niektóre elementy mechaniki to stwierdziłem, że chyba nie mam tyle życia żeby to ogarnąć i móc się odpowiednio zagłębić
Podobną sytuację mam w Bloodbornem który czeka na dysku, a obawiam się się żeby go w pełni przyswoić i mieć frajde z gry musiałbym najpierw dobrze zrozumieć wszystkie mechanizmy jeśli chodzi o ekwipunek, odpowiednie skille itd. Chyba się rozleniwiłem ostatnio i wolę prostą decyzje pakować w siłę ataku czy wytrzymałość, a w ekwipunku wybierać broń który ma największy DMG
#287 Napisany 02 kwietnia 2018 - 11:25
#288 Napisany 02 kwietnia 2018 - 11:46
#289 Napisany 02 kwietnia 2018 - 11:51
Fingus - zachęciłeś mnie do ogrania BB
#290 Napisany 02 kwietnia 2018 - 11:54
#291 Napisany 02 kwietnia 2018 - 12:03
Dzięki, nie zauważyłem Koniec OT
#292 Napisany 02 kwietnia 2018 - 13:14
#293 Napisany 02 kwietnia 2018 - 14:16
Uuu, widzę że moje wpisy zniechęciły.
To wrzucę jakiś ruchomy obrazek z kinowym doświadczeniem, co by zachęcić:
Albo jak Muad'Dib na filmie, tylko czerw wodny, a nie piaskowy:
Są też skoki wiary dla u-g*aczy, ale bez sianka:
I znany wszystkim On, czyli Ty, z fizyką gili:
#294 Napisany 02 kwietnia 2018 - 16:33
#295 Napisany 02 kwietnia 2018 - 20:37
Ciut co?
#296 Napisany 03 kwietnia 2018 - 08:48
#297 Napisany 03 kwietnia 2018 - 09:05
Wymiary na złoto mają jakiś zakres, do tego na niektórych zadaniach z wydarzeń są przerośnięte albo miniaturowe wersje, więc może zaktualizować, ale do medalu/trofeum to nic nie daje.
#298 Napisany 05 kwietnia 2018 - 08:40
Jako że wczoraj wpadło mi 110h to coś napiszę po sylvanowemu.
Po pierwsze primo gierka jest rewelacyjna, kto mówi inaczej (fingus ) ten się po prostu nie zna albo odrzucił go wysoki próg wejścia. Teoretycznie można do tego siąść jak do Bloodborna i parę walk wygrać, ale potem jednak trzeba się bawić z gearem, ciągłym ulepszaniem, rngessusem co skąpi jak Dedi na konsolę, grindem i powtarzaniem tych samych walk w koło. Fabularnie coś tam jest, ale to takie gówno, że za opcję skipowania tych filmików (której nie ma) bym chyba zrobił świecę.
Powtarzanie walk w kółko jest złe nie? No właśnie nie, tutaj potwory mają całą sporej rozmiarów mapkę do przemieszczania się, chociaż przeważnie poruszają się po swoich ścieżkach. Na początku ciężko je wyśledzić ale po ograniu kilkunastu h już wiadomo że Czorny Diabeł siedzi na pustyni a Rathiany i Rathalosy blisko tych swoich legowisk, itp. Plansze są spore, wertykalne, są ukryte przejścia, skróty, naprawdę nie można się do różnorodności przyczepić. Różnorodność wpływa też na walki bo dzięki otoczeniu, którego można używać do stawiania pułapek na potwory praktycznie każda walka jest inna. Potwory też zachowują się mniej schematycznie niż przeciwnicy w takim Bloodbornie.
Sama walka jest cudowna mimo że początkowo może brakować pasku HP, lockowania na przeciwniku czy faktu że odpalonego comba nie da się przerwać. Każda broń ma multum możliwości, taki Charge Blade którym gram (tarcza + miecz, które zmieniają się w topór) może uderzać mieczem, bronić się tarczą, uderzać mieczem w górę, walić z podskokiem, slizg z podcięciem, zmieniać się w topór a to tylko podstawy bo do tego dochodzą kombosy, ładowanie fiolek po których można odpalać mocniejsze ataki, odpowiednie bronienie tarczą za którą jest ładowany super itd. możliwości jest naprawdę sporo, broni jest 12 albo 14, każda różni się od siebie wszystkim i każdą można zajebiście grać. Sprawdzałem bronie na dystans i wtedy jest spokój, łatwiejsza gra, polecam kuszę dla nieogarów.
Potwory są naprawdę różnorodne, mają sporo ataków, potrafią nawalać się same z sobą co zabiera im punkty hp, wykorzystują otoczenie, są wersje zwykłe i zahartowane, która potrafią zabić samym patrzeniem. Na poczatku grałem sam, ale potem już głównie z innymi ludźmi, jak się trafią normalnie gracze to idzie wygrać w te 15 minut zahartowanego starego smoka (najtrudniejsze walki nie licząc ogóra).
Grind jest pojebany jak ktoś nie lubi bo prawdopodobieństwo wypadnięcia przedmiotów w endgame które są potrzebne do ostatecznych ulepszeń broni to chory poziom. Nie wiem ile jeszcze wytrzymam z gierką póki mnie znudzi i odrzuci, ale póki co ciągle ciągnie i chce w nią grać i jeszcze jeden potwór, a jeszcze jedno zadanie żeby wygrindować nowy pancerz albo broń. Polecam mocno póki co GOTY 2018.
#299 Napisany 05 kwietnia 2018 - 15:17
#300 Napisany 05 kwietnia 2018 - 19:22
I kto Ci tu niby pomoże z buildem jak raptem teraz dwie osoby grają?
Z Ogóra se zrób łuk. To powinno być dobre na wszystko bo ma duży atak, a jak chcesz uniwersalny to z drzewa Diablosa i bezżywiołowy klejnot do tego, to w miarę łatwo wyfarmić. A potem w żywioły, bo w łukach się opłaci, jak chcesz mieć zawsze maksymalne obrażenia.
Ten post był edytowany przez Juras dnia: 05 kwietnia 2018 - 19:25